Aanschuifbedje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sproetepetoet, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand ervaring met een aanschuifbedje aan je eigen bed vast? (dus met een open kant naar je eigen bed)

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je op co-sleeper zoekt krijg je denk ik veel meer resultaten :D

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zelf niet, maar een collega van mij heeft er goede ervaringen mee. Lijkt me vooral handig met borstvoeding.

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Nog geen ervaring, maar wel het plan om het te huren voor de eerste maanden :) Mijn vriend werkt 's nachts en met het oog op eventuele hechtingen etc lijkt het me erg fijn om niet elke keer uit bed te hoeven kruipen.

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier sliep zoontje gewoon naast me in bed. Lag zelf dan wat meer in het midden (had king size bed dus veel plaats), en hij op de rand (omdat ex nogal bewoog in zijn slaap en niet wist wat ie deed, ik wel)

Heeft zo ruim 9 weken bij mij geslapen, nooit gevallen (nachtkastje stond ook nog wel tegen mijn bed, moest hij iets schuiven dan zou hij wel nooit op de grond vallen) Is heel goed gegaan en inderdaad héél handig in combi met bv! Plus voor baby ook goed.

Ben paar keer wakker geschoten dat leek alsof er iets melk terug kwam, je bent er enorm snel bij dan, wat niet zo is als baby in een bedje of een andere kamer ligt.

Als hij wat onrustig was dan sliep hij gewoon op mijn buik :) Héérlijk en je kan zo zelf ook meer slapen (je wordt zo al om de 2-3u wakker dus alle slaap extra, is fijn)

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter hadden we het niet, maar bij de tweede wil ik het wel. We gaan het dan een beetje gek organiseren; op de babykamer komt een eenpersoonsbed en daartegen een co-sleeper. Ik ga dan daar slapen de eerste tijd, mijn man dus in ons eigen bed. Dit omdat ik borstvoeding wil geven en mijn man bij ieder piepje al rechtop in bed zit; nergens voor nodig als ik meteen kan aanleggen. Daarnaast sliep mijn dochter graag half zittend op me, dat gaat in ons eigen bed niet, maar wel in het eenpersoonsbed.
    Niet heel gezellig voor ons huwelijk zo, maar we komen er wel doorheen :p Ik denk dat we op die manier de meeste slaap krijgen allemaal.
    (En als het zo niet werkt, kan de co-sleeper altijd nog gewoon tegen ons bed aan en wordt mijn man ook lekker wakker :p )

Lijkt me ideaal met borstvoeding, bij mijn dochter kwam het er telkens op neer dat ze naast mij in bed sliep, maar een co-sleeper vind ik toch net wat veiliger en comfortabeler.

7. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hoewel ik nog zwanger ben, staat er bij ons al enige weken een aanschuifbedje van BabyBay naast ons bed (we moeten goed voorbereid zijn :D).
    Nu het bed op klossen staat - en het aanschuifbedje ook - is het ook super handig voor je e-reader/boek. :)

Wij kochten er eentje tweedehands via Marktplaats, omdat ik borstvoeding wil geven. We hopen dat ik zo niet telkens uit bed zal hoeven en dat de baby lekker dicht bij ons is zodat we wederzijdse rust hebben. ;) Klinkt idyllisch hè? :)

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Zo was het hier toch ;) ben zelfs ooit in slaap gevallen na een voeding zonder dat ik het wist, ik keek naar de klok, was ineens 2u later maar zoontje dronk nog. Heel vreemd :D hij was al aan zijn volgende voeding bezig haha. Alles lag al klaar zal ie gedacht hebben :p

9. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik ben er ook over aan het nadenken. Lijkt me ideaal.

Ik heb op de website bed4baby gekeken, daar zijn ze wat goedkoper. iemand ervaringen met deze website?

10. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Als je je druk maakt om de prijs zou ik zeker even duiken in het huren van een co-sleeper. Dit kost hier bij ons rond de 25 euro per maand, ik verwacht hm max 3 maanden te gebruiken. Scheelt toch weer de helft :)

11. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    wij gaan ons wiegje ombouwen tot aanschuifbedje. Dochter heeft gewoon bij ons in bed geslapen en doet dat nog steeds graag en vaak (zoon zelden, sliep liever in zijn eigen bed). Geen probleem, maar er moet dan ff een ander plekje komen voor BiB.

12. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    wij hebben er een zelf gemaakt van een goedkoop Ikea bedje. Ideaal, matrasje erin, grote handdoek opgerold erachter om matras tegen te houden.

Ook heuuuul handig voor de opslag van luiers, knuffels, boeken etc ;)

13. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft zo 3 maanden bij ons geslapen waarna we haar langzaam aan op haar eigen kamertje zijn gaan leggen.
    Vond het heerlijk dat ik er s'nachts niet uit hoefde om te voeden.
    Mar na drie maanden vond ik het ook heerlijk dat ze niet meer bij ons lag omdat ik nogal licht slaap en van elk piepje, kreuntje wakker werd.
    Volgend kindje mag ook langs mij slapen

14. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik heb er eentje tweedehands (maar in perfecte staat) gekocht die zelf s inklapbaar is. dus handig als we nog eens ergens heen gaan :)

een vriendin van mij had er één geleend is was dolenthousiast erover. iedereen die ik spreek eigenlijk.

ik hoor wel, dat je kind er wel tot 5/6 maanden in kan liggen hoor. áls je dat wil natuurlijk, en je kindje geen grote loeres is ;)

als het bedje wieltjes heeft, kun je het overdag gewoon in de woonkamer neerzetten of zo. superhandig.

voor ons is het inklapbedje ook heel handig aangezien we rond mijn bevalling gaan verhuizen (aaaargghh!!)

anyway, marktplaats heb je ze. wel er snel bij zijn, want ze gaan snel!

15. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij gaan ook een ikea bedje ombouwen tot cosleeper. Stukken goedkoper en werkt vast net zo goed.

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Had een wiegje aan t voeteneind, was ook heel fijn.

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Geweldig! Wij konden er 1 lenen van vrienden en ben er zooooo blij mee!! Ze heeft er tot 2 weken terug in geslapen, dus tot ze 4,5 maand oud was.
    Ik vond het ideaal met borstvoeding, je hoeft je koude bed niet uit! En ook als je zelf nog niet zo mobiel bent... Wat ik ook nog een pluspunt vond, ze lag zo heerlijk dichtbij als je even in het wiegje wilde kijken! ;)

Conclusie: Ik raad het iedereen aan!

18. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    In een woord "IDEAAL"

Gewoon doen, met BV is het erg makkelijk.
    En als ik mij niet vergis is het ook goed tegen wiegendood, omdat de kleine bij jullie op de kamer slaapt.

19. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Hier ook op zoek naar een co-sleeper...twijfel alleen nog over welke.. Tips? Zag het Bednest..maar is die echt zo fijn?

20. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

18 jul 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Klinkt allemaal wel positief zeg! Wij hebben eigenlijk de hele zwangerschap het plan gehad er een aan te schaffen, maar door verhuizen, verbouwen en klussen tot vorige week aan toe is het er gewoon nog niet van gekomen. Verder is alles helemaal klaar voor beeb... maar dit lijkt me zelf gewoon zo praktisch... (beetje extra luxe;))

Deel Deze Pagina