(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Na 6x kijken ze of je eileiders wel open zijn. Als alles goed is, gaan ze weer 6x insemineren.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lieve Mar, wat ontzettend balen zeg!!
    Had zo gehoopt dat het gelukt zou zijn! :(

Ik ben niet zo vaak meer op t forum momenteel.
    Druk druk...deze week alles bestellen voor het nieuwe huis.

3. sesa

sesa Niet meer actief

@Mar, ok dan snap ik het.

@Bamjolan, druk he zo'n verhuizing?

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @mar, knuffies voor jou. Wat naar zeg dat het weer niet zo mocht zijn. Ik blijf hopen en duimen voor je komende ronde. Wel fijn dat ze met 6 mnd checken of je eileiders open zijn.
    Bij mij zaten die dicht en dan kun je insemineren wat je wilt, maar wordt je nooit zwanger. Je zou ook kunnen vragen aan je huisarts of hij progesteron wil prikken week na je eisprong. Dan weet je of je een (goede)eisprong hebt gehad.

@sesa, Ik hoop dat je het toch bij het verkeerde eind hebt en je toch geen rode duivels op bezoek krijgt. Ik denk aan je.

@mar, suc6 met de verhuizing

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier: mooie echo vandaag weer gehad. Goede uitslag nekplooimeting. Dus beebje maakt het prima. Met mij gaat het weer minder, vandaar dat ik weinig aanwezig ben.
    Wordt er moedeloos van. Ik kan echt nog niet enorm genieten van mijn zwangerschap. Ik lever alleen strijdt tegen eten/drinken. Ben zo uitgeput en zo beroerd. Eigenlijk zouden we vandaag na de echo naar prenatal gaan om een leuk eerste pakje uit te gaan zoeken, maar daar was ik echt te ziek voor. Dus dat komt nog wel een keer. Wel nieuw medicijn gehad van de homeopaat. Hoop dat die wel aan gaat slaan. Want kan/durf ondertussen nergens meer heen. Hoop echt dat het snel beter wordt.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Musicalfan, wat balen dat je je nog steeds zo rot voelt! Wel fijn dat beebje het goed doet!

7. sesa

sesa Niet meer actief

@Musicalfan, wat naar meid! Gelukkig maakt je baby het goed

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen Musicalfan. Na 12 weken wordt het toch vaak beter?

Vanmorgen ben ik bij de dochter van mijn vriendin gaan kijken. Wat een prachtig popje is dat zeg. Nu lijkt L ineens zo groot met haar 5 kilo alweer. Haar dochter weegt maar 5 en halve pond.

9. Anemoontje

20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mar; Balen.. Maar weet je wat wel grappig is? Ik twijfelde ook na poging drie of ik een pauze zou inlassen. Niet gedaan en poging vier was raak! En aangezien jouw verhaal zo erg op de mijne lijkt... ;)

@Musicalfan; Hou vol hoor, het wordt echt beter!!

Ik heb afgelopen week een mailtje gekregen van het kinderdagverblijf waar mijn grootste voorkeur naar uitging, namelijk eentje vlak achter mijn huis, dat ik de vier dagen die ik graag wilde per 1 januari krijg! Ik sprong een gat in de lucht!

Ook hier vaak mensen die zeggen "wat knap van je" dat je het alleen gaat doen, maar inderdaad; nooit over nagedacht of het knap zou zijn, maar gewoon mijn hart gevolgd! Mijn moeder kwam van de week met een heel mooie uitspraak en die wil ik jullie niet onthouden:

Durven is je evenwicht verliezen,
    niet durven is jezelf verliezen!

Welterusten voor nu! X

10. sesa

sesa Niet meer actief

@Anemoontje, had jij nou ook IUI gedaan?of ZI

11. Monique0102

Monique0102 Actief lid

23 jul 2011
    108
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Beek en Donk
    Hallo meiden,

Als het mag kom ik ook graag meepraten met jullie.
    Ik ben morgen 2 weken geleden bevallen van mijn zoontje Kyan.
    Ik heb ook bewust gekozen voor het alleenstaand moederschap.
    Ik ben bij GG onder behandeling geweest en na 3 IUI-pogingen was ik zwanger.
    Ik ben inmiddels thuis, maar mijn zoontje ligt helaas nog in het ziekenhuis.
    Dit om verschillende redenen. Ik heb een zware zwangerschap gehad vanwege enorme buikpijn en daarvoor moest ik uiteindelijk aan de Tramadol (morfine) en Lorazepam (slaapmedicatie) om het toch allemaal vol te kunnen houden. Uiteindelijk heeft de verloskundige van het ziekenhuis mij met 37 weken en 5 dagen ingeleid. Ik zou anders pas aankomende zaterdag 23 juni uitgerekend zijn. De redenen voor inleiding waren onvoldoende vruchtwater, de groeiachterstand van mijn kindje en mijn buikpijn.
    Gelukkig was Kyan toch iets zwaarder dan verwacht. de dag voor de bevalling wees de groeiecho nog 2300 gram uit, maar Kyan was met zijn geboorte 2690 gram. Helaas is hij flink afgevallen en woog hij vandaag 2565 gram. Hij heeft toch meer meegekregen van mijn medicatie dan verwacht en tevens heeft hij last van zijn lage geboortegewicht en het feit dat hij met 37 weken en 5 dagen geboren is. Op zichzelf zijn dat meestal geen oorzaken waardoor een kindje opstartproblemen kan hebben, maar dezde combinatie kan daar wel voor zorgen.
    Kyan drinkt sinds gisteren zelfstandig tot zover dat hij el wat mag laten staan en dat bij een 8e voeding krijgt. Laat hij meer dan 70 cc staan dus 1 flesvoeding dan gaat hij toch weer een sonde krijgen dus dat blijft elke keer erg spannend.
    Gelukkig wordt in het ziekenhuis positief gereageerd op het feit dat ik alleenstaande moeder ben en ook andere ouders kijken er niet van op gelukkig. Ik heb toch wel veel negatieve reacties gehad voor en tijdens mijn zwangerschap maar ik ben wel altijd achter mijn beslissing blijven staan gelukkig.
    Afgelopen zondag was het vaderdag en de nachtdienst van de couveuseafdeling heeft met de kindjes flink geknutseld. Ik had een aangepast cadeautje gekregen dus aan mij hadden ze ook gedacht en dat vond ik toch wel heel attent. Ze hadden een lelieblad uitgeknipt met daarop een badkikkertje en een 1e voetafdrukje van ons eigen kindje. Echt super leuk.
    Wel wordt vaak gevraagd of ik voldoende hulp heb als Kyan thuis gaat komen. Ze willen echt meedenken en mocht blijken dat ik even niet alleen de zorg voor Kyan aan zou kunnen in het begin als hij thuis is, dan willen ze ook met mij meekijken, maar ik denk dat ik el voldoende ga hebben aan de couveusenazorg.
    Dit was even zo'n beetje mijn verhaal.
    Als het mag ga ik vanaf nu meelezen en reageren en hopelijk zullen we veel aan elkaar hebben.

12. bamapeldoorn

bamapeldoorn Actief lid

3 jun 2012
    338
    0
    0
    welkom monique
    ten eerste gefeliciteerd met je zoontje, wel jammer dat hij nog niet thuis is hopelijk gaat het snel goed met hem. wel leuk dat het team op vaderdag aan jouw heeft gedacht.

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom monique!
    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Wat vervelend dat hij nog in het ziekenhuis ligt! Hopelijk mag je hem snel mee naar huis nemen!

14. Anemoontje

20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    Welkom Monique! Ik sluit me aan bij vorgaande sprekers; gefeliciteerd ten eerste en hopelijk is Kyan gauw bij je thuis!!

@Sesa; Ik heb IUI gedaan bij Geertgen. Poging 1 was raak, maar dat is misgegaan en poging 4 was wederom raak!

15. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

een tijd niet geweest. Moet weer even wennen aan het werken.

@Monique welkom. Gefelicieerd met je zoon, hoop dat hij snel weer mee naar huis mag.

@musicalfan ik hoop voor je dat het idd nu na 12 weken een stuk minder wordt. hou nog even vol, want je krijgt er echt iets moois voor terug (ik weet nog wel dat ik ziek was- 5 maanden- , maar als ik nu in de box kijk, dan ben ik dat weer op slag vergeten!)

@sesa ik heb het misschien tussen de berichten gemist, maar wordt het toch wijn dit weekend??

@bamjolan schiet het al een beetje op in je nieuwe huis? Weet je al wanneer je officieel over gaat?

@anemoontje heerlijk dat je straks een plekje hebt voor je kleine, dat is dan een zorg(je) minder.

ik ga nu even mijn ventje op bed leggen, nog even een uurtje slapen voordat we straks voor het eerst naar de babymassage gaan, ben benieuwd.

16. sesa

sesa Niet meer actief

@Sibje, ik ben ongi geworden dus aan de wijn dit weekend. Ik ga voor poging 11 in juli.

@Monique, ik ken jou toch van de geertgendames?

17. gnoetje

gnoetje Lid

28 mrt 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames,

ik kijk zo af en toe mee maar wil nu toch ook even een hele concrete vraag stellen. allereerst: ik ben 35, alleenstaand en wil heel graag een kindje. ben 1x zwanger geweest met partner maar dat mondde uit in een miskraam. nu dus orienteren om het alleen te doen.

ik was vandaag voor het eerst in Geertgen. nadat ik me verbaasde over de verre ligging en dat het er niet makkelijk komen is met OV heb ik wel een prima afspraak gehad. het ging alleen allemaal heel snel. het gesprek met de arts duurde maar 5 minuten en het gesprek met de verpleegkundige 3 minuten. alle vragen die ik had zouden in een latere afspraak aan bod komen... dat vond ik niet zo fijn.

maar goed. de vraag die ik dus wilde stellen maar van de weeromstuit vergat is: als je zelf een donor aandraagt, wordt van die persoon dan de zaadkwaliteit gecontroleerd? de persoon die wellicht donor wil worden heeft in het verleden ooit kinderen willen krijgen en dat is toen niet gelukt. hij is er nooit achter gekomen of dat nu aan hem, aan haar lag of gewoon bad luck.

en hoeveel zaad moet je dan doneren om even vooruit te kunnen, als het ware? weet iemand dat? hij vindt het prima, maar heeft logischerwijs niet zo'n zin om elke maand heen en weer te rijden naar Gemert om er een kwakje af te leveren. om die reden wil hij ook niet met behulp van zelfinseminatie: ook gezien het feit dat we niet dicht bij elkaar in de buurt wonen zou dat wat ingewikkeld zijn...

dank alvast voor de antwoorden!

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Welkom Gnoetje.
    Ik kan me dat ook nog herinneren van de eerste afspraak. Ik stond zo weer buiten terwijl ik veel meer info had verwacht. En vooral als je dan erg lang hebt moeten reizen voelt dat wel als een domper. Maar uiteindelijk was ik er wel heel tevreden en was ik zo zwanger. (Ook in de eerste poging Anemoontje :)) Jouw vragen komen pas aan bod in het gesprek over de donorkeuze.
    Maar de zaadkwaliteit wel gecontroleerd, ook op soa's e.d.Dat is een voordeel van het in de kliniek doen. Eigenlijk moet het dan ook nog (een jaar geloof ik) in de diepvries blijven liggen om HIV geheel uit te sluiten, maar je mag dat overslaan als je ervoor tekent. Hoe vaak je donor moet doneren weet ik niet, zal ook aan de zaadkwaliteit liggen.

19. Tamio

Tamio Niet meer actief

Jij ook welkom Monique!

Ik baker L voortaan in 's avonds, dan slaapt ze zo goed. Rond de 8 uur aan een stuk. Vanacht zelfs ruim 9 uur!! Ze is zoals ik verwachtte dat een baby zou zijn voordat ik M kreeg. Daarna dacht ik dat dat een illusie was, maar het kan dus echt. Lekker mee poppen en af en toe voeding in stoppen :D

M is ineens helemaal verzot op het spelletje 'verbind de punten'. Nou leert ze dus weer in een razend tempo de cijfers tm 100 lezen. Wat gaat dat toch snel allemaal. Nog 1 week en dan is het zomervakantie. Ik denk dat ze daar erg aan toe is en dat het haar veel rust zal geven. Ze heeft namelijk erg veel moeite met de drukte in de klas. Ik dacht dat de klassen volgend jaar wel kleiner zouden zijn, omdat groep 3 weg is en er het hele jaar instroom gaat komen, maar haar klas begint volgend jaar al met 25 kinderen :(. Maar nu eerst maar van de vakantie genieten en ik hoop en denk dat haar gedrag dan wel beter zal worden. Na de vakantie komt schoolmaatschappelijk werk om haar gedrag te gaan observeren.

20. sesa

sesa Niet meer actief

@Gnoetje, ik denk dat je die vragen het beste in GG kan stellen. Maar met eigen donor kn je misschien wel ergens bij jou in de buurt terrecht. Ik heb geen eigen donor dus ik trotseer de reis vanaf Rotterdam al 1,5 jaar.

Deel Deze Pagina