Welkom nieuwe dames! Zelf doe ik ook aan ZI. Nu poging 6 alweer achter de rug haha Ik ben zelf ook enigkind, maar heb zelf nu 4 kindjes!
mooi om te lezen dat je al gezegend bent met 4 kindjes Bamjolan!! wat ik me wel afvraag.. en wat me nog een beetje tegenhoudt.... zijn jullie niet bang dat jullie kindjes je het later kwalijk gaan nemen dat ze geen "officiele" vader hebben? ik heb namelijk een collega gehad, haar moeder is zwanger geworden van een willekeurige man, omdat ze zelf zo graag moeder wou worden... mijn collega was hier best boos over... daar ben ik best wel van geschrokken! ik had er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan hoe het voor het kind zou zijn....
Ligt denk ik ook aan je eigen instelling naar je kinderen toe. Zelf hebben we contact met de donor, de kinderen kunnen dan ook altijd contact met hem opnemen en vragen stellen. 1 Van mijn 4 kinderen had hier wel behoefte aan, en gelukkig is dit ook mogelijk.
One of a kind dank voor je tip! Toevallig heeft deze bekende al eens eerder gedoneerd vrij recent, dus we weten dat hij helemaal oké is en vrij goed zaad heeft, fijn idee. Melody ik was ook erg bang voor de scheve gezichten, anders was ik al veel eerder beginnen, maar inmiddels durf ik het wel aan, dit is wat ik graag wil, ik ben weer stabiel na m'n scheiding, dus ik ben er wel klaar voor! Bamjolan zo dan, 4 kids, leuk joh!! Wat betreft de vader, die is bij mij een bekende, zal het kind ook regelmatig zien, is alleen geen 'papa', maar wel de biologische vader en daar willen we tegen iedereen eerlijk over zijn. Ik ben wel benieuwd hoe mijn dochtertje erop zal reageren, zij gaat om de week naar haar vader, ik wil niet dat zij het idee heeft dat de baby voorkeur heeft bij mij, omdat die baby wel altijd bij mij zal zijn. En uberhaupt hoe zij het zal accepteren. En later ook de baby die dus niet naar papa gaat, terwijl de zus wel naar haar papa gaat.
Sahi jaloers worden ze vaak toch wel ff. Mijn zoon heeft dat wel ff behoorlijk gehad. Maar is verliefd op zijn zusje. Maar nu gelukkig niet meer.
One of a kind, Helaas, ook deze poging mocht hem niet worden. Ben inmiddels begonnen aan de eerste IUI-poging met milde stimulatie. Mag mezelf dus iedere avond wat extra hormonen toedienen. De vorige keer werd ik na de tweede IUI zwanger, ben benieuwd of dat nu ook zo voorspoedig verloopt. Het is allemaal wel weer een heel stuk intensiever... Bamjolan, jij ook alweer de volgende ronde in, hoe ver ben je nu? Het probleem wel/geen vader ken ik ook, en misschien moet je je voorbereiden op het feit dat je je kind iets niet kunt geven wat veel andere kinderen wel hebben, namelijk een vader. En daar kunnen (en mogen) ze soms best verdrietig over zijn. Maar tegelijk hebben ze iets anders, namelijk een moeder die ontzettend veel van je houd en je als kind heel erg bewust heeeeel graag heeft gewild. Het leven is niet alleen maar mooi, maar heeft wel vaak mooie momenten...
Hi meiden, soms lees ik stiekem nog mee Wat ontzettend leuk dat je voor een vijfde gaat Jolan, ik had al een hoop bewondering voor je met 3 kids maar 5(!) wow! :-D Ik zie ook dat je nu overtijd bent, ik hoop dat het raak is! Succes meis! Ik ben ongeveer 2 jaar geleden actief geweest in dit topic, destijds was ik onder behandeling bij Geertgen en heb ik een IVF-deal ondergaan, nadat deze poging mislukte heb ik nog 2 iui's gehad. Nu was ik er altijd al sterk van overtuigd dat mijn lichaam op dat moment niet klaar was voor een zwangerschap (overgewicht). Hierom heb ik afgelopen november een maagverkleining ondergaan. Het gewichtsverlies gaat goed en ik mag aanstaande november weer een poging doen :-D Ik kan bijna niet wachten! Wel vraag ik me af of een donor via de kliniek de juiste weg is voor mij. Ik voel meer voor een 'bekende' donor. Maar waar vind je die he Ik heb gelukkig nog even om er over na te denken maar zoals Jolan al zei; het lijkt mij heerlijk voor mijn kindje dat hij/zij ook voordat de leeftijd van 16 jaar bereikt is vragen kan stellen of de donor zou kunnen zien.
Ha dames! Ik zou nu de 7e ronde in gaan, maar heb momenteel best wat spanning dat ik toch even een break neem wb zwanger worden. Even de rust in mezelf terug vinden hihi Zolang ik de rust niet heb, zal er denk ik ook geen zwangerschap ontstaan. Maar ik verveel me niet hoor, doe ook nog een studie naast mijn werk en kids haha
Emi12 hoe staat het er nu bij jou voor? Bamjolan; knap hoor, even rust nemen! Pinkbutterfly is er iemand die je zou willen/durven vragen? Nu heb ik het geluk dat het me werd aangeboden, ik weet niet of ik er anders voor zou gaan op deze manier. Ik heb vorige maand m'n ei gespot, dus ik weet nu dat ik volgende week vruchtbaar ben. In principe ga ik er dan voor, tenzij ik koudwatervrees krijg, het komt nu ineens wel dichtbij, hihi. Dus wie weet
Gelukkig is alles weer opgelost, en is alles in een rustig vaarwater, te druk gemaakt om niets haha Deze maand wel overgeslagen, heb vanaf zaterdag ook ziek op bed gelegen met hoge koorts dus mijn hoofd stond er ook niet naar. Wil wel evt. in maart weer proberen.
Nee, niemand in mijn omgeving geloof ik. Nu moet ik nog wachten met starten tot November dus ik heb nog even En ik mag (indien gewenst) zo zwemmertjes gebruiken van Geertgen dus dat is het back-up plan.
Leuk topic, met veel verschillende verhalen! Leuk om te lezen! Zo zie je maar weer, dat iedereen zijn eigen draai aan het bammamschap geeft. Ik heb een dochter met een homo-vriend en bijna moeder van een tweede dochter met een bevriend homo-stel. Van de eerste zwanger geworden dmv iui bij Barrahus, de tweede eerst via zi geprobeerd en daarna eerste poging iui zwanger bij nij barrahus.
Ha Renske, wat leuk om jouw verhaal hier te horen. En bijzonder dat je op deze manier straks twee dochters hebt met verschillende vaders, maar wel in dezelfde situatie. Mooi! Ik ben bezig voor een broertje of zusje voor mijn kleine meisje, van dezelfde donor, bekend bij ziekenhuis (de c-donor). Maar heb veel respect voor jouw keuze! Hier nu bezig met de tweede iui poging. Verwacht volgende week mijn iui ergens een keer... Bamjolan fijn dat alles weer rustig is in je leven, ik ben benieuwd of het nu in maart de poging gaat worden voor jou...
Hey Emi, Spannend hoor! Hoe oud is je dochtertje? Hopelijk een geslaagde iui-poging voor jou deze maand!
Spannend Emi! Hier de ongie vandaag goed doorgezet, 27 feb kan ik weer beginnen met de ovulatietesten. Heeft iemand ervaring met de nieuwste van Clear blue, die 4 dagen de vruchtbare periode aangeeft?
Renske hebben jullie dan co-ouderschap of hoe gaat dat in zijn werk? Is dat niet vervelend voor de kindjes? Hier sinds 2 weken relatie crisis en geen idee of we er nog uit gaan geraken... alles waarvoor ik bang was om nog samen met iemand verder te gaan en een kind te krijgen, is uitgekomen maar mijn kinderwens is er dus nog steeds (al 3 jaar) en nu weet ik niet wat doen. Denk nog steeds aan donor... Weet alleen niet hoe je zoiets aanpakt. Wil geen vader in beeld, maar ben bang dat via het ziekenhuis te duur zal zijn of dat ik niet toegelaten zal worden gezien ik nog maar 25 ben. En zelf een donor zoeken lijkt me zo delicaat, een vriend van me heeft ook ooit gedoneerd en daar nu flink spijt van. Hij heeft nog terug contact gezocht met het koppel waarvoor hij gedoneerd had, maar kreeg zoals verwacht het deksel tegen de neus... Hoe gaat dat bij jou bamjolan?