Eens met Mroos, maar het kan op zich geen kwaad als mensen in een publieke functie, wel nadenken over wat ze allemaal de wereld in spuien. Ze hebben tenslotte toch een voorbeeldfunctie en hebben blijkbaar invloed op mensen. Daarmee wil ik niet zeggen dat je nooit je mening mag verkondigen, maar hou er wel rekening mee dat er gekken rondlopen op deze wereld!
Ik ben ook geen fan van Wilders, echt totaal niet maar vind niet dat je hem hiermee in verband kan brengen.
Wanneer een moslimextremist aanslagen doet in naam van Allah, dan distantieren bijna alle moslims zich hiervan, omdat Allah daartoe niet aan kan zetten in hun ogen. Oprecht verontwaardigd wanneer een niet-moslim meteen alle moslims over 1 kam scheert. Wanneer een rechtsextremist die verschrikkelijke dingen doet, fan blijkt te zijn van Geert Wilders, wat wordt er dan gedaan? Juist, alle rechtsextemisten over 1 kam scheren en Geert Wilders verantwoordelijk stellen. Oneerlijk, in mijn ogen. Geert Wilders geeft aan dat hij het afschuwelijk vindt, dat zegt genoeg lijkt me. Overigens ben ik geen 'fan' van Geert Wilders, maar ik kan wel heel slecht tegen onrechtvaardigheid en meten met 2 maten.
Hij had die ideeen al voor geert wilders bekend werd.. en zegt dat hij het er mee eens is. maar niet dat hij door die ideeen is begonnen. dat dagboek is hij begonnen in 2002.. oftewel na de twin towers. allemaal eigen ideeen. een eenmans actie. er zijn veel meer mensen die zo denken anders zou de pvv niet zoveel aanhangers hebben en wat denk je niet van pim fortuyn destijds. heb al gehoord dat noorwegen sowieso een vrij racistisch land is. tja.. wat moet je er nu allemaal voor iets zinnigs van zeggen. er is niks zinnigs van te zeggen.
Precies, daarom wil ik als moslim ook niet dezelfde fout maken, Geert Wilders roept niet op mensen te doden en geloof ook niet dat zijn aanhangers dezelfde ideeen hebben als deze rechts-extremist (of las ook christen-fundamentalist). Dus nee, ga nu niet alle Christenen of Geert Wilders-fans hierop aankijken, zou dom zijn.
Het is vreselijk wat er is gebeurd je zou er maar bij betrokken zijn echt echt heel erg. Maar goed laten we dit geen politieke discussie maken want net zoals wij niet oordelen als 1 moslim, 1 christen etc zo'n actie verzint zo is ook Wilders hier niet verantwoordelijk voor. Wij zijn allemaal verantwoordelijk voor onze eigen daden en niet meer dan dat. Als ik zo'n achtelijke actie uithaal en noem in mijn blog een moslimleider of priester betekend dat dan meteen dat hij verantwoordelijk is sorry maar dat ben en blijf ik en niet een ander! Ben geen Geert fan hoor maar iedereen wil in zijn waarde gelaten worden christen, moslim what ever.
Ik hoop alleen wel dat iedereen die nu roept dat dit een eenmansactie was en dat bijv Geert Wilders er niets mee te maken heeft, ook bij een eventuele 'moslimterrorist' ooit in de toekomst deze mening zullen behouden, en dan doel ik vooral op aanhangers van GW en GW zelf. Nu ziet hij ook hoe het is om in verband gebracht te worden met iemand die een gruweldaad begaat waar jij niks mee te maken wilt hebben maar toch mee in verband word gebracht en wellicht zelfs op aangekeken wordt.
He-le-maal mee eens. Wat zijn er toch domme mensen op de wereld. Zullen wij de haat imams dan ook maar verantwoordelijk houden voor de moslim extremistische aanslagen? Nee, als de vergelijking met de Islam en Allah wordt getrokken dan staat iedereen op zijn achterste poten, maar dit monster vergelijken met Geert Wilders mag wel? Onvoorstelbaar, dat meten met 2 maten. Om je kapot te schamen als je zoiets roept! Ontopic, echt ik vind het zo verschrikkelijk voor al die kinderen. Wat een angst moet daar zijn geweest. Bah.
Ik vind juist opvallend dat wanneer er een moslim wat doet, dit direct gegeneraliseerd wordt over alle moslims. Maar dat wanneer een extreem rechts persoon dit doet, het enkel een idiote loner is met een zieke geest.
Precies, hij doet het zelf ook. En nu er mensen zijn die dit beginnen te roepen (waar ik het dus niet mee eens ben) kan ik wel begrijpen waar dat vandaan komt. Ik moet ook maar aanzien hoe Fitna op tv komt als een soort van waarschuwing ofzo?, ik ga nu toch ook geen anti-pvv filmpje maken met beelden van deze tragedie.
Ik ben het helemaal met je eens umm85. Maar ik denk dat Geert Wilders hier helaas geen lering uit gaat trekken.
Ja, ineens vinden we 'over 1 kam scheren' een misdaad.. Omdat het nu eens niet gaat over een moslim-extremist maar een tegenpool.. Ik scheer overigens niemand over 1 kam, enige die verantwoordelijk is voor deze daad is de schutter zelf. Lijkt mij logisch dat ook iemand als Geert Wilders dit verafschuwd, en gelukkig maar.. Maar het is geen geheim dat er vele, vele mensen zijn die zich in de denkbeelden van Geert Wilders kunnen vinden. En dan hoeft er dus maar 1te zijn die echt een kronkel in zijn kop heeft en tot zoiets over gaat..
Dit vind ik dan wel weer schokkend: Aanhangers van de PVV spreken vol lof over de man die in koelen bloede minstens 85 jongeren doodschoot bij een jeugdkamp van de Noorse sociaaldemocratische partij. 'In dat geval is de aanslag het enig juiste antwoord op een totalitaire linkse staat waar rechtse mensen monddood worden gemaakt.' zo staat er te lezen op een forum voor aanhangers van de partij. 'Als je geen debat meer kan voeren met woorden dan maar met bommen. Hulde aan de aanslagpleger.' Ook veel andere leden op het forum tonen begrip voor de actie van de rechts-extremistische Noor. Twitteraars reageren geschrokken op de steunbetuigingen voor de terreuractie. Het Forum voor de Vrijheid zegt in een verklaring de uitspraken af te keuren. Eerder vandaag bleek dat dader Anders Behring Breivik sympathisant is van de PVV van Geert Wilders. De PVV-leider heeft de daad veroordeeld. . Bron; PowNed : 'Hulde aan de aanslagpleger'
Ik heb op dat forum gekeken en in feite zijn er maar 1 of 2 gekken die vol lof spreken, of er begrip voor hebben, de rest keurt het zwaar af.