Heeft iemand een tip voor mij hoe ik de groen/bruinige aanslag uit een vaas kan krijgen. Als ik bloemen weg doe, dan spoel ik de vazen uit, maar blijkbaar is dat niet voldoende, er blijft toch zo'n aanslag achter. tips zijn erg welkom.
Ik gebruik warm/heet water en soda. Even laten staan, ff boenen en klaar is kees. Werkt ook goed voor de frituurpan. Water en soda erin. Ding aanzetten.......probeer maar es!
Ik laat een vaas meestal even een half uurtje met wat lauw water en een druppeltje chloor staan, dan blinkt hij weer als vanouds
met chloor ik doe ook een druppeltje chloor bij de bloemen in de vaas dan krijg je geen aanslag. deze tip kreeg ik van de bloemist en werkt prima
bedankt voor zover, ja en vaatwasser heb ik niet, dus dat gaat niet werken, ik zal eens wat dingen uitproberen. meer tips zijn welkom.
klinkt stom maar werkt echt.Ik werk in een bloemenwinkel en als we de aanslag niet meer uit de vazen krijgen met chloor laten we ze een nacht staan met qucidenkt (ik weet niet hoe je dat schrijft maar die tabletten voor je kunstgebit schoon te maken)probeer het maar eens het werkt echt!
vullen met (schoonmaak)azijn en afwasmiddel. Poosje laten staan en dan met de hand afwassen, heb je het er zo uit
de chloor tip was prima dames. Dat was voorlopig het enige dat ik in huis had, maar zal de steradent ook eens proberen.
Je kunt ook aardappelschillen in een vaas doen met water (ligt er wel aan hoe breed de hals is) aangezien je moet schudden. Lieten ze laatst eens ergens in een tv programma zien. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd .