Glorix met bleek? Dus gewoon bleek? Anders een huishoudhandschoen, bleek en schuurspons! Die laatste vind ik een aanrader... kan je meteen de randen meenemen waar het water uitkomt... het zal je verbazen hoe vies die zijn...
Hoe gek het ook klinkt maar.. cola! Er in gooien, in laten trekken en toch proberen weg te krijgen met een spons/wcborstel.
Bij Kruidvat heb je wctabs. Die een nachtje in de wc pot laten weken en het ziet er meteen heel anders uit.
Je Heb hebt wc blokjes ( net als vaatwastabletten) die doe je voor het slapen gaan in de wc en de volgende ochtend even met de borstel erdoor en alles is weg. Toen wij in ons nieuwe huis kwamen zag de pot er door de vorige bewoners ook zo bruin uit.
Die bruine aanslag komt vaak omdat dat deel van de afvoer ruwer is vaak. In de loop der jaren slijt dat erin. Wij hadden het ook. Wc tabs, cola, chloor, azijn.. niks hielp. Wij hebben de pot vervangen.
Meestal is dat urinesteen en/of kalk, idd zure schoonmaakmiddelen (zoals cola ) kunnen helpen, je hebt ook wc reinigers die tegen kalk zijn, die kunnen ook helpen.
Van de AH de wc reiniger Mistral! Kost weinig, werkt als een tierelier. De wc boven bij ons zat ook vol met aanslag wat we niet weg kregen (azijn, wc tabs, schuurmiddel, bleek geprobeerd), deze reiniger een half uurtje in laten trekken en kreeg het zo weg met de borstel.
Wat ik begreep wat zou helpen is het eigenlijk droog maken zo ver dat kan en dan keukenpapier met schoonmaakazijn een lange tijd in laten trekken. (Op de plekken leggen)
Ook een goede voor de wasbak ! Ik giet altijd het laatste beetje in de wasbak en laat dit even staan, glimt meteen weer
Dat klinkt niet heel hoor. Cola is een bekend middel voor dit soort hardnekkige dingen. Ik gebruik het ook bij roestplekken en kalk in de Badkamer.
Cola is zuur en dat lost kalk op. Beter is om zoveel mogelijk water eruit te scheppen en dan cola erin te doen.
Als je met de wc borstel probeert het water weg te 'duwen', dus een beetje erin klotsen, dan gaat het meeste water wat in de hals blijft staan, weg. Dan kan je er beter bij om het schoon te maken.
Antikalk wat je normaal in de badkamer spuit royaal in de pot sprayen. Uurtje in laten werken en daarna met schoonmaakhandschoenen en schuursponsje boenen maar.