Mijn oma wordt in december al 80 jaar oud. Wie heeft er een leuk idee voor een cadeau dat we met de familie kunnen geven?
Wij hebben toen mijn oma 75 werd, een fotoshoot gehouden met heel de familie. Hiervan een mooi boek laten maken, en een paar laten inkaderen.(1 van haar kinderen, 1 van haar kleinkinderen en 1 van ons allemaal samen.) Ze was er erg blij mee.
Ik heb een schilderij gemaakt met m'n kinderen toen mijn opa 95 werd. Hij had geen wensen behalve dan dat we een taartje kwamen eten. Toen hij het schilderij zag werd ie helemaal emotioneel echt zooo lief!
Of je maakt een soort levensboek. Foto's van je oma als kind (als die er zijn), broers, zussen ect. En op wat voor een school ze heeft gezeten en waar, wat voor een werk ze deed en waar ect. Waar ze overal heeft gewoond ect. Hobby's van haar, noem maar op. En dan overal een paar zinnetjes eronder geschreven. Misschien heeft ze nog wel oude brieven die je in het boek kunt plakken, of andere belangrijke notities. En zo ga je verder, bijv. foto's van haar kinderen (jou ouders, oom en tantes en kleinkinderen, en waar zij wonen en zoal doen). Het kost even tijd en 't is behoorlijk uitzoeken allemaal, maar je hebt dan echt een leuk boek met alle herinneringen in één.
Wij hebben met alle kinderen, kleinkinderen en aanhang een foto bij een fotograaf laten maken en deze op canvas laten afdrukken.
Als ze het nog niet heeft: Een digitale fotolijst. Waarop je foto's upload van de hele familie. Zodat ze met 1 druk op de knop, iedereen voorbij ziet komen.
een weekendje weg? huisje huren oid een dagje weg? met mijn oma zijn we met de 75e verjaardag naar de hoge veluwe geweest, museum, fietsen e.d. Ik weet niet of je oma dit allemala nog kan natuurlijk een fotoboek een mooei armband oid