Nou vind dat echt sterk van je hoor super, Ik hoop over 1 of 2 jaar voor een brusje van mijn wondertje te kunnen gaan.
Wat een leuke foto! Groot gelijk, als jij dat graag wilt lekker doen! Nog niet zo heel veel mensen in mn omgeving weten dat ik bezig ben. Op een ander BAM forum kreeg ik reacties dat het achterlijk was etc. Nouja iig, ik ben heel blij met mijn keuze voor een groot gezinnetje en als het kan op alle vlakken zie ik geen problemen
Nou ja zeg wat maakt dat nu uit is je eigen keuze. Ik krijg nu ook vaker te horen ach je ontmoet wel weer iemand. Maar dat wil ik mijn ventje niet aandoen, straks is het weer iemand die beweerd zoveel van hem te houden als zijn eigen zoon zoals mijn ex. Nee dat verdient dat ventje niet.
hoi bamjolan lijkt me zwaar, maar wel gezellig zo'n groot gezin. Ach, anderen hebben altijd wel een mening, vooral de mensen die je niet kennen.... Dat Bammers die toch vaak met vooroordelen/oordelen te maken hebben dat niet snappen. Misschien een stukje jaloezie omdat al jouw kindjes van de zelfde donor zijn. Lijkt me geweldig. (N zou alleen een half-brusje kunnen krijgen, de rietjes uit de vriezer zijn op één na op...)
Hallo allemaal! Ik klets ook mee bij het andere topic dus zal mij ook hier even voorstellen. Ik ben 31 jaar (eind vd maand 32) en heb mijn hele leven lang al een kinderwens. Maar zonder partner wordt dat een beetje moeilijk. Zo'n 2,5 geleden ben ik gaan nadenken over BAM en uiteindelijk besloten om er alleen voor te gaan. Vorige jaar februari heb ik mijn ingeschreven in A'dam, oktober '11 intake en vorige maand ben ik begonnen met KID. Helaas mislukt, maar poging 2 heeft inmiddels plaatsgevonden, dus nu is het wachten. En duimen draaien!
Hi Mar, leuk, jij ook hier...! Bamjolan: zeker leuk, zo'n groot gezin! Als ik het kon overdoen.... Werk jij er ook nog bij? Ik werk ongeveer 30 uur per week, Fee gaat 2,5 dag naar het kdv en oma komt eens in de week van half elf tot half zes. Ook werk ik af en toe een paar uurtjes thuis. Ik heb een eigen bedrijf met personeel, Dus geen baas die het niet trekt als ik tien minuutjes later begin, wanneer het "ochtendritueel" niet soepel loopt... Tamio: en, en...? Ik hoop dat je kindje gisteren al geboren is, dan heeft het niet zó superlang geduurd. En ik hoop dat alles goed gegaan is, natuurlijk....! Fijne zondag!
One of kind, nee idd, dat is ook sneu voor het kindje! Ik ben zelf wat dat betreft heel blij met mijn keuzes toendertijd, heb zelf ook veel ellende meegemaakt in mijn jeugd en ben blij dat ik nu alles zelf kan beslissen. Ik zal niet zeggen dat het altijd even makkelijk is, maar mijn huisarts zei toen ook al, in ieder gezin zijn er ups & downs, jij staat niet anders dan een stel in t leven. Sibje, idd laten we hopen en duimen dat dat ene rietje voldoende is en er een volbloed brusje uitkomt voor je kleine! Wat ik wel bizar vind is dat de jongste 2 op elkaar lijken en de oudste niet haha Ik heb vaak de vraag gekregen of ze "ongelukjes" waren, omdat ik zo jong was + dat ze niet op elkaar leken! Hahaha!!! Mar30 wat spannend meid! We gaan hard duimen dat je snel een positieve test mag hebben! Miiir, Ik werk maximaal 27 uur per week. Ik ben oproepkracht en werk helaas niet altijd, daarom heb ik nog wel een aanvullende uitkering maar hoop dat ik daar snel vanaf ben. Ik heb momenteel wel gesolliciteerd op een opleiding en half mei hoor ik van beide instellingen wat/weet ik meer. Ook wel spannend...vraag me alleen af of ik de opleiding wel kan starten als ik uiteindelijk zwanger ben...maargoed...van beide is nog niets zeker haha Fijne dag allemaal! Straks naar een verjaardag van 2 kids van onze kennis.
Vandaag een heerlijk rustig dagje. Heb oosterse gehaktballetjes gemaakt en Coq au Vin, dat kan mooi de diepvries in. Ik kook vaak vooruit: vier porties, zodat ik op werkdagen alleen maar wat in de magnetron hoef te zetten. Gisteren heb ik voor Fee potjes gevuld met oa erwtjes, bloemkool, broccoli en aardappelen. .. Gestofzuigd en wasje gedraaid. Ook nog even bij een vriendin langsgeweest met Fee. Als single moet je toch een beetje onder de mensen blijven, hè? Zometeen vestje voor Fee (zelf gebreid) in elkaar zetten. Lekker kneuterig, hè
Heerlijk zo'n dagje Mmiiir! Mocht ik ook een kindje krijgen, dan had ik ook bedacht op de weekenden vooruit te koken. De werkdagen zullen toch wel wat hectisch zijn en dan is het toch fijn als je alleen nog maar je verse maaltijd hoeft op te warmen! Ik ga zo naar een kinderverjaardag en daarna naar mijn ouders. Volgende week een lekkere rustige werkweek: ik werk alleen maandag, donderdag en zaterdag. Dinsdag wordt mijn neefje alweer 1 jaar en ze vieren het de dag zelf, vrijdag een bruiloft en zondag wordt mijn nichtje 3 jaar! Echt een gezellige week, heb er zin in! X
Hoi dames, de vakantie zit er al weer op voor mij. Woensdag ga ik weer naar gg voor een fm. Ik hoop dat ik over een week weer voor iui kan.
Heerlijk Miiir om alles van te voren klaar te maken! Zelf heb ik daar geen geduld voor haha ik kook altijd als ik thuis kom, soms lekker makkelijk gewoon brood en andere keer koop ik gewoon die honig of knorr pakjes XD Enkele keer eens Mac of Pizza of patat oid. Hier ook vanmiddag een verjaardag gehad, straks eten, kip tandoori.
Hoi Allemaal, Ik ben ook meeverhuist, maar zal waarschijnlijk even een tijdje wat minder actief zijn. Ik zal me toch even voorstellen. Ik ben 35 jaar, en heb me vorig jaar ingeschreven bij diverse klinieken voor inseminatie. Via KID in Amsterdam ben ik nu 4 maanden bezig om zwanger te worden. Vertelde op het andere topic al dat ik misschien nieuw werk krijg en daarom dit plan even in de ijskast zet. Maar dat zal maximaal 2-3 maanden zijn hoor, daarna ga ik zeker verder, want een kinderwens en een baan moet gewoon kunnen. Alleen gaat de sollicitatieprocedure waarschijnlijk wel een paar maanden tijd kosten, en dan is het niet zo makkelijk als je continue boven de pot hangt...
hallo allemaal. Wordt gezellig hier. Ja dat vooruit koken dat doe ik ook weleens. Ook omdat het soms niet te doen is om voor één persoon te koken. (bv lasagne is net zo makkelijk een grote schaal als een kleine) Nu ligt ook de vriezer vol met kant en klaar componenten (stukken gebraden rollade, want een hele is te groot, hachee, gehaktballeb, div groenten, aardappelpartjes, rosti) zodat ik kan mixen en matchen. M'n wasmachine en m'n vriezer, dat zijn echt de twee huishoudelijke apparaten waar ik dagelijks meerdere keren dankbaar voor ben. Wat een drukke weekenden. Met mijn ventje, die deze week toch weer steeds meer last van zijn reflux kreeg, kom ik niet zo ver (veel huilen). Hij heeft een hekel aan liggen, dus maxi-cosi werkt niet echt. De draagdoek of met een speciaal kussen in zijn wandelwagen gaan we dan op stap. Dus het is vooral het park in de wijk en mijn ouders die hier vlakbij wonen waar we heen gaan. Morgen maar even de kinderarts bellen voor de dosering van zijn medicijnen.
Wat vervelend Sibje, dat je mannetje reflux heeft! En dat de medicijnen nog niet goed genoeg aanslaan. Hopelijk is de dosering straks beter en heeft hij er geen/minder last van! Truste allemaal!
Ook ik kom even over uit het andere BAM topic! Zal me ook even voorstellen hier voor de dames die me nog niet kennen. Ik ben een mama van bijna 23 van een zoontje van bijna 2 (niet BAM) maar heb besloten om na mijn studies, waarmee ik in september start, voor een 2e kindje te gaan als BAM. (over 3 jaar pas..) Heb hoop gedoe met ex en wil dit absoluut niet nog een keer. Mijn kinderwens en mamagevoel is veel te sterk om het nog een keer te laten verprutsen door een man. Heel egoïstisch misschien maar als ik nu ooit zie hoe mijn zoontje uit zijn ritme is door gewoon 1 dag bij z'n vader te zijn, dan nog beter geen papa denk ik dan. Of eentje die er achteraf bij komt. Maar nog een keer heel dat gedoe met regelingen en andere opvoedingsideeën, dat red ik niet. Ik weet dat ik een kindje alles kan geven wat het nodig heeft en dat ik hen kan bieden wat nodig is om een respectvolle, verstandige volwassene te worden. Ben er nu al vroeg mee om in dergelijke topics over te praten, maar bereid me er graag goed op voor, en het helpt me misschien ook om wat beter met mijn kinderwens (die ik nu al heel sterk heb voor een 2e) om te gaan. Bamjolan, ik vind het enorm knap dat je 3 kinderen helemaal in je eentje doet! Zeker omdat je oudste er kwam toen je nog geen 20 was, super ! Heb je dan zelf ergens een donor gevonden? Of laat een ziekenhuis dat toe dat zo'n jonge meid BAM beslist te worden? Lijkt me niet zo evident om hen daarvan te overtuigen nl. Als je het niet kwijt wil, voel je niet verplicht hé, kan begrijpen als je zo'n dingen liever voor jezelf zou willen houden. Ben benieuwd hoe het met Tamio en haar dochtertje gaat!
Hi Meisje, jij ook hier? vervelend dat het zo moeilijk gaat met je ex. Mijn zus is gescheiden met twee kinderen, blijft ook wel moeizaam gaan aan de ene kant, maar aan de andere kant zie ik ook voordelen: doordat haar kids ook 2-3 dagen per week bij hun vader zijn, heeft zij veel tijd om dingen te doen waar je normaal een oppas zou moeten vinden. Sporten en een avondje dansen bijvoorbeeld... Nu is Fee nog erg jong en voor mij is het moederschap nog zó nieuw en "vervullend" dat ik daar nog niet zo veel behoefte aan heb, maar tja, soms Dus wél. Je zit wél iedere avond alleen thuis. Hoe doen de andere mama's dat? Jeetje Sibje, reflux, ach germ! Wél grappig dat jij ook zo blij bent met je diepvries... Toen ik net bevallen was hebben lieve vrienden van me, een heel weekend staan koken. Het was echt voor wel drie weken! Die voorraad ben ik blijven aanvullen, nu dus ook met babyvoedsel. Ik heb ook een vaatwasser, echt heel blij mee! Sesa: jij woensdag naar gg, ik morgen voor intake tweede kindje... Vind het niet eens zo spannend. We zien wel....
Goh ja dat is wel zo, maar als ik avondje uit wil, dan moet ik ook een oppas regelen. Heb dan wel 1 dag per week "rust" maar ik moet er 's morgens wel evenzeer uit voor m'n zoontje hoor. Eender hoe laat ik zelf thuis was Meestal ga ik op zaterdag uit, als ik al ga, en op zondag moet ie naar m'n ex dus is heel geregel altijd. Probeer hem dan bij m'n ouders kwijt te kunnen, maar dan moet ik hem 's ochtends vroeg weer ophalen. Een oppas voor 1 avond kost mij al gauw 30 euro (van 20u tot 3u of zo) en dan ben ik nog nergens geweest. Dus is wel veel geld voor eventjes er tussenuit te gaan. Maar goed Wat ik ook tijdje deed is dat vrienden eerst hier langs kwamen, had ik gezellig avondje, en daarna gingen zij dan nog op stap. Was iedereen blij En hoef je geen oppas te regelen, ben je lekker aan huis, en zij gaan dan nog waar ze willen.