Nou echt hè! Ik heb niet het idee dat het er beter op zal worden na de uitspraken van Hollande. Misschien dat misschien wel zou kunnen werken Luna86
Internet maakt zo veel kapot! Nieuws berichten worden verdraaid, word belachelijk op gereageerd zonder nadenken enz. Waardoor er nog meer ruzies ontstaan en vooroordelen. Zo jammer.... Als ik terug kijk naar mijn kindertijd bijna zonder internet, denk ik echt was dat toen ook al zo? Erwas genoeg ellende op de wereld, dat zag je in het nieuws en las je op teletekst. Maar mensen reageerde daar persoonlijk op, door het tegen elkaar te vertellen en dat ze in shock waren enz. En nu...nu word er gewoon te simpel gedacht (of juist niet) door de mensen op de social media
Plus het feit dat iedereen maar denkt alles te mogen zeggen op o.a. social media. Vandaag zag ik iets voorbij komen op fb. 'Vluchtelingen op vakantie naar land van herkomst.' Uiteraard van de Telegraaf. Als je op de foto klikte zag je heel wazig de tekst die erbij hoorde. Het was te lezen, maar daar moest ik wel m'n best voor doen. In de reacties ging het uiteraard over Syrische vluchtelingen. Blijkbaar is het in Syrië niet zo slecht. Dankzij deze vluchtelingen druppelen de IS-aanhangers binnen in Europa. Het bericht bleek te gaan over Eritrea Mensen lezen totaal niet verder en gaan de meute achterna. Een krantenkop is voldoende om enorm tekeer te gaan. Een klein beetje verstandig nadenken zit er niet meer in blijkbaar. Als er iemand is die er wat van zegt kan diegene een grote bek krijgen. 'Want alle vluchtelingen zijn hetzelfde.' En dat valt me met meerdere dingen op. Alles moet maar kunnen en mogen op internet.
Mensen zijn al heel lang in oorlog... volgens mij is dat over de hele geschiedenis gezien nooit anders geweest.
Dat klopt maar we gaan wel weer een beetje een piek in voor mijn gevoel. De explosieve groei van de mensheid maakt het er denk ook niet veel beter op.
Het is zo veel, overal. Veel landen zijn er in meer of mindere mate bij betrokken. Ik hoop dat ze gauw tot inkeer komen en oplossingsgericht gaan denken ipv elkaar met wapens en bommen te bestoken.