(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

Ff ego, heb voor de derde weekend nu migraine en spugen. Ik word er niet goed van. Heb me vandaag ook ziek gemeld. Hoop dit niet mijn hele zwangerschap te hebben. Bij mij zoon heb ik geen dag hoofdpijn gehad.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh bah Sesa! Mag je hier wel medicijnen voor innemen? Ik hoop dat het snel overgaat en idd niet de hele zwangerschap zo blijft!

X

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Niet leuk Sesa! Beterschap!
    Ik heb er alleen bij de laatste zwangerschap 1x een aanvalletje gehad dat ik bijna niks meer zag, alleen vlekken.

4. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Bah Sesa niet leuk. Misschien als het vaker voor komt even kijken of er iets is wat je ertegen mag innemen...

5. sesa

sesa Niet meer actief

Ik mag dus alleen pcm nemen. Nou dat zet geen zoden aan de dijk. Morgen ga ik naar de verloskundige voor intake. Ik vraag haar nog wel voor advies

6. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Kan t niet gewoon zijn dat je nu teveel werkt en dat je het daardoor krijgt? Een soort vermoeidheids migraine?

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik mocht van de verloskundige de medicijnen niet nemen voor migraine ivm de bloedvaten in de placenta.
    Hopelijk is er een middenweg Sesa, want migraine aanvallen zijn gewoon vervelend, en dan druk ik me nog zacht uit.
    Suces bij de verloskundige!
    Krijg je ng een echo?

8. sesa

sesa Niet meer actief

@bamjolan, idd.
    Ik krijg zo de cmbinatietest en 's middags naar de vk.

@lovare, het zal eerder zijn omdat ik zo weing doe. Ik sport normaal 5 uur per week. Nu doe ik niks omdat ik te moe ben. Ik doe teweing met mijn rug en armen en nu heb ik pijn in mijn nek. Ik ga proberen vandaag weer armspieroefeningen te doen.

9. emi12

emi12 Actief lid

11 apr 2012
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1569 emi12, 26 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2013
    @sesa sterkte met je migraine, hopelijk is het snel over en heb je er over een paar weken geen last meer van. En veel plezier bij de verloskundige vanmiddag! Succes met je combitest, wanneer krijg je uitslag?

Een keertje elkaar ontmoeten lijkt me leuk, en mei is prima!

Ik ben nog steeds moe, en moet blijven eten om niet misselijk te worden. Maar heb het er graag voor over. Mijn doorgaans platte buik is ook al een klein beetje minder plat, fijn gevoel..

Lovare ook bij mij geldt dat ik de juiste nog niet tegen ben gekomen en ik een man wil omdat ik hem leuk vind en niet alleen maar als vader zie. Ik vind dat een relatie op zichzelf stabiel moet zijn om aan kinderen te willen beginnen en ga ervan uit dat dat wel een paar jaar kan gaan duren. Zoveel tijd heeft mijn lijf niet en dus heb ik na een paar jaar info inwinnen besloten om het zelf te willen doen. Iets waar ik (tot nu toe) zeker geen spijt van heb

10. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    @sesa, auch, die vanuit je nek en rug zijn echt superpijnlijk!

@emi, bedankt ;). Wees blij dat je moet eten om niet misselijk te worden. Dat is beter dan jezelf uithongeren om niet misselijk te worden. :D

11. sesa

sesa Niet meer actief

@all, echo en bloed afgenomen. Nekplooi is pas over 1,5 week. Ik dacht vandaag. Echo was goed..mini me is nu 4 cm en ben nu 10w5d volgens de echo. Vanmiddag naar de vk.

@emi, ik moet ook geen lege maag hebben maar het s beter als de hele tijd spugen.

12. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Gelukkig dat het goed gaat met je mini! Raar dat ze bij jou niet de nekplooi kunnen meten met 10 weken...

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat alles goed was, Sesa!

Ik dacht ook dat bloed en nekplooimeting tegelijk werd gedaan? Maar ik heb die test niet gedaan, dus weet het eigenlijk ook niet...

14. sesa

sesa Niet meer actief

Ik las een artikel in een blad dat ze in duitsland een bloedtest kunnen doen, die met 99% zekerheid kan aangeven of er trisomie 13,18 og 21 is. Ze nemen dus bloed af bij de moeder. Je hoeft dat geen punctie te ondergaan(met de risico's) als de combinatietest verhoogd is. Ik heb gekeken naar de kosten. Dit kost 1200 euro en moet in duitsland of zwiterland gedaan worden. In NL zal het eind 2013 pas standaard worden. Waarom loopt NL altijd achter met dit soort dingen?

15. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Omdat nederland dit nog 20 keer test voordat ze het legitimeren. En soms is het maar goed ook, want dat raporteren de andere landen over de risico's is wat minder(gesproken over medicatie in het algemeen)... Als het echt werkt vind ik het wel een sublieme oplossingen voor alle gevaren die puncties kunnen hebben.

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sesa, hoe was het bij de verloskundige?

Gisteren rondleiding gehad op de verlosafdeling vh ziekenhuis waar ik ga bevallen. Confronterend hoor, hihi. En blij dat ik nog 4 maanden heb!

17. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Haha, mar, dat is het verschrikkelijkste gedeelte van de zwangerschap. Gelukkig dat je er een mooi cadeautje voor terug krijgt.
    Ga je ook nog een bevallingscursus doen of niet?
    Wie gaat er bij jou mee bij je bevalling?

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi Mar ja ze komen niet voor niks eruit hihiihiih
    Maar vond t zelf goed te doen, al is t natuurlijk niet pijnloos hihi

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben wel van plan om een cursus te gaan doen. Ben mij nog aan het orienteren, waar.

Ik heb mijn moeder en zus gevraagd om bij de bevalling te zijn. Dat vinden ze allebei heel bijzonder. Mijn vader ga ik vragen of hij m'n meisje wil aangeven.

X

20. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Mar: Ah, een de echte damesklussen en de mannenklus. Wat fijn dat je familie hierbij gaat helpen!
    Weet jij vanaf welk aantal weken het slimst is om die cursus te doen?

Deel Deze Pagina