(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.838
    113
    Vrouw
    Oh verschrikkelijk vind ik dat.
    De mannen hier zijn allemaal fan, dus de hele middag moest de tv aan :cry:
    Takkenherrie. En luchtvervuiling. En waarvoor? Om rijke over het paard getilde jongetjes te bejubelen en nog rijker te maken.

Ben maar een eind gaan hardlopen buiten. Dat is tenminste wel een sport :evil:

Saartje33 en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Vreselijk. Gelukkig houdt mijn man er niet van! Dat scheelt...
    Ik kan ook echt niet begrijpen waarom dit gefaciliteerd wordt en er zelfs op de NOS steeds over wordt bericht.

Sowieso snap ik veel "sporten" eigenlijk niet zo hoor. Darts bijvoorbeeld, dat vind ik ook echt geen sport :rolleyes: Al is dat tenminste niet zo vervuilend.

3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Ben blij dat man ook niet van sport kijken houdt. Hij doet zelf hardlopen.
    Ik hoor hier ook alleen maar mensen die dan zijn van de F1.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.585
    113
    De uitstoot per wedstrijd, en dan tig per jaar. Onderdelen van de auto's die elke race vervangen moeten worden, banden die sowieso maar een halve race mee lijken te gaan. Al dat gevlieg met het hele team. Overlast voor de natuur, in ieder geval hier in Zandvoort in het duingebied.

Golfen vind ik ook zo'n slechte sport voor het milieu. De baan groen houden kost zoveel water. Toen ik nog verre reizen maakte en ik Zuid-Afrika was, zag ik in de halfwoestijn een groene golfbaan. Dat kan toch niet!? Hier in de buurt wordt een bos gekapt voor uitbreiding van de golfbaan. Natuurorganisaties zijn fel tegen, maar de economie wint weer...

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Tunesië is blijkbaar ook een populaire bestemming om te golven. Mijn tante kwam er vroeger jaarlijks om te golven. We zijn wel eens in de winter naar NL gegaan, en toen zat heel het vliegtuig vol met kakkers :roflmao::roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.838
    113
    Vrouw
    Dan is wielrennen een stuk vervuilende.

Niet als de gewone man het doet. Dan is het gewoon een gezonde sportive bezigheid. Wel als er een peloton profs door de bergen trekt met de hele kermis erachteraan aan materiaalwagens, ploegleiders, reclamekaravaan (je wil niet weten hoeveelrommel die dagelijks uitdelen langs de route), media, fanatieke volgers in campers.

Saartje33 en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    En dan heb je het nog niet eens gehad over de "medicatie" die echt iedere wielrenner gebruikt (al ontkennen ze dat...) :rolleyes:

Ik vind het best bijzonder als je erover nadenkt: dat het blijkbaar nodig is om de hele wereld over te vliegen om te gaan sporten.
    Van mij mag heel die "beroepsgroep" verdwijnen. Prima natuurlijk dat mensen sporten, maar als beroep? En dan voornamelijk voetbal. Zal ook wel komen omdat ik er niets mee heb, maar waarom zou de maatschappij het torenhoge salaris van voetballerertjes in Godsnaam moeten bekostigen?

Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.838
    113
    Vrouw
    Idd. Die belachelijke hoeveelheden geld die rondgaan in de topsport.

Ergens is het mooi als kinderen een rolmodel zien en daardoor geïnspireerd raken om lekker te sporten. Maar het circus eromheen ... :|
    En het gedrag van sommige van die rolmodellen... :|

citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  9. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    De hoeveelheden geld vind ik ook bizar bij sommige sporten en verder vind ik het wel leuk. Schaatsen volgen wij altijd wel net als de olympische spelen. Mijn vrouw is ook bezig met een (para)topsport carriere dus ik ben wat bevooroordeeld. Wel kans dat er nu wedstrijden aan gaan komen waarbij het vliegen wordt en dat vind ik wel lastig. Wel trein uitgezocht maar dat is geen doen qua reistijd, overstappen en materiaal meesjouwen. Maar ja, dit is iets wat nog goed lukt en waar ze heel veel uithaalt (ook mentaal).

Maar goed, als we beroepen gaan verwijderen omdat we er niks mee hebben dan kan er wel een hoop meer weg:roflmao:. Waarom hebben we kunstenaars nodig? Verf is niet milieuvriendelijk en ook achterlijk dat mensen miljoenen neerleggen voor een stuk canvas met wat verf erop, en dat gaat soms ook de hele wereld over. Theaters zijn ook zonde van de ruimte en het materiaal, concerten hoeven ook niet meer kost ook alleen maar energie en ruimte waar je huizen neer kan zetten. Musea heb ik niets mee dus die kunnen ook wel weg, ouwe meuk in een lege ruimte (hallo Konmari!). Horeca is onzin want je kan zelf koken, kan wel even doorgaan zo:D

GossipGirlxoxo en Vulpen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Het verschil met de Horeca is dat dat vaak zelfstandige ondernemers zijn, zelf hun personeel betalen. Ze zullen vast wel wat geld terugkrijgen via regelingen van de belastingdienst ofzo, maar dat is totaal niet te vergelijken met de smak geld die voetballers per jaar binnenhalen.
    Professionele sport wordt toch grotendeels door de maatschappij bekostigd. Ik vind het prima als mensen sporten hoor, maar dan wel als hobby. Waarom kunnen deze mensen niet een "normale" baan nemen en verder naast deze baan gewoon doen wat ze leuk vinden, net zoals alle anderen? Terwijl er zoveel sociale ongelijkheid is, het lijkt mij logisch dat die problemen eerst worden opgelost. Dat geldt bet zo goed voor sommige soorten kunst m.i, ik vind niet dat de maatschappij standbeelden van zgn "zeehelden" bijvoorbeeld hoeft te bekostigen.

Maargoed, ik besef dat mijn kijk hierop best zwart-wit zal zijn.

11. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    Voetbalclubs zijn ook gewoon bedrijven, net als een restaurant. En als mensen er geld aan willen uitgeven, dan verdienen ze. En de maatschappij dat zijn wij, dus als mensen voetbal leuk vinden en daardoor graag cola kopen omdat die club x sponsoren, waardoor voetballer y een hoop geld krijgt, tja, dan doen we het zelf toch?

En wat dat betreft vallen voetballers wel in de hoogste belastingcategorie, dus als ze netjes hun belasting betalen dragen ze op zich ook gewoon bij aan de staatskas, waar je mooi weer een zwembad in een gemeente van kan bekostigen oid.

Vind de bedragen nog steeds absurd hoor.

12. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Ik heb niks tegen sport maar idd de hele hoge salarissen (maar volgens mij verdiend een zwemmer/schaatser/atletiek sporter minder dan een voetballer) en de enorme poespas (enorm veel vlieg en autoverkeer Bijv) er om heen wel erg. Dat is een stuk vervuilender dan een schilder die in een atelier wat blikken verf gebruikt.

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.585
    113
    Topsport betekent gewoon bijna fulltime trainen. Daar kun je geen baan naast hebben.

Maar er mag wat mij betreft best een balkenendenorm komen :) En belasting... betaalden ze dat maar... ze weten de belastingsparadijzen heel goed te vinden. Zo betaal Max Verstappen 0,0 belasting, woont nog eens niet in NL, maar wordt wel door de koning omhelsd.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    En dat vrouwen eens hetzelfde gaan verdienen als mannen voor precies hetzelfde "werk"...

15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Mag je hier best zeggen hoor! Ik vind het zo erg dat het nu in Zandvoort is :(

Maar ik houd wel van sport kijken, heb enorm genoten van het WK Atletiek de afgelopen week. Ik zie ook wel de meerwaarde van topsport voor de gehele samenleving, het zorgt voor verbroedering (lekker bij de koffieautomaat over Sifan Hassan praten) en motivatie om zelf te sporten, bijvoorbeeld. Maar Formule 1 vind ik wel echt van een andere categorie...

16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    O leuk zeg! Wat doet ze voor sport?

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Of juist niet. Ik heb een vriendin die voor Ajax is (en toevallig ook nog eens van Joodse afkomst is, schijnt dan nog erger te zijn...) en dichtbij de kuip woont. Dat gaat er soms zó heftig aan toe, tijdens/na wedstrijden durft ze echt niet naar buiten. Ik vind al dat geweld en het vandalisme rondom met name voetbal eerlijk gezegd moeilijk te begrijpen. Bij andere sporten zal dat hopelijk wel minder zijn.

Vind het maar kinderachtig gedoe.

18. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    Triathlon :), de sprintafstand is dat dan, 750m zwemmen, 20km fietsen en 5km hardlopen. In juni had ze de eerste World Cup en we wachten nu of ze in oktober er nog 2 mag doen (startlijst pas maand van te voren bekend). Helaas is Parijs 2024 nog wat te snel, hopelijk LA 2028:D

En momenteel de talentenstatus dus alles op eigen kosten (of zelf sponsoring zoeken).

Als er iemand namens de maatschappij nog een bijdrage wil doen wil ik best mijn rekeningnummer sturen
    :p

19. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Van voetbal houd ik niet. Ik heb ook dicht bij een stadion gewoond, dat is inderdaad niks. Dat is niet de verbroedering waar ik op doelde nee.

citroenrasp vindt dit leuk.
  20. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Wat cool zeg! En wat knap. 20 km fietsen, ik moet er niet aan denken joh...

Deel Deze Pagina