(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden,

Vandaag gelukkig nog geen positieve ovutest. Heerlijk mijn verjaardag gevierd (jaja alweer 32 jaar!) met familie en vrienden. Daarna nog een BBQ en nu weer lekker op de bank. Ben klaar voor een nieuwe poging in mijn nieuwe levensjaar!

X

2. Anemoontje

20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    @Sibje, Wat heb je dat goed onthouden dat het een meisje is! Ja, ik ben nu veel gerichter aan het kijken, maar nog geen grote aankopen gedaan wat meisjesachtig is, want je hoort nog wel eens dat een meisje later toch een jongen blijkt te zijn, hahahha... Maar aanstaande donderdag heb ik de 20-wekenecho, dus als het dan nog steeds een meisje is, ga ik los denk ik!! :)

@Tamio, dat is inderdaad een punt ja, kleine familie dus een broertje of zusje is dan wel erg leuk. Hebben jouw meiden nog neefjes en/of nichtjes? Ik heb maar 1 broer en die heeft geen kinderen, dus ook dat heeft mijn kleine straks niet..

@Mar, goed zo meid, kop op, je klinkt heerlijk positief!! En uiteraard van harte gefeliciteerd!!!

3. sesa

sesa Niet meer actief

Btje laat maar van harte!!! 32 zijn is geweldig hahaha

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mar, nog gefeliciteerd!

Anemoontje, ik heb ook 1 (jongere) broer en die heeft nog geen kinderen. Willen ze wel erg graag maar mijn schoonzusje heeft anorexia dus dat lukt nog even niet.

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @miir, jeetje meis, wat een dilemma. Daar kan ook niemand je mee helpen. De keuze wel/niet zal je zelf moeten maken. Volg je gevoel en je hart meis!! Nog gelukt wbt vakantie ideeen? En leuk festival gehad?

@sesa: Lekker genoten in drievliet?

@sibje, hoe is het met jou en de kleine?

@anemoontje, leuk hoor gericht shoppen. Ik wil tzt ook weten wat het wordt. Ben veels te nieuwsgierig. Spannend donderdag de 20 wk echo. Ik zal aan je denken.

@tamio, wat fijn dat de kleine het zo goed doet. En zo makkelijk is. Wat betreft je oudste, die zal ook wel even moeten wennen zo aan de hele situatie.

6. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier: Ik word gelukkig weer beetje mens,haha!
    De homeopatische medicijnen slaan wel aan, in de zin van nog maar 1 tot 2 x per dag spugen. Dat is zo fijn. Wel nog heel misselijk. Heb ook O.R.S gebruikt om alles weer beetje aan te vullen. Drinken blijft lastig. Eten gaat nu wel redelijk. Hopelijk blijft het zo steeds een stukje beter gaan. Gelukkig is ziekenhuis dus niet nodig. Ben wel extreem moe en sta nog steeds erg zwak op mijn benen, maar alles op zijn tijd!

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Oh Musicalfan, wat fijn dat het iets minder wordt allemaal... Maar nog steeds niet echt tof dus. Pfff zwaar hoor!!

Anemoontje: ja, echt zo leuk dat je binnenkort "los" mag qua shoppen! Tip: koop géén bedzeiltjes, deze worden niet langer gebruikt ivm kans op wiegedood. Ik gebruik er nu overigens wel weer eentje als ik Fee in haar blote billen in de tuin leg, om te voorkomen dat ze alles onderplast waar ze op ligt... Ook heb ik de tummytub welgeteld twee keer gebruikt...!

Tamio: pff heftig, anorexia bij je schoonzus...
    Tja jouw overwegingen om wél voor een tweede te gaan, die tellen bij mij dus ook heel zwaar mee als argumenten om het ook te doen... Ik zou alleen zo graag willen dat ik iets meer tijd had tussen nummer 1 en 2, maar gezien mijn leeftijd wil ik zeker geen lange tijd meer wachten. Sterker nog, ik vind dat ik dan gewoon nog dit jaar (nu ik nog een dertiger ben...) zwanger moet worden....
    Tja en als ik inderdaad snel zwanger zou raken dan loopt er dus een dreumesje rond van anderhalf terwijl ik bijv. een borstvoeding geef die makkelijk drie kwartier zou kunnen duren... Enzovoorts... Lastig lastig...
    Fijn dat je jongste makkelijk is zeg!
    En gesprek op school vanwege "wangedrag" van je oudste... Wat is er aan de hand??!

Sibje: ik weet ook niet of het echt wel zo strikt is allemaal hoor, wat betreft een pleegje niet naar de opvang mogen brengen... Maar goed, ik heb me er verder niet meer in verdiept dus, omdat ik zes weken na die info-avond zwanger was. Pleegzorg blijft voor mij wel een optie hoor... Maar voorlopig eerst een ander dilemma...! Ik weet namelijk als "ervaringsdeskundige" dat pleegkinderen wel een mooie aanvulling kunnen zijn op een "huidige gezinssituatie", maar het contact in de periode erna is eigenlijk gewoon afwezig met mijn eigen pleegzussen en -broers. En ik gun Fee een broer of zus met wie ze bijv. kan overleggen als opoe (ik...) dement begint te worden maar niet in een bejaardenhuis kan :D...

Mar: nog gefeliciteerd met je verjaardag meid! En nu maar hopen dat het de laatste keer is dat je dit feestje als niet-mama viert!!!

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Mar: nog van harte met je verjaardag meis! Idd, hopelijk de laatste keer als niet mamma!! Succes binnenkort weer met de inseminatie. Ik zal voor je blijven duimen hoor meis!

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Musicalfan, wat fijn dat je je weer wat beter voelt!

10. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mar Gefeliciteerd, mooie leeftijd hè 32, je zal maar zou oud/jong zijn :D

Vandaag met ventje naar de KA geweest. Gaat allemaal goed. De reflux moet ie overheen groeien, maar we hebben een redelijk evenwicht gevonden om er mee om te aan. Kreeg nog een compliment. Had een recept voor losec gekregen, maar de apotheek had het goedkopere omeprazol gegeven. Volgens de apotheek hetzelfde, maar ik vertrouwde het niet. Apotheek weer gebeld, weer het zelfde verhaal en toch knaagde het en dacht ik: ik wacht wel tot na pinksteren en overleg met de KA voordat ik dit geef.
    KA was heel blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd: Hij mag idd niet de goedkopere tabletten omdat daar andere hulpstoffen inzitten. Als ik hem het wel had gegeven had hij in het ziekenhuis kunnen belanden met een vergiftiging:$. Dank je wel apotheek....:x

mmm Ventje is weer wakker en wil zo te horen een fles. ik ga even kijken....

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sibje, lekkere apotheek zeg! Jeetje!

Mar gefeliciteerd!!

Tamio, lastig he nog een kind er om heen hihi
    Mijn kids waren ook even van slag toen de kleine kwam, mijn middelste poepte ook ineens weer in de broek.
    Qua gedrag, misschien moet ze idd wennen aan de nieuwe situatie + dat ze wat lossig is gehouden de laatste periode van je zwangerschap?

Ik heb een ander huis trouwens, wel in Delft maar in een andere wijk, heerlijk!!

12. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bamjolan ik=nieuwsgierig: Waar? (als het in Tanthof is: pas op met de apotheek dus...)

13. sesa

sesa Niet meer actief

@Musisicalfan, fijn dat je je weer íets'beter voelt.

@Bamjolan, van harte met je huis. Ben je nu druk aan het klussen?

@ Sibje, moederinstinct...need i say more

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sibje nee in het hof van delft, bij de H de grootstr. :D
    Ik zit bij de apotheek op het kampveld :D

Sesa nog niet, ze zijn het huis nog leeghalen, ik heb zaterdag gekeken, de bewoner is overleden namelijk.
    Wel maar 3 slaapkamers maargoed ik koop een leuk stapelbed voor de meiden samen.
    Ik heb maandag de intake en 12 juni als t goed is de sleutels.
    Badkamer en keuken zijn nieuw, en er word een CV aangelegd.

15. Tamio

Tamio Niet meer actief

Miiirr, mijn dochter is heel erg temperamentvol en ontzettend koppig. Ze houdt heel erg lang vol in zo'n koppige bui, daar kan ze echt wel 2 uur in blijven hangen en daar hebben ze gewoon de tijd niet voor. Ze blijft dan ook gewoon niet zitten op een strafstoeltje. In het begin zetten ze haar toen apart in een kamertje maar daar ging ze helemaal over de flos en ging zelfs liggen braken. Toen hebben ze een uitgebreid gesprek met haar gehad en is het een aantal weken goed gegaan. Nu na de geboorte van haar zusje is het ineens weer raak.
    Bamjolan, ik heb haar inderdaad te los gelaten de laatste weken van mijn zwangerschap. Ik was vaak gewoon te moe om de strijd aan te gaan. Gelukkig heb ik nu weer de controle terug.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja idd, sommige kinderen kunnen daar niet tegen!
    Ik moet juist streng zijn maar dat ben ik niet, heel vervelend mijn kids gaan regelmatig over de scheef heen (oudste 2 dan).

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je nieuwe huis Bamjolan! Dat worden drukke klustijden!

Tamio, wat vervelend zeg dat het ff niet zo lekker gaat met je dochter. Ik herken die buien wel een beetje van mijn nichtje (3jr). Daar zit ook echt een kop op: als je iets niet wil dan doet ze het ook echt niet en ook die woede/huilbuien tot spugen aan toe. Dodelijk vermoeiend. Gelukkig gaat het nu heel goed hoor. Maar kan mij de frustratie goed voorstellen!

X

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag (dag 16) nog steeds geen positieve test :( Dit keer alles
    Zo goed geregeld tm dag 17 en nu moet ik wrs toch weer een dag gaan liegen op het werk zucht...

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Mar: vervelend he, dat je moet jokken over je IUI's...
    Nu maar hopen dat het de laatste keer is meis!

Tamio: tja een temperamentvolle dochter heeft zo haar voordelen maar zeker ook nadelen, zo te lezen...
    Ze komt nu gelukkig wel wat meer op de leeftijd waarop gesprekken dus zin hebben, al is het maar een korte termijn. Misschien dat ze toch eens moeten nadenken over een betere manier waarop ze op haar school met haar communiceren / afspraken maken over wat wel of niet geoorloofd is en met duidelijke concequenties...? Maar misschien doen ze dat al... Zou het verder ook niet weten, maar het lijkt me wel lastig. Is ze thuis wel beter te hanteren?
    En hoe gaat het met je kleintje? Vertel!!!

Bamjolan: wel een beetje akelig dat de huidige bewoner overleden is.. Maar tja, mensen gaan nu eenmaal dood......
    Wel heel leuk voor je meid! Ga je er erg op vooruit??!

Sibje: leuk om te lezen dat het allemaal goed was bij het cb! En wat een verhaal zeg, over die maagzuurremmers... Maar goed dat je voet bij stuk gehouden hebt....

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee ik ga er op achteruit.
    Heb nu een 5 kamerwoning maar dat is een 4 en kleine slaapkamers.
    Maarja, alle 5 kamer eengezinswoningen hebben een inkomenseis van 29.900 op jaarbasis en ik zit op 21.000.
    Maar qua wijk en tuin ga ik er op vooruit, woonkamer ook groter dan hier (alleen smal ipv breed).
    Alleen de slaapkamers ga ik op achteruit.

Deel Deze Pagina