Wat leuk aicirtap, van je nickname. Helemaal niet gezien! Die utrogestan kan zeker positief testen op een zwangerschapstest? Hoe voel je je nu? Meestal maak ik me ook geen zorgen om mn huishouden, het is wel vaker een rommeltje. Maar soms moet het toch echt even gebeuren. Dan doe ik het idd in etappes. Nu is het weer opgeruimd, enkel de afwas nog. En die is ook niet zo groot. Als mijn kleintje er is, neem ik wel een vaatwasser hoor!! En als het ff lukt financieel, wil ik ook graag een droger. Kan allemaal prima 2dehands denk ik zo. Ik wil de babyuitzet ook gewoon 2dehands. Behalve dan miss knuffels en kleertjes. Hier wisselt het nog steeds met de misselijkheid. Wat nog steeds beter is dan alle dagen misselijk voelen. Ja, ik moet echt even een mailtje sturen naar iemand die me miss kan helpen met acupunctuur, maar stel het al de hele tijd uit.. @sahi, bij hoeveel weken was de misselijkheid over, weet je dat nog? De dokter zegt dat ik van 12 weken uit moet gaan (wat ik nu ook doe), maar ik had in een topic ergens gelezen dat de meeste het pas bij week 16 niet meer hadden. En een enkeling bij week 9 of 10. En hoe gaat het verder met bamjolan??
Nee dit heeft geen invloed op een zwangerschapstest. Je menstruatie kan wel later op gang komen en je kan dus gefopt worden. Vanmorgen wat menstruatie achtige klachten. En daarna heel moe. Dus vanmiddag maar even bed in gekropen. Belde mijn moeder mij wakker grrr. Qua baby uitzet heb ik alle kleertjes al. En nog wat spullen. Ik wil dingen van textiel van bekenden of nieuw. Rest mag tweedehands. De wagen krijg ik van mijn moeder Volgende week eerste echo @ loneywolf? En hoe is het bij jou Sahi?
Ik wacht met alle baby spullen tot de 12 weken. Maar ik weet dat ik dan gelijk al wat leuks ga bestellen via internet Als het goed is heeft mijn moeder nog het wiegje waarin ik en mijn broer nog in hebben gelegen, dat zou wel tof zijn. Voor de rest betalen mijn ouders ook wel een stukje mee aan de uitzet. Ja, volgende week dinsdag mijn echo en eerste afspraak met de vk. Vind het heel spannend. En kijk er echt naar uit. Ik voelde eigenlijk niets toen ik net zwanger was, en had ook gevoelige borsten, maar dat had ik altijd. Dus dat waren mijn enige menstruatie klachten die ik had. En toen ook had. Ik hoop echt dat het allemaal goed zit bij je aicirtap.
Ja we zijn ook pas net 2 dagen na de inseminatie Gaat er iemand mee naar de eerste echo volgende week?
Nee, ik neem niemand mee. Het wordt de eerste afspraak, dus ook een hoop persoonlijke info gaan we bespreken, als ik de vragenlijst mag geloven. Dus dat doe ik liever alleen. Miss dat ik volgende keer m'n moeder meeneem, maar dat weet ik nog niet, eerst kijken hoe de eerste afspraak verloopt
Ok. Ik wil juist iemand mee nemen, als het kan mijn beste vriendin. Die weet het meest over mij, zal zelf eventueel ook dingen vragen en dan heb ik nog iemand die info kan onthouden. Plus als niet goed is ben ik niet alleen dat vind ik ook wel fijn.
Ja, dat is ook wel fijn. Ben eigenlijk wel gewend om veel alleen te doen. Ik had een beste vriendin die ik mee zou willen nemen, en zelfs al had bedacht dat zij bij m'n bevalling kon zijn. Zij kan me namelijk aan het lachen maken, en dat vind ik wel prettig. Maar daar heb ik mee gebroken, lang verhaal. Dus heb wel paar vriendinnen, maar daar ben ik ook niet heel close mee. En verder neem ik de laatst tijd standaard een schrijftje mee, voor als ik dingen moet onthouden
Ja ik ben ook snel geneigd om alleen te doen. En schrijfblokje gaat hier ook mee in de tas. Maar toch vind ik fijn om niet alleen te doen en toch samen met iemand het moment te beleven. Zij is straks ook bij de bevalling aanwezig en ik wil dat zij dus bij de eerste echo en 20 weken echo erbij is. En ze wordt ook voogd van mijn kleintje Zelf zal ze nooit kinderen krijgen, lang verhaal , dus op deze manier toch een beetje wel
Ik herken dat deels wel hoor, heel veel alleen doen. Ik heb gelukkig een paar vriendinnen die vinden dat ik mezelf gezelschap moet gunnen bij belangrijke dingen. Maar het is niet voor niks dat we zo'n traject alleen in gaan he meiden 20-weken echo heb ik alleen gedaan en dat vond ik stiekem wel heerlijk. Eigenlijk zou er iemand meegaan, maar dat liep een beetje mis, maar zo zelf vond ik ook fijn. Tot nu toe was er steeds iemand mee geweest. Ook fijn hoor, maar alleen is ook prima Alles was overigens perfect bij de 20-weken echo! Hoe is het nu met bamjolan?
Ja, daarom de eerste afspraak en echo ook maar alleen. Kan ik zelf ook even wennen aan hoe en wat. En dan zie ik wel. Fijn dat alles goed is Sahi
Vandaag naar de vk geweest. Alles was goed (is maar 1 beeb ) heb het hartje zien kloppen. Zo bijzonder he. Het maakt het een stukje echter, maar aan de andere kant ook weer zo onwerkelijk. Heb ook een lijstje gekregen om de echo in te doen. Die staat nu op m'n tafeltje, en dan kijk ik even en denk ik, is het echt zo ? Vond het eigenlijk wel prettig om alleen te doen. Denk dat ik de volgende ook alleen doe. Al is er wel een speciale avond voor mensen die ongeveer even ver zijn. Dan kom je 10 keer bij elkaar en bespreek je thema's. Dat lijkt me ook wel prettig. Heb besloten dat ik toch wel het geslacht wil weten. En miss rond de 15 weken een pret echo laat maken. Ze zeggen dat ze vanaf 13 weken al het geslacht kunnen zien. En heb een vriendin meegevraagd. Zij heeft een vriend die al kinderen heeft uit een eerdere relatie, en geen meer wil. Dus om het weekend geloof ik, is ze ook eventjes moeder, maar zelf kinderen krijgen zit er waarschijnlijk niet in. Daarom wil ze wel graag met mij mee. Vind ik wel leuk, dat ik dat haar ook een beetje kan meegeven.
Gefeliciteerd met het mooie knipperlichtje! Lijkt mij zo onwerkelijk zwanger te zijn dat er een mensje in je buik zit en beweegt. En het is van mijlpaal naar mijlpaal leven. De eerste echo, 12 weken termijn, 20 weken echo, levensvatbaar termijn en dan de geboorte.
Thnx, genieten lukt nog niet zoveel. Weer veel overgegeven en heb bijna niets kunnen eten de laatste dagen. Vanochtend bij de dokter geweest en heb nu metoclopramide gekregen. Ik hoop dat deze wel goed werken..
De vk zei er helaas niets over. Ze schrok wel van m'n gewicht maar zag dat ik al meds had gekregen. Heb over 2 weken weer een afspraak met andere verloskundige, dus zal het dan nog eens vragen. Vrijdag ging het echt heel goed. Ik had ineens zin in yoghurt (vind ik nooit lekker) en appels, dat snel gehaald en dat was echt zo lekker! Helaas gisteren toch weer 2 keer overgegeven en vanochtend ook weer. Maar nu gaat het wel weer beetje beter, ben in elk geval niet zo misselijk meer. Dus ik hoop dat de meds nog een beetje hun werk gaan doen. Ik heb gisteren ook blije doos, de ouders van nu doos, en de Kruidvat tas aangevraagd. En heb kaartje voor babydump doos ook al binnen. Had ook bij de jumbo wat aangevraagd, een zwangerschapsagenda en een lief knuffeltje. Zo cute En me aangemeld bij kraamcentrum, en van hun heb ik een super schattig babymutsje gekregen. Dat zijn wel de leuke dingen hoor. Dat mutsje, is het eerste kledingstukken wat ik heb. En ik denk, ow straks zit dat gewoon op mijn baby'tje, dat is zo onwerkelijk he. Volgens mij had jij aicirtap het daar ook al eens over. Maar zo af en toe komt het wel binnen hoor, dat het nu echt echt is. Owja, en heb ook naar verzekeringen gekeken. Vind sommige zo onduidelijk, dat ik niet kan zien wat er precies nog meer vergoed wordt. Vk gaf als tip dat ik ook kan kijken naar couveuse zorg, maar die zie ik dus niet overal staan. Het wordt in elk geval een goede aanvullende verzekering, en dan maar iets meer betalen. De kraamzorg ga ik wel nodig hebben. Dokter zei gelijk al, omdat ik alleenstaand ben, ik al een paar dagen extra kan krijgen. Moet ik daarvoor eigen bijdrage betalen, dan ben ik echt veel kwijt. Zo, denk dat dat alles weer was Het moet echt snel beter gaan, want ik wordt knetter gek van dit niets kunnen doen, en vooral niets kunnen eten...
Qua zorgverzekering moet je even kijken wat je wilt. Sommigen vergoeden de eigen bijdrage voor kraamzorg, bepaalde kosten mbt de bevalling als die in het ziekenhuis zou plaatsvinden, sommigen vergoeden het kraampakket en sommigen vergoeden een zwangerschapscursus. Ik weet niet waar je woont maar in utrecht is er een zwangerschapscursus voor alleenstaande vrouwen: twee ha op 1 buik.
Ik heb wel een verzekering gevonden die al die dingen vergoed (OHRA). Denk dat vooral de eigen bijdrage voor kraamzorg veel gaat worden. Maar ook het bevallen in een ziekenhuis zonder medische indicatie. Ik weet nog niet wat ik wil. En een cursus, en couveuse zorg, en een kraampakket, wordt daar ook vergoed. Het kost wel wat, maar dat verdien ik wel weer terug met al die dingen die ik wil. Daarbij kan ik dan ook weer een nieuwe bril aanschaffen, haha. Als ik een dure verzekering neem, dan ga ik alles er ook uithalen natuurlijk Ik was al op zoek naar een cursus voor alleenstaande en kwa die idd tegen. Helaas is dat te ver voor mij, dat is een dik uur rijden. Ik ben van plan om in elk geval zwangerschaps yoga te doen, daar zitten de partners niet bij. Op 1 avond mogen ze komen, maar dan ga ik gewoon niet komen Hoewel mij dat nu niet uitmaakt, miss wordt het toch wel lastig. En verder ga ik vragen aan de vk of er cursussen zijn waar de partners niet bij zijn.
echt niet nodig om het duurste pakket te nemen. ik had geen dure verzekering en alle kraamverzorging incl eigen bijdrage werden vergoed. voor een kraampakket hoef je echt geen dure verzekering te nemen want dat stelt echt geen bal voor. die spullen worden niet eens allemaal gebruikt en kan je gewoon zelf bij kruidvat of zo kopen. bij de 1e in het ZH bevallen en het enigste wat er uit het pakket gebruiks is zijn de watten, een navelklem en een flesje alchol... bij de volgende ben ik thuis bevallen en zijn er een paar matjes, alchol, navelklem, watten en 2 inleggers gebruikt. couveusezorg zit in de basisverzekering.