Waar heb je die foto gezien? Edit: al gevonden. Pfff, vreselijk. @ flutterby: ah oke, dat zou kunnen. Vergeet dan maar mijn speculatie.
Wat verschrikkelijk akelig allemaal he? Ja, dat viel mij nou ook al op... Gisteravond in Nieuwsuur gaven ze een overzicht van "aanslagen in Europa". Dat begon met de aanslagen in Madrid, in 2004, en toen zei ik al tegen mijn vriend: "Blijkbaar zetten ze het dus in de hoek neer van moslimextremisme, want er zijn natuurlijk talloze aanslagen daarvoor geweest (denk aan de ETA, IRA, RAF-terroristen)." En toen kreeg ik dus juist het gevoel dat ze er naast zaten, helemaal omdat toen al duidelijk was dat er een blonde Noor was opgepakt. En wat ik dan ook denk: als het wel Al Qaida was geweest ofzo, dan was de programmering nu de hele dag omgegooid. Maar omdat het 'maar' een of andere lijpe gek is, hebben we alleen elk uur een update op Nederland 1...
@ lindangel: aan de andere kant, als het wel Al Qaida was geweest, dan was het ons ook aangegaan. Want Noorwegen is niet meer een doelwit dan Nederland. Dus dat verschil begrijp ik wel. Bovendien stel je dit wel, maar ben ik er niet zo zeker van dat ze dan inderdaad de hele programmering hadden omgegooid. Maar het is wel kwalijk ja dat de suggestie van een islamitisch terroristische aanslag direct zo prominent geplaatst werd terwijl dat dus niet het geval blijkt. Was voor mij ook direct duidelijk dat dat waarschijnlijk niet het geval was (vanwege die Noor die was opgepakt). Aan de andere kant is vanuit die hoek natuurlijk wel een aanslag te verwachten, gezien de bedreigingen die nog steeds spelen (ook in Nederland).
Oh dat is ook het eerste waar ik aan dacht. Wat moeten die kinderen bang zijn geweest Hoorde al op het nieuws een meisje vertellen dat ze zich onder de bedden verstopte, maar als dat 1.5 uur duurt.... bah. Verschrikkelijk.
Yukl, ze hadden er gewoon veel voorzichtiger mee om moeten gaan, je wilt niet weten wat het in mensen losmaakt. Ik zelf als moslim wilde ook weten hoe het in elkaar stak want mensen hier op straat kunnen er serieus echt agressief om worden en dan loop je niet zo lekker met je kindjes aan de hand. Verder maakt het nu geen snars uit voor de slachtoffers, het blijft een ontzettende tragedie.
Dat zegt natuurlijk niks over de PVV. Die vent die Fortuyn heeft vermoord was een Groen Linkser, zegt niks over die partij.
@Yukl: Helemaal mee eens hoor! En ik begrijp ook wel dat het gedacht werd. Ik vond het gisteren alleen al storend, helemaal toen al duidelijk was dat er een blonde Noor was opgepakt, en dus opvallend om te zien dat ik niet de enige was die dat vond. Bovendien lijkt het soms alsof we voornamelijk dreiging moeten voelen vanuit moslimextremistische hoek, terwijl de laatste paar grote aanslagen (denk ook aan Alphen aan de Rijn, en Karst T.) eenzame randdebielen waren: de zogenaamde 'school shootings'-gevallen (hoewel dat allebei dus geen school shootings waren, wel allebei gefrustreerde types). En dat is dus geen specifiek Nederlands fenomeen, maar ook iets dat je overal ziet. Wat het eigenlijk nog enger maakt, is dat je deze lui niet in de gaten kan houden, want ze handelen alleen. (Mijns inziens genoeg voer om de hele dag uitzendingen over te maken...)
Inderdaad, en erg beangstigend dat je hier zo weinig tegen kunt beginnen. Alleen het misschien nog moeilijker maken om een wapenvergunning te krijgen (maar ja, dan is er nog altijd het illegale circuit)
Nee, dat is waar. Al vind ik de PVV wel extremistischer in hun denkbeelden dan Groen Links. @ umm85: oh wat vervelend dat je je in zo'n situatie bedreigd voelt.
@Umm: nou inderdaad, heel akelig dat jij dit dan persoonlijk moet voelen, terwijl jij er niets mee te maken hebt.
Daar was ik dus ook al bang voor, ben erg opgelucht dat het geen moslim is. Ander heb ik(en andere moslims) dadelijk van die enge mensen die mij lastig vallen en lopen schreeuwen of erger waar mijn kinderen bij staan. Dat gebeurt al vaak genoeg, maar als er dan weer iets gebeurt wat in de media komt dan merk je altijd dat de agressie ineens stijgt. Dat is geen prettig gevoel om dan op straat te lopen met je kindjes.
Mijn gedachten zijn bij alle slachtoffers en overledenen. Ben heel blij dat ze hem levend hebben,nu hopen dat ze hem een gepaste straf geven :x:x:x:x:x
Zou overigens niet weten welke straf hier ´gepast´ voor is.. ben bang dat het dodental wel naar de 100 zal lopen, wat een gestoorde l*l.
Het is zeker een gestoorde geest, dat is wel duidelijk... Tja... wat is een gepaste straf? Ik denk dan altijd maar dat ie beter zichzelf ook even mee had kunnen nemen, dan ben je er maar vanaf als maatschappij. Kan me voorstellen dat nabestaanden hier anders over denken, maar wat moet je nog met zo'n kerel? Levenslang vastzetten? En dan? Lost ook niks op en kost alleen maar heel veel moeite/geld/etc. Ben ook heel blij dat het geen moslimterrorisme was, anders krijg je dat hele circus weer... Maakt het niet minder verschrikkelijk overigens. Wel opvallend dat die berichtgeving bij de New York Times vandaan kwam, waarom verbaast me dat nou niet? Wat moeten die kinderen idd bang zijn geweest zeg, krijg er kippenvel van als ik eraan denk...
die foto van hem tussen zn slachtoffers gadver, hij is wel wazig maar je ziet genoeg.. gadver.. Echt verschrikkelijk
tja,idd een gepaste straf...pff zo moeilijk om zo een monster te straffen zonder zelf een monster te worden denk ik. Kan wel bedenken wat ik met hem wil doen maar dat maakt me zeker niet beter dan hem. :x:x:x:x