aanschuifbedje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door fitty, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Hi :) Wie heeft ervaring met een aanschuifbedje ?
    Is dit handiger / beter (of juist niet) als een wiegje ?
    Gebruik je deze dan alleen snachts ivm borstvoeding?
    We zijn bezig met inrichten van de baby kamer en heb al een ledikantje maar ik zit te denken om een wiegje of aanschuifbedje voor nachts bij ons op de kamer erbij te kopen. Ik hoorde van een vriendin dat dit beter is maar ze wist niet precies waarom

2. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Ik ben zwanger van de derde en heb voor deze kleine ook een aanschuifbedje gekocht.. Bij de eerste twee hadden we gewoon een wieg op onze slaapkamer, maar nu dus een aanschuifbedje, Het lijkt mij gewoon heel prettig om ons kleintje zo heel dicht bij me te hebben (vooral snachts) en natuurlijk erg makkelijk met borstvoeding, hoef ik me bed niet uit:D

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Het rooming-in idee (bij je op de kamer slapen) is om de kans op wiegendood te verminderen. Doordat de kleine je hoort ademen wordt zijn ademprikkel ook beter doorgegeven. (Dat is tenminste wat ik er van begrepen heb) ook heb je zelf sneller door als er iets aan de hand is. Dit zou gaan over de eerste 6 maanden. Of je het prettig vind moet je zelf achter zien te komen. Zo gaat de wekker van mijn man zo ongeveer een uur of twee af... Wij hebben daarom besloten om de kleine overdag in zijn eigen kamer te leggen en s nachts bij ons in de eerste periode.
    De co sleeper (aanschuifbedje) zorgt voor meerdere meningen dus zou met informatie kijken wat jij het beste vind. Wat veilig slapen.nl bijvoorbeeld aangeeft is dat een co sleeper niet aan alle eisen moet voldoen waar een wieg of ledikant wel aan moet voldoen.. het is dus goed opletten dat je een veilige co sleeper koopt. Je hebt er namelijk ook waar je alsnog een kant kan optrekken ookal zit hij aan je bed (kan de kleine zekee niet in je eigen bed rollen of in een opening tussen de bedden komen. Stichting wiegedood geeft de voorkeur aan een eigen bedje.
    Dat de kleine dichtbij ligt is zeker waar en dat is prettig, maar is het wat je wil. Ik ben bijvoorbeeld een drukke slaper en slaap met drie kussens.. ik zie er zo eentje verdwijnen in de co sleeper of dat ik bijvoorbeeld mijn arm erin gooi.. daardoor gaat mijn voorkeur uit naar een wiegje of ledikant op onze slaapkamer.. gewoon voor de zekerheid.

4. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik twijfel dus; omdat het mij fijn lijkt om de baby zo dicht bij te hebben maar ik wil ook dat het veilig is, vandaar dat ik twijfel tussen cosleeper en wiegje :)

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Het leek mij ook wel wat maar 's nachts moet je het bedje dichtdoen dus ik denk nu dat ik net zo goed een gewoon bedje naast ons bed kan zetten...Het maakt voor mij dan weinig verschil althans.

6. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb de troll co sleeper, nog niet in gebruik.
    Ik heb ook een ledikant staan in zijn kamertje. Mij lijkt het me een heel fijn idee om hem dichtbij mij te hebben. En handig voor voeding snachts.
    Wij hebben hem in het wit, ziet er mooi en stevig uit. Je kunt een kant naar beneden schuiven als je je kindje wil voeden en vervolgens kun je dit ook weer naar boven trekken.
    Je kunt de hoogte zelf instellen en dat is ook handig bij reflux lijkt mij, kun je een kant bijv iets hoger stellen.
    Verder hebben wij een boxspring dus vastzetten met een ikea bedje is lastig. Je kan deze op de rem zetten, elk wieltje (4) heeft een rem.

Succes met je keuze!

7. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wij hebben een wiegje van prental en dat staat tegen ons bed aan, doordat we ons bed omhoog hebben gezet ligt mijn matras even hoog als de baby. De baby ligt dus heel dicht bij mij, er zit nog wel een zijkant van het wiegje (met spijlen waar je doorheen kunt kijken). Ik kan haar dus zien en vanuit bed aanraken, ik vind het ideaal en tegelijkertijd veilig.

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Het is overigens niet alleen beter tegen wiegendood, maar sowieso kind- vriendelijker. In Afrika, waar baby's 24 uur per dag dicht bij hun moeder zijn , zijn er veel minder huilbaby's, hebben baby's minder stress en merken moeders direct op waar hun kind behoefte aan heeft. Vaak is huilen vanwege honger al een laat signaal, daarvoor geeft de baby ook al signalen af (sabbelen op vuistjes, smakgeluiden). Doordat de baby je ziet en ruikt slaapt hij/zij vaak rustiger en tevredener. Dat is een ander voordeel van rooming in. Onze cultuur is een van de weinige culturen waarin pas geboren baby's niet in de buurt van de moeder slapen, in feite is het heel 'tegen de natuur in' een jonge baby op een andere kamer te laten slapen, geen enkel ander 'zoogdier' doet dat ;)

9. violetta

violetta Niet meer actief

Vind dit mooi gezegd!
    Wij ook rooming inn en hoor veel negatieve dingen overdag slaapt hij in ledikant. Snachts bij ons in zijn bed. Maar ze vinden hem te oud als ze dit horen (nu ruim 3,5mnd) ik vind fijner en met bv inderdaad ok erg handig hoeven beide niet helemaal wakker te worden. Maar half slapend eten en doorslapen beide..

10. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor een co sleeper die is om te bouwen in een wiegje :)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hadden ook een co sleeper, of eigenlijk hebben hem nogsteeds. Ledikant formaat.

Ik heb geen borstvoeding gegeven ( Door operatie niet goed mogelijk ) maar ook dan heeft je kindje gewoon behoefte aan mama. Met de co sleeper kon ik mn kindjes hun handje vasthouden in hun slaap, een hand op hun rug leggen tijdens het inslapen ( Buikslapers ) ze goed in de gaten houden bij ziekte. En zelfs nu, met 4 jaar en 2,5 wordt hij veel gebruikt. Als mn dochter ziek is, of bang, ligt ze in het ledikant. Zoon ligt er nog bijna elke avond in omdat ik te gaar ben om 's nachts een paar keer per nacht mn bed uit te gaan.

Co sleepers doe ik 's nachts niet dicht, dat is juist het doel ervan, dicht bij je kleintje zijn. Dat is natuurlijk. Ik ben daarom ook niet bang voor veilig samen slapen, voor op je baby gaan liggen, voor onder dekens kruipen. Als je de veiligheidsregels in acht houd is samen slapen heel fijn! Nu moet ik wel toegeven dat mn zoon weleens uit bed gevallen is toen hij 's nachts ging kruipen in zn slaap... Maar verder; echt een aanrader! ( En kinderen sliepen en slapen altijd door de wekker van manlief heen! )

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.313
    23.462
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij doen hetzelfde. Overdag op dr eigen kamer in de wieg, 's nachts naast mij. We slepen de wieg dus telkens heen en weer, haha. We hebben een extra groot ledikant en daar verzuipt ze in, dus vandaar de wieg. Eigenlijk is de enige reden voor heen en weer dat mn vriend 's nachts werkt en overdag slaapt. Dan is het niet zo handig voor hem met een baby op de kamer. Ik vind het ook wel gezellig zo met haar naast me 's nachts :) Geef geen bv, maar rooming in wordt tegenwoordig aangeraden. Heb trouwens mazzel met een baby die al 7 uur doorslaapt 's nachts.
    En trouwens, het rooming in wordt 6 maanden aangeraden, dus met 3,5 maand echt niet te oud. En al doe je dat een jaar, moet je toch zelf weten?

Deel Deze Pagina