Aanslagen kerstmarkten Duitsland-> gaan of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

@Toet in de kranten staan ondertussen andere dingen zoals geplande aanslagen in grote steden zoals Berlijn (Reichstag) en dan zo ver als februari en maart. Ik check steeds de Duitse kranten zo ver als mijn beste duits gaat. Zekerheid hebben we natuurlijk nooit.

Wij gaan wel naar Dusseldorf donderdag. Heb er echt zin in en ga er zoals iemand hier zei, niet van uit dat ze net hun lolletje op kunnen in het hotel waar wij verblijven of op de marktplaats van Dusseldorf. Denk dat ze het eerder op grotere steden gaan hebben maar wie ben ik. Denk ook dat het eerder kerstmis zal zijn dan nu, als het al echt gebeurd. Een ding is zeker: de beveiliging in Duitsland staat nu overal op scherp dus...

C.

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wij zitten hier ook over in discussie. Mijn moeder en ik gaan 14 december met een vereniging naar Dusseldorf met de bus en dan de kerstmarkt bezoeken. Wij twijfelen om nog te gaan! We hebben wel al betaald. :(

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik snap helemaal wat je bedoeld. Het is denk ik een zwakte van mij zo iets. Ben al gauw alert op iets, wie weet gebeurd er wel niks en precies wat je zegt is het een bangmakerij! Ik hoop dat er ook niks gebeurd.. al die onschuldige mensen :$ moet er niet aan denken!

4. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ik denk als ze het egt willen dat ze niks zeggen ;) dus dit is puur bangmakerij! toen ze het wtc invlogen wist ok niemand niks dus je kunt je er toch nooit op voorbereiden

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    ik zal er persoonlijk niet met een prettig gevoel naar toe gaan.
    Maar inderdaad wat hier de meeste zeggen, dan kan kunnen we nergens meer komen.
    Tegenwoordig ben je nergens meer veilig, helaas.

6. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik denk niet dat daar iets gebeurd. Waarom zouden ze waarschuwen?
    Ik denk ook dat ze eerder iets pakken waar geen verhoogd risico is aangegeven!

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Idd, dit zou voor mij dus al een reden zijn om niet te gaan.
    Als ik niet met een prettig gevoel een weekendje weg kan, heeft t voor mij geen nut.
    En dit is niet uit angst, maar gewoon omdat het dan al niet meer prettig en ontspannend is.

Ik ben t met anderen ook wel eens dat je dan nergens meer heen kan, maar hebben jullie al nagedacht over die extra beveiliging?
    Dit doen ze ook niet voor niks natuurlijk.
    Ik ben geen paniekzaaier, maar als ik dan lees dat iedereen gefouilleerd word om een kerstmarkt op te mogen, dan denk ik dat je daar ook niet op je gemakje loop.

Ik weet wel dat de mensen ik mijn omgeving allemaal opgelucht reageerde toen ik vertelde dat ik mijn weekendje om had geboekt naar een andere mooie stad.
    Zelfs collegas die meteen aan mij dachten toen ze t nieuws hoorde.

Deel Deze Pagina