Maaien jullie het gras ook op zondag? Mijn mannetje staat het gras nu te maaien omdat het gister niet kon vanwege de regen en hij maandag weer moet werken. Ben er eigenlijk niet zo weg van maar goed. Welke klusjes doen jullie op zondag? Of is het not done om wat te doen?
haha als wij zondag niets zouden "mogen/kunnen" doen gebeurd er nooit wat LOL mijn man werkt 70/90 uur per week dus ja dan moet er vaak wat op zondag gedaan worden, ik vind daar niets mis mee hoor, ik zie liever iemand op zondag wat klusjes doen als heel de dag lui op je gat hangen... word je ook niet vrolijk van!
Dat hangt denk ik een beetje af van je religieuze overtuiging. Hier in het dorp gebeurt echt helemaal niets op zondag, maar dat houdt ons niet tegen het gras te maaien hoor . Als anderen stilletjes binnen willen zitten moeten ze dat vooral doen.
ook hier gebeurd alles gewoon op zondag, boren timmeren, gras maaien etc etc (klussen aan de motoren) zondags rust bestaat eigenlijk niet echt meer, alleen in dorpen waar het geloof nog heel hoog staat
Hier ben ik lekker de was aan het opvouwen en haal er zodadelijk nog een dweil doorheen, ik kan er niet tegen hoor om te niksen, ook al is het zondag . Nu gaat het hier wel in een wat langzamer tempo dan normaal... Femman gaat straks nog even een plankje ophangen
mijn vriend is het onkruid tussen de tegels aan het halen. ik heb er geen probleem mee. de meeste mensen werken 40 uur of meer doordeweeks dan blijft er weinig tijd en fut over s'avonds. en ik heb liever dat het s'avonds rustig is dat de kleine goed kan slapen dan op zondag middag om 3 uur.
hier hebben we net de nieuwe lamp op gehangen en de tuin gedaan. en straks ga ik de heg snoeien en wat dingen op hangen aan de buiten muur
wij moesten vroeger altijd "goede kleren" aan op zondag en dan mocht je helemaal niks. beetje lam hangen in de bank heel de dag en je rot vervelen. ik werd altijd depressief en chagerijnig van de zondag en vind het daarom nu nog steeds geen leuke dag. dat ga ik mijn kinderen echt niet aandoen. mijn dochter gebruikt de zondag altijd om de kooien van haar dieren te verschonen of in de tuin te werken. op zaterdag moet ze in het seizoen altijd voetballen en dan heeft ze het ook wel gehad nadien. doordeweeks zit ze op school of werkt in het asiel. ik ga echt niet zeggen dat ze niet op zondag haar beesten mag verzorgen. of de tuin wieden.
Hier in ons dorp wordt klussen op zondag absoluut niet gewaardeerd! Wij zelf hebben er geen problemen mee (zijn niet religieus), maar respecteren de mening van onze dorpsgenoten wel. Nu wonen wij ook wel náást de kerk, dus de personen die er zich het meeste aan storen zouden het meteen zien (2x per dag dienst). Ach... wij vinden het niet erg om op zondag even lekker niks te doen... Overigens doe ik wel gewoon de was enzo, maar niets buiten of met lawaai.
zondag gebeurt ook wel vaak wat meestal de net wat uitgebreideren schoonmaakdag alleen heb k dan niet knoeterhard de muziek aan zoals gewoonlijk en vaak word de was er dan door gedraaid
Hier bij ons wel zondagsrust, we doen dus geen auto's wassen, gras maaien, in de tuin werken enzo. Wel even een stofzuiger door het huis en afhankelijk van hoe de week gegaan is hang ik wel mn was buiten - als ik heel de week gewerkt heb of heel de week regen. Niet als ik er gewoon zaterdag of maandag tijd voor heb. Maar wij gaan bv ook niet op zondag naar festivals ofzo en wel naar de kerk als het even kan.
Mijn man is alleen op zondag de hele dag thuis, dus juist dan maait hij het gras. Maar das hier in de stad ook niet vreemd hoor. Waar mijn ouders wonen zou ik het niet doen, gewoon uit respect naar de dorpsgenoten.
In een dorp waar de kerk nog heel belangrijk is, zou ik inderdaad geen lawaaiige klussen doen uit respect voor de buren. Maar waar ik woon (woonwijk in een middelgrote stad) is het echt geen probleem hoor. Zoals al meer gezegd: ik vind het er wel een handige dag voor. Wij werken door de week, zaterdag moeten we in ieder geval het huishouden doen en het is voor ons ook de enige dag dat we naar de stad kunnen. Dan blijft de zondag vaak over voor andere klusjes.
Ik denk dat het in sommige dorpen sowieso wel anders is. Hier in de stad is het nooit rustig.. Ben ook nooit opgegroeid met zondag-rustdag. Hier zijn ( gelukkig ) alle winkeltjes in het centrum open en hoor je nog is wat om je heen. Ik zal het niet willen missen. Maar veel mensen werken gewoon doordeweeks veel en ja dan is de zondag de enige dag, dat ze wat kunnen doen in/om huis.
Juist op zondag, dan ben je toch meestal lekker thuis. Op zaterdags gaan we er nog wel eens op uit, boodschappen doen winkelen etc, dat is op zondag weer een beetje lastig. Ik woon in een groot dorp maar van zondagsrust geen sprake hoor.
Ik woon zelf in een stad en in onze buurt doen een groot gedeelte van de mensen op zondag allemaal klusjes en wij ook Ik vind het ook niet storend dat het gras wordt gemaaid op zondag (als ze het maar een beetje tegelijk doen anders heb je de hele dag lawaai ) Wij hebben toevallig vandaag veel klusjes gedaan! woonkamer geschilderd, onkruid gewied, ramen gewassen, dat soort dingen! In het weekend kunnen we juist lekker de dingen samen doen!
Hier wordt het niet zo gewaardeerd als er op zondag "geklust" wordt ( gelovige buren) maar als het niet anders kan dan doen we het echt wel. Vandaag nog heerlijk het hele huis gesopt..Ook de grasmaaier doet het hier regelmatig op zondag of de auto schoonmaken. Dan kijken ze maar de andere kant op hoor!