Ik heb 3 katten, waarvan 2 op dieetvoer zitten. Kost me veel geld. Toen ik die katten nam, had ik ook bedacht dat ze altijd bij me zouden blijven. Maar ik kon niet weten dat m'n toekomt er zo anders uit zou zien. Ik had een mooie hbo opleiding dus toekomst was een mooie baan, mooi huis, kind. Toen kreeg ik een baan die niet goed was, kwam in een despressie terecht, ziektewet en uiteindelijk bijstand. Kinderwens blijft, dus heb gekozen om daar voor te gaan. Kan beide alleen niet betalen. En een kind, en duur voer gaat gewoon niet. Dan kan ik beter kiezen om mijn kind wat meer te geven, als dat er voor beide eigenlijk te weinig geld is. Dus 2 katten zijn nu net een weekje weg, bij een andere lieve vrouw op een mooi boerderijtje, echt een mooi plekje voor ze. Ik doe ze ook alleen weg als ik zeker weet dat ze goed terecht komen, niet naar een asiel ofzo. Als het kon zou ik ze houden. Maar miss is het ook wel beter zo, 1 kind en 3 katten in een klein huisje. Ik had ze ook niet volop aandacht meer kunnen geven. Dan is dit miss zelfs wel beter voor ze. Ze zijn in elk geval bij elkaar. En ik heb nu ook meer tijd voor m'n overgebleven katje. Die kon het toch al niet met die andere 2 vinden, dus voor haar is het ook beter. Zal nooit alle katten wegdoen. Beetje laat maar welkom jkp78. Zoals je ziet is het niet een heel druk topic Hoe gaat het verder met de rest?
Gelukkig heb je een goed thuis voor ze gevonden.... Hier op naar de volgende eisprong, ik verwacht zo rond 5 maart. Wordt wel gek van het wachten.... Duurt allemaal zo lang. Hoewel ik in vergelijking tot anderen die veel langer bezig zijn natuurlijk niet mag klagen. Ben gewoon verwend met mijn eerste poging gelijk zwanger.... Lijkt ook wel of iedereen ineens zwanger is om me heen..... Hoop dat ik snel volg.
Ik kom ook even buurten. De baby zit nog lekker binnen, ik ben het inmiddels wel aardig zat. Lonelywolf moeilijke keuze ik riep vroeger ook altijd dat ik nooit een kat zou weg doen, tot ik erachter kwam dat mn poezenvriendinnetje erg ziek was. Niemand wilde haar hebben en ik moest haar op vaste tijden gaan voeden en medicatie toedienen. Niemand wilde haar hebben en ze bleef maar zieker worden. Ze was op zich te behandelen, maar tegen welke prijs? Ik was toen inmiddels 10wk zwanger en de dierenarts raadde me aan om haar in te laten slapen. 1 van de moeilijkste keuzes ooit, het voelde heel oneerlijk naar haar toe. Jkp ik duim voor een plakbeeb voor je! Renate wat is dat wachten naar he sterkte! Ik duim voor jou ook voor een rake poging!
Hmmm, veel last van alle zwangerschapskwaaltjes Nog steeds misselijk, warmte en benauwd, vannacht niet kunnen slapen, duizelig, hoofdpijn, maagzuur. Gelukkig niet alles tegelijk hoor, maar het wisselt elkaar netjes af.. Heb nog geen dagje gehad dat ik dacht, heerlijk ik voel me goed. Maar lichamelijk is alles wel in orde. Mijn placenta is gelukkig meegegroeid jee. IJzer gehalte is prima. Bloeddruk is oké. Dus verder geen zorgen daarover. Zondag ben ik 30 weken, dus vind het erg spannend worden! En ik zie in de banner van Sahi dat kleintje al geboren is. Gefeliciteerd !! Hoe gaat het met je, en met je beeb?? En hoe staat het met je ivf traject aicirtap? het je het allemaal een beetje kunnen laten bezinken?
Hier pril zwanger, vind het na mijn miskraam heel erg spannend. Durf niet super blij te zijn nog..... Ik hoop dat het deze keer goed gaat!! Als ik de 12 weken ben gepasseerd hang ik de vlag uit!
Gefeliciteerd renate! Alweer 30 weken lonely wolf. Aftellen! Babykamer al klaar? Balen van alle kwaaltjes. Hopelijk kan je er wel van genieten. Ik zit tot ongeveer 11 mei aan de lucrin. En daarna starten met ivf. Nog even geduld. Ben echt aan aftellen haha.
Aircirtap spannend! Hopelijk gaat het dan met ivf een keer lukken! Bamrenate een voorzichtige felicitatie hoor, hopelijk een plakbeeb deze keer! Lonelywolf wat jammer dat je zoveel kwalen hebt, dat maakt het wel lastig maar met 30 weken is het einde gelukkig in zicht Mijn kleintje is inderdaad geboren, 5 maart, op de uitgerekende datum. Alles ging helemaal zoals ik het wilde en Fedde doet het ook ontzettend goed, dronk meteen aan de borst en is een voorbeeldige baby Ik was alleen weer even die nachten en die krampjes vergeten, maar ik voel me zelf heel goed, was snel weer op de been, dus dat scheelt een hoop ik zit helemaal op mn roze wolk! Maar daardoor ook erg druk, dus wat minder aanwezig hier. Geen nieuws is goed nieuws, zeggen we maar
@ sahi - gefeliciteerd, geniet lekker van je mannetje en zweef lekker verder op je blauwe wolk Hoe vindt Yanna dat ze grote zus is?
Dan een voorzichtige felicitatie renate, het blijft enorm spannend die eerste weken. Ik help met je mee hopen. Wat duurt dat allemaal lang aicirtap, nog even geduld idd. Maar ik hoop echt dat het dan wel gaat lukken uiteindelijk. Lijkt me toch ook lastig als je zo lang moet wachten. Fijn dat je op een roze wolk zit Sahi, echt leuk om te horen. En goed dat het allemaal gegaan is zoals je wilde. Ik ben zelf heel benieuwd. Lees zo veel verschillende verhalen. Dus die mooie positieve verhalen, doen me goed Hier is alles al bijna klaar ja, bijna alle spullen zijn in huis (deel krijg ik voor m'n verjaardag / babyshower). Matrasje komt begin april. Geboortekaartjes zijn bijna klaar (ik maak ze zelf). Kraampakket is in huis, klossen ga ik volgende week al halen, leek me wel handig ook met bed opmaken enzo, gezien ik dat toch ook zelf moet doen. En zelfs mijn vluchtkoffer heb ik al voor een deel ingepakt. Ben goed voorbereid maar beeb moet nog wel even blijven zitten. Heb besloten dat ik naar het kraamhotel ga, en als het lukt een badbevalling. En ik heb iemand gevonden die werkt als doula, en daar heb ik nu al voorbereidende gesprekken mee, zij is er dan ook bij met de bevalling. Wat voor mij echt een gerustelling is. Iemand die ik nu al een beetje ken, en waarvan ik zeker weet dat ze erbij is. Gezien mijn vriendin gewoon moet werken. Al gaat zij er waarschijnlijk ook wel bij zijn. En dan blijf ik daar waarschijnlijk ook nog wel een nachtje. Leek me toch ook wel fijn, en praktisch mocht ik niet meer meteen op de been zijn. Zo, weer een hele update van mij.
@ lonelywolf - lekker nestelen in huis en fijn van de doula! ik overweeg ook zoiets tegen die tijd. Ik heb sowieso maar 2 mensen die ik bij de bevalling zou willen hebben en die wonen nog ver weg ook. @ renate - hoe is het? wanneer de eerste echo? @ mezelf - Mij breekt soms het lange wachten soms ook wel op. En leidt ook tot meer piekeren. Soms ga ik opeens twijfelen aan mijn kinderwens. Ik had graag gewild dat het heden en verleden er anders uit zou zien. Ik heb geen normale jeugd gehad, gedoe gehad met studeren/opleidingen afmaken plus ook geen normale studententijd, nog steeds gedoe met werk, gezondheid is niet 100%. En ik had graag nog bepaalde dingen willen doen voordat ik aan kinderen zou beginnen, reizen en dergelijke. Mja daar heb ik het geld niet voor. Daarnaast ben ik ook bang omdat zoveel dingen al niet goed gaan/gegaan zijn (werk, opleiding, gezondheid, zwanger worden, etc.) dat moeder zijn ook niet goed gaat. Soms vind ik het dan wel lastig, van ben ik er wel écht klaar voor en kan je het allemaal? Gisteren was ik ergens waar ook een klein babietje van 4 weken was. Ik mocht hem ook even vasthouden en knuffelen. En dan komt het wel dichtbij hoor. Want als de ivf lukt heb ik volgend jaar ook zo'n klein kindje. En dan denk ik help! De moeder van de kleine zei ook nog het is zo overweldigend! Maar het voelde wel heerlijk om zo'n minimannetje in je armen te hebben. En van de week filmpjes gezien van de bijna 2 jarige klets kabouter van een kennis (alleenstaande mama) die ook altijd blij is. En dan denk ik ook heerlijk, ik wil er ook zo'n 1. Maar ja dan is de vraag wanneer ben je er wel écht klaar voor? Diep van binnen weet ik dat ik een eigen gezin wil. En ik weet ook dat ik graag een eigen kindje wil (als dat lukt...). Want zoals het nu is wil ik niet nog 40-50 jaar door hobbelen, daar word ik niet gelukkig van: werken, wat sociale contacten, mijn spellenhobby, 1-2 keer per jaar op vakantie, misschien meer in fotografie en tuinieren verdiepen. Ik wil meer, een doel, wat meer invulling/inhoud, etc. En dan zeggen sommigen in mijn omgeving weer een kind mag geen invulling/doel zijn in het leven. Argh! En dan ben ik ook weer bang door die twijfels, gevoel er niet 100% klaar voor te zijn, dat dat invloed heeft op het zwanger worden. Pfff. Vraag mij af of anderen dat ook hebben, die twijfels, onzekerheden, etc.?
Aicirtap, ik begrijp je gevoel heel goed. Het is prachtig om een kindje te krijgen...maar ook doodeng, helemaal alleen. Ik wil echter dolgraag moeder worden en heb besloten om me niet overal druk over te maken. Ik werk om te leven en leef niet om te werken.... Hier nog erg onzeker, vannacht flink buikpijn gehad...dan denk ik gelijk dat het mis gaat... Gelukkig geen bloedverlies. Door de miskraam ben ik bij elk steekje of Pijntje super onzeker..... Ik heb me nog niet weer aangemeld bij de verloskundige, ik wil eerst de 6 weken voorbij.... Een echo wil ik ook pas rond 10/12 weken.Het liefst draai ik de tijd een paar weken vooruit, dit is een zenuwslopende tijd. Laat je niet beïnvloeden door wat andere mensen zeggen en denken, het is jou keus. Als je zwanger bent en je krijgt een baby loopt het wel los en ben je smoorverliefd!
Heel herkenbaar aicirtap! Al die twijfels, maar je bent al zo lang bezig, zo een weloverwogen keuze, en een hele grote motivatie. Jouw kindje is zo gewenst, dat kan niet anders dan goed gaan!! Voor elke moeder is het eng en spannend, iedereen heeft twijfels, ik denk dat dat er echt bij hoort. Dat geeft aan dat je er serieus en goed over na denkt. Kan nadenken over de toekomst. Dat heb ik ook, als ik twijfel dan denk ik, maar wil ik dan een leven zonder kinderen? Nee. Ik denk ook niet dat ik daar gelukkig van wordt. En je mag het niet zeggen, want dan zegt iedereen idd, een kind mag niet je doel zijn, of daar je geluk van laten afhangen. Maar ik denk dat het veel ingewikkelder dan dat is. Ik vind mijn leven best oké, maar er mist gewoon iets, en dat is kinderen. Ik denk dat mijn leven dan beter / leuker / fijner hoe je het wilt noemen is. Het is niet de verantwoordelijkheid van mijn kind om mij gelukkig te maken, maar voor mijn gevoel maakt het mijn leven wel een stukje completer. Ik weet niet of het van invloed is op het zwanger worden. Stress speelt mee, maar verder is het vooral biologisch en lichamelijk. Je geest kan op je lichaam werken, maar dan moet je wel hele erge stress hebben. @BamRenate, Nog een paar dagen en ben je die 6 weken ook weer voorbij. Het zijn echt zenuwslopende weken, dat weet ik ook nog wel. Je gaat idd op elk pijntje en dingetje letten. Zeker als je al een miskraam hebt gehad kan ik me dat voorstellen, dat dat je extra onzeker maakt. Maar langzaam kruipen die weken ook voorbij, en wat gebeurd dat gebeurd, kan niet zeggen laat het los, want ik snap dat dat niet zo makkelijk is. Dus probeer zoveel mogelijk afleiding te vinden. Hier wel redelijk, misselijkheid wordt steeds minder gelukkig. Sporten moet ik wel op een lager pitje zetten helaas. Heb er ook weer een lekker gênant kwaaltje bij. Dan denk ik, wanneer houd het op.. Nog 9 weken.. Ik zou de tijd ook wel even vooruit willen draaien
Bedankt dames voor jullie reactie! @ lonelywolf - en iets van zwangerschapsyoga of zwemmen? @ renate - waarom pas zo laat een echo? als je een echo met 8 weken doet, krijgt je met 12 weken weer 1. Ik zou liever beide echo's doen dan wordt het verloop van de zwangerschap duidelijker hetzij positief of negatief. Plus je weet waar je aan toe bent.
Een echo met 8 weken doen ze eigenlijk alleen voor termijn bepaling. En ik vind dat het geen garantie geeft, de kans is dan nog groot dat het mis gaat... Maar zal er nog even over nadenken.
Yoga heb ik al gedaan maar was niets voor mij. Ik sport nog wel, maar niet meer de high impact lessen die ik zo leuk vind. Dat gaat niet meer. Maar nog wel een paar ander leuke lessen hoor. Ik ben ook niet meteen naar de vk gegaan toen ik het wist. Idd het kan altijd nog misgaan, dat zei m'n huisarts ook. Ik heb mijn eerste echo in week 9 gehad. Dat was ook gelijk mijn eerste afspraak met vk. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt.
Omdat ik in een medisch traject zit krijg ik al een echo met 7-8 weken in het ziekenhuis. Ik wil het zelf met 8 weken pas omdat er dan een kans is dat het niet vaginaal hoeft. Maar vind het ook fijn zo vroeg. Een extra stukje bevestiging dat ik zwanger ben. Het kan ook niet goed zijn, maar dan weet je het ook eerder.
Ja heeft zeker ook zijn voordelen. Dan weet je dat er al wat zit vond ik ook erg prettig. Ik kreeg idd ook geen vaginaal. Maar bij de laatste echo dus wel, omdat ze de placenta extra wilde controleren. Dat die er echt niet voor ligt. Maar viel uiteindelijk reuze mee.
@ renate - beeb nog in de buik? @ lonelywolf - al met verlof of nog niet? Ik zit te wachten op mijn behandelschema die per post komt. Ik ga ongeveer 10 mei beginnen met ivf spannend!