Aanspannen gordel Maxi Cosi Pearl

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mar999, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Onze dochter van 1,5 jaar zit sinds een week in de Maxi Cosi Pearl tijdens het autorijden. Deze in combinatie met een Family Fix. In de handleiding staat dat er maar 1 vinger tussen gordel en kindje mag zitten. De gordels moeten worden aangespannen door middel van een riempje dat aangetrokken moet worden. Nu mijn vraag: kost het jullie ook zoveel moeite om de gordels goed aan te spannen? Ik trek soms de halve family fix mee omhoog in een poging om de gordels straks genoeg te krijgen. Is dit echt de methode? Ik trek eerst de gordel rondom de heupjes strak en dan pas trek ik aan het gedeelte dat onderaan de Pearl hangt (voor wie het nog kan volgen ;)). Kortom, doe ik iets fout of is het gewoon echt niet makkelijk om een kindje strak in de gordels te krijgen in een Pearl? Alvast bedankt voor de reacties!

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hier het zelfde probleem:(
    Ga hem van de week even meenemen naar boven om hem beter te inspecteren.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.091
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier hetzelfde probleem. Het is ook al meerdere keren voorgekomen dat we onderweg moesten stoppen omdat onze zoon zich toch losgewurmpt had. Geloof me maar: we trekken die gordels inmiddels zo strak aan als we maar kunnen. Maar hij komt in een boze bui nog steeds los. Doodeng vind ik het, als hij weer eens zo bezig is! Soms duurt het toch even voor je op een plek bent dat je de auto veilig aan de kant kunt zetten!

Ik baal hier echt flink van, want zo is zo'n stoel natuurlijk compleet nutteloos! Ik vraag me echt af hoe dit bij andere autostoeltjes is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de Priori maar het werkt allemaal hetzelfde. Wij hebben 2 stoelen en die van mij gaat veel makkelijker dan die bij mijn man in de auto. Je kan het beste naar voren toe en naar beneden trekken, dan gaat het het makkelijkste.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier geen probleem eigenlijk, ik trek alleen aan het stuk in het midden en dan zit het zo srak.

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    hier ook geen problemen, onderhand hebben we drie stoelen van maxicosi en idd het gaat niet allemaal even soepel maar ik trek alleen aan het loshangende deel. Ik trek dus niet eerst iets strak ofzo.

Dat ertussendoor friemelen van de armen is bij iedere stoel een voorkomend probleem. Is ook al eerder een topic over geweest geloof ik. Mijn dochter doet het niet meer maar ik stopte iedere keer als ze het wel deed, levensgevaarlijk anders.
    Hoorde of heb wel ergens gelezen dat er een riempje voor bestaat zodat het niet meer lukt die houdt de gordels dichter bij elkaar.

7. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat ik er wat meer handigheid in krijg de komende periode...

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb een Tobi maar ben bkend met bijna elke stoel. Het aantrekken va de gordels met de flap die tussen de beentjes hangt daar is altijd flink wat kracht voor nodig. Trek hem strak nar beneden en niet omhoog of recht want dan zet je nog meer spanning op het mechanisme.

Zorg ervor dat j kindje goed recht op in de stoel zit en de gordels op de juiste hoogte staan. Gordels mogen niet van achte de schouders komen met net erboven.
    Ik klik ze mestal vast en dan pak ik ze met m'n had bij elkaar en met m'n andere hand trek ik de gordels strak. Nog nooit gebeurd dat mijn zoontje zich vrij heeft kunnen wurmen al probeerd hij het wel.

9. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Jewe dank je wel voor je reactie. Ik vind het nog steeds niet handig gaan, het kost zo veel kracht... Maar blijkbaar hoort dat dus... Tja, we moeten het er maar mee doen vrees ik ;).

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je moet er idd best veel kracht voor zetten, maar als je twijfelt of het wel goed is moet je gewoon even terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en hun even te laten kijken. Het gaat natuurlijk wel om een veiligheids artikel. Better safe than sorry.

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.617
    113
    Toen onze Pearl nieuw was, hadden we ook moeite om de riempjes strak te trekken, maar nu gaat het beter. Het zijn volgens mij de schouderbandjes die in het begin erg stug zijn. Probeer die eens tijdens het aantrekken wat mee te buigen. Ook helpt het als je de 2 riempjes die onder van de zijkant naar de gesp gaan aan te trekken, zodat die al goed strak de gesp in gaan. Dan aantrekken met het riempje beneden. Overigens niet omhoog trekken, maar eerder horizontaal of wat naar beneden. Wij hebben er geen probleem meer mee.

12. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Ik heb gemerkt dat het erg belangrijk is dat beide gordels even ver uitgerekt zijn (even lang zijn), voordat ik ga aanspannen. Dan kan ik haar veel gemakkelijker goed vast krijgen. De tip om eerst het heupgedeelte aan te spannen en dan de gordels in 1 hand houden en dan met de andere hand aanspannen helpt ook. Ik krijg er dus al wat meer handigheid in :). Bedankt voor alle reacties!

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

wij hebben de tobi.. en de riempjes zitten t zelfde.. met aantrekken heb ik niet zo'n probleem..

maar idd ze duwt zich zo uit de riempjes, hoe strak je ze ook aantrekt.. tja volgens mij kun je daar niets aan doen..

wel hebben we de stoel eens uitgeleend, en vanaf t moment dat we hem terug kregen hebben we ERG veel problemen met de riempje losser trekken (als ze er weer uit moet)..

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Wij hebben ook de pearl, maar het aantrekken (alleen riempje vooraan de stoel) gaat eigenlijk altijd behoorlijk soepel. Als het heel moeilijk gaat zou ik het zeker even laten nakijken.

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben de Priori en toen we hem uitprobeerden in huis ging het prima (maar dan sta je recht voor je werk zeg maar) Maar in de auto gaat het ook bij ons niet zo makkelijk, dan sta je dwars voor je werk en dat werkt echt niet..

Wij hebben m nu standaard al wat strakker staan, dus met vastmaken even sjorren, maar dan zit ie verder wel goed..

En ik las hier wat handige tips over hoe je ze het beste aan kan spannen, dus die ga ik zeker ook uitproberen ;)

Deel Deze Pagina