Aanslag Oslo

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Shaddixxx, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

wat sommigen goed vinden vind ik nogal flauw van wilders om meteen met een verklaring te komen. Je zou kunnen zeggen dat hij niet anders kon dan een verklaring te geven. Je zou ook kunnen zeggen dat hij zich eens achter zn oren moet krabben over de uitspraken die hij doet.

En daarbij ook de mensen die op hem stemmen. Echt ongelooflijk dat die nog bestaan. Ik wil hier geen politieke discussie van maken, want dat mag natuurlijk niet. Maar ik vind dat mensen die zulke uitspraken doen of zich daarbij aansluiten wel eens na mogen denken wat ze aanrichten.

ontopic: vreselijk wat je toch allemaal leest over noorwegen, en dat de slachtoffers allemaal namen krijgen nu.

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik antwoorde alleen op de vorige.. Zelfmoord is idd verboden , maar sterven voor het geloof is wat anders. DAT is wat ik wilde zeggen tegen wonderfull...

Verder bemerk ik dat ik steeds op jou reageer en dat ik daar maar mee op moet houden.
    Mijn insteek is dat het niet uit moet maken of iemand links is of rechts , christen of moslim maar dat we met elkaar moeten rouwen om het verlies van al die jonge mensen! ipv elkaar te gaan bediscussieren over politiek.
    Want de politiek zowel links als rechts... groot gat graven en allemaal erin kukelen... welke kant je ook kiest ze liegen allemaal alles aan elkaar.
    ( En JA daarin heb ik last van de hokjesgeest ! )

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat is gewoon niet waar. Wanneer je omkomt in een oorlog is dat zo (martelaarsschap) of zelfs wanneer je mocht komen te overlijden tijdens de bevalling enz, niet dat je jezelf bewust opblaast, dat blijft gewoon zelfmoord en is ten strengste verboden. Het was dan jouw keuze om jezelf van het leven te beroven.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

datzelfde zei ik ergens in het begin al tulip maar toen was ik raar. ik hoop dat hij heeeel slecht slaapt nu, wellicht is hij toch zijn geweten tegen komen door met zo'n misselijkmakende verklaring te komen en ineens poeslief gaat lopen kwezelen, bleehhhh. hij was hier niet schuldig aan nee. maar hij kan nu niet bepaald zijn handjes in onschuld wassen door alle uitspraken die hij eerder deed.

5. tulip

tulip Niet meer actief

precies, ik vind je niet raar hoor.:D Een kwestie van verantwoordelijkheid nemen vind ik dat.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja duuuuh komt hij meteen met een verklaring op een zo net mogelijke/correcte/wat mensen willen-manier. Hij werd in de tekst genoemd van iemand die zojuist tig mensen heeft neergeknald en zijn mening deelt over veel zaken, en hijzelf wilt zo groot mogelijk worden in NL, hij MOET wel direct reageren voordat anderen met iets kwamen anders was hij de afgrond in gegaan.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoezo zou hij de afgrond in gaan? :( Wat iemand anders al eerder in dit topic zei: de moordenaar van Pim Fortuyn stemde GroenLinks en deed het vanuit die overtuiging. Maar toen viel niemand daarover. Ik snap wel dat Wilders wat meer op zijn geweten heeft dan een gemiddelde andere politicus, en ik vind hem persoonlijk ook zeer zeker walgelijk, maar dit kun je hem nauwelijks aanrekenen naar mijn mening. Die man is echt niet opeens zo gaan denken omdat Wilders zijn partij heeft. Ik vind wel dat Wilders met zijn voorbeeldfunctie driedubbel moet nadenken voordat hij met uitspraken komt en dat hij daarin zeker tekort is geschoten in het verleden. Daarom vind ik deze verklaring ook prima, omdat hij zich daarmee wel distantieert van deze agressie. Dat is toch wat jullie willen? Ga dan niet miepen als hij het wel doet.

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Toen viel niemand daarover? Heb je toen onder een steen gezeten? Alle onderbuikellende over "de kogel kwam van links" helemaal gemist? :)

Ik vind dat Job Cohen en Tofik Dibi ontzettend correct reageren en we weten allemaal hoe de reacties zouden zijn als de dader een moslim was geweest en/of vanuit islamitische overtuiging had gehandeld (of dat nou correct is volgens de Islam heeft daar niets mee te maken). Dan was alles weer de schuld geweest van de islamisering van Europa en het theedrinkbeleid dat de ellende heeft veroorzaakt volgens de Wildersstemmers.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    De afgrond in, daarmee bedoel ik dat hij kiezers zou gaan verliezen. Wilders is heel goed in heel hard roepen wat anderen fout doen om zich vervolgens om te draaien wanneer mensen met vragen komen. Hij wilt niet met moslimorganisaties in gesprek, geen dialoog, hij wilt dat niet. Nu MOEST hij wel reageren, hij kon niet zwijgen en natuurlijk op deze manier kiezers winnen door te laten zien hoe 'correct' hij verder is.

Ik zou gewoon willen dat Wilders zijn oogkleppen eens afzet, en in dialoog gaat. Hij wilde met Fitna Nederland ook waarschuwen voor moslims dmv beelden van 9/11 en haatimams, vind dat schandelijk en gewoon iets wat je ook niet kunt maken als politicus. En nu walg ik ervan, van zo'n stukje want iedereen zegt nu 'ja, wilders kan er niks aan doen' maar ondertussen wil Wilders wel zo'n 1 miljoen moslims de aanslagen van 9/11 en andere gruwelijkheden in de schoenen schuiven, ik heb daar net zo min iets mee te maken.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja dat heb ik inderdaad volledig gemist. :D

Toch vind ik de uitspraken van Cohen en Dibi niets toevoegen aan dit politieke debat. En dat Wildersstemmers andersom hetzelfde hadden gedaan, is natuurlijk geen argument.

11. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hoe kom je aan die onzin? :$

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Nee, ik vind ook dat ze beter niets hadden kunnen zeggen, maar de reactie van het Wilderskamp vind ik vrij hypocriet, nogal een pot-ketelverhaal. Daarnaast vermoed ik ook dat in het omgekeerde geval de reacties van Wilders en co (ik verzamel ze voor het gemak maar even zo) aanzienlijk minder subtiel zouden zijn geweest, maar dat is slechts speculatie. :)

13. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik weet niet maar dit is toch geen politiek topic? k bedoel dat mag neit maar ondertussen heb ik pim fortuin, geert wilders job cohen oftewel pvv, groenlinks en dergelijke voorbij zien komen.. wat heeft dat in hemelsnaam te maken met wat er in noorwegen is gebeurd ik snap het echt niet.. Als politicus van de partij waarvan de dader van noorwegen gezegt heeft dat hij daar tevreden mee is. lijkt het me handig om een verklaring af te leggen.. en die dader is ziek in zn hoofd anders doe je zoiets niet.. dus ja hij is een gek.. dus daar heeft wilders gelijk in.. kijk zn woordkeuze kan anders maar goed..

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ umm85: nou ja, het is op die manier natuurlijk nooit goed. Als hij niets had gezegd, had hij het vast volgens veel mensen ook niet goed gedaan. Ik ben het met je eens dat Wilders eens goed in debat zou mogen met moslims, maar dat is een hele andere discussie. En natuurlijk gaat Wilders niet toegeven dat hij bepaalde uitspraken niet had mogen doen, dat maakt hem een stuk ongeloofwaardiger. Maar als hij met zijn uitspraken zo'n grote invloed heeft, dan zou je het toch goed moeten vinden dat hij nu uitspreekt dat hij de aanslag afkeurt? Zodat zijn aanhangers daar geen voorbeeld aan nemen.

15. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Is dit debat trouwens ergens terug te zien op internet? Heb het niet gezien maar ben erg benieuwd..

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Van een Marokaanse website waarin overigens erg diep hier op in word gegaan en waar ook aangegeven word dat er 2 kampen zijn in de moslim gemeenschap. Een stuk of 100 moefta's en imaams shaiks etc etc worden daarin geciteerd als het gaat om. moslims & zelfmoordaanslagen.
    Als je arabisch kunt lezen Al-Jihad Wal-Fida’iyyah Fil Islam zoeken en dan pag 247 & 248 lezen.

Verder is er ook best wat literatuur over, bestaat er ook zoiets als google en zijn er opleidingen die hier ook aandacht aan besteden...

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Idd de PVV heeft harder afstand genomen van deze idoot dan de hele linkse pvda en groen links clan van Volkert vd G

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, vanaf nu s.v.p. ontopic zonder allerlei politieke en/of religieuze standpunten erbij te halen.

Het doel van dit topic was duidelijk denk ik. En het raakt te veel mensen om zomaar te moeten sluiten vanwege afdwaling politiek of religieus gebied.

Alle berichten na dit bericht met een dergelijke strekking zal ik daarom verwijderen.

19. wonderfull

26 mei 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry josien had je bericht niet gelezen, mijn excuses.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het gewoon echt diep triest wat er is gebeurd. Ongeacht geloof of politieke achtergrond. Er zijn heel wat ouders hun kinderen kwijt geraakt en heel veel hun broer of zus. Vreselijk!

Toen zijn eigen advocaat vertelde dat hij totaal geen berouw toonde en anders is dan "ons" aka "de mens" kreeg ik echt de rillingen....

Deel Deze Pagina