(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    LA85 we hebben het er volgende week ook nog over;)

2. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Vanuit mij even respect voor de BAM dames.. Ik ben lang OAM geweest als ik het zo maar even mag noemen... dus ik weet heel goed wat het is om alleen te zijn in zwangerschap en in opvoeden!

Wilde gewoon even wat warmte sturen from mommy-to-mommy's :)

3. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    @LA85
    Denk dat je eerste stap is om te bepalen of je via kliniek wilt, of via een bekende donor. Alles heeft zijn voor en nadelen.
    Ik zie dat je blijkbaar met one of kind ook nog even gaat babbelen erover? :) denk dat ze je vast veel meer kan vertellen.

Ik ben gestart met het zoeken van een bekende donor, omdat kliniek veel geld kost. Dat is mijn voornaamste reden geweest. En dat mijn kind vanaf geboorte al contact heeft met de biologische vader, vind ik ook erg fijn.

@jaleisha28. Thnx voor je lieve berichtje :)

Ik heb gisteren toch maar mijn donor geappt. Zijn dokter wil het nog niet doen, maar hij gaat wel naar een collega dokter om het nog eens te vragen. Maar hij stelde nu ineens voor om 2 keer per cyclus te proberen! Die had ik helemaal niet zien aankomen, maar dat lijkt me een stuk fijner.
    Al moet ik dan nog even bedenken welke dagen dan het beste zijn. Iemand nog ideeën?
    Ik heb nu elke keer op de dag van mijn positieve ovu test afgesproken. Dus een dag voor mijn eisprong.
    Als hij 2 keer wil langskomen, wat zijn dan de beste dagen?

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Om de dag insemineren is het beste. Zaadjes leven vrij lang. Dus als je op bijvoorbeeld dag 14 je ovulatie hebt dan op dag 12 en op dag 14 te insemineren. Wel is de aanbeveling voor hem/de donor om op dag 11 en dag 13 in dit voorbeeld zelf geen zaad te produceren ;) En ik zou juist bij zelfinseminatie vaker in een cyclus doen.

Ik heb besloten een cyclus over te slaan. Zit zowel geestelijk als lichamelijk niet lekker in mijn vel door allerlei dingen. Ik zou anders morgen moeten gaan. Ei is aldoor vroeg op dag 12 of dag 13. Maar de lengte van mijn menstruaties is ook wat korter dus misschien hangt het daarmee samen?! Verder besloten 7 september naar de osteopaat te gaan. Hij wil mijn ondersteunen bij het zwanger worden. En hopelijk ga ik daardoor ook beter in mijn vel voelen.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    lonelywolf dat is wel een goed idee!

aicirtap ik snap je wel meid.
    Hopelijk is het toch snel raak!

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Omdat ik aldoor niet fit ben: veel/snel moe, weinig eetlust, veel rug -en buikpijn, en geregeld verhoging maandag maar even naar de huisarts geweest. Bloed wezen prikken en kweekje afgenomen. Uitslagen goed, alleen heb ik een vitamine D te kort.

Nu begin ik mij af te vragen of dat misschien van invloed is geweest op het zwanger worden. Want heb daar wel dingen over gelezen. Weet iemand hier wat van?

Ga vrijdag meteen pilletjes halen. Ik vind wel apart want ik kom redelijk vaak naar buiten, niet altijd om te bewegen maar zoals vandaag heb ik even goed een ruim uur buiten op balkon gezeten met de mouwen omhoog ;)

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb ook regelmatig een vitamine D tekort, volgens mij staat dat los van je vruchtbaarheid.
    Wel word ik er heel down van, wat dan met een omweg eventueel invloed kan hebben.
    Ik ben elke dag hele dagen buiten en ik heb dus ook wel eens een tekort, doe je niks tegen, behalve vitamine D slikken.
    Is gewoon een dingetje wat je lijf dan minder goed opneemt.

Ga er niet wakker van liggen meid! Zo kun je alles wel gooien op een oorzaak waarom het niet lukt. Is er al specifiek gekeken naar je vruchtbaarheid of naar die van de donor?

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb nu een vitamine d tekort, maar ben er blijkbaar wel mee zwanger geworden.
    Moest vande vk tabletten halen op recept.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ok op internet lees je namelijk wel dat er wetenschappelijke studies gedaan zijn tussen vruchtbaarheid/miskramen en vitamine D.

@ bam jolan - weet het even niet meer, maar ik vraag het toch nog maar een keer al de 20 weken echo gehad? en gezien je blauwe banner een jongen?

10. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Met donor afgesproken dat we 2keer per maand insemineren. En toen hij hier laats was hebben we wel goed gepraat. En hij wil zich ook laten testen, zegt hij, maar dat de dokter dat nog niet wil doen. Donor komt altijd zo betrouwbaar en eerlijk over. Maar toch...
    Hij zei zelfs dat hij over de app wat kortaf is, maar het echt jammer voor me vind dat het nog niet gelukt is. En ja, hij is idd heel kortaf over de app.

Goed, ik kan moeilijk inschatten welke dag precies mijn ei is, en wanneer we dan een aantal dagen van te voren een keer moeten insemineren. Dus deze week de gok gewaagd en donderdag avond geïnsemineerd.
    Gisteren was mijn LH piek. En donor was ontzettend onduidelijk. Hij had al gezegd dat zaterdag lastig was. Naar mijn idee klinkt dat als, ik zal kijken of het gaat lukken. Gisteren zei hij dat hij onhandig met vervoer zit. Wat betekend onhandig? Kan je wel of niet?
    Hij is echt onduidelijk over de app. Uiteindelijk kon hij gisteren niet en zou hij deze ochtend komen. En nu appt hij dat hij vandaag ook niet kan...

:x:x:xniet blij!
    Ik heb het echt net gehoord, dus ik ben op dit moment echt heel emotioneel. En zo boos, ik heb een pauze gehad van 2 maanden, en ik wilde nu echt weer aan de slag. Ik had me al helemaal voorbereid. Alle gedachtes en emoties die er weer bij komen kijken, voorbereid voor zover dat kan natuurlijk. Iets leuks gepland voor over 2 weken als afleiding.
    En nu kan hij niet komen (geen auto). Hij wil ook niet met de trein want duurt te lang en is te duur. Bha. Ik baal hier echt van.
    Ja, donderdag is er wel inseminatie geweest. Maar het is dan 3 dagen later. En dat voelt als te vroeg. Wie zegt dat ZIJN zaad 3 dagen in leven blijft? Voor mijn gevoel is dit nu al een mislukte poging. En daarom ben ik zo boos. Omdat ik al een pauze heb gehad en ik wil nu verder...

Sorry voor mijn lange verhaal. Maar moet het ergens kwijt :(

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ lonelywolf - maar betaal jij geen reiskostenvergoeding voor je donor? Ik zou dat best redelijk vinden. En dan heeft hij geen argument echt meer wat de kosten betreft. Of dat jij naar hem toe gaat als het nodig is...

Maar wat ik verder begrijp uit je verhaal is dat je denk eens een goed gesprek met je donor moet voeren. Ik heb het niet het idee dat hij echt behulpzaam is en jou echt wil helpen. Maar hij doet als het hem uitkomt.

Wel balen zeg. Maar ik vind hem ook wel een beetje een ei... om er zo mee te gaan.

12. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Hallo,
    Zal me zelf even voorstellen ik ben 24 jaar en kom uit Brabant.
    Na 8 jaar een relatie te hebben gehad, heb ik het uiteindelijk beindigt omdat hij de wens voor een kindje niet had.
    Daarna nog wel contact gehad met een andere mannen, maar toch erg teleurgesteld.
    De wens voor een kindje is er nog steeds, maar zie ik het niet echt zitten om weer een relatie aan te gaan.
    Ik heb het wel goed alleen, ik heb 3 grote slaapkamers over en een heerlijke tuin en alles voor elkaar.
    Aan de ene kant denk ik bij mijzelf, ben ik niet te jong om deze keuze al te maken? En stel je voor er komt toch nog iemand op mijn pad? Moet ik geduld hebben?
    Mijn wens is gewoon onwijs sterk, en kan het niet van mij af zetten.
    Ik zal graag bewust alleen staande moeder worden maar niet van een anonieme donor, ik wil wel dat mijn kindje haar/zijn vader later kent en ik en de vader een neutrale vriendschap behouden met elkaar maar zichzelf ook weer niet allerlei rechten toe eigend.
    Ik zit nog een beetje in dubio met allerlei dingen die door mijn hoofd schieten.
    groetjes

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ wensmoeder - welkom!

Je zou een de site en het boek van barbara lammerts kunnen bekijken/lezen. Alleen met kinderwens Zij geeft soms ook workshops.

Ik vind je niet te jong. Als je via een ziekenhuis/kliniek gaat ben je al bijna 1,5 jaar verder. En ga je een bekende donor doen dan wil je ook eerst goed contact opbouwen en testen doen dus dan ben je ook weer een x aantal maanden verder.
    Donoren zijn trouwens niet volledig anoniem. Je kunt na de geboorte een profiel opvragen. Alleen hele specifieke dingen als adres, geboortedatum etc staan er niet. Die krijgt het kindje pas als hij/zij 16 jaar is.
    Bekende donor of co - ouders zou je kunnen vinden via bijvoorbeeld meer dan gewenst.

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ lonelywolf - hoe is het ermee?

Ik ben nu 2 keer bij de osteopaat geweest. Darmen zijn zeer gespannen, bekend probleem bij mij, ik gooi alle emoties, stress en spanningen in mijn darmen. Even kijken of het volgende week wel gunstig is om te gaan voor een inseminatie. Want mijn osteopaat zei dat dat ook niet gunstig is voor baarmoeder/eierstokken.
    Ik merk dat er veel spanning in mijn lijf zit. Maar weet niet hoe ik dat er uit krijg. Ik doe genoeg leuke / ontspannende dingen. Ik probeer ook genoeg te bewegen, al is dat lastig met de regen. En ik heb zelf ook gevoel dat ik beter in mijn vel zit. Hmzzz.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Welkom Wensmoeder!

16. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ik zat weer in de wachtweken, en wilde even niet aan baby's en zwangerschap denken. Dus heb dit forum eigenlijk ook een beetje vermeden...

Mijn LH piek was een beetje verwarrend, 5 of 6 september was de piek. De 7de was mijn temp verhoogd, dus dan zal mijn ei de 6de zijn geweest. En dan zou ik vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Maar in mijn hoofd zat eigenlijk vandaag als NOD. Ik kon vanacht niet slapen van de spanning. En dus heb ik toch een test gedaan, dan ben ik er maar vanaf. Ergens in gedachte dat die negatief zou zijn.

Maar wat, hij is positief!!!!!!!!!
    En ik kan het niet geloven, ik heb een half uur alleen maar zitten zeggen: Wat? Neee. Wat? Neee. Wat? Neee.
    En omdat eigenlijk morgen mijn NOD is, ben ik zo verschrikkelijk bang dat ik alsnog ongesteld wordt...

Maar ergens weet ik nu dat de bevruchting en innesteling gelukt is. En dus dat ik wel zwanger KAN worden. En dat is toch ook fijn.

Aaah, dit gaat een lange post worden. Sorry!

Ik moet namelijk nog wat uitleggen wat betreft mijn donor. Want we hebben echt veel gepraat toen hij hier was. En hij is aardig, en ik betaal zijn vervoer niet. Hij wil zelf 2 keer per maand proberen. En hij vind het echt jammer dat ik nog niet zwanger ben/was..
    Achteraf kwam ik erachter dat het dus was omdat zijn schoonzus familie omstandigheden had, en hij had zijn auto uitgeleend. Als er een nood situatie is, dan snap ik het wel.
    Maar idd, hij blijft een ei, omdat hij dat donderdag al wist, dat hij geen auto had. En hij dat beter van te voren aan mij kon melden. Goed, niet de slimste en over de app niet de beste. Maar hij bedoeld het wel goed.

En ik was niet zozeer boos op hem, maar boos op het feit dat ik dacht dat het toch niet zou lukken, zo vroeg voor mijn ei. En ik dan weer een maand moest wachten.
    Maar 2 dagen later kreeg ik toch al weer hoop, zoals altijd.

En nu? Ik weet het echt even niet meer. Kan het echt zo zijn, kan ik echt zwanger zijn? Ik kan het nog steeds niets geloven. Ik ga vast nog meer testen doen vandaag en morgen.

@aicirtap. Lastig dat je zo last hebt van je darmen. Ik heb dat ook, maar niet in extreme mate. (Wel als ik prik drink.)
    Deze 2 weken had ik dus enorm veel last van mn darmen. Voelde alles borrelen. Dacht dat het ook wel van de stress zou zijn.
    Je moet voor jezelf iets vinden wat voor jou werkt om te ontspannen en stress kwijt te raken. Al zal dat in deze periode gewoon moeilijk gaan. Er is iets wat je graag wilt. Dat kan je niet makkelijk los laten.
    Voor mij werkt sporten goed, voor een ander mindfullness of meditatie, of yoga, voor een ander rustig wandelen. En idd leuk dingen doen.
    Meer kan je gewoon niet doen denk ik. Als jij je goed voelt, is dat al heel wat :)

@wensmoeder, welkom!
    Als je het echt wilt, moet je er gewoon voor gaan. Al weet ik niet hoe lang je hier al echt serieus aan denkt. Een bedenktijd is prima. En een donor zoeken, of via een kliniek, kan ook al lang duren. Ik was 27 toen ik begon (nu 28 jaar), en nog vond iedereen mij jong. Terwijl ik mezelf al 'oud' vond. Ik vind 24 een mooie leeftijd hoor, als je al een huis baan enz hebt. Waarom niet?
    Verdiep je eens in verhalen van andere BAMMERS, en zoek uit wat de mogelijkheden zijn. Zo ben je er ook veel mee bezig en tijd genoeg om erover te denken.
    Ik heb vorig jaar mijn donor via een oproepje op internet ontmoet. En we hebben eerst een aantal keer afgesproken en elkaar leren kennen voordat we daadwerkelijk begonnen, ik denk dat er zelfs bijna een jaar tussen zat.
    Ik vind het ook belangrijk dat mijn kind weet wie de vader is. En dat ze toch een soort van band kunnen hebben. We hebben daarom een contract afgesloten (is uiteindelijk niet van heel veel waarde, maar toch). Kort gezegd staat daarin dat ik alle rechten heb, en hij geen. Al heb ik erin laten zetten dat ze elkaar minimaal 1 keer per jaar ontmoeten, donor en kind.

Sorry, voor mijn lange post, maar moest even veel kwijt en reageren :)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aaaaaaaaaaaaaah lonelywolf van harte gefeliciteerd!!!

18. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Wauw gefeliciteerd Lonelywolf !!!
    Snap dat het nog onwerkelijk is maar echt proficiat met je zwangerschap. Nu mag je eindelijk de babysokjes gaan inslaan hihi.

Dankjewel voor je reactie en geniet er van xx

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gefeliciteerd Linely Wolf!!
    Snap dat het heel onwerkeljjk is!
    Mijn ovutesten waren ook heel apart, leek wel 2 pieken te hebben gehad haha
    Geniet ervan!

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd Lonely Wolf! Dus toch de juiste timing ;) Ik duim voor een plakbeeb en dat je over 8 maanden een gezond kindje in je armen hebt!

Ik ben weer met de ovulatietesten aan de slag. Gok dat mijn ovulatie dinsdag is en dat ik dan naar ziekenhuis moet. Weer een vroeg ei dus op dag 13. Ik wil wel het een en ander vragen. Morgen nog even overleggen met de osteopaat of het handig/verstandig is om te gaan. Maar ik ben nu nog vrij/thuis. Misschien zit ik als ik een maand oversla volgende keer net ergens in een inwerkperiode. En nu verwacht ik niet dat ik over 10 dagen aan het werk ben. Lopen nog wel 2 sollicitaties. Maar toch.

Deel Deze Pagina