Wat fijn om op dit forum te lezen!! Ik ben inmiddels 32 en heb een grote kinderwens, geen partner dus na lang overwegen toch besloten om er alleen voor te gaan. Ik heb via internet een betrouwbare fijne donor gevonden en de eerste poging was gelijk raak. Ik was in de zevende hemel!! Het verdriet was enorm toen het na 6 weken zwangerschap mis ging en ik een miskraam kreeg. Helaas kon de donor niet bij de vorige eisprong... Nu net ongesteld geweest en hoop dat de donor kan rond de volgende eisprong. Ik ga morgen 5 dagen naar het buitenland en hoop dus dat de eisprong daarna volgt. Erg spannend en ik kan niet wachten!!
Welkom op het forum! Fijn dat je via internet een donor hebt kunnen vinden. Ik snap wel dat je dolblij bent als de eerste poging gelijk raak is! Maar wat een teleurstelling dan. Dat is heftig. Die eerste 12 weken zijn wel slopend. Blijven hopen dat het goed gaat. Ik hoop dat het de volgende keer weer zo snel gaat. Het blijft elke keer weer spannend.
Dankje! Ik hoop idd dat het weer gaat lukken... En die eerste weken waren idd al spannend, maar nu natuurlijk helemaal! We zullen zien!
Hallo, vandaag 9 dpo getest veels te vroeg natuurlijk dus negatief morgen 10 dpo nogmaals testen, hoop het zooooo.
Mag ik je ongevraagd advies geven? Als je test en hij is positief, en je word ongesteld, dan voel je je vreselijk en is het een miskraam. Test je pas op de NOd of later dan is de kans veel kleiner op dit verdriet, tenslotte eindigt een heel groot deel van zwangerschappen zonder dat je het weet al vroegtijdig in een menstruatie. Ik heb het zelf ervaren toen ik misselijk en beroerd werd op m'n werk een paar dagen voor NOd. Getest en ja hoor, licht positief. Werd 4 dagen later wel ongesteld, kapot was ik er toen van! Later heb ik pas echt getest op m'n nod.
Ja suus, eigenlijk heb je wel gelijk. Maarja, vond ik de eerste keer ook moeilijk en ben ook vroeg gaan testen. Daarna eigenlijk altijd gewacht op m'n NOD / menstruatie, die was meestal wel op tijd. Wat ik dan wel fijn vind, is dat als het positief test, ook al wordt je ongesteld, heb je in elk geval de kennis dat er wel bevruchting heeft plaatsgevonden, en dus dat er daar al niets mis is. Dat zou mij dan wel weer meer gerustelling geven.
en ter aanvulling het heeft geen zin om elke dag te testen, je hcg verdubbeld per 48 uur dus sowieso om de dag testen ik had vrijdag na 10 keer kijken een super licht streepje, nod zonder medicijnen zou donderdag zou en met vandaag, ik blijf af en toe misselijk en moe en last van mijn rug, en donderdag en vrijdag ook een menstruatiegevoel gehad. Gisteren en vandaag weer veel oud bloed en vandaag ook wat rood/roze. Morgen nog een clearblue, maar denk dat ik dus wéér een vroege miskraam heb
Clearblue (zo'n een van niet zwanger / zwanger) en nog een andere test negatief. Ik had nog een andere test gedaan omdat er op het test staafje van de clearblue na lang turen wederom een licht streepje staat. Maar de andere test was negatief. En je mag op dpo 17 toch wel een duidelijk streepje en geen tuurstreepje verwachten. Ik ben met de medicatie gestopt en nu wachten op mijn menstruatie. Morgen rijnstate even bellen of er eerder een plekje vrij is bij de gynaecoloog. Afspraak staat nu pas 9 februari.
Dat is wel lastig, met van die vage streepjes. Nu maar afwachten dan. Bij mij was het vrij duidelijk geen streep. En de laatste keer was op mijn NOD toch wel een licht streepje, ook geen knal streep hoor. Maar dat zal bij iedereen wel anders zijn. Blijft toch kwestie van wachten..
Gisteravond 18 uur nog NEG ovulatietest, vannacht (heb nachtdienst) om 3 uur pos test!! Mijn donor komt om 20 uur. Om 18 uur nogmaals getest en al negatief!! Zo snel?! Ik hoop dat ik nog op tijd ben,maar zou nog moeten kunnen toch?? Hoop zo dat het gaat lukken! Super spannend! Ik zit nog binnen de 3 maanden na mijn miskraam dus hopelijk extra vruchtbaar
Je kan een korte lh piek hebben. Daarom is ook het beste 2 keer per dag testen. Insemineren je 1 keer per maand? Ik ben gaan menstrueren. Afspraak met gyn kon niet eerder. Maar ik ben al wel vast aan de pil. Is standaard begin van IVF. Ik hoop dat ik in februari kan starten, maar stel mij maar in op maart.
Ligt eraan wat voor testen je hebt, en wanneer je test. Ik had sensitest ovulatietest. Ik zag altijd eerst een aantal lichte streepjes, en dan tijdens de piek een mooie donkere streep. In de handleiding staat liever niet met ochtendurine, vandaar dat het maar net aan je test ligt en wanneer je test of je 2 keer per dag kan testen. Ik deed het ook altijd wel hoor. Ook al stond er van niet. Gaf me toch een iets beter beeld. Ik had savonds een donker streepje, de ochtend erna ook een donker streepje, en die avond al weer een lichter streepje. Dus ja dat kan als je een test hebt met alleen positief of negatief, dat het dan net weer negatief is geworden. Maar het kan dan nog wel hoor, zo'n 24 tot 48 uur erna geloof ik? Balen weer aicirtap, nu ook nog eens lang wachten waarschijnlijk. Miss is even een pauze geen gek idee? Nu ga je weer een heel ander traject in toch?
Nu de tweede poging idd, 1 keer inseminatie per poging. Vorige poging was gelijk raak, hoop dat ik nu een herkansing krijg en dat het nu blijft zitten! Spannend!
En sorry misschien domme vraag, maar wat betekent pendel.... Zie je zoveel in de onderschriften? Aicirtap ik wens je heel veel sterkte en succes, hoop dat je wens toch eens in vervulling gaat!
Hoe gaat het met iedereen? @aicirtap, weet je al iets meer over je IVF? @Renate, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat met zo'n pendel ding aan een ketting, voorspellen of het een jongen of meisje wordt. Hier redelijk, gaat weer met ups en downs, geestelijk dan. Lichamelijk steeds beter. Paar weken niet meer overgeven, misselijkheid wordt ook minder, maar is nog steeds aanwezig. Niet dat ik nu extra energie heb ineens, voel me nog steeds moe. Maar dat kan dus ook door m'n dip komen. Af en toe m'n twijfels die toch weer bovenkomen. Ik heb er goed over nagedacht en ik weet dat het niet makkelijk wordt. En ik weet ook wel dat het vast wel goed zal komen. Maar toch heb ik van die momentjes dat ik denk, hoe ga ik dat in hemelsnaam doen? Gaat het mij wel lukken? Ja, ik heb wel vertrouwen in mezelf, maar soms is het moeilijk. Al denk ik dat dat er ook gewoon bij hoort. Of je nu alleen bent of samen. Zonder twijfels zou ook wel beetje raar zijn denk ik dan. Verder heb ik dus alles al in huis. Het wiegje staat eindelijk in elkaar, matrasje moet alleen nog op maat gemaakt worden. Aantal bad spulletjes krijg ik voor m'n babyshower. Maar verder heb ik echt alles in huis tot aan de kraamweek. Heb voor 2 weken luiers, hopen dat ze passen billendoekjes en zalf. Kleertjes waarmee ik 3 kinderen kan aankleden Spuugdoekjes, hydrofiele luiers, flesjes en 1 pak flesvoeding voor de zekerheid. Ze zeggen allemaal wel, dat kun je altijd nog halen. Maar ik kan niet zo makkelijk naar de winkel als iemand die een partner heeft. Dus ik heb graag maar alles in huis, to be sure. Anders moet ik weer m'n ouders vragen om iets mee te nemen, kan ook hoor. Maar toch fijner als ik zelf alles al heb. En dat heeft al veel stress weg doen nemen. Dat ik alles in huis heb, of ga krijgen. Moet alleen 2 katten kwijt, en ik kan niemand vinden ze hebben blaasgruis gehad dus zitten aan speciaal voer. Dat kan ik straks niet meer betalen, maarja, wie wil er nu 2 katten met duur voer? Als dat probleem is opgelost, hoop ik dat ik echt wat minder stress heb. Zo, sorry, dat was weer mijn klaaguurtje voor vandaag ..
Ik kom even zwaaien. Het gaat hier prima, maar ik kan het allemaal niet zo goed bijhouden meer hier Nog een klein maandje en dan is mijn baby er! Spannend! Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat! Dat het snel raak mag zijn en voor de zwangeren een voorspoedige zwangerschap!
@ lonelywolf - wat de katten betreft even plaatsen op De matchingsite voor mens en dier of www.ikzoekbaas.nl of even dierenasiel benaderen soms kan de katten bij jou blijven tot er een baasje gevonden is. Maar waarom moeten ze weg??? @ sahi - aftellen!!! ik hoop dat het 4 weken wordt voor je en niet nog 6 Ik morgen naar ziekenhuis voor gesprek ivf. Heel lijstje met vragen. Daarna door naar een vriendin dus dat is fijn even na praten. Ik ben momenteel echt vreselijk moe en vaak misselijk. Nog gedacht dat ik zwanger zou ondanks menstruatie maar testen zijn negatief. Ga het morgen nog wel vragen bij de gynaecoloog. Ik kan mij niet eerder herinneren dat ik van de pil zo misselijk ben. Bah.
Vandaag gesprek met de gynaecoloog. We gaan eerst mijn cyclus volledig onderdrukken in verband met de endometriose met lucrin voor 3 maanden. Eén spuit per maand. Omdat ik al zo heftig reageerde op de pil (Lees: ben er kotsmisselijk van) wil hij eerst weten hoe ik hier op reageer. Iets wat ik totaal niet verwacht had en niet op gerekend had. Ok ik heb endometriose in lichte/milde vorm, maar wist niet dat je dan eerst paar maanden lucrin moet spuiten om alles tot rust daar binnen te brengen. En dan begreep ik als goed is aan het eind van de werking van spuit 3 dat dan de andere hormonen erbij komen. Dat zal denk ik dan mei worden gok ik zo. Ik moet donderdag 10 maart 's middags terug om te bespreken hoe het gaat. En als goed gaat mijn nieuwe spuitje lucrin ophalen. Als ik dat eerder had geweten had ik zeker na kid poging 12 al de overstap gemaakt naar ivf. Dat had namelijk gemogen alleen ik was er toen nog niet voor volle 100% aan toe en wilde de natuur nog een kansje geven. Dan had ik nu al met de ivf zelf kunnen starten. Maar hij heeft daar nooit eerder een woord over gerept dat vind ik wel jammer. Ik heb dat niet aangegeven want ik zo verbaasd was dat dit het protocol gaat worden. Ik had al vanwege financiële redenen achteraf spijt dat ik niet de overstap had gemaakt (ivm de kosten van 3 extra rietjes donorzaad) en nu dit weer. Enerzijds is een paar maanden rust goed. Ik ben natuurlijk al 1,5 jaar bezig. En in de 1,5 jaar 15 KID pogingen en een kijkoperatie gehad. Plus op werkgebied loopt het nog niet helemaal lekker, maar daar is eigenlijk altijd wel wat mee haha. Maar aan de andere kant ik ben al zo lang bezig. En ook de wetenschap dat ik dit jaar niet meer van een kindje zal bevallen en dat dat pas begin 2017 gaat worden (van het positieve uitgaande ) en dan bijna 37 ben dat vind ik wel even moeilijk. Vooral als het wel meteen gelukt was had ik in 2015 al kunnen bevallen zijn van mijn kindje. Ik weet dat je niet mag praten in termen van als dit en als dan, maar toch... Kortom gemengde gevoelens en gedachten bij dit alles. Moet denk nog even bezinken.
Ladies! Mag ik mij bij jullie voegen!? Ongeveer 2,5 jaar geleden gestart met IUI behandelingen en nu 1 IVF poging gehad. 3x zwanger geweest,waarvan de laatste net op 1 dag na de 12 weken niet aan mogen tikken. Nu weer begonnen met de 2e IVF poging, maar mijn eierstokken waren gaan dwalen en dus konden de 4 follikels niet aangeprikt worden. Mocht gelukkig wel een IUI er van maken, maar wel op 4 rijpe follikels dus. Zit nu op het wachtbankje en hoop zo dat het geluk met mij is dat ik nu weer zwanger mag zijn en deze keer ook zwanger mag blijven. Duimen jullie mee?
@Lonelywolf waarom moeten de katten weg?? Dat vind ik altijd zo zielig. Een dier neem je voor het leven vind ik.... Ik heb zelf 4 katten die veel geld kosten, maar zou ze voor geen goud weg doen. Een kind laten opgroeien met dieren is juist heel goed. Wordt daar altijd een beetje verdrietig van moet ik zeggen....