(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

@All, aan jullie duimen heeft het niet gelegen. Ik baal vrselijk maar gister hebben een vriendin en ik een heerlijke fles rode wijn opgemaakt! Ik hoop snel weer te beginnen in juni.

@musicalfan, wat een ellende meid. Ben je ook veel afgevallen?

@Sibje, je leuk aankleden voelt wel goed he?

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Musicalfan, wat ontzettend balen dat je je zo beroerd voelt! Misschien is het maar goed als je even opnemen, alles checken en je weer opknappen?!

Hier niks nieuws. Vandaag weer op mijn neefje en nichtje gepast. Wat een heerlijke kids! Heb echt weer genoten.
    Morgen werken (late dienst), vrijdag vrij en zaterdag een bruiloft. Zin in! Moet de volgende dag wel werken (1e Pinksterdag), maar dat komt wel goed!

X

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ach arme Musicalfan, wat k#t dat je zó beroerd bent...
    Er zit maar één ding op, en dat is hopen dat het na de 10-12 weken minder wordt... Maar Pfff dat duurt nog wel lang als je zó veel móet spugen...

Mar. Leuk, een bruiloft. Moet ik altijd aan "4 weddings and a funeral" denken. Valt altijd een beetje tegen als ik die leuke man daar niet tegenkom hihi...

Sesa: goed zó! Lekker wijntje... Geniet er maar van, gewoon ervan uit gaan dat de volgende ronde raak is en dan is het héél lang geen wijn meer voor Sesa...!

Sibje: lekker hè, die aandacht? Ben je al weer "in shape" na de zwangerschaps? Dat is best snel, fijn hoor!

Ik geniet met volle teugen van mijn eerste zomerweer met Fee. Nadat ze vorige week superverkouden was en koorts had, kwam twee dagen later ( nog steeds snottebellen) haar eerste tandje door. En de tweede erachter aan. Tandeloze tijdperk is dus voor goed afgesloten...

En ik? Heb een giga dilemma. Gezien mijn leeftijd (39) móet ik snel beslissen om wel of niet voor een tweede te gaan. Ik zou het wel willen. Vooral voor Fee, dat zij niet alleen opgroeit. Een tweede kindje zou ons gezinnetje compleet maken....
    Een paar weken geleden ben ik bij het gg geweest en ik heb groen licht voor de terugplaatsing van de twee cryo's uit de IVF waaruit Fee ontstaan is. Je moet dan op cyclusdag 8-10 een echo om de dag te bepalen waarop je baarmoederslijmvlies goed is.
    Die dag heb ik in deze cyclus voorbij laten gaan.
    Want.... Twee kindjes als alleenstaande mama met eigen bedrijf.... Kan dat wel...? Ondanks dat ik maar drie weken niet gewerkt heb na de geboorte van Fee, is het in het afgelopen half jaar héél slecht gegaan op mijn werk: veel te weinig omzet....
    Daarnaast geniet ik er stiekem toch wel van dat ik langzamerhand mijn leven terug krijg: lijf weer terug, hobby's aan het oppakken enzovoorts. Ik ben eraan toe om te daten, ook... En combi zwanger worden en daten dat vind ik echt te ingewikkeld...

Kortom.... Twijfel twijfel.... Pff....

4. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miiirr lastig dilemma idd. Je zal voor jezelf moeten bepalen hoe graag je nog een kindje (van jezelf) wilt. Helemaal lastig omdat je nog cryo's hebt.
    Ik heb er min of meer al voor gekozen om niet meer de MMM in te gaan en langdurig een pleegkindje op te gaan nemen als brusje voor Ventje. Straks als hij iets ouder is. (moet er wel bij vertellen dat ik al weekend pleegouder ben geweest, dus de keus was misschien daardoor wat makkelijker, ik hoef alleen maar mijn status te laten veranderen in "langdurig 0-3 jr" ipv "weekend 6-16" jr)
    Toch denk ik altijd dat er wel een oplossing is. Misschien een baantje erbij (ik heb thuiswerk gevonden dat redelijk betaald, naast mijn baan in het onderwijs).
    Sterkte met je beslissing!

by the way; nee ben nog niet echt in shape. Maar ben voor mijn zwangerschap flink afgevallen. weeg nu nog 15 kg minder dan toen. (maar helaas nog wel 11 kg meer dan aan het begin van mijn zwangerschap). Ik had dus nog gelukkig wel iets aan kleding in de kast liggen.

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Musicalfan wat vervelend dat je je zo ziek voelt :( Hopelijk ben je er snel van af.

Miiiir wat moeilijk dat je nu gaat twijfelen, lijkt me erg lastig als je een tijdsdruk voelt. Succes met je keuze

Sibje, pleegzorg lijkt me ook erg zwaar!

Sesa, balen zeg dat het deze maand weer niet gelukt is :(

Hier, het gaat super goed. Ik sta er van verbaasd als ik me besef dat het pas amper 3 weken geleden is dat Lauren geboren is. Ze heeft een goed ritme nu, slaapt 's nachts heel goed. Mijn opa heeft maandag zijn been gebroken en ligt in het ziekenhuis. Hij is dementerend en ik ben zijn grote steun en toeverlaat. Ik ga dus elke dag op bezoek vandaar dat ik het erg druk heb.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mmiiir, moeilijke keus idd! Ik zou in jouw situatie ook gaan twijfelen, maar het gaat natuurlijk ook heel erg om je gevoel!

Tamio, wat fijn dat het al zo goed gaat met jou en Lauren!
    Sterkte met je opa.

7. sesa

sesa Niet meer actief

bedankt voor de lieve reacties!

@mmiirr, lijkt me ook lastig om 2 kleintjes te hebben die nog in de luiers zitten. Je hebt nog ff bedenktijd toch?

8. Anemoontje

20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    Heh, @Sesa, wat K*T nou weer.. Maar volhouden hoor! De volhouder wint!! We gaan gewoon weer opnieuw duimen.. En dat wijntje heb je dubbel en dwars verdiend!!

@Mmiiiir, inderdaad lastig.. Ik kan alleen zeggen, luister goed naar je gevoel! Je dilemma grijpt me wel aan, omdat ik voorzie dat ik straks in exact dezelfde situatie terecht kom als jij nu. Als ik over 5 maanden ben bevallen, ben ik inmiddels ook 37. Mijn gevoel nu zegt dat ik in mijn uppie het er bij 1 zou willen houden en een tweede alleen dan samen met iemand zou willen, maar hoe denk ik daar straks over?? Sterkte met je beslissing!!

@Bamjolan, voor jou geldt natuurlijk op een bepaalde manier hetzelfde, alhoewel bij jou je leeftijd nog niet echt een factor is, maar ook jij natuurlijk succes met je keuze!!

@Sibje, lekker he, om weer beetje jezelf te zijn?! Ik heb altijd met het komen van het mooie weer dat je alles weer zonniger inziet, inclusief jezelf! ;)

@Musicalfan, wat mega-naar dat je je zo rot voelt, helaas dus erg herkenbaar. Maar ik heb goed nieuws voor je.. Het heeft bij mij in totaal 12 weken geduurd (!!), waarvan ruim vier echt NIETS binnenhouden (inclusief ook ziekenhuisbezoek en wat jij zegt; de dagen duren LANG dan..). Iedereen roept dan: ach, na de 12 weken gaat het vast beter. Maar bij 16 weken was het nog steeds niet echt lekker..

Maar vorige week ben ik kunnen stoppen met de medicijnen en het gaat nu echt goed! En wat is dan het goede nieuws? Achteraf lijkt het veel korter geweest en ben je zo blij met het kindje in je buik, dat het op de een of andere manier mee is gevallen ofzo, niet te omschrijven. Het lijkt nu uitzichtloos, maar er komen echt betere dagen!! Ik heb trouwens ook baat gehad bij acupunctuur (speciaal tegen zwangerschapsmisselijkheid), misschien kun je dat ook nog proberen!

En nu naar buiten, beetje kleur opdoen!! X

9. Anemoontje

20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mar, heb jij al een nieuwe datum?

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anemoontje, ik denk dat ik dinsdag 29e positief zal testen, dus dan gaan we er weer voor!

11. Anemoontje

20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    En dan weer op naar Amsterdam dus? Spannend weer hoor...

12. sesa

sesa Niet meer actief

@Mar, hopen op een voltreffer!!!

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Miir wat een dillema idd!
    Zou je spijt krijgen als je het er bij een laat?
    Ik stel mezelf vaak die vraag....krijg ik spijt als ik nu zou stoppen?

Deze cyclus ga ik niet insemineren, wil even mijn gesprek afwachten begin juni (sollicitatie werk/leren).

Ik zit ook erg te twijfelen, wel of geen 4e kindje.
    Ik denk wel dat ik spijt zal krijgen, maar anderzijds heb ik ook 3 gezonde kinderen, wat sommige mensen weer niet kunnen zeggen, klagen mag ik dus eigenlijk niet....

Dankje Annemoontje!

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja dan weer op naar Amsterdam. Komt gelukkig gunstig uit wat week betreft en mijn zus heeft ook al geregeld mocht ik op mijn oppasdag weg moeten. Alles onder controle dus. Heb er weer alle vertrouwen in en ik ga gewoon uit van 3x scheepsrecht!

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bamjolan, lijkt mij ook moeilijk hoor. Je hart zegt het één, je verstand weer wat anders. Je hebt nu iig een maandje de tijd om er rustig over na te denken!

X

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Even reageren op jullie reacties op mijn dilemma...!
    Thanks voor de lieve en begripvolle reacties...!
    Ik denk dat ik, als ik een man een een sexleven zou hebben ;) ik het er van zou laten komen en dan nèt zou doen alsof ik erdoor verrast zou zijn, hahaha... Maar met een tp van een cryo is de verrassing er wel af, natuurlijk...!

Ik twijfel gewoon nog lekker even door...! En Bamjolan: nee, ik denk dat ik van beide beslissingen geen spijt krijg... Beide keuzes kennen namelijk zó beel redenen er wel of niet voor te kiezen. Ik ben benieuwd wat jij gaat doen!
    Sibje: ik ben al wel eens naar een voorlichtingsavond geweest en liet me toen afschrikken door dat ze zeiden dat je een pleegje niet naar de opvang zou mogen brengen. beetje onzin maar toch. overigens wat ik toen 2 maanden later zwanger. het was toen nu of nooit en anders ga ik door met pleegzorg...
    Voor mij is pleegzorg nog een optie trouwens. Ik ben ervaringsdeskundig: mijn ouders hebben meerdere pleegkinderen gehad.

Anemoon: zo te lezen ben jij een happy zwangere! Leuk! kom maar op met alle buik verhalen! Ook leuk voor onze arme Musicalfan: dan heb je iets om naar uit te kijken, arme ziel!

Nog leuke dingen gepland? Ik ga vandaag met een stel die een baby van 10 weken hebben naar een soort festival. Echt zin in met dit weer! Oh ja, Fee gaat natuurlijk mee!
    Morgen sporten en socializen in een andere stad. Ik hoop veel mensen tegen te komen die ook hele kleine kinderen hebben, om de vakantieplannen door te nemen. Ik wil me graag bij ze aansluiten namelijk!

17. sesa

sesa Niet meer actief

hoi allemaal,
    was ff niet veel achter de pc. Ff genieten van het weer. gister met mijn zoon een wandeltocht van 18km gedaan en 's avonds naar nl-bulgarije.

Ik snap jullie dilemma, lijkt me erg lastig.

18. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mmiiir Wat raar. Hier mag een langdurig pleegje ook gewoon naar KDV of gastouder. Alleen met crisisopvang niet, dat is ook max 6 weken.

@mar idd 3x scheepsrecht en wij duimen nog even een tikkie harder voor je

@anemoontje zag ruim 19 weken, de 20 weken echo al gehad of komende week? Jij hebt met 16 weken toch al het geslacht gehoord? Al roze inkopen aan het doen?

19. sesa

sesa Niet meer actief

fijne dag iedereen. Wij gaan lekker naar drievliet.

20. Tamio

Tamio Niet meer actief

@Miiiirr en Anemoontje, Juist het het feit dat ik alleen ben was voor mij een reden om voor een tweede te gaan. Omdat ze niet zo'n grote familie hebben (een halve maar dus) en geen vader, dan hebben ze tenminste wel elkaar.
    De eerste twee weken vond ik wel even zwaar, en dan vooral om genoeg slaap te krijgen. Nu gaat het zo goed! De jongste is echt een heel makkelijke baby. Mijn oudste is juist érg moeilijk, altijd geweest, daarom ben ik wel weer heel blij met het leeftijdsverschil. Maar een kleiner leeftijdsverschil is vooral voor de kinderen zelf natuurlijk ook wel weer erg leuk.
    Ik heb mijn oudste dochter weer even goed op haar plek gezet vrijdag en nu gaat het erg goed. Ik ben de laatste tijd door de fysieke beperking niet zo consequent geweest en dat was goed te merken. Juf vroeg zelfs weer een oudergesprek aan omdat ze weer met de handen in het haar zitten vanwege haar gedrag :)

Deel Deze Pagina