(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tiana spannend hoor weet je al iets???

2. tiana81

tiana81 Lid

11 jun 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi wat leuk dat je het vraagt! K weet nog niets maar heb wel allerlei kwaaltjes zoalz last van mijn darmen en af en toe lichte ongi krampjes. Sinds afgelopen weekend zijn mijn borsten dik en pijnlijk. Mijn gevoel zegt dat het raak is maar ik durf het niet eens echt te denken dat het direct al raak is. Zooo spannend! Zaterdag ga ik testen als ik niet ongesteld wordt ( dat moet donderdag zijn). De dagen gingen nog nooit zo langzaam als nu haha.

Hoe is het met jou? Ik zie aan je banner dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Geniet je er met volle teugen van?

Groetjes

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tiana wat spannend!!

Ik duim voor je iig.

Hier was het ook 1e iui raak.
    Dank je wel.
    Begint nu echt te korten hier.
    En zoonlief kijkt er ook naar uit.
    Idd nog even genieten zal hier waarschijnlijk laatste keer zijn.

4. tiana81

tiana81 Lid

11 jun 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend zeg! Duurt niet heel lang meer dus! Hou ons op de hoogte :-D

Ik heb geen geduld meer. .mn borsten zijn ook echt pijnlijk inmiddels. . Heb net een testje gedaan..te vroeg met een gewone test en niet met ochtendurine. .. ik denk een heeeel licht streepje te zien..maar ook heeel licht. Morgenvroeg weer..

zien jullie iets?

Wat fijn dat je eerste poging direct raak was! Voelde je ook al snel dat het raak was?

Bijgevoegde bestanden:

5. tiana81

tiana81 Lid

11 jun 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Bijgevoegde bestanden:

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa proficiat je bent zwanger!!!!!!!
    Ook de eerste keer hihihihi.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik was overigens ervan overtuigd dat het niet raak was.
    Ik voelde me bij de mk voor zoon en bij zoonlief anders, na ja anders eigenlijk had ik maar 1 symptoom en dat was dat ik de hormonen ( utrogestanbollen) niet meer goed naar binnen kreeg.
    En nu ging dat heeeeeel erg makkelijk.

Maar toch echt zwanger hoor.

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ik had een vraagje voor jullie...

Ik ben sinds ik uit elkaar ben met vader van zoontje (3j geleden) ook over BAM aan het denken. Wil niet nog een keer het risico lopen mijn kind te verliezen. Ik ben nog alleen (tussenin wel relaties gehad) en mijn wens is zooooo groot (al 2 jaar).

Ik ben nog aan het studeren, verpleegkunde. Moet nog 2 jaar nu. Laatste jaar zal normaal enkel theorie zijn en geen praktijk meer.

Nu dacht ik, gezien zwanger & les volgen normaal geen probleem is (als ik opnieuw zo'n makkelijke zwangerschap heb) dat ik misschien al eerder kan beginnen met het hele proces van BAM te worden.

Hoe lang duurt dat? Het aanmelden, de gesprekken tot wanneer je effectief je eerste behandeling hebt? En welk soort behandeling nemen ze dan? IUI, KI? Iemand zei me dat bij BAM'mers vaker KI gedaan wordt, maar ik weet dat one of kind IUI heeft gehad dus nu weet ik het niet meer :D

En je zou ook meer kans hebben op tweeling omdat je hormonen moet nemen, is dit zo?

Sorry voor de vele vragen, wil me gewoon goed informeren :)

Ik wil in het ziekenhuis in Genk (B) gaan. Moest iemand hier ervaring mee hebben, is die ook altijd welkom natuurlijk! :)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat spannend dat je er toch echt voor wilt gaan!!

Meis ik heb geen hormonen genomen enkel pregnyl om het eitje op het goede tijdstip te laten springen.
    Is je laatste relatie helaas ook niet goed gegaan?:(

Ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met de fert afdeling in Genk althans niet met Dr Ombelet.

Ik weet dat Genk nu ook probeert Belgische donoren te krijgen ipv alleen Deense donoren.

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Oh oké. Blijkbaar worden er maar 3 pogingen terug betaald, dus als die hormonen nodig zijn, dan zal ik ze natuurlijk wel nemen. Had je daar last van of zo? Bijwerkingen?

Is dr. Ombelet de enige arts die dat doet? Die naam zegt me wat maar ik weet niet van waar ik die ken.

Zijn er andere ziekenhuizen die wel Belgische donoren gebruiken? En wat is het verschil? Dan lijken de kindjes meer op ons of zo? :p Heb er geen idee van...

Laatste relatie is idd ook mis. Hij maakte zo vaak ruzie dat het echt niet meer normaal was en ik hem buiten gezet heb. Beter zo. De kinderwens blijft wel nog natuurlijk... Heb er vaak echt moeilijk mee. Maar heb nog veel stage volgend jaar en dan mag je niet werken in een ziekenhuis uiteraard als je zwanger bent.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Huh hoe kom je aan 3 pogingen maar terugbetaald?
    Wie heeft je die info verstrekt.
    Want er klopt echt niks van hoor.

Je bent in België verzekerd en daar krijg je 5 ivf pogingen ( in NL 3) maar daar ben je nog langggggggggggggggg niet!!
    Iui word eigenlijk zeker een keer of 8 vergoed.
    Enkel het donorzaad moet je wel zelf betalen natuurlijk.

UZ Brussel heeft ook Belgische donoren:) en niet meer van Denemarken.
    Bij Belgische donoren is toch makkelijker te traceren hoeveel keren ze gedoneerd hebben bij Deens kan dat de hele wereld over en zonder grens.

Wat erg dat je laatste relatie ook is misgelopen omdat het eerst zo goed uitzag.
    Moeilijk is het toch heh.

Houdt er rekening mee als je wil starten dat je toch 1 jaar verder bent eer dat je kunt beginnen met behandelen.

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Iemand die ook BAM wil worden zei me dat. Hoeveel betaal je voor donorzaad eigenlijk? En is dat per keer dan of betaal je dat 1 keer en bewaren ze dat voor al je pogingen?

Belgische donoren dan toch wat meer betrouwbaar dus.. Goed om te weten.

Duren die gesprekken en dergelijke zo lang dan? Als ik dan volgend jaar september zou willen beginnen met eerste poging, dan moet ik eigenlijk nu al aanmelden in september? Zou graag pas bevallen als schooljaar voorbij is, vandaar september ;) Als ik eind juni beval of later, dan kan ik mijn laatste jaar mooi afmaken als zwangere en zonder problemen (hopelijk natuurlijk).

En tja, beter alleen dan zo'n relatie natuurlijk. Hou het even rustig nu :) we zien wel wat er komt. Een baby komt er sowieso, en zelfs liever zonder partner. Ik weet dat ik het alleen kan (bij M. ook alles alleen gedaan) en het keer op keer afgeven vind ik echt moeilijk. Mag bij ex vanalles wat niet deugt en je kan er niks aan veranderen. Geeft alleen maar problemen thuis want hier mag dat dan niet ed.. Je zal het zelf ook wel weten waarschijnlijk :)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou die heeft je echt wat wijs gemaakt!!
    Want het maakt geen verschil of je BAM of als koppel gaat.
    In Brussel betaal je per keer 200 euro voor het zaad.
    Nu had ik geluk dus heb 200 euro betaald.
    En nu vandaag nog 180 euro om nog 5 rietjes bewaard te laten voor de komende 2 jaar, wat nog verlengd kan worden.
    Kan ze emotioneel gezien nog niet opzeggen.

Er staat een wachtlijst ook op donorzaad.
    Dus gemiddeld ben je 1 jaar verder.
    Deense donor kan misschien wel sneller gaan.

Ik had al een donor toen van met ex dus daarom ging het nu sneller bij mij.

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Raar! Lijkt me logisch dat ze geen onderscheid maken (hoewel, je weet nooit natuurlijk)

En oké, zien dat ik dus wat opzij heb staan hiervoor... Zijn al mannen die ik ken die hadden aangeboden om donor te zijn :( maar dat wil ik niet.

En oké, sneller is misschien wel leuk, maar wil ook niet dat mijn kindje dan overal nog halfbroers en -zusjes heeft rondlopen.

Ik wist het nog ja dat jij dezelfde donor had als bij S. Wil je na deze misschien nog een 3e? Dat je de rietjes nog niet kan wegdoen? :)

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik wil idd altijd de mogelijkheid houden dat evt een 3e mogelijk zou zijn,
    Misschien ook wel helemaal niet.
    Maar als ik het opgeef is het helemaal verkeken;)

Ziekenfonds maakt geen verschil hierin.
    Laat je niks wijsmaken.

Het kindje zal wel altijd half broertje(s) of zusj(s) hebben rondlopen maar niet extreem veel zoals bv bij een Deense donor:)

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja dat ie alleen voor jou niet mogelijk is, dat begrijp ik hihi :D Maar ja, als je niet zeker bent hoeveel keer die man gedoneerd heeft, dat is toch anders.

3 kindjes lijkt me ook wel wat, weet alleen niet of zoiets handig is in je eentje :D Lijkt me wel gezellig meerdere kinderen (4 of 5) maar zoveel alleen dan word ik misschien gek haha.

Hoewel hier toch eentje is die 4 kinderen heeft, allemaal als BAM. Ben haar naam even kwijt :) Zij lijkt toch ook nog te leven hihihi

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bamjolan ja:D

Ja mij lijkt het ook erg zwaar hoor 3 alleen haha.
    Maar ik ken het gevoelsmatig niet opzeggen.
    Weg is weg dan:)
    En zelfs mijn vader reageerde van, ja dan heb je helemaal geen kans meer.
    Terwijl hij ( logisch!!) eerst veel beren op de weg zag.
    Maar nu zijn mijn ouders zo blij , trots en ongeduldig hahaha.

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja idd. Maar met wat tijd tussen, valt het misschien wel mee? Eer ik een 2e krijg, is M. sowieso al 6, wie weet 7. Die kan zelf al flink meehelpen en is dan uit die fase die die nu heeft hahaha.

Heb het tegen mama ook al gezegd dat ik alleen wil doen de volgende, ze is er ook niet zo gek van idd. Zeg het steeds vaker tegen anderen, wil het echt alleen doen. Ik weet dat ik dat kan, ik wil dat echt heel graag.

M. zit al een tijdje te vragen wanneer hij een zusje krijgt. En of er al een baby in mijn buik is enz. Hij is er ook wel klaar voor nu, voor een baby in huis. Hij zal alles heel bewust meemaken ook, das wel voordeel als ze wat ouder zijn. Wou er altijd 2-3 jaar tussen, maar nu hij soms nogal moeilijk is (karakter van m'n ex, heel sterk, heel koppig) ben ik wel blij dat ik dat toen niet gedaan heb :) Zou het dan wel echt zwaar gehad hebben hihi.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier zit er dadelijk net geen 4 jaar tussen.
    EN S vind het ook helemaal geweldig!!!

Als er ooit een 3e komt ook pas als de kleine meid naar de kleuterschool gaat;)

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Heeee er is weer leven in het topic hahahaha

Ja ik heb er idd 4, maar tussen de oudste zit weinig verschil en de rest weer wat langer (2002, 2004, 2009 en 2013).
    Is goed te doen, natuurlijk niet altijd makkelijk maar gaat eigenlijk gewoon vanzelf :p
    Ik hou van een groot gezin, heerlijk!
    Hier op t forum is er een mama met 9 kindjes en haar gaat het ook goed af :D Echt super!

Deel Deze Pagina