(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Jee... Ontmoeting gehad net met een mogelijke donor. Wat een onwerkelijke beleving... Ineens wordt het zo serieus, komt het zo dichtbij. Van mijn kant is er een goed gevoel. Maar dat moet van twee kanten komen. Dus ik ben benieuwd wat hij ervan vond.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Spannend!!!

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Oh dear... hij ziet het ook zitten. There we go...

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Aircitap wat naar dat het zolang duurt. Dan voelt het erg onzeker he? Hopelijk gaat het aankomende zomer lukken!!

Linnaea wat spannend!

Hoe is het met meisje inmiddels?

Bamjolan hoe voel jij je?

Ik hoop rond de hemelvaart mn eisprong te hebben en dan een keer een rake poging te doen!

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik eet al vrij gezond vind ik.
    Geen vlees, probeer 1 keer per week de juiste vis te eten.
    Dagelijks nog een handje noten.
    Zuivel is bij mij alleen een bakje biologische yoghurt van 150g. en 1 boterham met kaas per dag. En dan nog boter op brood, meestal biologische roomboter.
    Geen suikers, zo min mogelijk pakjes/zakjes, etc.
    Elke dag 1 - 2 stuks fruit en 3 ons groente.
    Ik eet bijna geen tarwe meer, maar vnl. speltproducten of dingen met amaranth/haver/rogge.
    Verder slik ik een goede multivitamine (etos vegetariërs) en vegetarische visolie van orthica.
    Soja beperk ik ook zoveel mogelijk. Eet geen soja-vla / melk meer. Alleen dus soms in de vleesvervangers.
    Ik drink geen koffie. En hooguit 3 kopjes zwarte thee op een dag.

Ik kan de site van moja zwanger worden niet vinden. :(

Maar ja het maakt je wel onzeker van: waarom wil het niet? en gaat het uberhaupt nog lukken? Iedereen zegt je moet het los laten, niet stressen, positief denken, argh :x

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Airctap dat gevoel herken ik wel. En het loslaten is met insemineren echt nog moelijker dan in een relatie!
    Je moet toch je eisprong vinden, op tijd insemineren en dan weer die wachtweken, lekker makkelijk loslaten.

Mijn donor heeft 3 eigen kids en een donor kindje en die zijn alle 4 in de eerste ronde verwekt, toen mijn vriendinnetje dr eisprong eenmaal wist te vinden.
    Daarom vind ik 4 rondes al frustrerend, maar jij hebt nog een veel naarder verhaal :(
    Maar het moet toch een keer lukken!!

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
  8. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo,

Ik heb al eens eerder in dit topic geschreven en lees hier nog vaak hoe het met jullie gaat. Bamjolan gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier leeft nog steeds de wens voor een tweede. Mijn zoontje wordt inmiddels al bijna 6. Helaas lukt het maar niet om een geschikte donor te vinden. Ik trek continu de verkeerde types aan :( . Vorige week had ik even goede hoop. Mijn nichtje vertelde dat zij bezig is met ivf en dat een vriend van haar had aangeboden om te helpen als het niet lukte met het zaad van haar man. Gelukkig was dat niet nodig, maar ze wilde wel graag voor mij aan hem vragen of hij dan eventueel aan mij wilde doneren. Na een kort gesprek stemde hij gelijk in en zo kwam ik in contact met hem. In het begin ging het over koetjes en kalfjes, maar op een gegeven moment veranderde het gesprek. Hij vroeg hoe ik tegen een relatie aankeek en bleef daar op door hameren. Begon te vertellen wat hij voor geweldige kwaliteiten had qua opvoeding ;) Hij heeft geeneens kinderen en de dingen die hij opnoemde bezorgde me de kriebels. Echt het type dat denkt dat een kind vanaf de geboorte al u zegt en netjes opruimt. Op een gegeven moment heb ik hem gezegd dat ik absoluut niets zag in een relatie. Toen kwam zijn vraag hoe ik het doneren dan voor me zou zien. Mijn antwoord was natuurlijk: "Via Z.i. en het zaad aangeleverd in een potje." Het antwoord wat ik toen kreeg :$ Nee, zo had hij zich dat niet bedacht. Hij wilde het alleen op de natuurlijke manier, want dan hadden we er beiden wat aan, anders was het niet eerlijk :x Heb hem toen meteen duidelijk gemaakt dat het einde verhaal was en dat zijn voorstel ver beneden peil was en dat hij eens heel diep moest gaan nadenken over waarom hij eigenlijk wilde doneren.

Vind het zo moeilijk. Ik durf ook echt niemand meer via internet te zoeken, want echt ik bezit een talent om bovenstaand soort types aan te trekken. Begin langzaam de hoop te verliezen :( Mijn zoontje is ook nog eens helemaal verzot op baby's. Elke keer als hij er eentje zit is het ooohhh en aaaahhh. Vanmiddag was een baby op tv aan het huilen: " O, mam, zelfs als ze huilen zijn ze schattig." Hij zou zo'n lieve grote broer zijn :(

Sorry voor mijn lap tekst, maar moest het even kwijt.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hoe en waar zoek jij naar donoren? Misschien zit je gewoon op de verkeerde plek, waar alleen de rare types komen? ;)

Nee heel herkenbaar, ik had het ook. Ik kreeg zeker 10 reacties waarvan 8 van mannen die het op de natuurlijke manier wilden doen en/of boven de 50 waren (ik ben zelf 24, wil niet een donor die mijn vader had kunnen zijn) en eentje die in Groningen woont (ik zuidelijk zuid-Holland). Uiteindelijk heb ik er nog 2 serieuze reacties uit kunnen filteren waarvan 1 het nu is geworden. De rest is gewoon hopeloos.

Hier nu dus serieus begonnen. Wel een vraagje, meer uit nieuwsgierigheid omdat we er zelf wel uit zijn hoe we dat gaan doen, maar ik vraag me af hoe anderen dat geregeld hebben: hoe zit het bij jullie met contact tussen het kind en de donor? Pas vanaf 16-jarige leeftijd of ook eerder?

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je kan met een bekende donor een donorcontract opstellen. En dit bij een notaris laten vastleggen. Je kan daarin afspraken, regels, wensen, etc. in kwijt. Ik zou dat zelf wel doen als ik met een bekende donor aan de slag zou gaan.

Ik geniet even van de rustpauze. Gisteren wel even moeilijk omdat het moederdag was en waarschijnlijk ook mijn ovulatie. Ik wil echt verder maar nu even niet. Vorig jaar met moederdag had ik het idee dat ik volgend jaar of zwanger zou zijn of een baby in mijn armen te hebben. Maar geen van beide. :( Vrijdag is ook iemand bevallen die gelijktijdig met mij met het traject was begonnen. Ook weer een emo-momentje.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben voor altijd contact met donor en niet vanaf 16, omdat je niet weet wat er in het hoofd van het kind om gaat.
    Eigen ervaribg met mijn eigen kids en gelukkig is er goed contact...!

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Kristalhelder mijn dochter wenst ook altijd een zusje, zo dubbel he ;) ik wil haar niet nu al gek maken met het idee dat er een baby zou kunnen komen, eerst maar eens zwanger worden.
    Mijn dochter is 3,5, vind ik al zo oud! In een relatie was ik al minimaal een jaar aan t oefenen of wie weet al zwanger, we hadden toen al plannen voor nummer 2...

Aircitap: lijkt me zeker een moeilijke dag als je nog met lege handen staat, heftig hoor! En dan ook nog een bevalling, zo dubbel!

Ik ben in afwachting van mn eisprong, ben zo ontzettend benieuwd of het dan nu wel lukt. Zo'n heel traject ben ik nu al huiverig voor, omdat ik ook nog een dochter, een co-ouderschap en een fulltime baan heb. Dan wordt t wel veel allemaal....
    Maar goed, niet over piekeren ;)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bamjolan wauw wat zie ik je bent zwanger!!
    Van harte gefeliciteerd hoor hoe voel je je?
    En bovenal respect!

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Wat een rust hier :)
    Mijn poging is weer mislukt, heb er meer last van dan ik wil... Ben heel bang dat er toch iets niet goed zit ofzo...

Hoe gaat het hier met iedereen?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Saai wat erg jameer.
    Wil niet altijd zeggen dat iets mis is maar ik snap je helemaal.
    Hier nu op vakantie maar dan blijft het helaas toch echt bij 2.
    mijn gevoel zegt nog steeds 3 maar mijn verstand zegt genoeg.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Balen Sahi

Hier alles goed, vrijdag een echo gehad, hartje klopte, alleen 2 daagjes korter maar houd toch deze berekening aan.

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hé wat gezellig dat er hier weer een beetje gepraat wordt. Zou leuk zijn als het wat actiever wordt :)

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jij ook gfeliciteerd!!!

19. emi12

emi12 Actief lid

11 apr 2012
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow bamjolan, van harte!! Hier wil het nog niet zo lukken. Ff een maandje pauze en dan poging 9. Wie weet...

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    He balen emi :(
    Hier ook alweer ronde 5, had ik niet helemaal op gerekend, omdat de donor zo goed bekend staat.

Bamjolan en linnaea nogmaals gefeliciteerd! Gaat alles goed?

Deel Deze Pagina