Ja ze doet dat vaker, en dan gaat ze half hardop zitten lezen. En als ik haar dan weg stuur krijg ik soms, neee mama, het gaat over mij!.....tja Lovare, ik ben bij het Geertgen geweest, daar moetje eenmalig 600 betalen voor toegang tot de orgaanbank en dan kwam er nog wat bij omdat mijn verzekering niet alles dekte. Mar, ik mocht wel eisen stellen en heb inderdaad ook een eis aan het opleidingsniveau gesteld. Ik vind het wel een raar verhaal hoor dat die lager opgeleiden niet/ weinig zouden doneren. Niet dat iemand met een lager opleidingsniveau dan vanzelfsprekend ook minder intelligent is trouwens maar dat is met een 'anonieme' donor het enige waar je enige houvast aan hebt wat dat betreft. Ik vond dat trouwens tijdens de zwangerschap best moeilijk. Van mijn oudste ken ik de vader, maar dit keer had ik dus helemaal geen beeld. Soms als ik dan een heel lelijke man zag lopen dacht ik, stel je voor, dat de verwekker van mijn kind er zo uit ziet. Daar was ik tijdens de zwangerschap soms best onzeker over . Hoe ervaren jullie dat?
Tamio, weet je wat het is, het is fijn als je kan aangeven wat voor opleidingsniveau je donor moet hebben, maar dat wordt niet eens gecontroleerd. Althans, dat heb ik begrepen. Dus uiteindelijk moet je toch afgaan op wat een donor heeft doorgegeven aan de kliniek. Het maakt mij eigenlijk ook niet uit. Ik ga er maar van uit dat het uit wen goed hart komt en dat vind ik het belangrijkste! Ik ben er niet zo mee bezig hoe de donor er uit zal zien, wel hoe mijn meisje er uit zal zien! Zal ik iets van mijzelf in haar herkennen of helemaal niet. Daar ben ik vooral benieuwd naar!
Logisch Mar, tuurlijk was ik er ook mee bezig hoe mijn meisje eruit zou zien, maar daar heeft de verwekker natuurlijk wel veel mee te maken En het klopt, de kliniek controleert het niet, en daarbij, wat ik al zei, opleidingsniveau zegt zo heel erg veel ook niet.
@mar, ok, eigenlijk zijn ze dus nog redelijk anoniem. Op opleiding en globale kenmerken na dan. Klopt, uiteindelijk hoop je toch dat je kind er goed bij loopt , tenminste dat heb ik. Maarja dat is toch 50/50 moeders en vaders genen. @Tamio: ja da probleem ga je krijgen . En als je dan eenmalig betaald heb mag je altijd opnieuw komen voor zaad? Dat probleem heb ik soms wel een beetje met die zaadbanken. Als de eisen die je kan stellen zo globaal zijn als haarkleur, oogkleur en intelligentie... Tja dan kan je het nog steeds een hele lelijke vent vinden. Dus via dit heb ik wel iets meer de keuze, maarja echt hele knappe mannen heb ik er nog niet bij gevonden .
@lovare, als ik jou was zou ik inderdaad eerst even rustig de tijd nemen om je te verdiepen in wat werkelijk goed bij je past. Een kind krijgen is natuurlijk wel een hele verantwoordelijkheid en niet iets om in een opwelling te beslissen. Wil je bijvoorbeeld dat je kind zijn of haar vader leert kennen of niet, en hoe staat een mogelijke donor daar in? Bamjolan hoe is dat bij jou, weten de kinderen wie hun donor is, en is er ook contact? Ik ben ook via het Kid-centrum zwanger geworden, maar bij klinieken is er of een wachtlijst, of een wederkerigheidspricipe. En dan weet je dus inderdaad niet hoe de donor eruit ziet, en kunnen alleen je kinderen die gegevens opvragen als ze daar behoefte aan hebben. Dat moet je dan natuurlijk wel willen... Maar misschien heb je hier allemaal al lang over nagedacht. Ik hoop voor je dat de gesprekken met je mogelijke donor goed gaan verlopen.
@Tamio , ik denk dat ook wel eens als ik lelijke man zie lopen hihi. @Emi, ben je al bij de VK geweest? ego: ik heb weer migraine, maandag ook al. Word er gek van. Blijf pcm slikken( wat niet helpt)
@emi: dit is sowieso absoluut geen opwelling. Ik wil al sinds mijn 16e moeder worden. Ik had al eerder overwogen om bam-mam te worden, maar toen kreeg ik een relatie met mijn ex. Halverwege de relatie bleek al dat hij eigenlijk geen kinderen wilt. Ik ben toen een keer door de pil heen zwanger geraakt en dat liep niet goed. Een half jaar later ging het uit tussen mij en hem. Dus dit hele concept spookt al jaren door mijn hoofd... Maar dat neemt niet weg dat ik nu eerst weer alles onder de loep moet nemen en niet over een nacht ijs een beslissing moet nemen. @sesa: Niet leuk, en er is geen andere medicatie voor? beterschap! En hier trouwens een giga keelonsteking inmiddels. Echt niet leuk!
Oh jeetje wat een ziekenboeg! Beterschap allemaal. We hebben allemaal een goede dosis zon en warmte nodig!
Tamio en lovare ook beterschap. @lovare, hoe kan je door de pil heen zwanger worden? Hij os 99% veilig?
Ja vertel dat maar aan mijn familie dat de pil veilig is. Zowel mijn nicht, oma als ik zijn er doorheen zwanger geraakt. De pil heeft niet voor niets verschillende sterktes (en mijn oma is niet eens oma van mijn nicht). Als je een te lichte dosis hebt dan blijft je cyclus gewoon door gaan, en wordt alleen nog een menstruatie erdoor geregeld.... We hebben sowieso een hele vruchtbare familie, want iedereen was hier met de eerste maand "proberen" al gelijk zwanger.
Alle zieken beterschap! Ik ben gisteren voor het eerst een dagje thuis gebleven, was te moe en stortte donderdagmiddag op het werk in. Dus heb nu een heel lang weekend om bij te komen... Sesa, nee de vk had een wat volle agenda, ik ga pas volgende week dinsdag. Maar ik las dat jij gewoon een zachtgekookt eitje mag? Heb wel aankomende vrijdag mijn termijnecho. Wat rotvervelend die migraine, en zeker omdat je er eigenlijk niks voor mag hebben. Ik duim voor je dat het snel weer over is. Bamapeldoorn balen dat het weer niet gelukt is, maar volgende keer met clomid geeft hopelijk het goede resultaat!!
@emi, je kan van ei alleen salmonella krijgen. Dat is vervelend voor mij maar niet voor de vrucht. En de eieren die ik eet zijn van mijn eigen kippen. Heb 4 chabo krielkippen
Lovare, ik heb ook zo' n vruchtbare familie. Mijn tante is twee keer met spiraaltje zwanger geworden. Moeder is in de eerste en ik geloof tweede ronde zwanger geworden. Ik twee keer in een keer. Maar wel kort vruchtbaar helaas. Oma en moeder waren beide rond de 40 al weer in de overgang. Aangezien je eicellen 5-10 jaar daarvoor al nagenoeg op zijn was dat voor mij een reden om vroeg aan kinderen te beginnen. Sesa en Emi, ik heb tijdens mijn zwangerschappen gewoon zachte eieren gegeten hoor. Niet snotzacht, maar gewoon zachtgekookt is toch niet rauw? Maar ik weet niet niet wat de officiële adviezen zijn.
Ik lees nu jouw laatste berichtje pas Sesa. Wat leuk, kippen in de tuin! Ik heb mijn dochter dit voorjaar ook kippen beloofd.