voorkeurshouding

Discussie in 'Verzorging' gestart door wendyspekman, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyspekman

wendyspekman Nieuw lid

10 mrt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan mijn kind een voorkeurshouding krijgen door lang in de box te liggen?:(

2. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Volgens mij ligt het niet aan de box of een kind een voorkeurshouding ontwikkelt, dat kan ook in een wiegje / ledikant zo zijn.

Je kunt wel kijken of jouw kindje het hoofdje naar beide kanten toe gebruikt en even kritisch kijken naar hoe de box bijvoorbeeld staat; is er aan de ene kant meer te zien en te beleven dan aan de andere kant, dan loop je het 'risico' dat jouw kindje meer op die kant gericht zal zijn.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Het is vooral belangrijk dat je bij het slapen afwisselt. De momenten in de box, op een speelkleed e.d. zijn minder belangrijk. Tenminste dat vertelt mijn fysio. Lucas heeft nl wel een voorkeur ontwikkeld....en we moeten hem dus nu met slaapjes proberen ook de andere kant op te leggen, al valt dat niet mee! Want zo liggen ze de meeste tijd van de dag...

In de kraamweek konden we het hoofdje nog makkelijk de andere kant op leggen maar nu gaat dat niet meer zo makkelijk. Tip: leg een knuffeltje in de hoek waar je kind met het gezicht ligt, dan kun je het volgende slaapje het hoofdje de andere kant op leggen!

En verder: stimuleren aan beide kanten, op het aankleedkussen soms afwisselen, of het aankleedkussen recht voor je leggen, dat je kindje met de voetjes naar jou toe ligt. In de box soms ook de knuffeltjes/speeltjes aan de andere kant leggen. Of je kindje andersom onder de mobile leggen zodat hij/zij met de 'niet'voorkeurskant gaat kijken!

Succes in elk geval!

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Niet door te vaak in de box te liggen maar wel door altijd op dezelfde manier weg te leggen.

Hier had mijn dochter ook een voorkeur. Met 3 maanden de fysio erbij gehaald en toen merkte ik dat het mede door mij kwam (zelf met rechts werken betekende dat ik alles naar 'die hand' maakte), ik legde haar altijd op dezelfde manier in de box neer, speeltjes hingen/lagen allemaal zo daar haar sterke kant extra gestimuleerd werd enz.
    Hebben toen oa de mobile omgehangen en haar ligkussen ongedraaid. Met een week of 10 was ze van haar voorkeur af (had trouwens wel een heel mooi rond bolletje, ondanks de voorkeur maar dat kwam wrs doordat ik haar de eerste 8 weken op een zijligkussen had liggen ivm reflux en dat verlegde ik per slaapje :) ).

5. me83

me83 Niet meer actief

vriendin van mij legt soms een opgerolde handdoek tegen het rugje en dan wat meer het kindje op de zij laten liggen in de box..dan kan je kindje niet zo in de voorkeurspositie liggen en bijv een afgeplat hoofdje krijgen.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik verhang de mobile in de box elke week. en dat gaat tot nu toe erg goed. Ook draai ik het bedje elke week om.

Deel Deze Pagina