(aanstaande) BAM-mers

Discussion in 'Algemene clubs' started by sibje, Apr 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

Duimen staan weer aan bamapeldoorn

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, vandaag lekker bezig geweest. Was vroeg wakker, omdat ik een goede verkoudheid heb (verstopte neus, hoesten), dus ben gelijk wat wasjes babykleding, hydrofiele luiers en beddengoed gaan draaien. Daarna de voorraadkast uitgeruimd en geherorganiseerd. Toen de adressenlijst voor de geboortekaartjes aangevuld en boodschappen gedaan. Eind vd middag kwam paps nog even lang om een plank boven de commode te plaatsen en wat gaten te boren.
    Productieve dag toch?

Morgenochtend weer groeiecho. Ben benieuwd of het dametje inmiddels gedraaid is (ik denk het niet).....

3. sesa

sesa Niet meer actief

Spannend weer een echo mar. Ik hoop voor je dat ze gedraaitld is anders word het keizersnede. Ik heb gekozen voor een geplande kezersnede.

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een keizersnede niet zo erg zou vinden... Noem me een schijterd, maar ben echt bang voor een natuurlijke bevalling. Als ze gedraaid is, zal ik wel moeten, maar je begrijpt dat ik hoop dat ze nog lekker ligt zoals ze al maanden ligt... In een stuit!

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Waarom krijg je een geplande keizersnede Sesa?

6. sesa

sesa Niet meer actief

Kan het begrijpen mar!

@tamio, dat komt door mijn vorige bevalling. Subtotaal ruptuur en ander kant knip. Een gebroken stuitje. Ze denken dat dat weer gaat gebeuren met het risico op een totaalruptuur

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Dat is een heftige bevalling geweest.
    Bij mijn eerste had ik ook erg veel schade. Ze zat vast met haar schouders en toen liep ik een hele diepe sub-totaal ruptuur op. De pijn daarvan is nooit helemaal over gegaan. Wat was ik bang voor mijn tweede bevalling! Maar die ging heel snel, 3 uur in totaal. Ik was wel ver uitgescheurd, maar er hoefden maar twee huidlagen gehecht te worden. Heb ik nauwelijks last van gehad.

8. bamapeldoorn

bamapeldoorn Actief lid

Jun 3, 2012
    338
    0
    0
    Denk er net zo over als mar na deze verhalen wil ik een keizersnee mocht het ooit zover komen
    @ego heb vrijdag wel ff gevraagt hoe het nu kon dat het zolang duurde en dat het pijnlijker was als anders en dr denkt dat er waarschijnlijk heel even een bevruchting is geweest maar dat mocht geen naam hebben. En toch ben ik opgelucht want het kan dus wel alleen nu moet het ook nog blijven zitten

9. sesa

sesa Niet meer actief

@bamapeldoorn, dat geeft je weer een beetje hoop he?

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

Bamapeldoorn, je moet je niet bang laten maken door enge verhalen. Bij mijn eerste had ik veel complicaties, baby lag in aangezichtsligging waardoor er geen ontsluiting kwam. Ruggeprik werkte niet en ze bleef vast zitten met de schouders. Ze was bijna 9 pond en ik ben heel smal, net boven de 50 kilo. Achteraf gezien had dat ze met een keizersnede geboren moeten worden.
    Maar de meeste bevallingen gaan toch een stuk beter. De tweede was er in 3 uur en 2 persweeen. Ze was een halve kilo lichter en lag gewoon zoals het hoorde. Het was een mooie bevalling om op terug te kijken en een natuurlijke bevalling zorgt ook meteen voor een natuurlijke hechting met je kind. Je bent ook veel sneller weer hersteld.

Als je baby in stuit ligt of je hebt grote kans op complicaties dan is het natuurlijk niet anders. Gelukkig hebben jullie geen andere kleine kinderen waar je nog voor moet zorgen Mar en Sesa. Hebben jullie genoeg hulp voor na de kraamperiode? En weten jullie al of er iemand bij gaat zijn en zo ja wie?

11. sesa

sesa Niet meer actief

@tamio, ik heb nog wel een zoon. Ik ga na het ziekenhuis naar een kraamzorghotel. Dus dat is wel fijn.

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helaas voor mij... De kleine meid is gedraaid. Buikomvang was ook flink boven de bovenste lijn vd groeicurve, dus volgende week bespreken met vk (wrs niet buiten de 40 wkn laten lopen).

Ik voel mij echt een aansteller, maar kon toen ik de deur uit liep van de vk niet stoppen met huilen! Niet alleen omdat ze niet meer in een stuit ligt, maar nu groeit ze ook nog te hard (kan dat kwaad?) en als ze moeten inleiden bij 40 weken, dag schijnt ook nog heftiger te zijn.... Kortom een hoop onzekerheid ineens.

Ben nu wel weer wat gekalmeerd... Ga morgen even de vk bellen en vragen of die harde groei kwaad kan. Denk dat ze over 2 weken gewoon nog een groeiecho gaan doen.

Tamio, ik heb genoeg hulp tijdens de kraamperiode en mijn zus + moeder zijn bij de bevalling aanwezig.

13. sesa

sesa Niet meer actief

@mar, inleiden is niet leuk. Ik heb dat ook gehad met 38 weken maar gelukkg zijn er ruggenprikken. Ik moest het zonder pijnstilling doen. Bespreek dit gewoon rustig met je vk. Komt goed meid.

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik ga ook zeker een geboorteplan maken!

15. Tamio

Tamio Niet meer actief

Weet ik Sesa maar hij is niet zo klein meer toch ;)

16. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mar, het is ook spannend allemaal!

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben bij T ingeleid maar ik vond het niet zoveel verschillen van een gewone spontane bevalling eigenlijk.
    Vond het ook niet pijnlijker qua weeën.

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet het gewoon over mij heen laten komen en daar moet ik psychisch nog even naar toe werken. Gelukkig heb ik nog even de tijd (joh, zou daar dat zwangerschapsverlof misschien voor zijn ?!?!).

Morgen maar weer even extra goed opletten tijdens de pufles!

19. sesa

sesa Niet meer actief

@tamio, hij is niet klein maar is nog steeds 11. Ik kan hem niet het huishouden over laten nemen en ook hii heeft zijn aandacht nodig.

@mar, zwangerschapsverlf voor de bezinning haha

20. Tamio

Tamio Niet meer actief

Nouja, ik doelde er eigenlijk op dat je niet nog een dreumes/ peuter hebt die ook nog intensieve verzorging nodig heeft en die je soms moet tillen wat niet mag met je litteken.
    Maar uiteraard heb je extra hulp nodig ;) In mijn kraamweek heeft een vriendin van mij mijn oudste iedere dag naar school gebracht en weer opgehaald. Maar jij bent dus niet thuis met de kraamweek. Gaat je zoon ergens logeren?

Bamjolan, hoe vind je jongste het op school? Hij is zeker niet lang na de geboorte van zijn zusje gestart?

Share This Page