(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Hahaha jaa superr lastig 🙈😄
    Hoe zit dat met die vroege zwangerschapstesten ?
    Kan je dan echt eerder dan met een normale zwangerschapstest een zwangerschap opsporen ?
    Liefs Flynn
     
  2. BamRenate

    BamRenate Actief lid

    3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Ik zou geen vroege test adviseren.... soms geeft het positief aan en wordt je vervolgens toch ongesteld, blij met een dode mus... er kan zoveel misgaan die eerste weken. Dus beter afwachten tot je ongesteld zou worden en dan testen..... maar dat is mijn advies.
     
  3. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Oké ja dat advies ga ik dan wel opvolgen.. dankjewell 😊
    Wil juist zoveel mogelijk teleurstelling voor mezelf voorkomen.
    Liefs
     
  4. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Verkeerde knopje 🙈
     
  5. Annloes

    Annloes Lid

    27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal flynn,
    Hier helaas nog geen stap verder, de donor reageert niet meer.
    Dus ik zal weer van voor af aan moeten beginnen met zoeken of toch maar bij een kliniek gaan inschrijven.
    Hoe is het met de rest?
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb volgende week vrijdag de echo voor de cryo terugplaatsing. Ik hoop dat mijn eskimootje goed ontdooit en warm in mijn buik mee naar huis kan ;) Ben zo bang dat hij/zij niet goed ontdooit of dat er wat anders mis is :( Verder gaat niet zo geweldig maar dat komt door de maand juli. Lang verhaal.

    Veel succes flynngan!

    @ bamrenate - hoe gaat het met je zwangerschap? Je meisje helemaal goed gekeurd bij de 20 weken echo?
     
  7. LonelyWolf

    LonelyWolf Actief lid

    9 jun 2015
    289
    0
    16
    Welkom Flynnagan, en succes!!

    Wat vervelend Annloes. Miss is een kliniek dan toch niet zo'n slecht idee. Mijn zoektocht heeft ook wel even geduurd hoor.

    Hier druk druk druk met mijn lieve meisje. Ze is zo zoet, echt een droombaby, noujha, meestal dan. Ze heeft ook echt wel haar huiluurtjes.
    Met mij gaat het ook steeds beter, en het sporten gaat ook weer toppie, ben daar zo blij mee.
     
  8. LonelyWolf

    LonelyWolf Actief lid

    9 jun 2015
    289
    0
    16
    Spannend weer aicirtap!! Jammer dat juli dan niet zo'n fijne maand is :(
     
  9. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Hoi hoi,
    Dankjewell ☺
    Vandaag de 3e inseminatie van deze maand gehad,
    Morgen nog een keer en dan word het afwachten hihi
    Mijn NOD valt op de 30e en ben errrug benieuwd 🙈🙈

    Wat zijn eigenlijk de meest voorkomende zwangerschaps-kwalen en waaraan merkten de zwangeren/moeders onder ons dat ze zwanger waren ?

    Veel succes, sterkte en liefde voor jullie allemaal
    Flynn 😙
     
  10. LonelyWolf

    LonelyWolf Actief lid

    9 jun 2015
    289
    0
    16
    Phoe, denk dat dat voor iedereen verschilt. Maar zeker als je probeert zwanger te worden, zul je van alles voelen of denken te voelen.

    Het is ook een beetje ware bamrenate zegt met de vroege positieve testen. Er kan nog van alles mis gaan.. Ik voelde ook heel vaak 'iets'. Een gevoel, of gevoeligere borsten, andere afscheiding, krampjes, pijntjes enz.
    Maar de laatste keer was ik er zeker van dat het niet gelukt was, ik dacht echt dat ik te vroeg had geïnsemineerd. Maar blijkbaar was het juist toen raak, en ik heb niets anders gevoeld als anders.

    Maar ik snap je wel, het blijft spannend, en je wilt het zo snel mogelijk weten! :)
    Die wachtweken zijn echt moeilijk..


    Ik ben nu weer (heel licht) ongesteld. En ik denk dat ik weer snel ga beginnen met m'n ovu testen en temp bijhouden. Nooit gedacht dat ik nog een 2de zou willen, na een moeilijke en zware zwangerschap. Maar ik ga er gewoon weer voor. Maar eerst ff m'n cyclus testen, en ontzwangeren :) en natuurlijk genieten van m'n kleine meisie!
    Het echte werk komt later wel.
     
  11. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Hihihi wat klinkt dat goed lonely wolf 😊🙈
    Had zelf ook niet verwacht dat ik een kindje zou willen zonder partner, ik heb hyperemesis gravidarum dus het word zwaar en zie er ergens ook tegenop....
    Maar als ik dan denk aan datgene wat je ervoor terug krijgt heb ik het er zoo ontzettend graag voor over ❤

    Ik heb ook nog een best persoonlijke vraag:
    Vertellen/vertelden jullie je ouders dat je via ZI zwanger bent geraakt ? En hoe vertel je dit dan ?

    Heel veel liefs,
    Flynn 😙
     
  12. LonelyWolf

    LonelyWolf Actief lid

    9 jun 2015
    289
    0
    16
    Dat ik een kindje wilde, wist ik al heeeel lang, en als ik geen partner zou hebben, dan maar zonder. En dat wisten mijn ouders eigenlijk ook al heel lang. Dus voor mij was het niet moeilijk om het aan mijn ouders te vertellen.

    Weten jouw ouders het nog niet?
    Tegen andere mensen ben ik ook gewoon heel open, en zeg dan altijd dat ik een donor heb.


    Goed dat je nu al weet dat je hyperemesis gravidarum hebt. Ik wist het van te voren niet. Ja, het is heel erg zwaar. Ik werd ook veel te laat naar het ziekenhuis gestuurd.
    Vanaf week 6 misselijk en overgeven, in week 12/13 in het ziekenhuis, 4 dagen aan het infuus. Was toen al 12 kilo afgevallen..:(
    Heb tot week 21 nog moeten overgeven en ben misselijk geweest tot week 31.
    Volgende zwangerschap begin ik gelijk met de zwaarste medicatie tegen misselijkheid, en laat ik eerder mijn urine checken, zodat ik eerder in het ziekenhuis kom als dat nodig is.
     
  13. LonelyWolf

    LonelyWolf Actief lid

    9 jun 2015
    289
    0
    16
    Maar het is het allemaal waard hoor!! Al geloofde ik dat soms niet.
    Feit dat ik toch (al snel) een tweede wil, zeg al heel wat.:D
     
  14. BamRenate

    BamRenate Actief lid

    3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Ik had mijn ouders de eerste keer nog niks verteld, toen een miskraam gehad. . Ik ben blij dat zij dat niet hebben meegemaakt. De tweede keer heb ik het na de termijn echo verteld, was toen ruim 10 weken.
    Ik had een kaart gekocht waarop stond: Keep calm jullie worden opa en oma, en aan de binnenkant heb ik mijn verhaal beschreven. Dit heb ik gegeven, en ze waren dolenthousiast en totaal verbaasd hihi.... ze hebben elkaar de hele dag opa en oma genoemd....
    Alle details heb ik verder niet verteld, gewoon dmv een donor. Ze hoeven ook niet alles te weten ;)
     
  15. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Hoi hoi

    Nou lonely wolf.. klinkt misschien maf, maar voel me nu minder alleen... hier in de omgeving qua vrienden/familie/kennissen is niemand er bekend mee, ook mijn huisarts wist niet goed wat ze ertegen kon doen (noemde het nieuw/apart?!)
    Uiteindelijk na aandringen emesafene gekregen en dat hielp wel iets, uiteindelijk uitgelopen op een miskraam en curettage.. was toen bijna 12 weken zwanger 😔

    Hierna is de relatie ook op een hele nare manier stukgelopen waardoor ik al het vertrouwen verloor.

    Nu anderhalf jaar verder voel ik me beter en sterker, en straks als ik een kleine heb rondkruipen is mijn gezinnetje compleet ❤

    Tegen mijn beste vriendin zei ik ja inderdaad via een donor en een potje, ik kies ervoor een kind te krijgen voor de rest van mijn leven,
    Niet een volwassen kind dat ik heb voor maar even...

    Mijn ouders weten het nog niet, wil het ze ergens wel vertellen maar ben bang voor onbegrip.. bij mijn vorige zwangerschap vonden ze dat ik abortus moest ondergaan dus ik twijfel nog een beetje..

    Sorry voor de lap tekst 🙈
    Veel liefs,
    Flynn
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    ik lees dat je 1x eerder zwanger bent geweest en misselijk. misselijk tot 12 weken is redelijk normaal en dat betekend absoluut niet meteen dat je HG hebt. Ik zou me daar dus ook nog niet te druk over gaan maken. ik was bij beide kids tot een week of 15 ziek en daarna weinig meer aan de hand.

    maar vraagje: waarom 3-4x insemineren??
     
  17. BamRenate

    BamRenate Actief lid

    3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Zo vaak insemineren lijkt me ook niet nodig, zaad leeft een aantal dagen. Ik heb steeds maar 1 keer geinsemineerd (en van de 3 pogingen 2x raak). Zodra ik een smiley had kwam de donor of dezelfde avond of de volgende ochtend.

    Ik ben ook erg misselijk geweest vanaf 5.5 week tot iets van 10 weken en niet in de ochtend maar de hele dag, had gewoon gesprongen vaatjes rondom mijn ogen van het overgeven. Maar dat was het allemaal waard. Allang blij dat ik er geen 9 maanden last van heb.
    En elke zwangerschap is weer anders, dus hoe een volgende loopt weet je nooit.
     
  18. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Hoi
    @damay77 dat ik HG heb weet ik zeker.. Dit is niet te vergelijken met normale zwangerschaps misselijkheid. In de eerste maand was ik al 2 kilo kwijt in de tweedde maand zat ik al op 7.
    Alleen de gedachte aan een glaasje water deed me overgeven en zelfs een crackertje was teveel.
    Kan dus wel met zekerheid stellen dat ik HG heb.
    Het 3-4 keer insemineren doe ik voor mijn eigen gevoel van zekerheid, als ik maar 1keer doe zou ik gaan twijfelen de rest van de maand en erger teleurgesteld als ik ongesteld word.
    Zo weet ik tenminste zeker dat ik niet te vroeg of te laat kan zijn.
     
  19. Annloes

    Annloes Lid

    27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

    Daar ben ik weer een keertje hoor, sorry druk druk.
    Inmiddels de eerste stap gezet en mij ingeschreven bij Geertgen.
    Ben meteen gebeld en heb 5 oktober mijn intake geplant staan.
    Weten jullie wat de wachtlijst is voor je voor de eerste poging mag?
    Verder denk ik erover om ook in hoofddorp(reinier de graaf) me in te laten schrijven. Weet iemand hiervan de wachtlijst?

    Hoe is het met de rest?

    xx
     
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @ anneloes - Eh in hoofddorp zit niet reinier de graaf, en er zijn maar een aantal ziekenhuizen/klinieken die alleenstaanden toe laten. Ik weet niet waar jij woont? Ik weet waar alles zit, maar dan moet ik even weten waar je woont, je mag ook een pb sturen.

    Ik echo gehad voor cryo tp. Mijn ei is te klein, baarmoederslijmvlies wel goed van dikte. Nu moet de echo dinsdag goed zijn of ovulatietest positief daarvoor dan kan ik nog net de cryo laten terugplaatsen voor de vakantie. Dus hopelijk werkt mijn lijf mee!
     

Deel Deze Pagina