(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

dat is een feit. Op Netflix staat sinds kort de serie pain killers, gebaseerd op de waarheid. Mijn neuroloog wees me erop. Die familie (sackler) bedacht de oxycodon uit financieel oogpunt en niet om mensen te helpen. Ze hadden al xanax of valium op de markt zochten een melkkoe die altijd nodig bleef zijn dus niet een medicijn die klachten op zou lossen maar symptomen zou bestrijden. Die hebben dat qua marketing slim op de kaart gezet. Eerst gezorgd dat pijn als vitale functie werd gezien door artsen. Daarna met vertekende rapporten door de fda een label gekregen met minder dan 1% raakt verslaafd, terwijl het om een opiaat gaat. En toen artsen in arbeiders Staten zijn gaan inpalmen door vertegenwoordigers! Dat label klopte natuurlijk niet en nu zitten ze in Amerika nog met die opiaten epidemie en zoveel doden. Gelukkig is deze familie aangeklaagd en hebben ze heel veel geld boetes gekregen.

Zuul en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

schandalig! Als ze die miljoenen aan vernietigingekosten nou steken in de mensen die nu afhankelijk zijn van de voedselbank en dat overschot oplossen door voor echt zeer lage prijs te verkopen (en ook dat geld te investeren in de voedselbanken) dan benutten ze dat geld in mijn ogen beter. Of een productie maximum instellen zodat er helemaal geen overschot komt.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.787
    113
    Ik deed altijd hetzelfde programma, van 1,5 uur, op mijn oude wasmachine. Na een tijdje weet je dan dus wel wanneer die klaar is :D
    Nu heb ik er dus zo één met display en piepjes als 'ie klaar is, maar vind dat piepje echt heel irritant.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.787
    113
    In principe is het gewoon mogelijk idd om een kleien pan op het gas te zetten. Met een kleien pan duurt alles veel langer tot het gaar is tov een gewone pan, dus eigenlijk is het gewoon een soort ouderwetse slowcooker.

Leuk dat je meekletst hier :)

5. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Fruity90 en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Dat weet ik. Maar met 4 kinderen met autisme ga ik het ook niet meer redden om een hbo opleiding te gaan doen, nu. Jarenlang niet slapen heeft me niet echt goed gedaan…

GossipGirlxoxo en Vero0504 vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Herkenbaar, hier idem al was dat maar 3,5 jaar elek nacht prijsschieten.

Maar je kan wel evt vakopleidingen volgen dat is makkelijker te behappen. Markus Verbeek is bijv zo'n opleider, maar als IT je ding is kan je ook certificeringen halen bij Microsoft enzo.

Saartje33 vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.787
    113
    #2768 citroenrasp, 3 sep 2023
    Laatst bewerkt: 3 sep 2023
    Heftig! Jij had ook te maken met pijnstillerverslaving geloof ik? Hoe is dat afgelopen?

9. GossipGirlxoxo

Dat is heel goed afgelopen.
    Ik slik die pijnstillers niet meer en de apotheek weet dat ze me dat nooit meer mogen geven. Ik heb nu een andere pijnstiller ook een opiaat maar deze heeft alleen het pijnstillende effect en niet de effecten die de andere pillen ook nog hadden. En deze gebruik ik in nood gevallen (eens in de 2 a 3 weken).

Zuul, Vulpen, Mamafiets en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    In Nederland ook, want hier sproeien ze ook. Maar natuurlijk wel iets minder slecht dan midden in de woestijn. Qua waterverbruik dan. Qua verlies van natuur en dus luchtkwaliteit is het eigenlijk ook bezopen om golfbanen in Nederland aan te leggen.

Saartje33, citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Zeker ook in NL. Dat gras moet er altijd zeer goed bij liggen, dus veel sproeien. Bovendien weinig biodiversiteit op een groot oppervlakte en hier wordt zelfs een deel van het bos gekapt voor uitbreiding.

Saartje33 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Wij gaan dat zeker nog wel meemaken. 2030 wordt nu gedacht.

citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Er is altijd lekstroom. Mijn man heeft zo'n stekkertje die dat kan meten. Het is niet veel, maar het is er wel, ook bij opladers die zonder telefoon in het stopcontact blijven. Die zijn natuurlijk relatief eenvoudig elke keer te verwijderen.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Alleen als ze schoon zijn, in ieder geval niet vet. Pizzadozen moeten dus bij het restafval. Als wij pizzadozen hebben (hebben we niet vaak), dan kijken we of de deksel bijvoorbeeld nog schoon is en die scheuren we dan af voor papierafval.

Er is een afvalwijzerapp. Daarin staat precies wat waar in moet.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ik merk dat ik steeds meer op marktplaats kijk en koop, toch iets wat er een beetje onbewust in is geslopen. Mijn zoon wilde een trainingsbankje hebben, die konden we goedkoop via mp kopen in de buurt.

Zo kijk ik voor bordspellen (hobby) eerst op marktplaats en dan ook nog in de buurt, zodat ik met de fiets kan halen. Meestal zijn dat dan 'nice-to-haves', dus ik kan prima wachten totdat er een keer iets langskomt.

Niet alles lukt zo, vooral uitbreidingen niet. Maar gisteren een uitbreiding van Wingspan gekocht en daar zat geen cellofaan om de doos, maar een sticker om de doos te sluiten. En binnenin alles in biozakjes en geen plastic trays meer, maar karton met textielband erin geweven. Ik was blij verrast!

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Ik vond vanmorgen een leuke site. Ik heb me nog niet aangemeld. De tips staan er allemaal.
    Daar wil ik nog wel eens rustig doorheen scrollen. Eens kijken welke stappen wij kunnen nemen :)

https://52wekenduurzaam.nl/

Vulpen, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Ja! in principe alles waar een stekker aanzit:(

18. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Het was weer fantastisch in Den Haag! Er was nu ook een supportdemonstratie dat meer festivalachtig was, met een podium met optredens en zo. Maar vanwege de hitte gingen wel veel mensen naar het Malieveld, daar staan lekker veel bomen :) En zo leuk om te lezen wat iedereen op z'n protestbord geschreven had!

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik had het denk ik logischer gevonden als ze het gewoon elke eerste zaterdag van de maand was of zo. En ik ben ook wel benieuwd of de regering er meer vaart achter gaat zetten nu bekend is dat het om 37 miljard gaat. Wat we daar wel niet allemaal mee kunnen doen!

Fruity90 en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Denk je dat demonstreren nu zin heeft met een gevallen kabinet? Niemand die meer luistert toch? En de linkse partijen zijn het er toch mee eens dat dit niet zo kan.

Zelf heb ik niet veel met activisme, maar het is wel nodig. Alleen dan hoop ik wel dat demonstranten zich wel aan de regels houden. Jammer dat dit keer op keer genegeerd wordt. Mij lijkt het juist belangrijk om sympathie te krijgen en dat is op deze manier wel lastig.

Nummer4 en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Ik weet het niet, maar niks doen is ook geen optie meer.

Als je naar de groei van het aantal demonstranten kijkt, zit het met de sympathie wel goed. Ik denk dat het helpt dat het steeds vreedzame protesten zijn, dat is echt de kracht.

Saartje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina