Ik ben BAM geworden via een kliniek dmv een b donor. Ik vond de procedure erg meevallen. Ik wil je er wel meer over vertellen via pb als je wil.
@ bamrenate - beeb nog in de buik? wanneer de volgende echo? @ lonelywolf - je meisje ook nog warm in de buik of niet? Ik ben vorige week dinsdag begonnen met IVF. Toen de eerste hormonen spuiten. Ik heb nu een week gespoten. Maar voel nog weinig ervan. Soms beetje buikpijn, maar of dat komt van spuiten of het mijn darmen zijn geen idee. Vrijdag 20 mei eerst follikelmeting.
@annloes, ik heb het ook overwogen hoor, zo'n kliniek. Gaf me wel een veiliger gevoel, ook qua kwaliteit en testen van het zaad en alles. Maar ook het insemineren zelf. Maar de kosten en de reistijd waren voor mij wel nadelen. Dat is echt iets wat voor iedereen natuurlijk verschilt. En de intake natuurlijk, dat zal ook wel niet meevallen. Ik hoop dat je wat meer info van jaimio hebt gekregen. Miss heb ik ook wel geluk gehad met mijn donor. @aicirtap, spannend hoor, dat hele traject. Ik ben erg benieuwd. Ik ga gewoon weer met je mee hopen!! Hier zit de kleine nog wel lekker in m'n buik. Flink aan het testen hoe ver m'n buik kan meerekken .. Geestelijk wat minder, dus vandaag al gestript en inleiding besproken, maar dat komt volgende week weer. Ze kon gelukkig wel strippen, dus er is al wel wat aan de gang daar beneden, het zit niet meer potdicht. Dat is fijn. Maarja, wie weet hoe lang het nog duurt..
Spannend aicirtap... Hoop dat het wat moois voortbrengt! Succes lonelywolf met de laatste loodjes! Ik heb 25 mei een afspraak bij de gynaecoloog ivm het myoom, dus neem aan dat er dan weer een echo wordt gemaakt, spannend! Ik heb al een flinke buik, zit me niet echt lekker. Voel mijn baarmoeder net onder de navel, terwijl het nog een stuk lager hoort te zitten... Dus hoop niet dat het myoom erg gegroeid is.... Spannend....
Spannend allemaal voor iedereen hier! Ik denk dat ik een donor heb gevonden. Via iemand dus hopelijk is het betrouwbaar genoeg. Waarschijnlijk zullen de inseminaties bij hem thuis gaan plaats vinden omdat hij zijn kinderen gewoon thuis heeft zitten. Doodeng, maar ik ben wel klaar om te gaan starten. het enige waar ik beetje tegenop kijk is dat de donor niet zegt wie hij is en me iets wilt aandoen ofzo hahaa en hoe ga ik t er in krijgen.. ik krijg een tampon al niet naar binnen. Dus als er mensen tips hebben? waar moet ik op letten kwa donor of andere tips.. welkom! Succes allemaal
Spannend bamrenate! Vind je het niet erg om dat bij hem te doen annloes? Ik zou dat niets vinden. Ik blijf ook meestal lekker lang liggen na de inseminatie. Lijkt me dat je daar toch niet op je gemak ligt. Zeker niet als het al moeilijk gaat, dan is je eigen veilige omgeving toch wel makkelijker. Ik denk dat je als donor toch best mag reizen naar de vrouw toe, of ben ik dan te streng? En met kinderen valt toch ook wel te regelen, denk ik dan. Ik zou sowieso altijd eerst (miss zelfs een paar keer) afspreken zonder te insemineren. Dat geeft je miss iets meer zekerheid dat het niet een of andere gek is die wat anders wil.
Ja ik vind het wel spannend, maar omdat hij gescheiden is, is het moeilijker zijn kinderen zomaar weg te kunnen brengen. We hebben uiteraard wel afgesproken dat hij zijn best gaat doen om iets te regelen. Die kant op vind ik op zich niet heel erg, hij heeft een zolderkamer waar ik mag blijven liggen zolang ik het prettig vind en mag uiteraard iemand meenemen. Ook wel fijn
Ik zou het alleen in eigen huis doen, daar doe je het vast niet op je gemak. De donor ging bij mij gelijk weg nadat hij zijn ding had gedaan, en dat kon ik mijn eigen ding doen op een ontspannen manier. Ik gebruikte een 1ml spuitje ideaal lang en dun. Ik persoonlijk zou het echt niet bij de donor thuis willen doen, maar goed dat is mijn mening....
En een donorcontract op stellen zonder dat zou ik niet beginnen. En is hij gescreend op ziektes en is daar bewijs van? Ik zou ook wat eng vinden om bij een donor thuis te doen. Straks wil hij het op de natuurlijke manier wil doen. Verder wel eens gehoord dat je kan vragen of hij het zaad alvast in het spuitje wil doen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Hij wil het absoluut niet op de natuurlijke manier doen. Hij gaf aan dat de 2 eerdere donaties aan andere ook bij hem thuis gegaan zijn omdat het voor hem wat lastig is. Donorcontract heb ik per mail al ontvangen met zijn gegevens en hij wacht nu nog op zijn papieren van nieuwe screening. Ook kan hij zich legitimeren. Ik heb aangegeven de eerste keer sowieso bij mij thuis te willen doen en hij gaat zijn best doen om wat voor de kinderen te kunnen regelen. Natuurlijk doe ik het liever ook in mijn eigen vertrouwde omgeving, maar ik ben bang dat er dan wel een aantal keren verloren zullen gaan. Mocht er iemand nog tips hebben waar je 'goede' donoren vandaan kan halen graag! beetje verder rond mailen kan nooit kwaad. misschien heb je via via goeie ervaringen gehoord? Net nu ik begonnen ben met mn cyclus peilen klopt er al geen snars meer van hahaha
He jakkes piep @ pinkbutterfly. Juni wordt gewoon onze maand! Vandaag follikelmeting gehad. 6 rechts en 3 links, allen al tussen de 16 en 20mm. En nog wat kleintjes. Linker eileider was niet goed in beeld te krijgen. En er zit een klein vleesboompje. Dinsdag 24 mei de punctie!
Nou dat klinkt verder wel positief en betrouwbaar annloes. Als jij je er maar prettig bij voelt en een goed gevoel hebt. Het is dan idd een afweging, om een poging te laten gaan of toch bij hem thuis te doen. Ik had mijn donor via bam-mam.nl nu moet ik wel zeggen dat ik daar al veel eerder ook op was. En ik geloof dat ik na de 3de keer daar rond te hebben gekeken mijn donor heb gevonden. Tussen alle troep die daar rondhangt..! Maar nu moet je betalen dus zal het miss weer net iets anders zijn. Je moet maar net de juiste treffen. Jammer PinkButterfly! Vond het altijd wel flink balen, maar daarna gewoon maar weer door gaan voor een nieuwe poging. Het zegt me allemaal niet zoveel aicirtap ben er totaal niet in thuis. Maar denk dat het wel goed is? Op dat vleesboompje na dan. En dan gaan ze die eitjes er dinsdag 24 mei eruit halen, en dan daar bevruchten? En dan weer terugplaatsen? Echt spannend allemaal. Hier zit de kleine er nog steeds in. Ik merk nu wel, ik hoor het van meerdere mensen, dit is wel een zwaar punt in je eentje. Zeker als je niets te doen hebt. De hele dag wachten, in je eentje. Geen partner om even bij te klagen of uit te huilen, die je afleid. Ik moet echt zelf heel veel moeite doen om mezelf af te leiden en bezig te houden. Anders ga ik denken en kom ik weer in een dip. Boos en verdrietig en teleurgesteld, ik wil die beeb nu, hoe lang moet ik nog wachten, hoe gaat het lopen. Zoveel onzekerheden, pfff. Strippen gaf niet meer als wat bloedverlies en buikpijn. Maandag nieuwe poging.
@ loneywolf - ik hoop dat je meisje snel komt! En met de punctie zuigen ze de follikels leeg en in dat vocht zit een eicel. In het lab bevruchten ze die met donorzaad. En als alles goed gaat volgende week vrijdag terug plaatsing.
Misschien een gekke vraag, maar inmiddels is het 36 dagen geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geworden.. hoe laat hoort ongeveer je cyclus te zijn? Ik wil in juli starten met ZI maar zo kan ik er geen touw aan vastknopen
Ben je recent gestopt met de pil? Zo ja vaak duurt het ff voor je een regelmatige cyclus hebt. Ik heb zelf de woman log app waarin ik mijn menstruaties bij hou. Ik neem aan dat je je menstruaties noteert in je agenda oid.