Is voor ieder weer verschillend. Ik heb zelf altijd vrouwtjes gehad, wilde geen gesproei *maar ja dat kan ook weer verholpen worden* Mannetje wordt iets groter dan een vrouwtje maar zijn allebei even lief vindt ik, ligt ook vaak weer aan het karakter van de kat en niet aan het geslacht.
Dus de mannetjes sproeien? Wij hebben ook 2 honden,maar mn moeder dr poes is bevallen vanacht en ik ben zo verliefdddd op allemaal,ze heeft er 5 hahaha,mag er 1tje uit kiezen van dr.. Wat zijn de voor en nadelen van een poes,en van een kater
Ik heb ook altijd katers gehad, als ik ze wilde laten helpen was dat stukken goedkoper dan bij een poes. ..nu hebben we een poes en ik denk wat karakter betreft het niet uitmaakt!!
Ik had twee mannetjes: ontzettend lief & knuffelig. Sproeien geen last van gehad, want allebei 'geholpen' voordat ze ermee begonnen Op één of andere manier heb ik altijd een voorkeur voor mannetjes-beesten. Thuis hadden we altijd reutjes (honden dus), ik heb 2 cavia's gehad - ook mannetjes, en mijn katten dus ook allebei mannelijk. Is mij altijd erg goed bevallen.
Wij hebben een kater en een poes. De kater is echt een knuffelbeer.. HEEL aanhankelijk (tot het irritante af om je voeten cirkelen e.d.) Komt bij iedereen op schoot liggen, of ze nu willen of niet. Een beetje TE dus.. hahaha Sproeien doet ie niet.. daar is tijdig wat aan gedaan. De poes in voor ons gezin hartstikke lief, maar moet niks weten van vreemden. Bij mij komt ze savonds lekker op schoot liggen, speelt ook graag met een balletje (ze kan zelfs apporteren).
Ik heb een kater en een poes, beiden geholpen. Kan prima en ik heb geen last van gesproei ofzo. Wel heb ik het idee dat de poes wat drukker is dan de kater. Maar dat kan ook aan de leeftijd liggen. Onze kater is namelijk 11 jaar en onze poes 6 jaar. Het zijn beiden vreselijke schootkatten. O ja, onze poes is wel wat banger aangelegd dan onze kater. Ze schrikt nogal gauw.
Hier was het precies hetzelfde. Alleen hadden wij 2 mannetjes, de een zo aanhankelijk en de ander moest niks van vreemden hebben
Wij hebben een jongen en een meisje.. super cute! Ze moeten strakjes alleen wel geholpen worden natuurlijk! Maar het zijn allebei schatjes; Bekijk bijlage 57835
Een kater is wel makkelijker en goedkoper wat castratie betreft. Maar een kater gaat wel sneller verstopt zitten als hij last van blaasgruis heeft en dan zit het er vaak dik in dat je kater levenslang op een blaasgruisvoorkomend dieet moet zitten.
@MissT wat suuuuuperschattig!!!!*smelt* Ik heb 2 poezen maar het enige nadeel vind ik dat ze zo verharen en haarballen brrrrr...Maarja dat heb je bij een kater natuurlijk ook! Leuk hoor een kitten...
Hee, Met mijn ex twee katers gehad! Broertjes super beestjes! Had vorig jaar broer en een zus is huis, geen goede ervaringen mee. Vrouwtjes zijn (meestal) toch wat dominater als mannetjes en dat was hier wat extreem zegmaar. Nu twee katers uit het asiel van ongeveer dezelfde leefdtijd niet hetzelfde nest maar ze lijken sprekend op elkaar! Van de katers die ik heb gehad heeft nog nooit eentje gesproeid, maar die van mij zijn dan ook allemaal na 6 maand al gecastreerd...dat is ook stukken goedkoper als bij vrouwtjes poes....
zou voor een kater gaan. Men heeft het wel over het spoeien als je ze niet laat helpen. Maar een poes dan met dat verschrikkelijke gemiauw als ze krols is. Daar wordt je pas gek van.
Hmmm...dit gaat niet helemaal op.... Onze poes heeft namelijk last van blaasgruis en die zit nu inderdaad op een levenslang dieet (duur dieetvoer).
Hoe je het ook wendt of keert... sproeien gaat veelal over als je ze castreert en.....dat krolse gaat ook over als je je poes laat helpen! Dus.... kater of poes... je kunt ze beiden beter laten helpen.
JA maar vaker hebben katers het, aangezien hun plasbuis veel smaller is dan die van een poes. Dan ben jij 1 van de weinige met een poes met blaasgruis. Over het algemeen komt het alleen bij katers voor.