@sesa ik kom uit Delft. was met Ventje bij de osteopaat en die vertelde dat hij net ook een aanstaande bam had behandeld die met een poging bezig was, uit Bergschenhoek. dus daar dacht ik ineens aan, leek me wel heel erg toevallig...
@Sesa; Momenteel doe ik lekker NIETS! Ik heb een sabbatical. Ik heb 11 jaar lang een eigen zaak gehad, een restaurant. En dat is in mijn ogen niet te combineren met een kindje; altijd 's avonds en in het weekend werken.. Dus per 1 april de toko verkocht en kan ik voorlopig effe uitzingen. Zo'n drie maanden na de bevalling wil ik wel weer aan het werk (moet ook wel, want ik moet toch de hypotheek betalen ), maar ik heb nog niet echt een idee wat ik dan wil/ga doen.. Ben benieuwd naar de reactie van de andere meiden!!
Vanaf vandaag ook gevoelige borsten... Durf nog niet te hopen, maar wordt zo wel heel moeilijk om 'neutraal' te blijven. Morgen een bruiloft, dus dat is een goede afleiding! Zatetdag werken en zondag verjaardag van mijn lieve nichtje die alweer 3 jaar wordt, pfff wat gaat de tijd toch snel! X
@Mar, suc6, nog ff geduld meid. @Anemoonje, relaxed dat je ff een sabatical hebt. Ik ben gipsverbandmeester en werk 28 uur.
Ik heb ook een eigen bedrijf: onderzoekbureau. Kort door de bocht ontwerp ik enquetes en schrijf ik rapporten met grafieken. Een soort Maurice de Hond zeg maar.. Ik heb ook een paar (vier) mensen vast in dienst en daarnaast nog een stuk of 2 - 10 uitzendkrachten (afhankelijk van hoe druk het is), dus echt een kantoor met mensen en zo. De combi met moeder-zijn is tot nu toe goed te doen. Ik werk ongeveer 25 -28 uur per week op kantoor, daarnaast nog administratie en af en toe wat andere dingen thuis, dus zeg maar 30 uur per week. Fee gaat twee hele dagen en één halve dag naar het kdv en oma komt een dag oppassen (Fee en ik hebben dan de ochtend wel nog samen, oma komt om 10 uur pas). Ik hoop wel snel minder last van de crisis te hebben, want financieel is het best sappelen de laatste tijd...! Mar: oeh spannend zeg, nog een paar daagjes en je weet het! Ik ben gisteren naar het cb geweest. Fee is 665 cm en weegt 7,12 kilo. En ze doet het goed, loopt ietsjes voor in haar ontwikkeling (trotse mama!). Ze zit op het moment in een "gilfase", dat is wel wat minder zeg! Mama krijgt er pijn van in haar oren...! Een vraagje voor de dames die al één of meer kindje(s) hebben. Hoe doen jullie dat met vakantie? Ik ging eerst altijd met andere singles weg, gewoon mensen die ik ken van het sporten. Maar dat waren vakanties waarin bijvoorbeeld lang werd uitgeslapen en laat werd geborreld, 's avonds op de camping. We zaten echt niet te wachten op een tentje met een baby die iedere ochtend om 6 uur begint te babbelen. Ik ben dol op kamperen, maar zie het niet helemaal zitten om samen met Fee op een camping te gaan staan zonder de gezelligheid van andere volwassenen. Mensen met kinderen gaan allemaal als gezinnetje (die ouders hebben natuurlijk elkaar al...).... Hoe zien jullie vakanties eruit?
Miir, ik ga eigenlijk niet op vakantie, wel plannen we dagjes weg! Iik ga soms wel alleem met de kids weg, maar liever met nog iemand erbij, zeker met dingen waar de jongste nog te jong voor is (zoals pretpark oid). Vriendin van mij (Start ook voor BAM) die gaat altijd met ons mee, ze vind het erg leuk met de kinderen en ze hebben een goede klik. Binnenkort gaan we een (mid)weekje plannen voor de vakantie. Ben erg benieuwd haha!
@Mirr, ik ga meestal met een vriendin en mijn zoonte naar de zon. We hebben hetzelfde vakantie idee dus das fijn. We zijn in egypte, griekenland, turkye, cyprus en frankrijk geweest.
Voor alle mamma's: fijne moederdag! En alle "nog niet mamma's" ik wens jullie tie dat volgend jaar gevierd mag worden!
Mmiiiir, je bent me net voor haha! Fijne Moederdag! En voor de rest, onze tijd komt nog wel! Dikke knuffel!
Fijne moederdag meiden! Vanmorgen cadeautjes gehad, allemaal zelfgemaakt Erg leuk! Van de oudste onderzetters van strijkkralen 5 stuks. Van de middelste een versiert glas. En van de jongste theezakjes op een kartonnen theepot (versierd) geniet. Hihi ontzettend leukkkk! Overigens heb ik mijn moeder een cadeaubon gegeven. Hebben jullie trouwens ook facebook? Voor wie t leuk vind, pb me even voor mn link Die wil ik niet open neer zetten omdat t in google te vinden is.
Tamio, hele dikke proficiat met je meisje! En wat een snelle bevalling zeg! Hele mooi naam ook, staat bij mij ook op 't lijstje meisjesnamen Werk: ik ben sinds 1 april thuis, geen werk meer. Ga vanaf september terug naar school, bachelor verpleegkunde doen Voor jullie ook allemaal een fijne moederdag !!
Wat leuk meisje89! Ik heb 21 mei een orientatiedag voor de opleiding verzorgende. Mocht t allemaal lukken gaik augustus/september ook weer naar school, wel MBO. Jij doet HBO zo te lezen Succes!!!
Hier normaal 23 mei infodag, ze zouden me brief sturen maar tot nu toe nog niet gehad. En idd, HBO dan. Mijn idee is: als je dan toch gaat, moeilijk wordt het toch, en ben slim genoeg ervoor, kan je beter meteen het hoogste gaan. Anders krijg je achteraf toch spijt. Met bachelor diploma sta je toch weer wat verder dan een MBO. En ja, zweten wordt het toch Dan liever meteen "goed" en het hoogste.
Haha ja als je het kan idd lekker doen! Mijn vooropleidingen staan er niet naar, ik heb vroeger wel een MBO niv 2 gedaan dus ik kan niet zo naar een niveau 4 haha of laat staan en 5
Hier in België is dat misschien anders, ik weet het niet. Moet wel eind augustus nog tests doen om te zien of je het niveau wel zou aankunnen. Maar heb 3j geleden ook een jaar hogeschool gedaan en kon dat toen ook vrij makkelijk aan, dus zie nu geen problemen eigenlijk.
@Meisje, het is te doen hoor. Ik heb mijn opleiding voor verpleegkundige ( niveau 4 werken leren) toen ik mijn zoontje kreeg. Vorig jaar heb ik mijn HBO opleiding tot gipsverbandmeester afgerond met max. score.
Vanochtend een testje gedaan, negatief. Morgen zou ik ongesteld moeten worden, dus het is nog even afwachten. Mijn gevoel zegt dat het ook dit keer niet gelukt is... Maar zolang het tegendeel niet is bewezen, blijf ik hoop houden! X
Geen bloed geeft moed, Mar, dus gewoon hoop blijven houden jij... Ik duim voor je meid! Veel dames die in de zorg werken hier, trouwens.... Bamjolan: bedankt voor je reactie op mijn vakantievraag. Met een vriendin en kid samen is natuurlijk ook wel heel leuk! ... Ik ga denk ik aan vrienden van me die ook net hun eerste kindje hebben gekregen, vragen of we samen kunnen gaan. En dan wel ieder zijn ding, maar ook dingen samen doen. Alles samen doen zoals jij met die vriendin zie ik toch niet helemaal zitten... Dan zou de groep nog wat groter moeten zijn. Leuke kadootjes heb jij gehad, zeg, Bamjolan. Ik een wattenschijfhouder met `handtekening` van Fee erop... Echt superleuk. Toch bijzonder, zo'n eerste moederdag....