(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annloes

Annloes Lid

27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt!
    2e maand dat ik m niet slik.
    Ik hou dhet inderdaad bij in een app en in mijn agenda.

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Kan best dat hij nog niet regelmatig is. Dan is aan jou of veel geld aan ovulatie testen uit te geven. Je begint meestsl op dag 10. En dan 1 of 2 keer per dag. Of nog even wachten.

3. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Hoihoi,

Ik ben inmiddels bevallen van een super mooie dochter :)
    ik heb weinig tijd gehad om hier iets te schrijven. En ik ga m'n verhaal ook even kopiëren uit een ander topic :)
    Omdat ik het mentaal niet meer trok ben ik eerd ingeleid.

Ik ga eens een poging doen om mijn beval verhaal in het kort te doen. Wat vast niet zal lukken..
    Inleiden moest dus met de ballon. Die avond viel die eruit. En de volgende ochtend zou het dan echt beginnen.
    Ik mocht in elk geval al naar de kamer met het beval bad :)
    De vliezen hebben ze rond 09:00 uur gebroken (ik had 3cm) maar de weeën waren niet sterk genoeg. Dus aan het infuus, dat is een paar keer opgehoogd, maar stond nog steeds erg laag.
    In het begon trok ik het nog wel, maar het werd echt heel heftig. In bad gaan zitten wat fijn was, maar moest er na een half uurtje uit omdat vk kwam controleren. Jammer want toen ik eruit was, voelde de weeën nog heftiger. En zei vk dat ik 5 cm had. En dat was rond 14:30 uur.
    Ik vond dat het niet snel genoeg ging, en nog zolang met deze weeën zag ik niet zitten. Ik wilde liever geen pijnmedicatie. En ruggeprik vond ik heel eng. Maar uiteindelijk toch maar gedaan.
    Wat dus reuze meeviel!

Ik kan me weinig meer herinneren van het moment uit bad gaan tot de laatste 9cm. Mijn doula heeft wel alles netjes bijgehouden. Vandaar dat ik nog wel een mooi verhaal kan maken.
    De hartslag van de beeb was gedaald, en de vk vond dat ze niet snel genoeg indaalde. Een spoedkeizersnede kwam ook ter sprake, als het niet beter zou gaan. Ze hebben bloedonderzoek bij de baby gedaan en die was gelukkig wel goed, en de hartslag werd ook beter. En de gyn heeft nog gevoeld en vond dat de beeb nu wel voldoende was ingedaald.
    Grote opluchting!

Het wachten op de laatste cm ervaarde ik wel positief. De rust was helemaal teruggekeerd in de beval kamer.
    Het persen ging lekker snel. Na 4 persweeen was ze er al :)

Al met al dus heel anders gelopen dan ik dacht en hoopte, maar kijk er wel met een goed gevoel op terug.

Dat was 1. Voel me nu zo wisselend. Heb echt nog niet kunnen slapen. Af en toe een korte slaap van uurtje. Maar dat breekt me. En die pijnlijke hechtingen. Dochter doet het verder wel goed hoor, niets op aan te merken. Behalve dat ze dus snachts niet zo goed wil slapen :(
    Borstvoeding ging de eerste dag super goed, maar helaas is het aanhapen zo pijnlijk, en zat ik er al zo doorheen dat ik daar maar mee gestopt ben. Kolven daarentegen gaat wel super goed, dus ze krijgt nog gewoon lekker de bv, maar dan uit de fles.
    Ja, ik ben erg warrig en moe, vergeet constant dingen. Soms heb ik er de balen in, in hoe ik me voel. Maar m'n meisje maakt het wel waard.

Je weet dat het in je eentje zwaar wordt, en iedereen zegt het. Maar ik denk dat je pas zelf weet hoe zwaar het is, als je het gewoon meemaakt. Soms zijn het echt de kleine dingen. Die ik graag uit handen wil geven maar niet kan. Echt alles moet je zelf doen. Nu heb ik natuurlijk kraamhulp (echt super hulp) en m'n moeder blijft slapen. Ik vond het allemaal niet nodig, maar zonder m'n moeder in de nacht weet ik niet hoe ik dat had moeten doen. Ik heb zo een slaap tekort, dat als ik lag te slapen, ik er moeite mee heb om eruit te komen. Zelfs voor een huilende baby. Dat maakt alles zwaar. Altijd moet er iemand zijn om op de baby te letten. Nu kan het nog, dan doet de kraam dat, of let m'n moeder eventjes op. Maar als ik straks alleen ben, moet ik erop letten. Dan moet beeb altijd veilig zijn of in de buurt zijn.
    Maarja, ben nu ook doodop, dus stop weer met schrijven.

Hoe gaat het met de rest?

4. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Gefeliciteerd Lonelywolf! Het begin is gewoon slopend, met of zonder partner. Zal uiteindelijk beter worden als de kleine minder voedingen nodig heeft.

Hier alles goed, vorige week echo gehad bij de gyn. Het myoom ligt aan de andere kant als de placenta dus dat is gunstig. Heb wel meer kans dat de ontsluiting niet snel gaat en grotere kans op een bloeding na de bevalling. Dus wel extra spannend. Dus sowieso een ziekenhuisbevalling, maar dit was ik al van plan. Al te vaak de complicaties langs zien komen in mijn werk, thuisbevalling is voor mij dus not done.
    Ik wil graag tot 36 weken door werken, heb ik 2 weekjes langer verlof na de bevalling. Dat lijkt me erg fijn.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ loneywolf - gefeliciteerd met je dochter! Geniet van je meisje! De eerste tijd is denk zwaar: wennen aan elk, borstvoeding gedoe, herstellen van de bevalling etc. Ben heel benieuwd hoe ze heet.

@ bam renate - alweer bijna 15 weken zie ik! Er is bij mijn behandeling ook een vleesboompje ontdekt.

Ik heb vrijdag een 10 cellig embryootje terug geplaatst gekregen. Aanstaande donderdag bloedtest op hcg. Ik ben erg ziek geweest na de punctie. Vandaag is het de eerste dag dat ik mij wat beter voel, op de moeheid en rugpijn na.

6. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Oh ik hoop op goed nieuws aicirtap! Spannend zeg!
    Een vleesboom komt heel veel voor bij zo'n 30 tot 40%, maar meestal zijn dat kleintjes. Als ik op mijn rug lig heb ik gewoon een asymmetrische buik en voel je ook echt een harde bal zitten, dus dat is minder....

Ik denk dat ik bij 16 weken een extra echo laat doen om het geslacht te bepalen, ben zo nieuwsgierig! Ik heb het gevoel dat het een jongen wordt.
    Op 4 juli de 20 weken echo.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dank je! Al gekeken naar de nub theorie om te kijken of het jongen of meisje is? Lijkt mij apart van je buik.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    LonelyWolf van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Bam Renate, wat spannend!
    Ik wist door een echofoto van de vk het geslacht ook al snel door de NUB hihi kon ook niet missen!

9. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    hoe is het nu met je @lonleywolf?

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En bam renate weet je het geslacht al?

Zoals in mijn onderschrift te lezen is de verse tp niet gelukt :'(

11. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Ik dacht een jongen.... maar nee hoor... it's a girl!

Bijgevoegde bestanden:

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Wat leuk! In mijn omgeving zijn veel meisjes op komst :-D

13. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Leuk renate, een meisje :)

Flink balen aicirtap. Is nu in juli pas de volgende poging?

Hoe gaat het hier?
    Nou, op het moment wel goed eigenlijk. De eerste kraamdagen waren erg zwaar. En vermoeiend. Maar heb 2 nachten geleden eindelijk wat meer kunnen slapen. 4 uur achter elkaar, dat is gewoon al lang slapen.. En daarna nog eens 3 uurtjes.
    Dat scheelt veel. Het is nog steeds zwaar en vermoeiend, maar haalbaar en te doen. En de kleine maakt het allemaal ook zeker waard!
    En heb ook zeker m'n leuke momentjes en dat ik me onwijs gelukkig voel met m'n meisje.

Bv opnieuw geprobeerd en weer opnieuw mee gestopt. Ook het kolven bijna mee gestopt. Ik kolf nu nog 2 keer per dag, en de rest is fv. Heel jammer, maar ik trok dat echt niet.
    Slapen gaat ook steeds beter, meestal in haar eigen bedje, en sinds 2 nachten zit er iets meer tijd tussen de voedingen.
    Het huilen overdag wordt nu iets meer, maar dat schijnt normaal te zijn.
    Ik mag niet klagen vind ik, gaat allemaal wel z'n gangetje, het is veel wennen en een nieuw ritme zien te vinden.
    Maar volgende week ga ik weer sporten! Niet gelijk de zwaarste les hoor, rustig aan beginnen. En dan kijken hoe het met mijn conditie gesteld is.

Zo weer een hele update :)

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ loneywolf - fijn dat het genieten begonnen is. Heb je hulp gehad van een lactatie verpleegkundige? Bij de meeste verzekeringen wordt het vergoed.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    BamRenate wat leuk een meid!

Aircitap wat jammer meis :(

Lonely Wolf rustig aan hoor! Je lichaam moet ook herstellen, luister idd naar je lichaam!
    Jammer van de BV maar een happy mama betekend ook een happy baby!
    Ik heb 3 maanden volledig gegeven aan mn zoontje, de groei ging niet goed helaas, van de tweede lijn zakte hij naar de eerste en toen ook nog daaronder, dus hij krijgt nu ook fles en als troost de borst.

16. LonelyWolf

LonelyWolf Actief lid

9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ja, de lactatiedeskundige is ook langs geweest. Maar ik had er niet zoveel aan eigenlijk..
    Dat 2 keer per dag kolven was een leuk idee, maar na 2 dagen had ik al niets meer. Erg jammer, kan geen bv meer geven :(
    Maar heb er in elk geval alles aan gedaan.

Thnx bamjolan. Sporten is goed gegaan hoor! Kon zo 2 lesjes doen, en dag erna nergens last van. Dus het valt best wel mee met mijn conditie :)

Hier gaat het veder wel redelijk. Ga wat dingen uit proberen om te zorgen dat ze wat langer doorslaapt in de nacht, nu komt ze toch weer om de 3 uur. Blijft lastig de nachten. Maar verder is ze een super lieve baby!

Hoe gaat het met de rest??

17. Flynnagan

Flynnagan Niet meer actief

Hoi hoi

Mag ik me bij jullie voegen ?
    Ik ben ook een aanstaande "bam' mam 😊

Morgen is de eerste inseminatie, ga dit topic nog even van begin doorlezen... Kan toch niet slapen van de spanning hihi

Veel liefs,
    Flynn

18. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    #3538 BamRenate, 12 jul 2016
    Laatst bewerkt: 12 jul 2016
    Welkom Flynn!
    Leuk en spannend voor je! Heb je een bekende donor, of gevonden via internet?
    Ik vond het ook reuze spannend, maar had duidelijke afspraken met de donor. Eerst even wat drinken, dan deed hij zijn ding en ging gelijk weg. Kon ik daarna in alle rust mijn gang gaan.
    Ik zag van de week de docu de man met 100 kinderen, die zaaddonor had gewoon een hele business, vond ik niet normaal! De kinderen en vrouwen noemden hem ook papa... erg vreemd.

Succes, en hoop dat het gelijk raak is ;) gebruik je ovulatietesten? Of weet je precies hoe je cyclus is? Ik vond de testen van clear Blue ideaal (via marktplaats vaak goedkoop te krijgen). Zodra ik een smiley had kwam de donor dezelfde avond of volgende ochtend.

19. Flynnagan

Flynnagan Niet meer actief

Hoi hoi

@bam Renate
    De donor is een goede kennis dus dat is wel prettig
    Heb net de eerste inseminatie achter de rug en ben dol enthousiast hihihi 🙈
    Ik ben ruim een half jaar van tevoren begonnen met ovulatie testen, zo kwam ik erachter dat mijn ovulatie bijna altijd op dezelfde dag/data valt, alleen soms bij een wat langere cyclus zoals ik afgelopen maand had (33) komt me ei soms eerder soms later..
    Had eigenlijk over twee dagen pas de 1e maar dat was dus al vandaag omdat ik gister en vett positieve ovu test had 😍

Veel liefs en warmte,
    Flynn

20. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Haha herkenbaar.... nou ik zal voor je duimen! Nu twee weken geduld dat is het lastigst. Succes!!

Deel Deze Pagina