aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door joel, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo

ik heb net getest en ben waarschijnlijk zwanger moet morgen voor zekerhied nog een test doen streepje was niet zo fel als controlestreep maar ik had misschien een stomme vraag maar is dat nu echt zo duur omdat allemaal aan te schaffen, als je een beetje van alles rond het gemiddelde koopt?
    en heb je aan de lijst van babyuitzet echt alles?

groeten joel

2. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap joel!
    Wbt je vraag: zo'n lijst geeft je een soort overlevingsset, net genoeg van alles om de eerste tijd door te komen. Méér heb je eigenlijk niet nodig, maar veel ouders kopen natuurlijk wèl meer! Bijvoorbeeld alvast een box, of naast een kinderwagen ook een draagzak ofzo. En extra hydrofielluiers! Kleertjes krijg je vaak wel, maar een paar setjes in mt50-56 die je helemaal zelf hebt uitgezocht zijn natuurlijk wel leuk. ;)
    De dingen van de lijst zou ik zeker aanschaffen, uiterlijk in de 7e maand. Ga gewoon de komende weken eerst eens lekker rondkijken wat je nog meer zou willen hebben! Maar pas op: soms heb je iets echt niet nodig, maar vinden de winkels van wel!
    Hoe duur je het wilt maken ligt een beetje aan je mogelijkheden en wensen. Sommige dingen kun je net zo goed 2e-hands kopen (meubeltjes, grote kinderwagen), bij andere is dat minder verstandig(autostoeltje!).

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Proficiat met je zwangerschap! Een streep is een streep hoe vaag die ook is ;)

Niet alles op die lijst heb je nodig en het hoeft helemaal geen honderden euro's te kosten.

Ik heb heel erg veel dingen gekregen zoals een complete babykamer, bad uitrusting, kinderwagen, buggies en box. (vraag eens rond in je familie en vriendenkring, veel mensen hebben nog goed en leuk spul op de zolder staan)

Spuugdoekjes en hydrofiele luiers gebruik ik erg veel. Spuugdoekjes kun je trouwens goedkoop bij de zeeman krijgen ;)

Als je borstvoeding wilt gaan geven is het handig om van te voren alvast een kolfapparaat te kopen (bv via marktplaats, kan je de helft van de prijs schelen) zodat papa ook soms de fles kan geven bv als jij moe bent

Tip: koop een babyfoon die storingsvrij is. Anders heb je kans dat je de kinderen van je buren op je babyfoon hoort. De alecto DBX-88 is een goeie ( http://www.bestekeus.nl/shop/product_in ... 9416?ref=7 hier is hij trouwens het allergoedkoopste ergens anders kost hij snel het dubbele)

Meeste mensen geven kleding cadeau als de kleine geboren is (ik heb zelfs zakken vol gekregen van kinderen die er net uit gegroeid waren, wat ik niet leuk vond heb ik naar een goed doel gedaan)

Ik heb toen ik zwanger was een babysite gemaakt met daarop een verlanglijstje van de spullen die ik nog graag wilde hebben. Mensen konden dan aanklikken als ze een van die dingen voor ons wilden kopen.

En mocht het blijken dat je nog wat dingen mist kun je die altijd nog achteraf erbij kopen.

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    dank julli wel

ik dacht daar al aan ja om aan familie te vragen want schoonzus krijgt ook veel van familie van onze mannen maar kinderwagen enz wilde ik al geen 2 de handse
    maar ik dacht zoals zij praatte dat het kei veel ging kosten maar ja dat wiste wel natuurlijk maar nu willen we ook trouwen dus ja dan kan ik niet het duurste van het duurste pakken.
    en mijn collega zei al ja van je krijgt heel veel.
    ach ja net wat je zegt zeeman kan je ook veel halen.

groeten joel

en ik denk dat je dan zelf toch veel laat en nog extra spaart.

5. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    dank julli wel

ik dacht daar al aan ja om aan familie te vragen want schoonzus krijgt ook veel van familie van onze mannen maar kinderwagen enz wilde ik al geen 2 de handse
    maar ik dacht zoals zij praatte dat het kei veel ging kosten maar ja dat wiste wel natuurlijk maar nu willen we ook trouwen dus ja dan kan ik niet het duurste van het duurste pakken.
    en mijn collega zei al ja van je krijgt heel veel.
    ach ja net wat je zegt zeeman kan je ook veel halen.

groeten joel

en ik denk dat je dan zelf toch veel laat en nog extra spaart.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Wij maken het behoorlijk bont vind ik zelf, maar dat hoeft dus echt niet. Laat je goed voorlichten in winkels en kijk veel op internet. Dit forum kan ook behoorlijk helpen!

7. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    De enige dure aanschaf die wij hebben gedaan is de kinderwagen geweest. Voor de rest flink shoppen en afdingen! Soms is alleen vragen of ze wat met de prijs kunnen doen al genoeg,hoef je niet eens te zeuren. Zo kregen wij 150,- van onze commode af bij Babydump.
    Wat betreft de lijst ben ik uitgegaan van de lijst van de kraamzorg,want van de winkels zijn natuurlijk hartstikke commercieel. En met een beetje gezond verstand kom je ook een heel eind ;)

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

wij dachten ook dat het allemaal erg duur was, maar ons is het reuze meegevallen.
    je hebt sowieso 9 maanden de tijd om alles rustig aanteschaffen, dus het is niet in 1 keer zoveel geld maar je kan het verspreiden.
    wij hebben zelf ook de aanbiedingen in de gaten gehouden, bij bv de hema hebben ze regelmatig rompers enz in de aanbieding!
    en bij de babyzaken hebben ze ook altijd mooie aanbiedingen!
    en pingelen helpt ook, een maxi cosi bv krijg je vaak al bij de wandelwagen, zoniet dan kan je daar best naar informeren!

en tweedehands is ook echt heel veel te krijgen en vaak ook in goede staat!

onze ervaring is dus echt gezellig rondneuzen en een beetje de aanbiedingen in de gaten houden, dan valt het best wel mee!

succes!

joyce

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
    Merk / geen merk
    Echt nodig / luxe

Als je voor jezelf het overzicht er goed in houdt bij je aankopen, dan hoeft het helemaal niet duur te zijn. Zelfs niet als je alles gewoon nieuw koopt.

10. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente

Deel Deze Pagina