Wie heeft er 3 kids? Bewuste keuze? Wat is het leeftijdsverschil? Veranderde er veel? Mijn vriend en ik zitten er over te denken om voor een derde te gaan. Het kriebelt bij ons allebei heel erg. Maar we willen eerst alles goed overwegen.. dus ben benieuwd naar jullie verhalen! We hebben een dochter van bijna 5 en een zoon van 3.5.
je staat in de verkeerde rubriek, heb al aangegeven . kijk even bij de mama en gezin rubriek dan vind he nl. Veel meer topics in deze stijl. ( naar onder scrollen, onder schoolkinderen en pubers)
Ik heb drie kinderen, bewuste keuze, bijna vier kinderen, dat was een cadeautje maar wel helemaal super 😃 Mijn oudste was 4,5 jaar toen onze derde geboren werd, Drie is natuurlijk wel weer een aantal jaar wat drukker, en je moet weten waar je eigen verwachtingen liggen, wil je "rust" op vakantie bijv.... Als wij maar twee kinderen hadden gehad dan hadden wij me toch rust ! Hele dagen hadden ze vriendjes, we hoefden niet eens op te staan van de ligbedden alleen maar in de gaten houden.... En ze kwamen graag bij ons op de ligbedden liggen en dan deden we spelletje of gewoon lekker lui liggen. MAaar we hebben er ook nog 1 die nog geen 2 jaar is, en gewoon lekker niet wil luisteren en er van houd om weg te lopen en als papa en mama nee zeggen lekker toch ja te doen, de hele vakantie dus echt super druk geweest met haar, wij vinden dat uiteraard geen probleem, super leuk en super gezellig maar als je nu al weet dat dat kleine dingetjes zijn waar je eigenlijk niet op zit te wachten.....l Drie is voor ons altijd goed te doen geweest, onze jongste werd 1 toen de middelste ook naar school ging dat werd wel weer even moeilijker want ze was enorm gewend aan haar grote zus die met haar speelde en nu moest ze het met mama doen, en met drie heb je straks natuurlijk 3 keer de zorgen 3 keer de schoolarts of 3 keer bijles, 3 keer helpen op school 3 keer op zwemles 3 keer een sport beoefenen en drie kinderen die alle drie willen dat je bij hun komt kijken 3 keer ouder gesprekken dus 2/3 keer per jaar een avond aan kwijt. 3 keer vriendjes thuis of 3 keer uit spelen Ik zelf vind drie helemaal geweldig en als je er het huis de auto en de financiële middelen er voor hebt....... Ik kan niet wachten tot onze vierde geboren is
hier zwanger van de derde. Bewuste keuze.begin nov uitgerekend. de oudste word in dec 7 en de jongeste is dan 3,5
Ik heb 3 kinderen. De oudste is 16, middelste 9 en de jongste 3. Het was een bewuste keuze (zou er stiekem nog wel 1 bij willen). Het leeftijdsverschil was ook deels een bewuste keuze, wilde minimaal 4 jaar ertussen, is wat meer geworden. De komst van de jongste heeft niet veel veranderd, het was weer even wennen aan alle babydingen en het is wat drukker, maar verder maakt het weinig uit.
Hier ook drie kinderen. Drie meisjes, van nu 7 maanden, 5,5 jaar en bijna 8. Ik vind het een gezellige drukte. Maar die drukte komt met name door de twee oudste dames met al hun sporten en zo.... Ik geniet verder echt van het bewuste leeftijdsverschil en zou, als de financieen het toe lieten, wellicht ook nog voor een vierde gaan. Maar zover zijn we nu nog niet. Wij hebben voor onszelf de afweging gemaakt dat we drie kinderen wilden, als we ze alledrie dezelfde kansen konden bieden (dus financieel), maar het gevoel incompleet te zijn als gezin heeft echt de doorslag gegeven. En dat kan ik nu echt beamen, we voelen ons nu veel meer compleet.
Ik heb drie kinderen in de leeftijd van 5, 3 en 2 jaar en nu 36 weken zwanger van nr 4. Vind het geweldig.! Is het druk? Ja soms best wel, maar weet ook niet beter en over het algemeen is het heel gezellig. Kan niet wachten tot nr 4 er is...
Ik vind dat je gewoon je gevoel moet volgen en andere redenen is wel een oplossing voor te vinden. Ik voel me nu echt compleet en dat had ik voor de komst van de laatste niet. Het was echt n gevoel. Wij hadden er 5 ' op de planning staan'. Maar na de laatste zei ik tegen mijn man, nu is het genoeg. En hij had hetzelfde. Ik heb dat gevoel nu nog steeds. Heb helemaal geen babykriebels meer.
Wij hebben ook 3 kinderen. (4,4 jaar 2,2 jaar en 8 maanden.) En dat is echt heel druk haha. Met name omdat wij ze snel na elkaar hebben gekregen natuurlijk. Maar de middelste is ook uit de luiers nu en dat scheelt gewoon al een stuk. En de jongste begint steeds meer te eten en te staan etc.... De drukste tijd ligt nu achter ons met nachtelijke perikelen. Dat vind ik altijd het ergste. Wij hebben niet heel goede slapers. Maar naarmate ze ouder worden wordt ook dat beter. En de jongste is gewoon een heel rustig en lief kind. Daar heb je letterlijk geen kind aan haha echt een cadeautje. Maar ja inderdaad wel alles 3 keer. 3 keer zwemles straks en alle vriendjes en gesprekken op school Pfff. Daar zie ik eerlijk gezegd wel eens tegen op, maar aan de andere kant het wordt allemaal alleen maar makkelijker. Straks houden we tijd over en vragen we ons af of we onze kinderen nog wel eens zien. Wat het meeste de doorslag gaf voor 3 kinderen? Toch het gevoel. Het gevoel nog niet compleet te zijn. Heel raar.... Ik wilde vooral altijd "veel" kinderen en na de 1e en 2e had ik gelijk weer kriebels en ik had ook echt het gevoel nog niet klaar te zijn, maar dat heb ik nu helemaal niet. Heerlijk een rustig gevoel haha Baby's vind ik nog super schattig maar nee voor mij (voorlopig?) niet meer. De tijd zal het leren.