wat leuk!!!!!!!!!!! Een 2e jongen nu ,ook erg leuk voor K. Wilde al vragen weet je al wat het wordt hihih. Meid heb jij soms in de vriendin of zoiets dergelijks gestaan?
Ja rustig hier, kan zelf echt weinig bijhouden, ben zo moe en misselijk. Herken ik totaal niet van mijn eerste zwangerschap. Leuk bamjolan, een jongen! One of a kind vragen staat inderdaad vrij Lonely wolf zo'n pauze is wel even lekker he. Hopelijk is het daarna snel raak! Ik begreep dat je na 6 rondes de molen in mag, je kan t altijd even laten checken toch
Ik heb zaterdag 1 augustus mijn 11de inseminatiepoging gehad. Ik ben weer eens van donor gewisseld. Mijn NOD is is zaterdag 15 augustus. Ik verwacht er niet veel van want heb de nodige stress gehad deze week door wat dingen plus ik heb een virusje onder de leden :-/ Er is ook altijd wat rondom die inseminatiepogingen. Maar ik wacht af. Ben er weinig mee bezig omdat ik andere dingen aan mijn hoofd heb.
Mijn geslaagde poging was tijdens een buikgriep, vader met een hartinfarct, dochter die naar het ziekenhuis moest, dus eerder naar huis gegaan vanaf donor, ik gaf het 0% kans, maar juist toen was het raak. Dus geef nooit op!
O ok nu ja nog 8 dagen wachten Zit vandaag op dag 20. Ik was er vandaag zo niet mee bezig dat ik vergat om de kattenbak met handschoenen te verschonen, oeps! Hihi.
Wat fijn one of kind, dat je nu een betere woonomgeving hebt! Ik zou hier ook graag weg willen, hoewel het niet kind onvriendelijk is. Grote tuin, 3 slaapkamers. Veel kinderen in de buurt. Maar het is niet de beste buurt, dus uiteindelijk wil ik ook verhuizen. Maar heb nog niet genoeg wachtpunten. En heb je al antwoord van de zorgverzekering? Als ik vragen mag, wat zijn je voors en tegens, als ik het zo mag noemen, waar denk je aan om nog een kindje te nemen, en waarom niet? @sahi, mijn dokter zegt dat ze dat meestal pas na een jaar doen. Maar denk dat hij nog niet heel veel verstand heeft van BAM'ers. Ik ben ook 'vergeten' te vertellen van mijn pauze. Dus als het straks nog niet gelukt is, ga ik als ik in januari weer langs, dat is dan 11 maanden na mijn start (en dan weet hij niet van mijn 2 maanden pauze). Kijken wat hij dan zegt. Mijn donor is echt niet goed bereikbaar. Ik heb weer gevraagd of hij naar zijn dokter wil om zijn zaad te laten testen. Maar hij zegt dat zijn vaste huisarts een week met vakantie is. Dit schiet niet op zo. Ik wilde juist beetje rust en zekerheid. Ik wil dat hij het voor de volgende poging getest heeft. Dus hij heeft nog ongeveer 4 weken. Ik hoop dat het gaat lukken, want hij doet echt heel moeilijk. Dat is raar toch? Je kan verwachten dat als het niet lukt, deze vraag komt. Al wil ik het wel erg snel... Fijn dat jullie ook zwanger zijn geworden ondanks stress en ziek zijn enzo. Dat het niet altijd hopeloos is als het even niet gaat. Komende dagen verwacht ik ergens mijn eisprong. Ik hoop dat het nog even duurt. Anders ben ik precies ongesteld als ik naar Lowlands ga, en daar heb ik helemaal geen zin in! Jammer dat ik nu dan weer niet de pil slik, anders had ik die door kunnen slikken. Maar dat gaat nu even niet. En dan begin september eindelijk weer poging.
Hey meid, Dan hoop ik dat je ook wat vind binnenkort. Wij hadden daar heel veel overlast Voors en tegen. Mijn ouders zitten er niet zo op te wachten hahahah. Waarom ik daar aan denk, tja ze doen nu best veel met de kids ook vaker of letten op Dilara als ik grote broerendag met Seyhan heb Voor de rest ging eigenlijk alles prima sinds Dilara is gekomen, ze is er gewoon bijgekomen en niks veranderd. Ik moet ook natuurlijk aan later denken om hun allemaal gelijk iets te kunnen geven Ik had gehoopt na Dilara dat ik me compleet zou volgen. En hoewel ik weet met mijn verstand het is goed zo, blijft het maar kriebelen. En als ik een baby zie dan voel ik nog steeds dat gekriebel en denk ik oooooooh nog 1?! Seyhan wil ook nog graag een broertje al kun je dat niet kiezen hahahaha. BAMjolan wat waren jouw voors en tegens?
Lonely wolf wat ik je wel nog wilde zeggen. Sorry beetje later. Wel erg dat je donor niet sneller kan
U vraagt of UZ Brussel een contract heeft met Zilveren Kruis. Ik keek het voor u na. Het UZ Brussel heeft een contract U kunt dus bij dit ziekenhuis terecht voor behandeling. Het contract met Brussel betreft uitsluitend IVF/ICSI en daaraan gerelateerde behandelingen Uitgesloten van de overeenkomst: - Interventies met vriesbewaring; gehele module is uitgesloten - Donatie; gehele module is uitgesloten - Bijkomende kosten: bewaring ingevroren sperma; zowel het jaar- als driejaren contract zijn uitgesloten - Andere interventies bij de vrouw: hersteloperatie eileiders (re-anastomose) | hospitalisatie Antwoord van de verzekering
Bij mij is poging 11 mislukt Het vloeien / bloed afvegen was minimaal deze keer en had ook geen aankomende menstruatie symptomen dus ik kreeg klein beetje hoop. Maar helaas. Over 2 weken poging 12 pfff!
Aah balen aicirtap Poging 12, wat veel... Ben je dan ook al een jaar bezig, of langer? Thnx Sahi. De donor zei dat hij iets zou laten weten. Maar heb nog niets gehoord. Ik weet niet of ik moet appen of niet. Wil niet opdringerig overkomen. Maar ik weet ook dat contact niet echt soepel (lees snel) gaat tussen ons. Ik wil gewoon dat het voor de volgende poging geregeld is. Maar ik weet niet of dat wel gaat lukken. Ik wacht nog wel even af.
Ik heb vorig jaar 19 juli mijn eerste inseminatie gehad. Ik heb een paar keer een cyclus overgeslagen. Dus ben ruim een jaar bezig. Ik heb net ook een topic geopend over hoe verder na 12 KID pogingen. Ik wil mij toch wat gaan informeren / oriënteren. Ik heb nog een rietje in de vriezer, dus 1 poging in het verschiet. Maar wil vast ook verder gaan kijken. Ik zit ook met het dilemma. Ik ben nu werkeloos. Aan de ene kant alle tijd / rust / ruimte om verder te gaan met traject. Geen gedoe met werk voor vrij regelen / vragen etc. En geen stress van inwerken/proeftijd etc. Maar aan de andere kant voelt het nu ook niet correct om door te gaan omdat ik geen werk heb. Daarnaast wil ik ook wat dingetjes uitzoeken: beleid andere ziekenhuizen, pleegzorg en de speeddate van mdg in november.
Dat is wel een goed idee, om je alvast te oriënteren. Ik zou het ook niet echt weten wat daarna komt, of wat je kunt doen. Zo ver ben ik nog niet. Ik ben ook werkeloos. En hoewel ik denk dat juist werk een goede afleiding is. Heb je wel minder stress van werk natuurlijk. Ik heb er ook over getwijfeld, en voelde me vooral al veroordeeld door andere mensen. Maar ik heb gewoon alles helemaal uitgepluist, hoe veel ik waarvandaan kan krijgen. Hoeveel ik uitgeef. Enz. En ik red het wel, werkeloos en een kindje. Maar ik heb ook altijd mijn ouders (vooral mijn vader) nog die me financieel kunnen steunen. Voor het geval er iets mocht gebeuren of wat dan ook. En dat is ook wel een fijne bijkomstigheid. Want ik heb niet veel spaargeld. En ik mag ook niet meer als 5.000 euro sparen, omdat anders de bijstand zegt, ga daar maar van leven. Dat is ook de reden dat ik uit de bijstand wil, want ik wil wel sparen voor mijn kinderen. Goed, ik wijk weer eens uit. Ik zal niet de nieuwste dingen kunnen kopen. Geen iPhones en dat soort dingen. Maar dat had ik vroeger ook niet, die nieuwste dingen. Ik heb ook vaak kleding gekregen van mijn broer. En dat maakte mij niet uit, werd er ook niet om gepest. Als het ook maar genoeg liefde krijgt, en voldoende geld hebt voor fantsoenlijk eten. Dan is het wel prima hoor.
Qua werk heb je nooit zekerheid, na 3 jaar werd mijn contract niet meer verlengd. Het is nu heel moeijjk om werk te vinden, persoonlijk zou ik mijn wens niet uitstellen. Het zh kan r echer wel moeilijk o doen, dat ze je evt extra in de gaten houden of je wel kunt zorge voor een kind. je kunt ook een uitkerin aanvragen.
Dat is waar @ bam jolan. Ik zeg altijd niet alles kun je plannen en voor alles is (meestal) wel weer een oplossing Ik merk dat ik nu zo lang bezig dat ik soms wel ga twijfelen of en hoe lang ik door ga met mijn kinderwens. Gezien alles bij mij niet 100% optimaal is (werk, sociaal netwerk, gezondheid, financiën). Maar aan de andere kant zal het ook nooit 100% optimaal worden. Dus tja... Wel blijft de vraag had ik misschien een jaartje moet langer wachten. Maar dat is achteraf gepraat. Wel zit ik in dubio mocht poging 12 niet lukken of ik eerst toch wat langere pauze ga houden. Even mezelf weer goed op de rails, weer werk hebben en nog wat dingen doen die met kinderen niet gaan. Niet dat die perse moeten maar zou wel leuk zijn Laatste week weer erg aan het denken/piekeren, pfff. Ik wil en probeer ook niet teveel stress op te leggen op deze kid poging. Maar dat is lastig. :-/ Daarnaast kan ik het mij steeds moeilijker voorstellen dat ik straks een kindje in mijn buik heb en dat ik straks mama zal zijn. Ik heb bijvoorbeeld van alle kanten al babyspullen/kleding gehad en soms zelf wat gekocht. En ik kan niet voorstellen dat mijn kleintje straks die kleertjes ook echt aan heeft. Is dat herkenbaar voor sommigen?
Meis,veel mensen hebben het niet makkelijk, een kindje is niet alleenvoor rijke mensen denk ik dan maar hihi Ik zou doen waar jij je prettigbij voelt en mee kunt leven. Ik had vroeger ook schulden, maar de kids di ik toen had zijn niets tekort gekomen verder. Je krijgt met kids ook toeslagen.
Misschien tegen beter weten in, maar ik lees af en toe "stiekem" mee. De wens voor een tweede kindje is ontzettend sterk en het word alleen maar erger lijkt het. Dacht dat het misschien mettertijd minder zou worden dat gevoel maar niet dus. Ben alleenstaande mama van een eigenwijs jongetje van 20 maanden. Tijdens het begin van de zwangerschap ben ik er alleen voor komen te staan (was dus geen BAM) maar dat zou ik dit keer wel zijn dan. Ik durf (vanwege vooroordelen)/weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken en lees hier nu mee, wellicht kom ik zo ook wat meer te weten over jullie "traject"
@ la85 - als je via kid zwanger wilt worden dus via een ziekenhuis, dan moet je rekenen op minimaal 1 jaar wachttijd. Dus dat is handig om te overwegen. Ik weet van diverse klinieken/ziekenhuizen wel wat informatie. Dus als je wat wilt weten moet je maar even met je woonplaats pb-en