(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosdekat

Roosdekat Niet meer actief

Bedankt Meisje89 voor de uitleg.
    Ik voel mij ook niet "anders" ofzo.
    Toen der tijd had ik wel enkele symptomen en die herken ik nu wel met als je zwanger bent.
    Had opeens zelf dat er melk uit mn borsten kwam.
    Vond ik toen heel vreemd.

Maar heb nu helemaal niks.
    Het is ook beter om nog niet zwanger te zijn.
    Even rustig aan nog.
    Maar vind het leuk om mee te lezen.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Roos ben je al eens zwanger geweest dan?
    Melk had ik ook bij mn dochter, was echt een gekke gewaarwording.

Ik zit weer braaf op mn eisprong te wachten ;)

3. Roosdekat

Roosdekat Niet meer actief

Beste Sahi,

Ik ben er later achter gekomen dat ik 3x zwanger ben geweest en 3x een miskraam heb gehad.
    Toen der tijd wist ik dat niet.
    Wist niet dat een licht roze streepje in het tweede venster zwangerschap betekende.
    En nu ik na jaren terug denk kloppen de symptomen van mijn zwangerschap toen.

Ik heb ruim 8 jaar depressies gehad en was er met mn hoofd niet bij.
    Nu jaren later denk ik eraan terug en vind ik het best erg dat ik het toen der tijd niet wist.

Nu ben 27 Maart gestopt.met de pil en heb morgen een afspraak bij mn dokter.
    En wil vragen om een verwijsbriefje.
    Volgens mij is het dichtstbijzijnde ziekenhuis AMC in Amsterdam.
    Volgens mij kan KID niet Mca Alkmaar.
    Maar ga het morgen allemaal vragen.
    Want zal ook eerst mn medicijnen moeten afbouwen en kijken of dat goed gaat.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Borstvoeding maakt elke vrouw aan, je hoeft er niet eens zwanger voor te zijn hihi
    Zo kunnen vrouwen die een kindje adopteren, ook borstvoeding geven, als er vaak gekolfd word en gestimuleerd.
    Wist ik ook nooit maar het kan echt!

Ik heb vaak in cyclussen borstvocht, nu ook weer en flink wat komt er uit.
    Ik hoop natuurlijk dat het ook te maken heeft met een zwangerschap, maar ik houd me maar voor dat het weer niets is.
    Wil morgen eigenlijk een test wagen maar eerst mn temp maar eens checken.

Succes morgen!

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Spannend allebei meiden!

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hallo,

Ik ben hier vandaag lid geworden vooral om hier even te kunnen informeren/meepraten. Ik ben 24 jaar, alleenstaand (zal zeker voorlopig ook wel zo blijven) en heb al jaren een grote kinderwens. Nu ik een eigen huis en vast inkomen heb wordt die kinderwens natuurlijk steeds serieuzer, voorheen was het enkel een droom maar nu is de mogelijkheid er ook echt.

Alleen... waar begin je als je er in je eentje voor wil gaan? Heb al een hoop informatie gelezen op internet maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen. Meld je je ergens aan? Hoe zet je die eerste stap?

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Welkom!

Ik kan je niet helpen mbt waar je je aan kunt melden, ik heb een eigen donor, ooit gevonden via internet (2001).
    Het is vooral tricky tegenwoordig om een donor via internet te vinden.
    Er zijn hier vast dames die je kunnen helpen, ook is er een geheime groep op Facebook voor bammers.
    Daar zitten veel meiden die het via een kliniek proberen.

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Welkom!
    Ik heb een donor die ik persoonlijk ken, toen ik alleen kwam te staan bood hij het al aan, nu ben ik er ook echt mee aan de slag gegaan.
    Is het voor jou een mogelijkheid om in je omgeving iemand te vinden?
    Anders kun je in het ziekenhuis informeren, die weten vast wat in jouw omgeving de mogelijkheden zijn.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dames!
    Hoe gaat het??

Ik had vanmiddag een positieve test in handen! Wauw!
    Wat voelt dat weer heel onwerkelijk!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Wauw bamjolan, gefeliciteerd!!
    Lijkt me zeker onwerkelijk weer!

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik ben de zoektocht naar een donor begonnen... Heel spannend dit.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Spannend!! Mijn donor woont vlakbij jou haha

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Haha!

Ben benieuwd wat het oplevert. Zit ook nog te twijfelen of ik m'n zusje erbij zal betrekken. In de zoektocht naar een geschikte donor bedoel ik. Twee zien en weten toch meer dan één neem ik aan. Maar ik ben bang dat ze haar mond voorbij praat ;). Wil het graag met iemand kunnen delen en iemand laten mee beslissen maar tegelijkertijd wil ik het echt nog geheim houden dat ik hiermee bezig ben.

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Spannend!
    Heb je niemand in je omgeving die je als donor zou durven vragen?

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Nee dat was natuurlijk mijn eerste gedachte, maar ik ken amper mannen goed genoeg en zeker geen mannen die ik hiervoor zou willen vragen. Mijn zusje opperde eens haar vriend, maar kwam daar vrijwel meteen op terug. Ze vond het een gek idee dat mijn kind dan een halfbroertje of halfzusje zou zijn van haar zoontje. En dat is natuurlijk ook wel een beetje ingewikkeld. Naast neefje/nichtje tegelijk ook broertje/zusje. En dan zijn de geschikte mannen alweer op.

Dus nu via een andere weg aan het proberen. Verbaas me erover hoe snel dat gaat, drie reacties al in een paar uur tijd. Ik ga er lekker voor zitten. Mensen uitpluizen ben ik goed in dus ik ga gewoon op mijn gemak eens even onderzoeken wie ik allemaal voor me heb. En dan toch mijn zusje maar inschakelen. Tenslotte ben ik ook bij haar hele zwangerschap heel dicht betrokken geweest vanaf het prille begin (ik was de eerste die wist dat ze zwanger was), dan mag zij dat ook wel bij mij :).

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Zus in vertrouwen genomen en die is dolenthousiast. Begon al over mee naar de verloskundige en komen helpen in de kraamweek ;). Komt wel goed hier. Tijd om te stoppen met dromen en actie te ondernemen :)

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Succes meis!!!

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Leuk!
    En wat betreft je zwager als donor, dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar snap ook wel je gevoel. Dat hebben wij hier ook een tijdje gehad, omdat we echt heel close zijn metelkaar. Mochten onze kids later verliefd worden bijvoorbeeld (dat kan gewoon natuurlijk), dan moeten ze wel weten dat het half zusjes/broertjes zijn of niet, zij hebben 3 kids, ik nu 1 en dan wordt het donorkindje een halfbroer/zus van ze allemaal.
    Sowieso willen we er eerlijk over zijn, naast dit bovenstaande verhaal ;)

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Wat leuk een bam-topic :)

Ik ben sinds juli 2014 bezig om via KID (Rijnstate) zwanger te worden. Inmiddels al 9 pogingen (met 3 verschillende donoren) gehad zonder enig resultaat. :(

Begin maart een laparoscopie gehad. Ik heb een lichte/milde vorm van endometriose, maar dat moet het zwanger worden niet in de weg staan, het duurt hooguit wat langer, volgens de arts. En mijn rechter eileider is iets minder door/toe-gankelijk dan de linker. Maar waardoor/waarom weten de artsen niet. Hij zag er bij nadere inspectie normaal uit.

Ik heb bij 3 cyclussen ook acupunctuur gehad, maar dat heeft ook geen effect gehad. :-/

Ik mag nog 6 kid pogingen doen en dan 3x ivf. Dat is nu het plan.
    Voor mezelf het plan om juli / augustus / september nog een poging te doen. Dan weer even een paar maanden pauze. In die pauze second opinion bij UMC Utrecht, speed-date meer dan gewenst en informeren naar pleegzorg. En dan in januari verder met het laatste stukje traject.

Maar ik hoop snel zwanger te raken! Duurt veels te lang vind ik. En had ook nooit gedacht zo lang bezig te zijn. Pfff. Zugt. En elke mislukte poging hakt er steeds dieper in. Vandaar nu even 2 maanden pauze en even lekker op vakantie. :) Je leeft toch steeds van cyclus naar cyclus. En er niet mee bezig zijn tijdens een cyclus is zó lastig. Het doet ook emotioneel / psychisch meer dan ik vooraf had kunnen bedenken.

Als er dames zijn die wat willen vragen mbt ziekenhuizen/klinieken vraag maar raak!
    Voor het zoeken naar een bekende donor of co-ouder kijk eens op de site van meer dan gewenst. En ik denk dat er in het najaar ook weer een speeddate zal komen :)

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Welkom!!
    Kijk ook eens op moja-zwangerworden is een website die ook naar voedingsstoffen kijkt, zo zijn producten vn tarwe, mais niet goed voor de vruchtbaarheid.
    Ik ben begin april gestart, en weet niet of het toeval was maar ben nu wel zwanger...ik vond het het proberen waard!!

Deel Deze Pagina