(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Zo ben ik ook weer even.
    Ben benieuwd bamjolan. Zit de kleine er nog steeds in?

Spannend weer aicirtap! Ik ga weer met je mee hopen.

Hier elke ochtend overgeven. En misselijk. Neem dan de meds en dan gaat het wel weer, gelukkig. Kan nog wel wat dingetjes doen.

Al heb ik echt een hoop stress omdat ik nog zoveel al af en geregeld wil hebben.

Owjha, 20 weken echo heb ik ook weer gehad. Alles met de kleine is prima in orde! Ben ik heel blij mee. Volgens hun berekening zit ze net onder de groeicurve. Maar dat komt omdat zij met de 12 weken een verkeerde berekening hebben gemaakt. Als je mijn (juiste) uitgerekende datum neemt, zit ze precies mooi op die middenlijn, dus ik maak me geen zorgen!

Het enige 'probleem' is dat mijn placenta laag ligt. Hij ligt net wel / net niet over de baarmoederuitgang. Natuurlijk kan die nog mee omhoog groeien en dan is er niets aan de hand. Maar mijn lichaam werkt me al zo lang zo enorm tegen. Dat ik het niet meer vertrouw. Ook de bevalling straks, ik ga me mentaal wel voorbereiden oo een zware bevalling, waar van alles mis kan gaan, en ik ga me ook eens inlezen op een keizersnee, want ik hoor overal dat het herstel toch best tegenvalt. En dat je dan beter een natuurlijk bevalling kunt hebben.
    Ik wil gewoon weten dat als er iets fout gaat, wat er dan gaat gebeuren. Het is niet zozeer negatief denken, maar rekening houden met... En dat ik weet wat ze dan kunnen gaan doen.
    Maar fijn is anders.

Vandaag zou ik met een vriendin baby kleertjes shoppen maar dat is wat anders gelopen. Heb nog wel een paar leuke dingen kunnen halen. Mijn eerste baby kleertjes aankopen, ik vind het zo leuk :) en zo onvoorstelbaar.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gister om 19.22 ben ik bevallen van Sylvan Verron.
    Hij is 3420gr, geboren met 39+5.
    Heel raar gegaan.
    Ik had ivm bloed controle gister ipv donderdag.
    Maar ik durfde niet dus afgebeld en is de vk bij mij geweest.
    Ik had toen 4cm, weinig kramp.
    Vk was weg en door toucheren kreeg ik krampen tussen 5 en 14 min, douche in geweest.
    Om 16.30 gebeld en mocht naar zh.
    Had hier bij aankomst om 17.30 5cm en zijn de vliezen gebroken.
    Helaas had hij gepoept in het water.
    Het ging heel snel, 1u42min erover gedaan.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat een mooie naam! Lekker genieten nu!

@ loneywolf - fijn dat met de beeb alles goed is. Nu moet mama zich nog wat beter gaan voelen. :)

4. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    zenuwachtig.
    vanavond komt de donor hier naar toe.
    de clearblue ovuluatie test gaf een smiley aan vanmorgen.
    dus is het vandaag de juiste dag.
    duim voor me :)

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    succes wensmoeder! jullie insemineren 1x per cyclus?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lees en hoor vaak dat een geplande keizersnee snel en goed herstelt en een spoed ks ben je al moe en vaak teleurgesteld, valt tegen. Ik vond mn spoed ks echt niet cool maar vriendinnen liepen, zelfs na tweeling baby's, snel na geplande keizersnee thuis weer goed rond... Wel mocht ik na ks s nachts niet alleen thuis zijn ( man nachtdienst, die moest vrij nemen )

7. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    ja, teminste ik wachte op mijn eisprong maar die gaf vrijwel niks aan ik heb ze van sensitest.
    Teste er gisteren mee maar was blanco en vanmorgen knalde die heb daarna die van clearblue genomen en die gaf positief aan.
    hoe vaak test jij dan per cyclus?
    groetjes

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    ik doe geen ZI. Ik test ook met clearblue vanaf dag 9 omdat ik nog wel eens een korte cyclus er tussen heb zitten.
    Maar als ik ZI doe zou ik wel proberen 2 keer te insemineren om de dag. :) Dus een dag voor en dag na de eisprong. Maar dan moet je natuurlijk wel een wat regelmatige cyclus hebben.

9. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    ja precies, als het deze keer niet raak is (waar ik ook niet van uit ga zo snel maar wie weet) dan insemineer ik dag 12 en 14.
    Mijn cyclus is ook onregelmatig hoor had vorige maand een cyclus van 21 dagen, maar mijn eisprong valt nu mooi op dag 14.
    ben wel zenuwachtig, ben blij als het vanavond weer allemaal voorbij is en het is natuurlijk de eerste keer.

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hoe is het gisteren gegaan?

11. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Ja goed, was wel erg zenuwachtig hoor.
    Het was niet veel wat er in zat, maar er hoeft maar een goede zwemmer tussen te zitten.
    Denk niet dat het gelukt is maar je weet het nooit.
    Er is in ieder geval niks terug uitgelopen (dat mag ik wel zeggen toch ben hier anoniem).

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ok spannend! Even duimen ;)
    Het beste voor de donor 2-3 dagen aan onthouding te doen voor de inseminatie. En ik dacht in het voorvocht ook al zwemmers kunnen zitten.

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Bamjolan gefeliciteerd! Toch nog snel gegaan zeg!

Wensmoeder spannend!

Aicirtap jij zit weer op het wachtbankje toch?

Lonelywolf die placenta kan nog best verschuiven hoor, neit te druk maken.

Ik ben aan het aftellen naar mn verlof. Ik ben er aan toe
    Na een zorgeloze zwangerschap maken ze zich nu ineens toch druk over de groei, grote buik en benen en een klein koppie, mijn buik is ook enorm, dus vrijdag moet ik naar de gyn. Had ik liever niet gehad, maar goed...

14. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Gefeliciteerd bamjolan! :)

Wensmoeder, spannend idd. Bij mij was het ook nooit super veel hoor. Maar het is toch gelukt. 2 dagen is idd beter. Hoewel ik dan zou kiezen voor iets meer dagen ervoor, en proberen op de dag van de eisprong.
    Dat wilde ik de laatste poging ook doen. Ik zat er 3 dagen voor, en toen kon de donor niet meer op de dag van de eisprong. Maar juist die keer is het wel gelukt! :)
    Maar dat is maar net hoe je je er zelf bij voelt. Ik las namelijk dat de eerste paar uur van de eisprong vruchtbaarder zijn. Hoe later het is, hoe minder vruchtbaar. Maar het kan wel natuurlijk. Als je niet weet wanneer je eisprong is, dan moet je idd een paar dagen rond die eisprong plannen. Dan is het meestal wel raak.

Succes bij de gyn Sahi. Blijft toch altijd wel spannend dan. Hoop dat alles goed gaat.

Hier weer iets beter. Meer energie, heb weer een normaal honger gevoel. Dat heb ik lang niet gehad. En dit is al dag 3 zonder overgeven :)
    Zit wel in een dip, maar heb nu extra afspraken bij de vk gepland. En iemand van jeugd en gezin komt al wat eerder langs. Miss kan die ook nog wat helpen of ondersteunen.
    Zit ook nog steeds bij een peut hoor. Maarja, zo'n dip is niet zo makkelijk op te lossen.

Ja, ik weet dat de placenta idd mee kan groeien. Heb me echt enorm zitten inlezen op bevallen en alles wat er bij kan komen kijken.
    Dat heeft me eigenlijk wel gerust gesteld. Ook fijn om te weten dat geplande keizersnede ook niet altijd horror verhalen heeft.

@suusjeuh, waarom mocht je niet alleen blijven snachts na je ks?

Ik ben nu bezig met m'n bevalplan, en ik heb ergens een gevoel dat ik graag een badbevalling wil. Dat lijkt me wel heel fijn. En hoor bijna alleen maar positieve dingen. Dus als alles verder goed gaat, hoop dat ik dat kan gaan doen. Hoe meer ik erover denk, hoe minder bang ik eigenlijk wordt.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lonelywolf wat leuk dat je al met je bevallingsplan bezig bent.
    Ik heb voor de bevalling van seyhan jn bad gezeten. Niet tijdens maar vond het erg heftig.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zit inderdaad op het wachtbankje. :)

@ loneywolf - een badbevalling lijkt mij ook heerlijk en anders de baarkruk. Horizontaal in bed lijkt mij niks. Hihi.

@ sahi - hopelijk is en blijft alles goed met je mannetje! Wanneer ga je met verlof?

17. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    @one of kind, waarom was het heftig?
    De negatieve dingen die ik las, was dat het voor iemand de weeën juist erger maakte, te warm, en de ander vond het toch niet fijn. Toch niet haar ding.
    Maar lees over het algemeen alleen maar positieve reacties. Ook al beval je niet, dat het fijn is om dan je weeën in op te vangen, lees ik dan he.
    Owjha, en sommige vinden het idee alleen al, al vies, met poep en plas, vruchtwater en bloed. Maarja, dat lijkt me in een bed ook wel vies...

@aicirtap, ja een baarkruk lijkt me ook wel een fijne optie. Komt miss omdat ik ergens heb gelezen dat als je ligt je doorgang al 30% kleiner is (dus meer kan op inscheuren en dergelijke) al weet ik echt niet of dat nu echt waar is of niet. Toch lijkt het me fijn als de zwaartekracht ook een handje meehelpt. En zou ik miss niet willen liggen.

Maarja, ik ben al zo vaak van gedachte veranderd :) alleen dat bad dat blijft wel.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou de weeën kwamen zo heftig dat ik ze niet goed meer kon bijhouden. Daarbij kon ik me niet goed afzetten om mijn pijn op af te drukken zal ik maar zeggen. En ik kwam het bad niet meer uit omdat ze weeën bleven komen hihih.
    Poep hier gelukkig beide keren niks.
    Daar dacht ik ook heeeeeeeeeeeeeeel erg over na heb het ook tig keer gevraagd hihih

Vruchtwater en bloed daar ben je echt niet mee bezig dan hihihi:p

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    #3439 aicirtap, 19 jan 2016
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
    hoe was het bij de gyn, sahi?

Ik twijfel of poging 15 gelukt is. Ik had eerder met deze donor veel symptomen nu praktisch niks. Af en toe vleugje hoofdpijn, last van maag of misselijk. En soms wat last van mijn onderrug. Maar verder niks. Vanmorgen op dpo 12/cyclusdag 26 een vroeg testje gedaan, negatief. Ga vrijdag testen heb ik besloten. Moet zaterdag werken en wil niet als ie negatief is met een chagerijnig hoofd op de beurs werken ;) En ik blijf dan wel t/m zaterdag mijn medicijnen gebruiken. En dan doe ik zondag nog 1x keer een testje. Tenzij ik dwars door de utro heen ga vloeien.

20. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ja, lastig. Je weet het niet. Ik had soms wel symptomen en soms niet. Ik denk bij de laatste keer van mij ook niet, maar toen ging ik er eigenlijk al vanuit dat het niet was gelukt, miss heb ik er ook minder op gelet.
    Je bent dan toch veel met je lichaam bezig.

Ik blijf met je mee hopen!

Deel Deze Pagina