He Bamjolan, wat ontzettend balen! Had mijn hoop nog op jou gevestigd. Ik moet nu eind mei weer, grappig 2x in 1 maand. Hoewel grappig, zo leuk vind ik het niet. Zie er nogsteeds tegenop, maar ja het zal toch moeten! 3x scheepsrecht dan maar?
@mar en bamjolan balen meiden! @sesa hou je het wachten nog een beetje vol? Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag? Mijn moeder wordt vandaag 60, dus heb een feestje vanavond. (ik ben eigenlijk doodop, maar de gedachte dat ik dus niet zelf hoef te koken vanavond houd me dan wel weer op de been. Als Ventje vanmiddag wèl wil slapen ga ik er even naast liggen denk ik).
Geen lang vrij weekend voor mij... Vandaag late dienst en het weekend moet ik ook werken. Morgen ben ik wel vrij. Denk dat ik mijn huis dan een goeie schoonmaakbeurt geef! X
@ Sibje, nog een week en dan testen. Wat duurt het toch lang....... @Mar, ik ben ook alleen vandaag vrij. Morgen moet ik gewoon werken en nog een vol progamma ook.
oh nu voel ik me wel een beetje schuldig hoor, met al die harde werkers. (ik zit nog in m'n verlof, maar heb een regeling met m'n baas, werk nu al de maandag ochtend, dan hoef ik voor de zomervakantie niet meer fulltime). Ben de hele ochtend bezig geweest profielen te lezen van oppassers. Zoek voor ong 1 avond in de week oppas (voor als ik moet werken of als ik weg wil), maar wat is dat lastig zeg. Voelt toch niet goed om mijn kleine ventje bij een meisje van ong 16 jaar oud achter te laten (zeker niet omdat hij 's avonds altijd zijn medicijnen krijgt, die zij dan moet toedienen). alle opassen met ervaring vragen helaas rond de 10 per uur....
Sibje van harte met je moeder! Ik herken het probleem van oppassers...ik laat ook geen 16 jarige oppassen hoor! Ik vind dat echt eng! Mijn 2 meiden zijn sowieso niet de makkelijkste tantes haha en ik weet niet of een 16 jarige dat wel aan kan. In jouw geval met medicijnen voor je kereltje...brrrr....ik zou er ook niet aan moeten denken dat zo'n jong meisje zoiets moet doen..er zal maar wat gebeuren oid. De zoektocht valt idd niet mee, bij oppasmadelief zitten volgens mij ook oudere meiden...maar dat weet ik niet geheel zeker, ik heb er wel eens gekeken maar voelt voor mij toch niet lekker.
Zijn er geen mensen in jullie omgeving die op zouden willen passen? Zeker als het voor af en toe is? Lijkt mij ook het prettigst als een bekende oppast, maar goed niet iedereen heeft natuurlijk zo iemand in de buurt. Ik zou ook niet graag iemand van 16 jaar op mijn kind laten passen (hoewel ik zelf al vanaf mijn 14e oppas haha). We zouden een BAM-centrale moeten oprichten! Dan kunnen de moeders het onderling regelen! Een gat in de markt haha!
Bij mij is het niet voor af en toe maar voor hele flexibele opvang ivm evt opleiding (wisseldiensten, dag, avond, nacht en weekend). Maar dat is nog knap lastig voor 3 kids haha Maargoed...komt vast goed.
Ik heb gelukkig mijn ouders die vaak op willen passen als het nodig is. Verder heb ik ook vriendinnen die me uit de brand kunnen helpen. Mijn zoontje had vannacht een vriendje te logeren en nu is hij bij een ander vriendje logeren. Dus ben kinderloos vanavond.
Oh ja Bamjolan, dan is het moeilijk ja! Ik pas zelf iedere woensdag op de 2 kids van mijn zus. Heerlijk vind ik dat! Maar buiten die woensdag pas ik ook nog regelmatig op ze. Sinds kort komen ze ook wel eens logeren (pas 1x met z'n tweetjes).
Wat fijn Sesa! Ik heb wel vrienden maarja die zitten zelf ook met hun kinderen en partner. Meerendeel van vrienden van mij wonen niet in Delft (waar ik woon). Mijn moeder kan het helaas niet aan om dagen op te passen, wel 1 dag op 1 kind maar meer/langer gaat niet.
Ik werk in het onderwijs en dan denken mensen aan korte dagen en veel vakanties, maar ik moet komend schooljaar in ieder geval 20 avonden werken (ouderavonden, schoolfeesten, vergaderingen, informatie- inschrijf avonden en open dag). Dat is buiten de vakanties om al gemiddeld 1 keer in de twee weken er is één week waarin ik gewoon drie avonden achter elkaar aan de beurt ben). Daarnaast ben ik al jarenlang lid van een toneelvereniging Vroeger kwam ik daar 2 -3 avonden/middagen in de week. ik wil toch minimaal mijn "diensten" (bar of nog liever techniek) kunnen doen. Dat is van okt-dec en mrt-mei 2 keer per maand. Verder help ik meestal met decor of woon ik repetities bij, organiseer workshops. Dat is in die andere maanden 1 a 2 keer per maand. Tuurlijk kan ik niet alles blijven doen, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat ik iets voor mezelf doe dan alleen werken en zorgen. Oftwel ik zit al gauw aan gemiddeld 1 avond in de week. Dat gaan mijn ouders echt niet voor me oplossen. ("jij wilde toch zo graag een kind......") En ik heb liever een vast iemand, dan dat hij dan weer bij die en dan weer bij die zit (als hij wat ouder is misschien). Mijn schoonzus wil best oppassen, maar die heeft er zelf twee, dus alleen als ik hem daar breng. Is voor nood handig, maar ik heb toch liever dat ie gewoon thuis in zijn eigen bed ligt, dat gesleep elke keer is ook niets. Vandaar dat ik besloten heb om een oppas te gaan zoeken. Maar dat is dus nog een hele opgave. Ik nodig er eerst een paar uit op sollicitatie.
... Ik doe altijd de babyfoon naar de buren, Sibje... Zei ik stoer: pas drie keer gedaan. De buren hebben zelf ook kinderen. Zij werken allebei ik de universiteit en zitten 's avonds vaak nog vanalles te doen. Ik móet dat vaker doen eigenlijk: 's avonds eruit. Een minuut of twee van mij vandaan wonen vrienden van me. Ik ken hen via sporten. Ik kan Fee ook daar brengen: ze hebben zelf een dochter van 9 weken. Ik heb een Deryan tentje waar Fee in heeft leren slapen. Superhandig: kan overal mee naar toe en voor haar is het toch een vertrouwde geur en omgeving. Is echt aan te raden, ook voor overdag om mee te nemen als je kindje een dutje moet doen! Da's wel een voordeel als je er maar eentje hebt natuurlijk....!
Het is bij mij toch redelijk structureel en van 18.30 tot 23.30 uur betekend bij mijn ventje ook minimaal één voeding en medicijnen toedienen. Als hij wat groter is kan ik misschien wel de babyfoon voor een uurtje/twee uurtjes bij de buren kwijt als ik bv even ga sporten ofzo. Wat heerlijk dat jouw dochter zo lekker overal kan slapen. Ventje heeft al zo'n moeite met slapen in zijn eigen bedje (hazenslaapjes, helaas ook weleens 's nachts). Dus ik vrees dat ik voorlopig aan die oppas vast zit. Bedenk nu dat ik misschien een gastouder zou kunnen vinden die ook de avonden zou willen/kunnen doen. Dan krijg ik misschien nog wat terug van de belasting. Ligt het aan mij dat ik het bijna schofterig vind dat een student van 20 jr zonder een verder opleiding in de (kinder)zorg 10 per uur vraagt om 's avonds op een kind te passen (die dus in de meeste gevallen 80% van de tijd slaapt)?? Schijnt hier in Delft door de meeste gevraagd te worden. Ik vind dat je voor dat bedrag ook wat in de huishouding mag doen ipv alleen maar op de bank hangen of je studieboeken doornemen. -of heb ik het destijds als student niet slim aangepakt door maar max 10 gulden te vragen (wel voor 3 kinderen; koken, samen eten, in bad doen, in bed leggen)?-
Ik ga ook geen 10,- neertellen hoor als de kinderen slapen, dan hoeft de oppas niks te doen. Amehoela! Haha!
Hallo, Ik meld me ook aan. Zit in een moeilijke tijd, want ben bezig met de scheiding. Maar voor mij is het eigenlijk wel duidelijk: geen mannen meer voor mij. Ik ben niet gemaakt voor een man en ik blijf gewoon veel liever de rest van mijn leven alleen. Oke, dan wel met een kindje, want heb wel een dochter die afgelopen woensdag 3 is geworden. Ik wil nog wel graag nog een kindje, maar dan wel alleen, want in dat gedoe met een man, nee daar heb ik geen zin meer in hoor. Het is gek, maar ik voel me gewoon kiplekker alleen en zie mijzelf ook wel zitten als ik 80 ben. Een alleenstaande sterke vrouw die een leuk leven heeft gehad. Ik probeer nu alleen eerst alles op de rit te krijgen, de bijstand uit te komen en dan kijk ik pas naar de toekomstplannen wat betreft nog een keer mama worden. Ben nog wel vrij jong, bijna 24, en iedereen roept maar: je vindt wel een nieuwe, maar daar gaat het mij totaal niet om. Voor nu gewoon lekker informatie inwinnen.
@sesa hier Delft, tanthof, da's een kleine 20 minuutjes..., en bamjolan woont ook in de buurt.... maarja, dat lost voor mij denk ik niet op dat ik een structurele oppas aan huis zoek... @mar een BAM-opvang is ook een idee hoor, kinders bij de oppas en dan ff uitpuffen in die opvang, ik zie het wel zitten @Fruitmoes welkom hier. Als je vragen hebt roep maar hoor. Ik hoop voor je dat het gedoe met je ex snel achter de rug is (ook voor je kindje).