Aanslag in Barcelona.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ElizaR, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En dat is ook mijn angst :(

2. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Wat er nu weer gebeurd is, is verschrikkelijk. En jullie hebben allemaal een beetje gelijk, want deze gasten hebben hun theorieën deels ontwikkeld door de invloeden die westerse landen hebben uitgeoefend in de "thuislanden" van deze terroristen. Ook hierbij zijn veel moeders, vaders en kinderen omgekomen die totaal niets te maken hebben gehad met het geweld in hun land.

Helaas zijn dit extremisten die geen verbale oorlog aankunnen en het ook niet voor elkaar krijgen om hun landen op te bouwen door hard te werken en het opzetten van een "eerlijke niet-machtsbeluste" regering. In plaats daarvan zaaien ze angst, verkrachten ze vrouwen en maken ze bommen om hun macht te tonen.

En deze angst die wij nu voelen is precies wat ze willen bereiken. Echter bereiken ze er verder niets mee, behalve dat er meer "vergeldingsacties" vanuit het westen zullen volgen. Waarbij helaas wéér meet onschuldige slachtoffers zullen vallen. Het is een vicieuze cirkel.

Ik kies er persoonlijk voor om mijn plannen niet aan te passen voor deze gasten en me te richten op het goede en mooie in deze wereld. Wij moeders zetten nieuwe mensjes op deze aarde en voeden ze op als goede mensen, waardoor het hier weer een stukje mooier wordt. Lees bijvoorbeeld eens deze column, na de aanslag in Manchester, dit vind ik een super mooi voorbeeld van doorgaan en naar het positieve kijken:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/24/brief-aan-mijn-dochter-in-1977-was-het-veel-gevaarlijker-in-europa-10054454-a1560244

Huismuisie en dds vinden dit leuk.
  3. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Dus... Dan heb je een vrijbrief om als vergelding onschuldige mensen in westerse landen te gaan doden.
    Echt.. Ik begrijp dit niet..
    Je bent toch kapot van verdriet als je je onschuldige vrouw/kind/ouder verliest?
    Komt er dan zoveel haat in je naar boven dat andere mensen ook dit gevoel wilt laten ondervinden?

Ik wil mijn plannen ook het liefst niet aanpassen aan dit soort terreur.
    Vorige week liepen wij op de Ramblas met onze 6 kinderen. Genoten wij van elkaar en de prachtige stad Barcelona. Zagen wij mensen en gezinnen om ons heen die dit ook deden.
    Gisteren liepen er ook zulk soort mensen en gezinnen, en die waren dus toen het doelwit.
    Onbegrijpelijk.
    Dat er mensen zijn die in staat zijn tot zulke extreme dingen maken mij bang, hoewel ik t eigenlijk niet wil.

Maan14 vindt dit leuk.
  4. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Wow.. wat reageer jij heftig. Ik denk dat je mijn post verkeerd leest. Ik zeg toch helemaal nergens dat deze terroristen een vrijbrief hebben om dit te doen? Ik zeg toch nergens dat ik dit begrijp?!

Ik zeg alleen dat er in hun thuislanden ook duizenden mensen sterven aan dit soort geweld, alleen is dit een ver-van-ons-bedshow! Dit zijn net zo goed nietsvermoedende mensen. Ik geef alleen aan dat deze idioten hun theorieën hiervandaan halen. En onder het mom hiervan gaan moorden. Maar als je zo kwaad bent hierom, dan zou je ook een stuk boosheid moeten richten op onze regering en de regeringen die samenspannen met Nederland en óók de keuze maken om te moorden. Natuurlijk doen ze dit omdat ze terrorisme proberen te bestrijden, maar ze gooien een hoop bommen op plekken waar nog véél meer onschuldige mensen om het leven komen. Ook moeders, kinderen etc.. Maar de beelden hiervan worden op het RTL nieuws niet vertoond als je begrijpt wat ik bedoel.

Nee, ik praat dit op geen enkele manier goed!!!! Ik geef alleen aan dat het een vicieuze cirkel is.. Ik vind dit verschrikkelijk, kan erom huilen, vraag me af op wat voor wereld ik mijn kinderen zet en zou compleet kapot gaan wanneer dit één van mijn dierbaren overkomt. Maar tóch kies ik ervoor om te kijken naar al het moois om me heen!! En ik hoop dat veel mensen dit met mij doen, en we blijven geloven in de goedheid van de mens!

jt82 vindt dit leuk.
  5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Helaas werken alle oorlogen zo.
    Waarom vergelden?
    VERSCHRIKKELIJK om te doen en mee te maken!

Maar dat wordt altijd en overal gedaan. Na elke aanslag in westerse wereld zijn door westerse landen 'vergeldingsacties' als reactie gekomen waar veel meer burgers zijn gedood dan bij de aanslag zelf. Zo wordt aan andere kant helaas ook gedacht.

Enige wat ik hoop is dat deze verschrikkelijk lange en bloedige oorlog ooit stopt..

Lovely83, jt82 en Newmom1986 vinden dit leuk.
  6. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Heftige reactie??
    Ik zeg dat IK iets niet begrijp, niet dat jij het niet begrijpt.

En nogmaals, ik snap de vergelijking niet en heb totaal geen behoefte om er andere gebeurtenissen bij te halen, hoe erg ze ook zijn.
    Ik wil geen dingen met elkaar gaan vergelijken.
    Even ter goede orde, ik spreek niet allen jou er op aan, maar in zn algemeenheid. Net zoals in het gedeelte van de column die ik citeerde.

7. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Het voelde als een heftige reactie op mijn post ja, alsof ik het daarom goedkeurde, maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen. En geloof me, ik begrijp het óók niet wat er bij die mensen in hun hoofd omgaat. Gelukkig maar dat ik dat niet begrijp...!

Je wilt niets vergelijken. Je wilt op dit moment gewoon je rottig voelen hierover, en dat er ruimte is om te rouwen om de mensen die gisteren het leven hebben gelaten. :( Dat snap ik! En daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Echter is het vrij moeilijk, denk ik, om op een forum een onderwerp aan te snijden zonder te verwachten dat mensen naar "redenen" van zo'n vreselijke daad zoeken...

8. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik begrijp goed dat je dacht dat het persoonlijk naar jou toe bedoeld was, maar dat was het absoluut niet.
    Ik denk dat velen met ons dit niet begrijpen, dat wat gisteren (en vele meerdere keren helaas) is gebeurd.
    En juist omdat je het niet begrijpt ben je op zoek naar antwoorden.
    En als er dan een 'antwoord' komt in de media of waar dan ook dat het te begrijpen is omdat het westen al zoveel ellende heeft aangericht, dan is dat (voor mij) moeilijk te verteren.
    Want zo'n antwoord wil ik liever niet horen. Want dat lost niks op, maar creëert alleen maar meer ellende, haat enz.
    Ik denk dat we het antwoord nooit zullen vinden.

9. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Als je de vergelijking niet snapt steek je dan niet een beetje je kop in het zand?

Het is echt verschrikkelijk maar het is wel een wisselwerking van beide kanten, zij willen dat wij leven zoals hen en wij willen dat zij leven zoals ons, simpel gezegd.

10. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Misschien had ik het anders moeten zeggen; ik snap niet dat je gaat vergelijken, of dat je de behoefte hebt om te gaan vergelijken.

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Omdat de vergelijkenis waar is en omdat dat een deel van het probleem is.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ovib in Engeland.

Meer dan de helft van de vluchtelingen , meer dan twaalf miljoen mensen worden opgevangen in Jordanië, Turkije, Palestina, Pakistan, Libanon.
    Dus wat hierboven staat klopt absoluut niet.

OT vreselijk wat er is gebeurd. Elk slachtoffer waar deze ook valt is er 1 teveel. :(

Zara75 en fafa vinden dit leuk.
  13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    In finland ook net een aanslag gepleegd..

14. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Inderdaad. De westerse landen helpen de islamitische landen juist (oa tegen de IS en om het land weer op te bouwen).
    Heel vreemd dat sommigen dit als negatief ervaren.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja gek he, als je onderzoekt hoe IS überhaupt ontstaan is.

Edit: moge deze aanslagplegers branden in het diepste van de hel.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wilde net zeggen, volgens mij zijn er alleen hier in Turkije al 3x meer Syrische vluchtelingen als in heel Europa.

17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #37 Huismuisie, 18 aug 2017
    Laatst bewerkt: 18 aug 2017
    Nee hoor helemaal niet. Welke slachtofferrol en waar zou ik een slachtoffer van moeten zijn.

Als je wil dat dit geweld stopt zal er fundamenteel iets moeten veranderen. Zoals ik eerder zei het is over en weer schieten en het zijn de burgers die niks met het geweld te maken hebben die slachtoffer worden.

Ja dat maar het des te lastiger om ze goed in kaart te krijgen. Toch ligt de voedingsbodem voor dit geweld wel degelijk in de hoek van IS. Ik heb mijn ex zien radicaliseren en dat ging bijzonder makkelijk. Er gaat een filmpje rond van een kindje dat door een Israëlische Soldaat wordt doodgeschoten, je krijgt weer wat filmpjes als suggestie, in hetzelfde thema... en als je dan maar vaak genoeg naar dat soort dingen kijkt raakt je er vanzelf door geïndoctrineerd. Zeker op het moment dat je er ook nog eens met familie en vrienden over gaat praten. En die hier in meegaan ipv de radicalisering een halt toe roepen.

Ik praat helemaal niks goed. Maar het is wel bijzonder Naïef om te denken dat als Europese bommen 1,3 miljoen onschuldige mensen doden er niet een reactie terug komt. En daar zijn dan wederom onschuldige mensen de dupe van.

Zo ik volg je zin niet helemaal maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.
    Wat ik zeg is dat het westen Afghanistan, Irak en Libië in puin hebben geschoten maar dat de wederopbouw ernstig te wensen overlaat. Mensen daar worden aan hun lot over gelaten met de schaden die door onder andere Nederlandse bommen is veroorzaakt. op basis van onwaarheden dat Saddam Hussein kernwapens zou hebben. Dit was vanaf het begin als een zeer omstreden theorie en deze is inmiddels volledig ontkracht.
    Maar het zijn nu wel een soort rovershol geworden waar klein groepjes extremisten de macht naar zich toe proberen te trekken.

Ik heb het nadrukkelijk niet over Syrië. Ik begrijp het volkomen dat die mensen daar te hulp zijn geschoten. Dit is ook niet waar IS ontstaan is.

Verder wordt het grootste deel van de vluchtelingen in de eigen regio opgevangen. het is maar een paar procent dat de overtocht naar europa maakt. En het overgrote deel wordt bij de grenzen tegen gehouden.

Ik denk toch, voordat je zo heftig reageert, het slim is je een klein beetje in de materie te verdiepen. Nederland heeft vooraan gestaan in een deal om vluchtelingen linea recta te retourneren naar Turkije en de grens daar te sluiten. Enkel mensen die vanuit eigen land asiel aanvragen kunnen geaccepteerd worden.
    Er zijn honderden kilometers hekken gebouwd om te voorkomen dat vluchtelingen europa binnen komen. Dus ja Europa sluit de grenzen wel degelijk.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/10/europa-sluit-balkanroute-nu-echt-1599150-a342884

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/griekenland-brengt-vluchtelingen-terug-naar-turkije

En nogmaals in het algemeen. Ik denk dat we gewoon niet moeten vergeten dat geweld geweld uitlokt. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Eentje moet de slimste zijn en ermee stoppen. De vraag is alleen hoe.
    Niemand heeft het recht om een ander van het leven te beroven. Dit soort dingen gebeuren ook niet zonder reden. En zo lang je niet zoekt naar de reden zal je het antwoord voor een oplossingen nooit vinden. En volgensmij is dat wat we willen, een oplossing om dit geweld voor eens en voor altijd uit te bannen.

Dat dit soort gebeurtenissen niet aangegrepen zouden mogen worden om juist eens na te denken hoe het zo ver heeft kunnen komen vindt ik echt bulshit. Dit heeft niks te maken met een vete uitvechten over de lijken van onschuldigen. We zijn het aan alle slachtoffers verplicht om tot de bodem uit te zoeken hoe het is gekomen dat het weer niet is gelukt om een stad veilig te houden! Hoe het heeft kunnen gebeuren dat jongens zo geïndoctrineerd zijn dat ze op deze manier slachtoffers maken en de kern van het probleem oplossen. Ook als dat betekend dat we een hand in eigen boezem moeten steken.
    Want niks is gemakkelijker dan met een vingertje wijzen we schieten er alleen geen ene fluit mee op!

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat het wel goed is om te weten wat de aanleiding is voor dit geweld met aanslagen in Europa. Voor een deel zullen we er misschien nooit achter komen. het gaat namelijk niet om willekeurig geweld in andere delen van de wereld maar geweld waar een vergelding op komt. En laat die vergelding nu net bij onze buurlanden zijn en Joost mag weten wanneer NL aan de beurt is.

19. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Wij (het westen) hebben niks met het ontstaan van IS of andere onnozele terreurgroepen te maken, dus dat kunnen ze niet als reden aanvoeren.
    Het maakt niks uit wat de VS in het verleden in Arabische landen heeft uitgespookt en waar de IS nu wraak voor wil. Ze moeten gewoon stoppen!

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Niet?

"Met een combinatie van middeleeuwse wreedheid en eenentwintigste-eeuwse media-expertise beheerste sinds 2014 Islamitische Staat (IS) het nieuws uit het Midden-Oosten. De oorsprong van IS lag in Irak en vloeide voort uit de oorlog die George Bush in 2003 had ontketend tegen Saddam Hoessein. Na diens val was het onmogelijk gebleken om in Irak orde te scheppen. Jarenlang vochten Amerikaanse en Britse militairen van de internationale bezettingsmacht tegen soennitische opstandelingen."

http://historiek.net/islamitische-staat-geschiedenis-terreurbeweging/63530/

Deel Deze Pagina