Aansluiting peuterspeelzaal en school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bolkje, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Aansluiting peuterspeelzaal en school?

1. Mijn kindje ging naar de school die bij de PSZ hoorde

2. Mijn kindje ging naar een school die bij een andere PSZ hoorde

3. Mijn kindje ging helemaal niet naar de PSZ

4. Ander antwoord

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    De school die wij hebben gekozen heeft geen psz, dus bij ons had het niet gekund. Thijmen is er overigens ook niet naar toe geweest. Hij zat op het kdv en dat was meer dan voldoende, ze deden daar dezelfde dingen als op een psz dus zag ook de toegevoegde waarde niet zo. Hij is uiteindelijk in de klas gekomen met 1 kindje dat hij kende van de bso, kwam ook omdat hier veel scholen zijn (in onze buurt zijn er 7!) dus het verspreid allemaal nogal. Maar het maakte allemaal niet uit, hij leerde zo kindjes kennen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier zit de voorschool bij 2 basischolen. Hier word het er 1 van. Maar ook in dit klasje gaat dus niet elk kind naar de zelfde school.

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik stem: ander. Ons kindje naar psz gebracht van eerste keuze en later school gekozen. Overigens is het de school geworden waar de psz wel bij zit. Maar dit komt niet door de psz.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.995
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn kind ging naar een kdv en niet naar psz, maar het kdv zit vast aan een school en dat is toch de school die we hebben gekozen. Het was dus toch al een vertrouwde plek met veel bekende gezichten.
    Het was wel een lastige keus qua school omdat ik niet echt meteen heel enthousiast werd van de school... Uiteindelijk toch wel voor gekozen en geen spijt tot nu toe. Maar ik had het niet vantevoren zo uit gedacht ofzo. Ik koos het kdv toen ik 12 weken zwanger was dus dan staat je hoofd nog niet naar schoolkeuze ;)

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn kind was voor een psz ingeschreven. Onlangs Een school gekozen en toen kwamen we er achter dat in die school ook een psz zit. Ik kon de inschrijving omzetten met behoud van inschrijftijd. Dit direct gedaan. Mijn voornaamste reden is dat hij dan aan de locatie kan wennen en de overgang niet zo groot is

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Nou bolkje die school is de allerleukste :p leuke juffen vooral in de bovenbouw.

Maar er zijn meer kindjes die naar andere scholen uitstromen om verschillende redenen. De peuterspeelzalen sluiten niet perse aan op de school waar ze in zitten hier in de buurt. Al claimen de scholen dat wel maarja het is hier echt reclame maken want het kindaantal in de wijk loopt terug.

7. Grappig, want ik kreeg dus gister een telefoontje van de PSZ dat ze een "flinke wachtlijst" hadden :p Maargoed, we zien wel joh ;)

Ik vind het zo jammer dat ze bij die school geen continu-rooster hebben zoals bij de andere Montesorri school hier in de buurt. Want om elke dag met ophalen en brengen 6 km te fietsen vind ik best veel.... :$ Dat is elke dag gewoon 18 kilometer als je 3 keer heen en weer moet :p

8. sanna1986

Dat de school een wachtlijst heeft of de psz?

Ja vind ik inderdaad ook een groot nadeel. Continu rooster is veel praktischer. Maar zoals ik al zei de montessorischool in jouw dorp is ook echt heel goed!

9. Bij de PSZ :(

10. sanna1986

Hmmmm en wat noemen ze dan flink? Bij mij zeiden ze dat ook en na 3 maanden kon hij terecht.
    Ja het is de best aangeschreven psz van hier in de omgeving en ze zijn ook écht goed dus ik snap dat wel!

11. Ze heeft geen tijdsbestek genoemd. En ik voelde me een beetje overvallen door het telefoontje dus ben ook helemaal vergeten even te vragen wat ze precies bedoelde ;)

12. sanna1986

Heeft ze geen alternatieven geboden? Misschien wilde ze kijken of ze je ergens anders kan plaatsen. Bij de andere peuterspeelzalen is de wachtlijst minder lang...

13. We hebben nog wel even :) Maar ik had sowieso ook aangegeven dat het Woelwater me ook prima leek, dus tegen die tijd zien we het dan wel. We hebben nog 3,5 maand, misschien valt het mee :)

14. sanna1986

Ohja de pionier en de Cornelis haak ken ik wel. Woelwater zelf niet...

Hopelijk kan hij straks ergens geplaatst worden de psz is leuk!😊

15. Ik heb even gebeld met de plaatsing en ze gaven aan dat kindjes uit de eigen gemeente voorrang hebben op kindjes uit omliggende gemeentes, dus dat het best wel lang kan duren.

Dus heb hem nu toch ook maar opgegeven voor de montesorri psz in ons eigen durpke ;)

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Op het moment dat onze zoon naar de psz ging was die niet gekoppeld aan een school.

Toen hij naar de kleuterschool ging begonnen ze met het opstarten hiervan (maar dan wel bij een andere locatie dan waar onze zoon naar toe ging)

Toen onze dochter naar de peuterspeelzaal ging weer gekozen voor de losstaande peuterspeelzaal omdat - ze toch niet naar de locatie zou gaan waar de peuterspeelzaal in zat
    - ze de zelfde tijden hadden als de school en ik dus om 15.15 uur op 2 locatie's zou moeten staan (wat lichamelijk gewoon onmogelijk is)

17. sanna1986

Ohja ook wel logisch natuurlijk...

Nou als hij toch gaat beginnen hier moet je het maar laten weten dan ga ik een keer naar je zwaaien :p

Deel Deze Pagina