(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Ik doe gerust met een mesje een half jaar of langer. En ik scheer me 'slechts' 1 keer in de week. Ik heb nu nog een spuitbus scheergel, maar ik wil hierna kijken of ik niets kan gebruiken. Dan wil ik me na het inzepen direct scheren.

Ander iets: het consuminderen heeft 1 'bijwerking': geld. Onze spaarrekening groeit en groeit maar. We zouden er graag iets mee willen doen wat duurzaam is. Beleggen past niet bij ons. Deposito's misschien? Elk jaar een bedrag dat je op dat moment kunt missen vastzetten. a.s.r., ASN en Triodos zijn in ieder geval groen.

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.892
    4.164
    113
    Vrouw
    Voor deposito's vind ik de rente momenteel nog erg laag, als in: ik zou het nu nog niet 10 jaar vastzetten. Misschien iets als zonnepanelendelen.nl ?
    Ik hoor je ideeën graag want ik heb hetzelfde "probleem". Ik 'moet' nu wel beleggen als zzp voor mijn pensioen maar echt blij wordt ik daar niet van ookal is het een via een partij die claimt het duurzaam te beleggen. En dan hebben we nog geld wat we opzij willen zetten om misschien eerder met pensioen te kunnen ofzo , maar dan kom je eigenlijk ook weer op beleggen uit :(.

Ik vind beleggen eigenlijk gewoon gokken , en de hele maatschappij wordt kapot gemaakt door die hele hang naar alleen maar meer winst voor de aandeelhouders.

Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Er zijn ook deposito's van 5 jaar, maar die bieden de door mij 3 genoemden niet aan. Dus als iemand anders een andere tip heeft :)

Wij hebben nu nog geen haast overigens. We hebben nog wat aflossingsvrije hypotheek, maar ik ga dat deel nu niet in 1 keer aflossen. Dan ben ik een te groot bedrag ineens 'kwijt'. Ik heb liever wat meer geld achter de hand, bijv in geval van ziekte of zo.

Sparen voor later, om eerder te stoppen met werken, ben ik op dit moment ook nog geen fan van. Reden is dat mijn vader ruim voor zijn pensioendatum is overleden. Ik wil het daarom nu ook goed hebben.

Wij hebben zonnepanelen en die coveren ons hele verbruik. We kunnen niet verder verduurzamen, omdat ons huis al vrij duurzaam is. Warmtepomp is geen optie icm met stadsverwarming. We kunnen nog onze tuin aanpakken, maar dan houdt het op. O ja, en nog wat sedum op de uitbouw, maar ja, dat is ook minder dan 1000 euro.

4. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ik ben ook vrij gevoelig qua scheren maar een safety razor verdraag ik goed. En scheer nu vaan gewoon met zeep. Toen ik nog venus/gilette gebruikte had ik ook echt scheergel/schuim nodig ivm uitslag. Dus ik kan het aanraden. En ik scheer ook alleen als t 'nodig' is tegenwoordig...

citroenrasp vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.813
    113
    TanjaK vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.813
    113
    TanjaK, Fruity90 en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Ik ben ook steeds meer aan het nadenken over het nut van vuurwerk. Ik vind het vaak wel mooi en het is om 12 uur ook een fijn moment om de buren te zien en gelukkig nieuwjaar te wensen. Maar de kosten zijn veel te hoog. Ik zag overdag al vogels in paniek wegvliegen bij elke knal. Alle fijnstof, het zou evenveel zijn als 7 maanden autorijden in heel NL. En dan de schade en ongelukken. Ik denk dat het anders moet, maar dat kan alleen als het Europees zo geregeld wordt.

8. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.892
    4.164
    113
    Vrouw
    Daarom zou beleggen ook juist een optie zijn, dan kunnen we het alsnog opnemen als we het eerder willen gebruiken.
    Mijn inkomen is dit jaar verdubbeld maar de uitgaven nagenoeg zijn gelijk gebleven. We hebben het er weleens over wat we nog zouden willen, waar zouden we nog geld aan willen uitgeven wat bijvoorbeeld eerst niet kon. En we kunnen het niet bedenken, we zijn prima tevreden nu , dus wat dan?
    Daarnaast heeft mijn vrouw een chronische ziekte en dus willen we a) nu kunnen genieten (maar dat doen we dus al) maar b) ook niet doorwerken tot ons 70ste, want die leeftijd lijkt het voor ons te gaan worden, en dat zij dan al een paar jaar in een rolstoel zit en geen energie heeft en we dan beide met pensioen zijn. Dan liever nu bekijken of we er dan ook maar eerder mee kunnen stoppen.

Inmiddels is er het plan om de badkamer aan te pakken, die vinden we al niets sinds we in dit huis zijn gaan wonen, en nu beginnen er ook dingen kapot te gaan dus dat lijkt een goed moment.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.616
    113
    Beleggen past niet echt bij ons. Een deel van onze hypotheek is belegging en ik vind die onzekerheid toch maar niets. Het rendement is na 17 jaar nog steeds niet zoals verwacht.

Wij willen ook geen eigen auto. Wel private lease, misschien nu toch maar elektrisch overwegen. En ik zie me over 8 a 10 jaar, als de kinderen niet meer meegaan, nog wel een caravannetje kopen.

Over 3 jaar vervalt onze vaste rente. Dan eens bij de hypotheekadviseur vragen naar de mogelijkheden.

Fruity90 vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.813
    113
    Dames! Mijn eerste schrijfopdracht is een feit :roflmao:

Een tijdje geleden werd ik benaderd door Emma van de site Food Waste Stories om iets te schrijven over mijn leven in Tunesië en hoe anders ik het concept voedselverspilling ervaar ten opzichte van het leven in NL. Nou, dit is het uiteindelijk geworden: https://foodwastestories.com/2023/01/06/wonky-food-in-tunisia-is-just-food/ Wel met een beetje ge-edit van degene die mij benaderde, maar alsnog best trots op het eindresultaat! :)

TanjaK, Cobon, teenslipper en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Mooi stuk!

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.813
    113
    Dankjewel ♥️

13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.907
    5.892
    113
    Vrouw
    Goed stuk! Zag je insta erbij staan dus heb je volgverzoekje gedaan. ( voel je vooral niet verplicht die te accepteren! )

14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.689
    6.591
    113
    Vrouw
    Leuk zeg! Ben je van plan om meer te gaan schrijven voor die site? Ik ga eens verder bladeren.
    Ook van mij zometeen een insta verzoek :) (sew....nogwattes)

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.813
    113
    Ja uiteraard! Wilde 'm sowieso weer op openbaar gaan zetten. Maar van tijd tot tijd krijg ik echt vervelende volgers dus die verwijder ik dan en gaat 'ie weer een tijdje op privé :oops:

Saartje33 vindt dit leuk.
  16. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.689
    6.591
    113
    Vrouw
    Privé is nog niet eens zo'n gek idee. Er zitten een paar vreemde vogels op internet...

citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ben ik zo blind, ik zie geen insta :oops:

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.813
    113
    Onder de tekening staat: story by... (en dan mijn accountnaam op Instagram, na de @)

xxmoixx vindt dit leuk.
  19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Toegevoegd! Ik zat onderaan het verhaal te kijken haha.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.489
    30.917
    113
    Vrouw
    Mooi stukje @citroenrasp
    Heb het nog niet helemaal gelezen. Hard gewerkt vandaag en nu de concentratie van een goudvis. o_O Maar ga dst zeker nog doen :)

Deel Deze Pagina