(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Thnx voor je uitleg.
    Het gaat mij vooral dat de eigen bijdrage van kraamzorg vergoed wordt. En een cursus is ook wel handig. De rest is een fijne bijkomstigheid.
    Op dit moment zou ik echt niets vergoed krijgen, omdat ik het goedkoopste heb, dus als wat ik zou nemen waarin eigen bijdrage voor kraamzorg 100% vergoed wordt, is voor mij duurder dan wat ik nu heb.

Wat ik nu heb is 107 euro per maand, en straks wordt het iets van 135 euro per maand. Dus voor mij is dat duur, maar ik weet niet of dat in zijn algemeenheid duur is.

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zit bij umc zorgverzekering. En betaal dat ook en heb het tweede of derde aanvullende pakket. Zit op de foon dus kan even niet kijken.

Ik neem zelf wel een wat een uitgebreidere maar dat heeft ook met mijn gezondheid te maken. Het kan goed gaan mbt de fibromyalgie of niet. En ik verwacht dus meer fysio bezoekjes, ik wil naar de dietist ivm mijn dieet, ik moet sowieso volgens mij in ziekenhuis bevallen, ik wil zwangerschapshapnotomie gaan doen en krijg waarschijnlijk meer uren kraamzorg.

3. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ja, dan is een uitgebreide aanvullende verzekering wel handig.

Hoe gaat het met je aicirtap? Ik moest even teruglezen wanneer je wilde testen. Morgen toch?
    Gaat alles nog goed?

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Het is heel raar gegaan. Ik had maandag ruim na afleestijd een licht streepje op de kv2 test. Dinsdag de clearblue test negatief. En vandaag de kv2 test negatief. Ik vloeide gisteren ook dwars door de medicijnen heen. Dus vandaag gestopt en nu wachten op mijn menstruatie en dan op naar poging 14 pfff. De vraag blijft ben ik heel pril zwanger geweest?!

5. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    He, wat balen weer zeg :(

Als je meds geen invloed hebben op je test, zou dat best eens goed kunnen hoor. En dat is dan toch wel een kleine beetje goed nieuws. Dat bevruchting wel heeft plaatsgevonden. Miss dan zelfs de innesteling ook?

Wat is eigenlijk de kv2 test?

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    kv2 zijn 2 kruidvat testen voor 5 euro. zijn erg goede testen en niet al te duur ;) je kan er alleen niet over heen plassen want het is met zo'n pipetje.

ja ik had wel allerlei symptomen: meer ruiken, gevoelige / zere borsten (is ook een symptoom van de medicijnen), meer transpireren, ontzezttend veel trek en last van litteken van de operatie.

medicijnen hebben geen invloed op de zwangerschapstest. zit geen hcg in maar progesteron.

7. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ow, ik had geloof ik ovu testen van Kruidvat, en de eerste deed het al niet. Ben toen overgegaan op die van sensitest. Heb nog een boel zwngerschapstesten liggen..

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ovulatietesten van sensitest waren niet duidelijk genoeg bij mij. Ik gebruik clearblue.

Wat voor zwangerschapstesten heb jij nog liggen?

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Sensitest vond ik weer helemaal niet prettig. Ik had op 27-6 positief getest en op 28-6 kwam er pas na een half uur een lichte streep. Ik was toen zo in de zenuwen, die testen zou ik niet gauw meer gebruiken.

Aircitap is je menstruatie inmiddels doorgezet? Of is er toch nog hoop op een positieve test? Ik gun het je zo meid!

Lonely wolf hoe voel jij je inmiddels?

Ik zit midden in mn winterdip, echt balen hoor. Had gehoopt dat het met de hormonen juist zou overlaaan dit jaar, maar helaas.
    De domter kijkt vanmiddag even met me wat we er aan gaan doen.

10. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ow, ja ik had bij sensitest wel duidelijke streepjes. Een dag voor de NOD al een mooi maar licht streepje.

Ik heb nog 1 ovu test van Kruidvat. 1 ovu test van sensitest. En nog 6 zwangerschapstesten van sensitest. Allemaal dipsticks hoor. Die waren het goedkoopste :)

Dat is balen Sahi, een winterdip. Ik ben zelf depressief geweest, vooral in de winter was het zwaar. Ik was bang dat door mijn hormonen alles heftiger zou worden. Maar ik moet alleen om alles huilen, verder niet.
    Ik heb ook zo'n licht therapie lamp, al werkt dat niet voor iedereen. Ik wordt er wel wakker en energiek van. Moet ik ook vooral niet savonds doen want dan kan ik niet slapen, haha.

Hier tja, de andere meds die ik had gekregen werkte wel redelijk, maar die mag ik maar 5 dagen gebruiken. Dus nu zit ik op dag 2 met emesafene. Net weer overgegeven, als je dat zo mag noemen. Kwam gelukkig weinig uit. En voel me nog niet zo slecht als eerder. Dus wie weet heb ik een paar goede dagen. Al hoop ik natuurlijk dat het gewoon over gaat!!
    Vooral savonds kan ik er wel depri van worden. Maar dat is zo een bekend gevoel voor mij, dat ik dat wel weet te handelen. Dat gaat wel weer over. Maar wie weet wanneer deze misselijkheid over gaat..
    Ik ga er gewoon van uit dat volgende week het ergste voorbij is.

Volgende week donderdag heb ik ook weer en echo, dus iets leuks om naar uit te kijken. Dat is ook belangrijk Sahi. Leuke dingen doen, en leuke dingen plannen. Ergens naar uit kijken. Extra genieten van positieve dingen en daar even bij stil staan. Maar alles is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik verwacht na 2 negatieve testen dat het over en uit is. Ik heb ook al rood bloed gespot. Voor een innesteling te veel. En verder moe, hoofdpijn, buikpijn en mega borsten. Misschien komt dat ook door stoppen met progesteron. Even overwogen om met ziekenhuis te overleggen. Mja die zullen ook zeggen negatief is negatief lijkt mij.

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ben er bang voor aicirtap... Balen :(

Lonelywolf normaal deed ik ook van alles, zoals lichttherapie en noem maar op, maar dat mag niet als je zwanger bent he ;)
    Ik kan ook nog wel genieten van leuke dingn hoor, maar kan me ook vreselijk druk maken om stomme onzin, dat is vaak het begin bij mij. Dus ik probeer het nu voor te zijn, maar weet nog niet goed hoe enzo...

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Menstruatie is definitief door gebroken.

Ik ben ook bekend met dipjes. Veel naar buiten en goede / vaste dagstructuur en vaste tijden eten en slapen. Doet bij mij al goed. En niet te veel plannen en willen, gewoon de dag nemen zoals die komt.

14. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Volgens mij mag je lichttherapie gewoon doen als je zwanger bent. Tenminste die van mij wel, die geeft ook geen uv straling af ofzo.

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Lonelywolf ik zou het toch even aan je vl vragen hoor, die van mij zei dat het echt niet mag. Ik mag hooguit 10 minuutjes in een stoombad in de saua, maar verder niks van dat alles...

Aicirtap wat balen zeg :( knuffel!

16. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ik ga gewoon even kopiëren hoor, van m'n andere topic.

Morgen de 12 weken echo, al ben ik dan 11 weken en 4 dagen. Ik las vandaag dat het dan nog te vroeg is voor de NUB methode. Dat zou wel jammer zijn. Ga het toch even vragen aan de vk.. Kan gewoon niet wachten, haha.

En dan savonds gaat het op facebook. Wereldkundig. Vind het toch wel spannend. Gezien mijn hele situatie. Niemand weet dat ik het wil, dat ik er mee bezig was. Mijn oma had ik het vorige week verteld, en dat ging niet zo goed. Helaas. Vandaag mijn opa verteld en dat ging een stuk beter. Ik verwacht wel positieve reacties van mijn vrienden, maar mijn familie heeft me tot nu toe verbaast met negatieve reacties en zelfs een beetje onenigheid. Maar m'n moeder staat wel achter me, en dat is super fijn.

Dus ja, ik vind het best spannend en benieuwd naar de reacties. Ach ja, beste vrienden weten het al hoor :) kan mijn mond niet echt houden..
    Door mijn keuze, om het alleen te doen, in deze situatie, mis ik de spontane blije 'gefeliciteerd!' reacties. Wist ik wel, maar toch vind ik het jammer. Iedereen spreekt eerst zijn of haar zorgen uit. Snap ik wel. Maar een leuk gefeliciteerd zit er niet in. Naja, miss morgen op facebook dus. Daar moet ik het dan maar mee doen

Zo, weer een hele update van mij. Vandaag niet overgegeven, dus dat betekend een goede dag. Hopen dat het zo doorzet!!

Hoe gaat het met de rest??

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Lonely wolf ik herken dat wel. Ik had ook wel heel veel positieve reacties en veel van die reacties als 'jeetje wat stoer en knap en powervrouw enzo', maar ook wel wat ingewikkelde reacties met het uiten van zorgen.
    Bij mij heeft het zelfs gezorgd dat ik mijn vader niet meer spreek, hij vindt dat ik destructief met mijn leven omga.
    Maar dat vindt hij ook van mijn broers overigens hoor, dus gelukkig kan ik dat redelijk relativeren.

Ik had een pret echo met 15 weken voor het geslacht. Weet niet waar je woont, maar Jan Koning in Ochten doet die pret echo's vanaf 14 weken.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Spannnd LonelyWolf. Ga je nog de combinatietest of nipt test doen? Bij de nipt kunnen ze soms ook geslacht bepalen.

Mocht ik ooit zwanger raken dan wil ik het geslacht niet weten. Gezondheid is het belangrijkste :)

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nog kleine toevoeging. Zat toen op de telefoon. Ik hoop ook veel positieve reacties in de omgeving als je het nieuws openbaar maakt. :)

20. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Nee, de combi test ga ik niet doen. Had ik wel willen doen, maar het kost nogal wat en wordt niet vergoed nu. Maar ben 28 jaar, dus dat scheelt ook wel.

Was een beetje raar bij de vk. Ik moest eerst 15 minuten wachten, geen sorry dat het zo lang duurde. En alleen een echo gemaakt, ik had nog zoveel vragen, maar werd eigenlijk gewoon al weggestuurd... Vond ik niet zo fijn. Ze zal d'r dag wel niet hebben gehad ofzo.
    En ze zegt dat ik nu 12 weken en nog wat dagen ben. De datum wordt dan 24 mei ipv 29 mei.
    Ik ben eigenwijs en houd voor mezelf 29 mei aan. Ik zei al, ik weet wanneer het bevrucht is, dus dan weet ik toch ook hoe oud de baby is, en hoelang ik al zwanger ben. Ik vind het maar gek dat ik nu ineens zoveel vooruit geschoven ben. Want in mijn hoofd klopt dat niet.
    Dus ik laat mijn banner gewoon zo staat hoor :)

Dus vk ging niet echt lekker. Maar alles was goed, hartje gezien. Beeb was lekker aan het bewegen. Ik moest nog even springen want hij of zij lag niet goed.

Nog een paar uurtjes en dan gaat het online. Ik heb onwijs lang gedacht wat ik bij zou zetten. Maar denk dat ik het kort en krachtig houd. Vragen komen er toch wel.

Dat is wel jammer Sahi, dat het dan zo loopt met je vader.
    Hier kunnen ze geslacht vanaf 13 weken al doen. Maar ik ga in week 15 of 16 dat laten doen.

Deel Deze Pagina