(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

@ Tamio, het zijn schtjes je kids!!!

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @tamio, wat een rijkdom twee van die mooie meiden! Geniet ervan meis! Fijn om te horen dat het ook met de oudste weer wat beter gaat.

@bamjolan, ik heb ook een huurwoning. Niets mis mee toch? Zeker niet in deze tijden denk ik. Maar ik heb nu maar 1 slaapkamer, waar ik een afscheiding in zal maken tzt. Ik wil gewoon graag een "kamertje" maken voor de kleine!

@anemoontje, jeetje meis, da's ook rot dat het bij jou ook zo af en toe nog steeds zo is. Ik blijf erbij dat het ook bij mij wel goed komt, maar soms is het gewoon echt niet leuk.

@mar, meis, fijn dat het minder zeer deed deze keer. Die eendenbek, aaaarghhh. Ik haat die dingen.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd Musicalfan, een huurwoning is niets mis mee hihi
    Ik vind t alleen wel erg fijn! Maar wie weet wat de toekomst brengt!

Nou meiden, fijne dag en tot later! :D
    Wij gaan richting zwembad!

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Anemoontje, mijn dochters zijn niet van dezelfde vader. De oudste is niet van een donor maar ik ben wel vanaf het begin van de zwangerschap alleen geweest. Er is ook nooit meer contact geweest.

Musicalfan, als je slaapkamer daar groot genoeg voor is, is een afscheiding prima. Dat heb ik in het begin ook gehad. Toen had ik met een kast een afscheiding gemaakt. Het bedje stond tegen de achterkant van de kast. De eerste jaren hebben ze nog niet echt een eigen kamer nodig.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoontje slaapt nu ook nog bij mij, in het nieuwe huis gaan de meiden samen en mijn zoon krijgt wel een kamertje.
    Hij zal er vast niet spelen want ik maak beneden een speelhoekje.
    Kan t ook omdraaien natuurlijk, zoonlief voorlopig nog bij mij en de meiden apart.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo dames, het zit er weer op! Nu maar wachten....

Ik heb zelf een koopwoning, prima hoor. Ik heb 1 grote slaapkamer (voor mij) en 2 kleine slaapkamers (eigenlijk over, maar mijn nichtje heeft zich een kamer toegeëigend haha en in de ander staat een ledikantje voor mij neefje).

Ladies, geniet van dit heerlijke weer!

X

7. sesa

sesa Niet meer actief

@ Musicalfan, toen mijn zoon geboren wrd had ik ook geen kamer. Ik heb toen een stuk van de huiskamer genomen. De afscheiding van kasten en zo een kamer gecreeerd, werkte prima. Nu heb ik een eensgezinswoning met 3 slaapkemers, een tuin en een zolder(vliezotrap). Ik woon hier nu een jaar.Echt super!

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Komt ook vast goed. W.s maak ik een afscheiding met de expedit kast van ikea.
    Maar stiekem hoop ik dat er misschien een huisje vrijkomt met een extra slaapkamer. Maar op zich ook geen ramp om hier nog een aantal jaar te wonen, maar ik wil zo graag een tuintje.

Op zich heb ik een ruime slaapkamer, die makkelijk door tweeen kan, dus daar ligt het probleem ook zeker niet.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    dat is wel fijn!
    Ik heb hier 4 slaapkamers, maar als ik verhuis heb ik er 3.
    Ik kan helaas niets in 2en delen want de kamers zijn daar echt te klein voor dus de meiden gaan samen in een stapelbed.
    Tegen de tijd dat ze een jaar of 16 zijn zie ik wel verder!

10. bamapeldoorn

bamapeldoorn Actief lid

3 jun 2012
    338
    0
    0
    hallo iedereen
    ik zal me eerst voorstellen ik ben esther ben 30 jaar en zit al een tijdje te denken om een bam moeder te worden. ik heb al veel gelezen op het internet heb al het boek gelezen van alleen naar twee. maar blijf vooral vragen houden over hoe zet je het allemaal in werking. ga je eerst naar je huisarts of kan je direct naar een kliniek? en welke kliniek is het beste? en ik heb geen eigen donor wat dan? en dan lees ik ook nog dat je eerst gesprekken hebt met een psycholoog wat wil die weten en straks vind die mij niet geschikt? en wat dan? dan zit ik nog met vragen als vertel je het je baas dat je bezig bent om zwanger te raken of wacht je daarmee totdat je zwanger bent? vertel je het je omgeving o maar een paar? ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mar succes!

bamapeldoorn ik ben zelf niet via een kliniek BAM geworden maar via een bekende donor die ik via internet toendertijd (2001) heb leren kennen.
    Volgens mij kun je meteen een kliniek bellen maar dat weet ik niet zeker.

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Je kunt idd meteen ern kliniek bellen, maar je hebt wel een verwijsbrief van de huisarts nodig, bamapeldoorn. En... Welkom hier!

Ik denk dat geen van ons ervaring heeft met veel verschillende klinieken, Dus welke de beste is...??? Kijk eens op de site van freya, daar vind je een lijst. En dan een rondje bellen want niet keer ziekenhuid accepteert alleenstaanden. Verder snap ik al je vragen, maar maar één advies: laat het over je heen komen...

13. sesa

sesa Niet meer actief

Ik heb ook eerst een verwijskaart van de huisarts nodig gehad voor de kliniek. Zou eerst wat klinieken bellen zoals al gezegt is. Dan weet je welke alleenstaanden helpen.

14. bamapeldoorn

bamapeldoorn Actief lid

3 jun 2012
    338
    0
    0
    dank jullie wel dan ga ik me daar in verder verdiepen.

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bamapeldoorn, ik had geen verwijsbrief nodig van de huisarts, maar heb mij via internet aangemeld. Wachttijd van ong. 6-8 maanden, dan gesprek met psycholoog.

Succes!

16. Anemoontje

20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Bamapeldoorn! Welkom hier!

Ook ik had wel een verwijsbrief nodig van mijn huisarts voor de kliniek Geertgen. Daar werken ze met een wederkerigheidsprincipe. Dat zorgt voor minder tot geen wachttijd, maar daar moet je wel echt achter staan. Het psycholgische gedeelte is niet een zware beproefing ofzo, eerder een peiling hoe je in het leven staat.

Persoonlijk raad ik je aan te wachten met vertellen tot je daadwerkelijk zwanger bent. Uiteraard is het fijn om een paar naasten het wel te vertellen, omdat het fijn is om een klankbord te hebben. Maar vertel je het tegen teveel mensen, krijg je wekelijks tig keer de vraag: en en en, ben je al zwanger?" En geloof me, dat wil je echt niet. Zeker niet als het niet al te snel lukt, want dat geeft al genoeg spanning (en soms verdriet)..

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe (luister naar je gevoel!!) en als je meer vragen hebt, horen we het wel! :)

17. Tamio

Tamio Niet meer actief

Hoi Bamapeldoorn,

Idd hier ook een verwijsbrief nodig gehad van de huisarts. En zoals Anemoontje zei stelde de psychologische tests niet veel voor. Zelfs ik ben er doorheen gekomen :):p

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @bamapeldoorn, welkom hier. Ik heb geen ervaring met klinieken. Wel met een ziekenhuis dat me wilde helpen. Moest ik ook wel eerst een psychologisch onderzoek voor doen. Daar werd me de hemd van het lijf gevraagd, maar ze zijn er niet op uit om je zomaar af te keuren ofzo. Ze willen idd weten hoe je in het leven staat, hoe je het voor je ziet e.d.
    In dit ziekenhuis hebben ze enorme wachtlijsten wbt donorbank.
    Ik heb mijn eigen donor, dus kon in principe heel snel beginnen.

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier vandaag een goede echo gehad. Beebje, is goed gegroeid. Dus gelukkig maar. Dat is het allerbelangrijkste. Met mij komt het dan vast ook wel goed op den duur. Ik blijf me vreselijk beroerd voelen, maar ben wel blij dat beebje wel goed doorgroeit. Over 2 wkn de nekplooimeting. Kan ik mijn beebje weer even zien. Daar doe ik het dan allemaal voor!

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Musicalfan, ik heb met je te doen hoor meis! Wat moet het zwaar zijn om je zo beroerd te voelen! Maar zoals je zelf al zegt, gelukkig doet je beebje het goed en daar gaat het om. Zou fijn zijn als mama zich binnenkort ook een stuk beter gaat voelen!

X

Deel Deze Pagina