(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb uiteindelijk ruim 4,5 uur in het ziekenhuis gezeten/gelegen.
    Eerste CTG was niet goed, te weinig beweging en gezien mijn geschiedenis wilde ze een uitgebreide check door een gynaecoloog.
    Ook de echo die ze maakte, daar was de kleine veels te stil op.

Ben naar de verlosafdeling gestuurd en daar ook een tijd aan de CTG gelegen (beneden ruim een uur, boven zo;n 2 uur).
    Kindje deed het uiteindelijk prima, echo gehad, placenta en navelstreng nagekeken maar alles prima.
    Ze willen toch nog een extra controle, dus vrijdagmiddag weer een CTG en een controle.
    Afhankelijk daarvan, mag ik kiezen indien gunstige uitslag, of ik terug kan naar eigen verloskundige of toch onder controle van het ziekenhuis blijf.
    Ik wil alleen het beste voor het kindje, en zal daar ook naar handelen!
    Toch wel een spannende dag geweest ben echt moe!

2. sesa

sesa Niet meer actief

@Bamjolan, idd een spannende dag geweest voor je. Gelukkig is alles goed. Watvoor voorgeschiedenis heb je dan?

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gelukkig dat het uiteindelijk goed was Bamjolan!

En wat dat 'klagen' betreft... Het feit dat je de keuze hebt gemaakt om in je eentje kinderen op te voeden, wil toch niet zeggen dat je niet af en toe mag ventileren? Moeders met partner hoor ik vaak genoeg hun hart luchten en die hebben nog een partner om op terug te vallen! Dus lekker je hart bij ons luchten hoor! Het zou gek zijn als je dat niet zou doen hoor meis.

X

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sesa ik heb in t verleden 9 miskramen gehad, mijn kindjes waren alle 3 aan de kleine kant maar de jongste was te klein en had een placenta verkalking, met bijna fatale afloop.
    Vandaar ook dat ze wat uitgbreider hebben gekeken.

Bedankt Mar, je hebt ook gelijk!
    Toen mijn oudste nog klein was zei iemand "Tja jij wou dit in je eentje doen en dan zal je dat ook moeten doen zonder hulp", daardoor is mijn gedachte een beetje zo geworden al is hulp vragen natuurlijk geen zwakte.

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bamjolan, wat een verschrikkelijk gemene opmerking van diegene zeg! Iedere moeder, alleenstaand of niet, heeft het wel eens moeilijk en dan moet je dat gewoon kunnen zeggen. Staat los van de keuze die je hebt gemaakt.

Dus laat de opmerking van diegene maar lekker los en onthoud in plaats daarvan maar die van mij! :)

X

6. emi12

emi12 Actief lid

11 apr 2012
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bamapeldoorn, fijn dat de iui zo ineens al kon! Ik ga voor je duimen.

En sesa morgen wordt de dag, spannend hoor! Ik hoop toch zo dat ze een top cryo kunnen terugplaatsen.

Jeetje wat een heftige dagen heb jij doorgemaakt bamjolan, ik snap dat je daar nu wel uitgeput van bent. Ik hoop dat vrijdag alles ook gewoon goed is, en je nog een beetje kunt genieten van je laatste stuk...

Hier is mijn ongesteldheid inderdaad doorgebroken, en morgen ga ik alweer voor een uitgangsecho. Vanmiddag lekker geschaatst, dus de zinnen wel even kunnen verzetten gelukkig. En natuurlijk het welverdiende tis niet gelukt wijntje....

7. sesa

sesa Niet meer actief

@Emi, tnx. Het is hopelijk zaterdag.Watvoor beroep heb je? Hoe oud ben je? Deze dingen weten de meeste hier wel van elkaar intussen. Dus ik vraag het nu aan jou ook ;)

8. emi12

emi12 Actief lid

11 apr 2012
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1248 emi12, 24 jan 2013
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
    @sesa, ik heb inderdaad helemaal verkeerd zitten lezen. En met een tp werkt alles toch weer anders natuurlijk. dan moet je ei gesprongen zijn en alles klaar om je eskimootje(s) een goed plekje te geven.
    Hoe voel je je nu?

Ik zal idd ff klein beetje meer over mezelf vertellen.
    ik ben op nu 36 jaar, en heb mij in februari 2011 ingeschreven in zwolle en arnhem, en in april in amsterdam (had die toen pas ontdekt). In zwolle al heel snel op gesprek, bloedonderzoeken gehad, alles oke, maar toen een wachttijd van ruim 4 jaar voor donorsperma.... geen optie dus.

Amsterdam moest ik ongeveer 8 maanden wachten en de rest van het verhaal daar kennen jullie, want ik heb exact hetzelfde doorlopen als Mar, alleen werd ik helaas van de KI niet zwanger (ik begon in januari 2012 en liep op het laatst 2 weken achter jou aan...)

Arnhem had een wachttijd van 14 maand, en op een gegeven moment kreegik bericht dat ik daar terecht kon, maar toen was ik al in amsterdam bezig... ik kom uit het oosten en dus amsterdam is niet echt heel erg handig, maar ik vind het wel een prettige kliniek.

Ik ben van beroep dierenarts, en maak vooral koeien en paarden beter. Ook maak ik heel veel echo's van drachtige baarmoeders van koeienen paarden en zorg ik dmv hormonen dat ze weer goed cyclisch worden als dat mis gaat.

Dat maakt het voor mij wel wat makkelijker om al die verschillende methodes, medicaties en protocollen uit elkaar te houden en te begrijpen, maar je eigen lijf is natuurlijk toch wat anders dan dat van een paard.

Ik heb dus al heel erg vaak een kloppend hartje op de echo gezien, maar nog nooit bij mezelf...;)

o ja, in mei vertelde ik hier heel kort dat ik er ff een periode uit zou gaan, dat was omdat ik toen op de lijst stond voor de tweede kamer verkiezingen. Dat is hem uiteindelijkniet geworden,maar daar heb ik wel een enorme bult ervaring opgedaan. Nu laat ik me in mijn kinderwens echter door niets of niemand meer weerhouden.

vandaag weer uitgangs echo gehad. baarmoeder mooi dun, geen cystes, puregon naar 67 IE, en nu maar hopen dat er 2 of 3 eitjes springen...
    We zijn weer begonnen, maar vanavond nog wel even mijn laatste glaasje wijn uit de fles gehaald (ff hele kleine break...):)

ff beetje lang verhaal, maar dan weten jullie dat maar..;)

9. sesa

sesa Niet meer actief

@Emi, het is idd een erg lang verhaal geworden maar bedankt ;).
    Genoten van je wijntje? Iedere x als ik ongesteld word geniet ook maar weer van dat wijntje.

Ik ben 33, heb een zoontje van 11. Ik werk als gipsverbandmeester in een ziekenhuis in Rotterdam.

10. sesa

sesa Niet meer actief

Tp is goed gegaan....nu moet de embryo zijn werk gaan doen

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Spannend meis!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sesa wat spannend heel veel succes!!!

Bamjolan hoe is het nu met je ?

Mart nog ff heb je de geslachtsbepaling wat spannend!!

Hier contact opgenomen met UZ Brussel.
    Wil nu nog niet starten.
    Maar heb hun ook mijn angst uitgelegd om afgewezen te worden als alleenstaande alhoewel ik nog 7 rietjes gereserveerd heb staan.
    Ben benieuwd welk antwoord ik krijg.

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sesa, ik ben weer flink aan het duimen hoor!

One of a kind, spannend ook voor jou!

Vandaag voel ik mij niet zo lekker en ben ik één en al emotie. Moet om alles op tv huilen, te triest voor woorden haha. Maar goed, het hoort erbij en morgen is het vast allemaal beter!

Fijn weekend meiden!

14. bamapeldoorn

bamapeldoorn Actief lid

3 jun 2012
    338
    0
    0
    sesa ben voor je aan het duimen

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier gaat het wel goed.
    Kleine beweegt weer vollop, alleen voel ik me erg benauwd.
    Mn buik voelt heel erg vol aan, heb ik bij de andere kids helemaal niet gehad.
    Hoe ik ook zit of lig, het voelt alsof alles af klemt.
    Maar, nog heel evenjes! :D

16. sesa

sesa Niet meer actief

Tnx weer voor de duimen.
    @bamjolan...ff volhouden meid!
    @mar, tja hoort erbij....als je eenmaal moeder bent blijf je toch wat meer emo als daarvoor vind ik.
    @one of a kind...waarom zou ie afgewezen worden dan?

17. emi12

emi12 Actief lid

11 apr 2012
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sesa, fijn dat de tp is gelukt. En nu die ellendige weken wachten... Ik ga heel veel voor je duimen!!

@mar, ik hoop dat je je morgen weer wat lekkerder voelt..

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Sinds ik hier schreef dat het niet zo goed ging met de oudste gaat het eigenlijk weer goed. Ze wil nog steeds niet graag naar school 's morgens maar heeft toch altijd een leuke dag gehad als ik haar ophaal. En ze maakt weer speelafspraakjes. Ik heb het er nog eens met de juf over gehad en het gaat nu ook best goed op school. Ze hebben na de kerstvakantie een plusprogramma opgestart waar ze aan mee doet, ik hoop dat ze dat ook erg leuk gaat vinden. Sesa, ik las dat jouw zoon ook een erg hoog iq heeft en dat ze dat pas ontdekt hebben. Wat jammer dat ze dat zo laat pas ontdekt hebben. Ben je ook tegen veel problemen aangelopen?

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sesa mijn duimen staan al omhoog!!

Afwijzing: gewoon bang ervoor.
    Ik wil sowiezo wachten tot ik weer een woning heb maar ze willen dus dat je op je eigen woont.
    En heb mijn app in België moeten opzeggen voor veiligheidsredenen.
    En nu woon ik dus ff bij mijn ouders en kan ff proberen te sparen:)

20. sesa

sesa Niet meer actief

Tnx voor de duimen.

@tamio, mijn zoontje is ook echt depressief geweest...heeft last van faalangst. Hij is ook zo wijs. Dat dat jij ook hebben. Enorm empathie en overgevoelig. Maar herken mezelf ook erg in hem..niet in alles. Het is jammer dat hij nu, in het laatste halfjaar van de basisschool, pas erachter zijn gekomen. Zeker de dyslectie. Ik roep het al 5 jaar.

Deel Deze Pagina