(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annloes

    Annloes Lid

    27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

    Ik bedoel voorburg, volgens mij helpen ze daar wel alleenstaande en mijn verzekering heeft een contract met ze.

    Weet je evt meer in omgeving haarlem?

    xx
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    AMC in Amsterdam

    MCK in leiderdorp maar denk dat je net buiten postcode gebied valt.

    Er komen wel ziekenhuizen bij. Maar voorburg heeft geen eigen spermabank volgens mij. Dus dan moet je even informeren waar zij de zaadjes vandaan halen. Ik wil zelf geen Deense/Duitse donor.
    Geertgen maakt ook gebruik van Deense/Duitse donoren of je moet meedoen aan dat wederkerigheid prinicipe.

    Nij Geertgen werkt samen met Nij Barrehus in Wolvega. Zie dat vanuit haarlem even ver rijden is.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
  4. Annloes

    Annloes Lid

    27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks!
    Ik heb morgen sowieso even contact met voorburg en dan hoor ik het wel
     
  5. Annloes

    Annloes Lid

    27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Medio februari ben ik aan de beurt voor intake.
    Vrouw aan de telefoon zei dat het daarna wel redelijk een vaart heeft.
    Twijfel of ik nu mn afspraak bij geertgen van oktober ga annuleren.
    Daar krijg ik maar max 65% vergoed en reinier de graaf de volle 100%
    Ben bang dat het bij reinier de graaf toch ineens nog langer wachten is.
    Twijfel twijfel haha
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb zowel de intake bij umc utrecht en bij rijnstate gedaan. Gekozen voor de laatste. Je kan altijd gewoon naar de intake gaan en kijken of het goed voelt etc.

    Heeft Voorburg een eigen spermabank?
     
  7. Annloes

    Annloes Lid

    27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergeten te vragen..
    zal ik binnenkort nog even doen:)
     
  8. LonelyWolf

    LonelyWolf Actief lid

    9 jun 2015
    289
    0
    16
    Ik voelde me ook wel een stukje beter toen ik verhalen van andere las. Maar hier op het forum zijn er volgens mij ook genoeg zwangeren die HG hebben, of hebben gehad. Kan zo maar bij een volgende zwangerschap heel anders lopen (daar hoop ik dan toch stiekem ook wel op).
    Jammer dat je dan zo moet aandringen op medicatie. Mijn huisarts nam het ook allemaal niet zo serieus. Gelukkig mijn vk wel!
    Emesafene werkte bij mij niet echt, volgens mij had ik ook nog primperan geprobeerd, maar heb uiteindelijke Zorfran (ondansetron) gekregen en dat hiel gelukkig wel een beetje :)

    Annloes, zou gewoon die intakes doen, en dan idd maar kijken. Maar februari, dat is nog wel een eindje weg. (Dan wil ik ook weer gaan proberen voor een 2de, kan niet wachten :) ).

    Aicirtap, ik lees morgen de cyro tp? Veel succes in elk geval!

    Hier gaat alles nog goed hoor, ups en downs, van de beeb dan. Goede en slechte dagen. Met mij gaat het meestal wel goed gelukkig.
     
  9. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Aircitap succes meis!

    Ik kreeg te horen dat mijn donor niet meer doneert.
    Schrok ik even van, Ondanks dat ik 5 kids nu ook wel goed vind, maar mijn vriendin helpt hij niet meer.
    Ze zat al te kijken via internet, iemand ervaring met European sperm bank oid? En de ervaringen met haar wilt delen?
     
  10. LonelyWolf

    LonelyWolf Actief lid

    9 jun 2015
    289
    0
    16
    Dat is wel jammer bamjolan, dat hij haar niet meer wilt helpen. In ons contractje stond ook dat we hadden afgesproken dat als er een wens is voor een tweede (binnen 2 jaar ofzoiets) hij dan weer doneert.

    Sorry, heb daar verder geen ervaring mee. Dus ik zou het niet weten.
     
  11. PinkButterfly

    PinkButterfly Actief lid

    9 sep 2012
    441
    0
    16
    Hallo meiden,

    Ben ik weer even.. Mijn laatste donor heb ik na 3 pogingen de laan uitgestuurd. Toch niet echt een goed gevoel bij aangezien hij voor de zoveelste keer aangaf dat hij het toch graag op de natuurlijke manier wilde doen. Aangezien ik al een aantal keer had aangegeven daar geen interesse in te hebben werd ik het eigenlijk een beetje zat. Kwam hij ineens met een enorm verhaal over hoe leuk, knap, grappig en aardig ik ben en dat ik niet onzeker hoef te zijn (uh bedankt maar ik heb geen probleem met mijn zelfvertrouwen). Vervolgens of we dan niet konden knuffelen tijdens de inseminatie (yakkes). Uiteindelijk vertelde hij dat hij zich gebruikt voelt voor zijn zaad en dat ik moest begrijpen dat hij ook gewoon gevoelens en behoeftes had (uhm; dit noemen we nou doneren, niet mijn probleem, zoek een vriendin!).

    Je snapt het; na deze treurige verschijning werd ik bevestigd in mijn gevoel. En we kunnen weer opnieuw beginnen........

    Besloten om mij opnieuw aan te melden bij GG. Heb daar natuurlijk een eiceldonatie gedaan en altijd een heel prettig gevoel bij ze gehad. Moest wel even omschakelen, ik wilde zo graag zelf mijn donor uitzoeken :(

    Eind September weer die kant op..... Ik hou jullie op de hoogte!

    Liefs
     
  12. BamRenate

    BamRenate Actief lid

    3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Bah wat een creep! Ik mag dus wel echt heel blij zijn met mijn donor, was snel gevonden en betrouwbaar. Geen rare dingen.....
    Succes!
     
  13. Annloes

    Annloes Lid

    27 apr 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed naar je gevoel luisteren!
    Verstandig om inderdaad te stoppen, want zo hoort het volgens mij niet.
    Heb je denk ik goed gedaan:)
     
  14. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lonelywolf ja idd maar zij hadden geen contract verder.

    Pink. Wat een Griezel!!
    Nee dat zou ik ook niet doen!
    Dan heeft hij toch een verkeerd beeld van doneren!

    Mijn ventje is volgende week alweer 7 maanden, gaat hard!
     
  15. Yasemin19

    Yasemin19 Niet meer actief

    #3575 Yasemin19, 5 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2016
    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat ik in dit topic mee mag kletsen...
    Na een lange tijd nadenken en overwegen heb ik ook de beslissing genomen om een BAM te worden.
    Ik ben 27 en mijn laatste relatie is in 2009 beëindigd. Dat was ook een enorm slechte relatie met mishandeling etc. Sinds 3 jaar regelmatig gedate maar dat was elke keer niks. Ook daar slechte ervaringen mee. Het enige wat ik al mijn hele leven zeker weet is dat ik ontzetend graag een kindje wil. Na alle rot ervaringen heb ik dus weloverwogen deze keus gemaakt :)
    Een jongen die ik ken wil me graag helpen en dus mijn donor zijn. Afgelopen Vrijdag heb ik voor het laatst de pil geslikt en sinds gisteren ben ik ongesteld. Ik heb vanaf mijn 14e de pil geslikt dus ik ben benieuwd hoelang ik nu ongesteld zal zijn en wanneer ik dan weer ongesteld word en wat dus mijn cyclus zal zijn :)
     
  16. BamRenate

    BamRenate Actief lid

    3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Welkom Yasemin 19.
    Spannend allemaal! Fijn dat je een bekende donor hebt.
    Ik had na 6 weken mijn eisprong na het stoppen met de pil. Ik had een erg pijnlijke eisprong, wel gemakkelijk. En was gelijk bij de eerste donatie zwanger....dus niet ongesteld geweest. Helaas geëindigd in een miskraam.
    Ik hoop voor jou dat het ook snel raak mag zijn! Wens je veel succes!
     
  17. Yasemin19

    Yasemin19 Niet meer actief

    Dankjewel BamRenate! Fijn dat je zwangerchap nu wel goed gaat! Ik hoop zelf ook dat het snel raak mag zijn. Nu ik eenmaal deze beslissing heb genomen ben ik ook een soort van 'opgelucht' en wil ik het zelfs nog meer lijkt wel als je begrijpt wat ik bedoel :)
    Maar jij voelde dus echt je eisprong? Ook ovulatietesten gebruikt of dat niet?
    Heel veel succes met je zwangerschap!
     
  18. BamRenate

    BamRenate Actief lid

    3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Ik gebruikte ook ovulatietesten... Maar eigenlijk meer bij pijn en (sorry hihi) maar meer slijmerige afscheiding... Dus als ik dat had, deed ik een ovulatietest ter bevestiging. Altijd clear Blue, stuk duidelijker dan de streepjestesten. Ik kocht het vaak via marktplaats voor een zacht prijsje. Zodra ik dan een smiley had, kwam de donor dezelfde avond of volgende ochtend...en dat heeft gewerkt ;)
    Als je er eenmaal mee bezig bent en de knoop hebt doorgehakt wil je het ook echt graag (en snel). Familie, vrienden en collega's hebben allemaal super positief gereageerd ook al wisten de meesten totaal niet dat ik daar mee bezig was.
     
  19. Yasemin19

    Yasemin19 Niet meer actief

    Ik heb gisteren wel bij de action alvast een doosje ovulatietesten meegenomen. Ik ben benieuwd of ik mijn eisprong duidelijk ga voelen.
    Mijn moeder, zus, beste vriendin en een paar andere mensen die ik het verteld hebben reageren gelukkig ook allemaal heel positief :)
     
  20. kleintje85

    kleintje85 Bekend lid

    5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Hoi hoi :)

    Ik hoop dat ik ook mee mag kletsen :)

    Ik ben 31 jaar en heb 2 jaar terug de knoop doorgehakt om via een donor zwanger te worden.. Hiervoor heb ik eerst heel veel uitgezocht, wat wil ik.. Hoe wil ik het. Hoe is deze beslissing voor een kind? Na veel lezen hier voor gekozen. Niet via ZI maar via het umc utrecht. 5 mei 2015 heb ik me ingeschreven. Afgelopen maandag was het eindelijk zo ver. Ik mocht 2 donoren uitkiezen/matchen. Nu is het wachten en hopen op een positieve ovu test over ongeveer 14 dagen.. Spannend! :)
     

Deel Deze Pagina