Doen jullie dat ook wel eens? Iemand uit beleefdheid iets vragen of aanbieden waar je eigenlijk geen zin in hebt en waar je dan enorm van baalt als diegene daar op ingaat? Ik had dat net, er kwam een vertegenwoordiger voor mijn man, maar die was er niet en kwam voorlopig ook niet thuis. Ik was net eten aan het opscheppen dus het was opzich best duidelijk dat we gingen eten. Ik vraag die man uit beleefdheid, met m'n domme hoofdje, of hij iets wilde drinken. "Ja lekker", zegt die meneer, "een kopje koffie lust ik wel".. Echt ik baalde zoooo enorm! Hij bleef gewoon ruim een half uur zitten, terwijl wij zaten te eten. Ik had al spijt toen ik het vroeg hoor, ik had gewoon moeten zeggen "nee hij is er niet, tot ziens" en dan buiten zetten, het is ook absoluut niet zo dat ik niet assertief ben ofzo hoor. Maarja ik denk altijd maar dat ik vriendelijk en beleefd moet zijn. Herkenbaar? En in welke situaties was dat? En doen jullie andersom zelf ook wel eens zoiets? De bezorgers van Ah.nl willen trouwens ook altijd wat drinken
Eerder deed ik dat wel en dan baalde ik er ook wel eens van, herkenbaar dus . Maar nu doe ik het niet meer als ik er geen zin in heb omdat ik niet het risico wil lopen dat iemand op mijn aanbod in gaat.
Haha ja ik ken het. Alhoewel het gelukkig niet zo vaak voorkomt. Ik had van de week eigenlijk precies het tegenover gestelde. Ik schaam me er zelfs voor om het te vertellen haha! Ik had heeerlijk vlees gehaald bij de slager en mijn vriend en ik waren van plan om lekker te koken en te eten samen. Ik had me er ook op verheugd. Smiddagds kwam zijn vriend op bezoek. Prima maar om half 6 zat hij er nog. Ik ben gaan koken maar ik had zoooo geen zin meer in die kerel haha. Ik had maar twee stukjes vlees en had echt geen zin om nog van alles uit de diepvries te toveren en extra werk te verrichten om hem mee te laten eten. Ik wou gewoon lekker genieten van ons stukje vlees en na een drukke week samen eten. Dus ik stond al een beetje te chagrijnen in de keuken want ik voelde me wel verplicht om te vragen of hij bleef eten.. Hij riep zelfs vanuit de kamer dat het eten zo lekker rook.. Tja als dag geen hint was Maar mijn vriend (met veel meer ballen -of minder manieren-) zei direct al: sorry kerel, we hebben niet genoeg. Volgende keer weer! Het was gezellig, we bellen van de week! Groetjes. En zo makkelijk ging het haha en wat voelde ik me ongemakkelijk zeg!
Yep! Ik had de glazenwassers op de koffie vandaag, terwijl ze mijn ramen niet eens deden deze maand.. Over de bezorgers van de AH nog nooit nagedacht.. zal 't snel weer vergeten voordat ik me weer verplicht voel!
Nope. Die bezorgers zijn hier op 5 seconden buiten. Deur open, pakje aannemen, eventueel tekenen, deur dicht. En voor de rest passeert hier geen volk (techniekers en dergelijke) zonder afspraak. En als die technieker hier maar 2 minuten is, ga ik ook geen koffie schenken. Als ie hier een uur moet werken ... dan wel natuurlijk. Bovendien is de koffie hier kokend water met nescafé-korrels (en canderel en melk naar believen) en dat wil de helft van de mensen niet . Voor die 2 koppen koffie dat wij op een dag drinken vinden we dat voor onszelf goed genoeg.
Ik ben juist zn persoon die vergeet iets aan te bieden en niet alleen bij mensen die iets komen afleveren maar ook mensen die op Bezoek komen 🙈 eerste drankje lukt nog wel maar erna moet je bij mij echt zelf vragen of pakken 😝 dus als we nu beide een beetje naar elkaar sturen moet het helemaal goedkomen 😂
Is toch een frisse en vrolijke manier om iemand af te wimpelen en lekker duidelijk. Ik moet altijd wel lachen om mijn vriend, wanneer hij vindt dat mensen weg moeten gaan, schenkt hij gewoon geen drinken meer in. Zelfs als zijn vader zijn lege glas pakt en er in kijkt en weer terug zet, geeft mijn vriend geen kik. Hij heeft ook weleens gezegd tegen het bezoek in de kraamtijd dat het nu klaar was, hij zag dat ik moe werd. Het interesseert hem ook niet. Vrouwen denken toch dat je maar vriendelijk moet zijn.
Dat doe ik ook, gewoon geen drinken meer inschenken. Heel prettig als je huis vol zit met een verjaardag om 1 uur en ik toch eigenlijk gewoon naar bed wil. Of ik zeg het gewoon. duidelijker kan niet.
Ik voel me nu een beetje een hork dat het uberhaupt niet in me op zou komen de ah.nl bezorger iets te drinken aan te bieden
Haha inderdaad! Voor hem was het geen eens een issue. Wij vrouwen denken veel moeilijker haha Ik zei ook tegen mijn vriend: dat kunnen we eigenlijk toch niet maken? Tuurlijk wel zegt ie! Heerlijk die mannen logica haha
😱😱😱 Ergens begrijp ik het wel vanuit jullie positie als een stukje vlees iets heel bijzonders is voor jullie. Maar hier zouden we vrienden nooit wegsturen, ze mogen altijd blijven eten. Ik zou mij idd helemaal kapot schamen en die man nooit meer in de ogen durven aankijken....🙈🙊🙈
Nou dat valt wel mee hoor. Ik ben ook zo'n hork. Mensen die iets afleveren bied ik echt niets aan. Die zijn zo weer weg. Als hier iemand komt werken oid bied ik wel wat aan.
Herkenbaar , juist mijn man is van het koffie aanbieden , maandag nog, de liander meneer voor de meterstanden, en die moest ook nog even poepen op onze wc. De werkmensen die hier wat meer uurtjes zijn krijgen gewoon koffie. Het meest vervelende vind ik nog om tijdens het eten ( we eten tussendemiddag warm) wat werklui te hebben zitten die hun eigen brood eten. Ik vind dat best een inbreuk op mijn privacy Maar met klusjes mensen die hier vaker komen vind ik dat weer minder erg dat ze aan tafel zitten met het eten. Maar ja zo gaat dat op de boerderij. Mochten we een nieuwe stal gaan bouwen, dan wil ik daar een extra wc voor de werklui, chauffeurs, controleurs enzovoorts. Hoeven ze niet op mijn net schoongemaakte familie wc te komen poepen.
Hier hetzelfde, als het om vrienden en familie gaat. Een bezorger of vertegenwoordiger bied ik alleen een kop koffie aan en een koekje kan er ook nog wel vanaf. Maar een vriend naar huis sturen... ... nee, dat echt nooit (behalve wanneer ik bijv. een belangrijke afspraak heb en echt weg moet, maar dan leg ik dat ook uit). Regelmatig blijven er hier ook (onverwacht) vriendinnetjes van mijn dochter eten. Geen probleem. Gezellig juist. Ik moet ook zeggen dat we altijd ruim voldoende te eten hebben, dus dat is zo gedeeld. Ook twee stukjes vlees kun je gemakkelijk delen door van beide stukken een stukje af te snijden en zo te verdelen over 3 personen. Als het toch te weinig blijkt te zijn, maak ik er wel wat extra groente bij (is hier altijd volop in huis) of we nemen een extra groot toetje. Daarnaast, als je echt niet wil dat die vriend blijft eten, kun je ook later beginnen met koken. Ik vind het persoonlijk erg ongastvrij om al om half 6 te beginnen met koken, terwijl je weet dat je die vriend toch niet wil laten mee eten. Dan wacht je toch een uurtje? Maargoed, dat is persoonlijk. Ieder zijn ding. Maar ik zou me echt ongemakkelijk voelen als mijn man zoiets zou zeggen. Gelukkig doet hij dat nooit, hij is zelfs nog gastvrijer dan ik. (Bijvoorbeeld in het geval van logees.)
Doet mij denken aan mijn vader waar ik afgelopen zomer een verhelderend gesprek mee had. Hij werd 75 jaar en ik vroeg wat de plannen waren. Hij gaf eerlijk toe dat hij helemaal geen zin had in een feest omdat ze er ook al 1 (ja een grote) hadden gegeven toen ze vorig jaar 50 jaar getrouwd waren. Ik vertelde hem dat hij het moet vieren zoals hij dat wil en als hij het niet wil vieren dan viert hij het gewoon niet, mij om het even. Tijdens dat gesprek kwam ik er dus achter dat alle feesten die ze tot nu toe hadden gegeven (kroonjaren van verjaardagen en trouwen) eigenlijk hadden gegeven omdat het zo hoort en mensen dat van je verwachten en dus niet omdat ze het leuk vinden een feest te geven Ik was echt even in shock, al die jaren feesten geven (die best prijzig waren want het was altijd met een volledige maaltijd erbij) omdat het hoort. Deze verjaardag heeft hij geen feest gegeven maar gewoon zijn verjaardag gevierd en wat denk je, wij waren er, mijn ooms en tante en 1 stel vrienden, de rest van de normaal 200 tot 300 mensen niet gezien en niet gehoord. (kan ik dus best boos om worden) Dan ben ik wel blij dat ik dingen niet doe omdat het hoort maar omdat ik het wil. Dus die ah (of in mijn geval plus) bezorger bied ik niets aan. Onze Post nl bezorger wel, het is altijd dezelfde bezorger, heel correct, altijd op tijd, netjes een briefje als hij het ergens anders heeft achter gelaten. Dus ja als het +30 graden is biedt ik die een koel drankje aan, toen hij laat was omdat zijn bus kapot was en hij dus een bus moest huren om alles rond te brengen en het was rond etenstijd biedt ik hem eten aan, als het koud is een warm drankje, gewoon omdat ik dat wil
Mijn man zou dat ook nooit in z'n hoofd halen hoor om vrienden weg te sturen, maar met zo'n man zou ik ook niet onder één dak kunnen leven dus wel logisch. 😁 Maar idd later beginnen met koken had ook nog gekund, ik vind het echt sneu voor die vriend! 😌
Ja dat is wel herkenbaar Omdat je idd beleefd wil zijn, Terwijl ik dan achteraf baal en denk had het dan niet gevraagd Hahaha...
Dat van die vriend wegsturen vind ik ronduit onbeleefd. Nu hebben wij dat ook eens met een stel vrienden gedaan. Maar zij bleven expres lang zitten zodat wij vanzelf vroegen of ze mee bleven eten. Tot we een keer daar waren en wij werden weggestuurd want ze moesten eten. De keer erna heeft mijn man voor 3 personen gedekt en toen waren ze opeens weg ging sterk tegen mijn gastvrije gevoel in maar het is niet allen geven maar ook nemen vind ik ook.
Overdrijven is ook een vak hoor Wij hebben zelf gewoon geen budget om iedereen mee te laten eten. 1 vriendin presteert t altijd om hier om half zes op de thee te komen en zit dan echt te wachten. Vaak eten zij en dochter gewoon mee, gezellig. Maar niet 3 keer per week. Dan zeg ik toch echt dat we zo gaan eten en er niet genoeg is, sorry dan maar onbeleefd. En bijvoorbeeld op onze trouwdag, wanneer je dan iets speciaals maakt, dan leg ik dat ook uit; joh we zijn vandaag zoveel jaar getrouwd en heb een speciale maaltijd gemaakt. Zie niet in wat daar mis mee eigenlijk.