(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

  1. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Sokken stoppen niet maar lapjes achter gaten/scheuren in kleding zeker wel. Vooral spijkerbroeken maar zojuist ook een vrij nieuwe trui met een winkelhaak hersteld (zooo zonde)
     
    TanjaK en Nummer4 vinden dit leuk.
  2. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.698
    3.956
    113
    Vrouw
    Soms.
    Zelfgebreide truien sowieso. Gister nieuwe knopen op 2 broeken gezet.
    Kleine scheurtjes ook wel.
    Hangt er ook wel vanaf hoe blij ik nog van het kledingstuk wordt en hoe oud het al is.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    het ligt aan het kledingstuk. Een gat/scheur op een plek die makkelijk te maken is wel, mits dat kledingstuk dan nog een tijd mee kan. Sokken met gaten meestal niet omdat ze vaak al op meer plekken aan het slijten zijn.
    Met lapjes etc werk ik eigenlijk niet. Wellicht straks wel als Y onvoorzichtig is met haar kleding.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Sokken niet maar ik heb dan ook een ruwe tegelvloer (leisteen) en een stel schaatsers :roflmao: ze glijden het liefst door het huis heen. Kan niet wachten tot slipperseizoen!
    Lapjes, scheurtjes etc repareer ik wel.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  5. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Ik weet overigens niet hoe 'groen' een groot gezin is, maarre....

    Bekijk bijlage 746565

    Sommig wegwerpplastic word ik toch best blij van (na de eerste shock te hebben verwerkt)
     
    Chayammy, Cobon, Mamafiets en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Nummer4 vindt dit leuk.
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  10. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Gefeliciteerd! Maar dit als je al voorzien dus gezien je nickname? ;)

    Ik maak geen sokken, omdat ik kleine gaatjes tolereer. Gaatjes zitten vrijwel nooit bij grote teen of zo. Eerder aan zijkant. Nou, die laat ik lekker gat blijven. Verder worden sokken na een x aantal jaar dunner. Als ik er echt helemaal door heen kan kijken, gaan ze weg. Maar ik doe zeker minstens 5 jaar met een paar sokken.

    Ik heb ook wel gaatjes in mijn kleding. Vaak op niet direct zichtbare plek. Pas als het echt verder in de stof gaat uitscheuren, dan is het over en uit. Maar dan is de stof ook vaak op die plek al erg dun. Naden die uitscheuren laat ik repareren. Broeken slijten bij mij helaas te snel vanwege bovenbenen die schuren. Ik heb nu wel wat merken gevonden die langer heel blijven (en ook merken die heel snel stuk gaan, die koop ik niet meer dus. Gewoon broeken van 100 euro heb ik het er dan over...)
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  11. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Haha, dank je... Mijn nickname heeft hier op ZP sinds 2010 al vele vormen aangenomen, maar de uiteindelijke (was telkens mijn gegevens kwijt) is nummer4 geworden toen we voor een vierde wilden gaan. Hopelijk wordt dat ook werkelijkheid deze keer, anders is het echt einde verhaal...
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ophalen van steken in een gebreide trui, broeken met scheuren, broekelastiek van de kinderbroekjes vervangen (indien mogelijk als t helemaal meegestikt is wordt dat m niet).

    Oude shirts van mn man (met een winkelhaakje bijv) bouw ik om naar pyjama's voor de kinderen. Met een XXL shirt heb je aardig wat stof. Eerder al een aantal omgebouwd naar wasbare billendoekjes en poetsdoekjes met aan de andere kant een stukkie badstof. Zijn wel in andere kleuren, t gaat wel de was in maar toch. :roflmao:
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.851
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! :)
     
  14. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw
    Thanx allen, besef begint wat te komen hier :)


    Op school zijn ze druk bezig met recycling-projecten en bewustwording bij de kinderen wat betreft hoeveel wij eigenlijk weggooien. Heb heel wat eierdozen en yoghurt emmertjes afgeleverd afgelopen week. Benieuwd wat daar mee gebeurt.

    Ik probeer zo veel mogelijk kartonnen dozen ipv plastic te kopen, het liefst zou ik alle yoghurt in glazen flessen kopen maar die zijn zoveel duurder...

    Heeft iemand hier zelf al yoghurt gemaakt? Ik zit er over te denken om dat te gaan doen. Wat heb je daar voor nodig?
    Ik zag namelijk deze: Zoekresultaten voor lidl.nl voor: yoghurtmaker en vroeg me af of het iets was. Of als iemand een beter apparaat weet (heb ik die uberhaupt nodig?)
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  15. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Weet je dat plastic in veel gevallen (helaas) wel de meest duurzame oplossing is? Karton is zwaarder en groter. Je kunt bijv veel dragen in een dun plastic tasje, maar voor hetzelfde draagvermogen van een papieren tasje moet je een veel dikkere tas hebben. Dus meer papier, neemt ook meer ruimte in tijdens vervoer.

    En glas is erg zwaar, waardoor het een significante impact heeft op het vervoer. Glas herbewerken kost ook erg veel energie.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    #2316 Cobon, 14 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2023
    Van harte!! ♥️
    Ik blijf erbij; als de wereldverbeteraars geen kinderen krijgen komt het nooit goed :p
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij maakt @citroenrasp zelf yoghurt.
     
  18. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.860
    5.538
    113
    Vrouw

    De glazen flessen van yoghurt hergebruik ik weer, net als groenten: liever in pot dan in blik want ik kan de potten weer gebruiken om te wecken. Maar goed, dat doe ik ook niet oneindig.

    Ik wist dit niet van plastic. Het heeft zo'n slechte naam dat je logischerwijs denkt dat kartonnen eierdozen en glazen flessen de betere keuze zijn. Ik moet me er toch eens meer in verdiepen.
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Vorig jaar maakte ik idd zelf yoghurt maar ivm verhoogde prijzen en schaarste van melk doe ik dat niet echt meer. Als ik yoghurt eet dan is dat "gewoon" van de winkel. Het rotte is wel dat het hier ook nog in van die portieverpakkingen zit (a 100 gram) :rolleyes:Natuurlijk wel goed tegen voedselverspilling, maar per keer gebruik ik 2 van die bakjes. Ik was de bakjes wel af en herbruik ze o.a om dingen mee in te vriezen. Ik probeer het niet vaker dan 2x per week te eten, maar dat is meer ivm de zuivel zelf dan de verpakking. Man en kinderen eten het nog minder, dus dat scheelt.

    W.b kleding herstellen: dat doen wij ook :D Althans, mijn man dan... Ik ben zelf helaas niet zo'n held met naald en draad. Hij heeft al heel wat kleding van mij hersteld de afgelopen tijd, het werd te wijd (ivm afvallen). Maar ook bij gaatjes e.d herstelt hij het zolang dat kan.
    Sokken gaan vaak net kapot bij een plek die heel storend voelt als het wordt hersteld, dus dat doen we niet echt. Een klein gat dat niet groter wordt laat ik vaak maar gewoon omdat het me niet echt stoort. Maar sokken worden hier vaak wel voor andere doeleinden gebruikt. Bv als "handschoentjes" voor in de nacht 's winters (ivm droge huid smeren we die vaak in) of als dochters henna op hun handen doen etc. Sokken schijnen ook handig te zijn om de luxaflex mee af te stoffen, gelukkig hebben we geen luxaflex meer maar wellicht een idee voor degenen die het wel hebben. Of wat ik ook wel eens las: om de buis van de stofzuiger heen, vooral kleine speelgoedjes e.d blijven dan aan de sok plakken ipv dat ze in de stofzuiger gaan.
    Ook hebben de kinderen er een tijdje poppetjes mee gemaakt. :thumup:
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Sokpoppetje :) 20230315_080537.jpg
     
    TanjaK en Nummer4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina