(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.401
    21.794
    113
    Balen als het weer aan moet hè, tenminste ik vind dat zelf altijd zo'n baalmomentje :roflmao: Maar zolang het nog lekker weer is, is iedere dag natuurlijk mooi meegenomen.

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Ja... Maar om eerlijk te zijn word ik er vooral heel bang en gedeprimeerd van. 24 graden in oktober, wie verzint dat :(

Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.191
    6.593
    113
    Ik word ook nooit blij van die hoge temperaturen in de maanden waar het niet hoort. Na volgende week richting de 15 graden, dat vind ik meer passend. Afgelopen weekend waren we in het bos, zoon met korte broek.

Jullie lezen ook mee in het verjaardagseten topic he? Echt ik vind het lastig te begrijpen als mensen opstandig worden als ze een keer geen vlees krijgen voorgeschoteld, want dan wordt iemand anders mening opgedrongen.

Cobon en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Meelezen zou ik het niet echt willen noemen :|

Ik vind het vooral frustrerend omdat er eigenlijk geen probleem is. Mensen zijn bij mij nog nooit hongerig weggegaan en iedereen is het met elkaar eens dat minderen met dierlijke producten een goed idee is maar dat het ook niet hoeft te betekenen dat je dat nooit eet. Waarom ontaardt het dan in zoveel onbegrip :(

Mamafiets, Fruity90 en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.401
    21.794
    113
    Dat is zeker waar. Het is natuurlijk dubbel om te genieten van weer dat eigenlijk helemaal niet zo "hoort".

Bij ons is het in oktober nog steeds best warm, een beetje zoals de Nederlandse zomer (minus hittegolf). 's Nachts/ochtendvroeg is het wel erg fris maar overdag nog ruim 28 graden. Maargoed, dat hoort hier wel zo, dus dat maakt het wel anders.

Beetje te vergelijken: wij hadden een paar jaar geleden eens 28 graden in december en januari, dat was best bizar hoor, want ook hier horen dat gewoon heel koude maanden te zijn... Ik ken iemand die in Mauritanië woont en hun "winters" daar zijn blijkbaar zo, van 28 a 30 graden. Maar hier zou het eigenlijk niet warm moeten zijn in die maanden.

6. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.164
    113
    Vrouw
    Ja , terwijl ik dan ook vind dat als je dus alleen maar vlees wil serveren je dat ook iemand door zijn strot duwt. Maar goed....

citroenrasp en Vogelinnetje vinden dit leuk.
  7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.191
    6.593
    113
    Ik snap dat opgedrongen voelen ook niet helemaal. Als je een keer vega krijgt voorgeschoteld, wordt dan het niet vlees eten aan je opgedrongen? Toch alleen die dag dat je dan geen vlees krijgt? Ga je maar naar de Mac.

Hier vergeet ik nooit een verjaardag vorig jaar. BBQ worsten, gemengd vlees/mega. Iemand was het op een broodje aan het eten en halverwege hoorde hij dat het vega was. Ineens gooide hij het weg. Waarom dan? Die halve smaakte toch gewoon? Dat vind ik dus echt gewoon strontvervelend doen en je openlijk uitspreken tegen vega. Toch helemaal nergens voor nodig? Ze pakken jouw vlees niet af hoor en ze zullen ook niet met een spandoek in je keuken komen staan als je vlees bakt.

Fruity90 vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.401
    21.794
    113
    Nou, ik geloof dus wel degelijk dat veel vegetariërs nogal opdringerig zijn. Ze hebben echt wel last van zendingsdrang vaak. Tenminste, de vegetariërs in mijn familie dan, en dat zijn er nogal wat... Maargoed, ik begreep dat de "oudere" vegetariërs (60+) vaak zo zijn, wellicht dat er ondertussen meer vegetariërs bij gekomen zijn die niet zo opdringerig zijn hoor.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat wanneer je voornamelijk met zulke vegetariërs te maken hebt gehad je geen leuk beeld hebt van vegetariërs. Maar ik schrok wel van opmerkingen als 'gelukkig ken ik geen vegetariërs'. Echt, zijn mensen gewoon zó onverdraagzaam geworden?! (Maar dat geldt net zo goed voor veganisten die niet met niet-veganisten willen omgaan, die ken ik ook.)

Misschien een beetje fout om te zeggen maar vraag me wel af wat de reactie zou zijn op die specifieke opmerking wanneer je het woord "vegetariërs" verandert naar joden of moslims o.i.d...

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.401
    21.794
    113
    Ik weet natuurlijk niet wie "ze" zijn, maar mijn familie is nog net niet zo.
    Die zien ook echt in alles een gelegenheid om hun vega-evangelie te verspreiden. Dat vind ik dus zeker wel vallen onder opdringen.

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.191
    6.593
    113
    Zou het niet zijn dat jij van dichtbij wel een paar opdringerige vega's kent en daardoor het gevoel hebt dat ze je wel wat opdringen? Ik ken nl niemand die anderen echt iets opdringt. Wel sommigen die nogal expliciet hun mening verkondigen, maar dat is nooit op de persoon zelf.

11. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.164
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er tegenwoordig ook wel veel wordt ge-echoed door sociale media.

Dus iemand hier kent geen vega's en heeft er al niet zoveel mee, leest dan het verhaal van citroenrasp haar familie en dan is het: een zie je wel! Volgende keer dat iemand er iets over zegt : maar ze gaan het niet door mijn strot duwen en alle vega's proberen mijn vlees af te pakken. En de volgende leest dat weet en begint dat ook te roepen.

Bij ons zijn mijn ouders recent veganistisch gaan eten (vanwege artrose van mijn moeder, schijnt te helpen volgens onderzoek). En mijn zusje en ik grijpen het aan om weer nieuwe kookboeken en recepten uit te proberen , terwijl wij juist weer wat vlees gaan eten (voor ijzer van mijn vrouw). Eigenlijk is alles aan mijn kant van de familie een goed excuus om nieuwe recepten te proberen :D.

Saartje33 vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.458
    30.860
    113
    Vrouw
    Nee. T is nog warm hier. Zacht najaar tot nu toe.
    Gisteren was eigenlijk de eerste dag dat het fris was buiten. Maar binnentemperatuur bleef hier nog ongeveer 20 graden.

Verwarming gaat pas weer aan als het onder de 17 gaat zakken binnen.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.458
    30.860
    113
    Vrouw
    Ja dat gedoe houd mij ook tegen hoor. Ik red het hier op t moment gewoon niet met alles wat er speelt. Dus daar moet dan ook niks bijkomen.

Gemeente was vorig jaar met een project gestart om onze wijk van het gas af te krijgen. Maar na de eerste online bijeenkomsten niks meer van gehoord. Jammer

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.401
    21.794
    113
    Tja, da's waar hoor. Alles wordt met sociale media al snel zo opgeblazen hè. Ik heb juist o.a via sociale media veel "ruimdenkende" vega's en zelfs vegans leren kennen waardoor ik nu wel iets minder bevooroordeeld ben.
    Maar van de andere kant ben ik ook weer eens met de dood bedreigd op Instagram door een veganist. (Mensen doden is blijkbaar minder erg :roflmao:)

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.582
    113
    Vrouw

Hier is de verwarming nog niet aangeslagen. Het is ook nog steeds aangenaam in huis hoewel de nachten nu wel kouder worden. De dagen warmen het huis nog voldoende op.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.458
    30.860
    113
    Vrouw
    Temperatuur is idd zorgelijk. Maar tegelijkertijd geniet ik er ook van.

Hapjestoppic volg ik niet. Maar kan me zo de reacties voorstellen. Slaat nergens op. Net als dat gedoe eerder over de grote gele M. Dr wordt net gedaan alsof iemand je met een trechter in de keel de tofu naar binnen duwt.

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.458
    30.860
    113
    Vrouw
    Daarom gaan wij doorgaans voor het Wurst-Käse scenario. Aangevuld met wat nootjes en chips.
    Prima voor iedereen.

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.401
    21.794
    113
    :roflmao::roflmao:

Bizar he? Ik las laatst ook dat medewerkers van de Mcdonalds regelmatig worden bedreigd, uitgescholden, etc vanwege een vega McKroket :o: Wat een tokkieniveau. Bah. En dat om een klef broodje fastfood...

Ik vind het juist een uitkomst als vegetarisch de norm wordt. Ipv dat vlees de norm is en vegetarisch de uitzondering, kan het toch net zo goed omgedraaid worden? Want de vleeseter "mag" wel vegetarisch, maar andersom dus niet. Uitzonderingen daargelaten zoals bij noten/soja-allergieën e.d natuurlijk.
    En ook voor mensen die niet per se vegetariër zijn maar wel specifieke religieuze spijswetten volgen is het gewoon een uitkomst. Nu is dat hier geen punt voor ons maar als we naar NL gaan moeten we altijd overal op letten, als je dan eens ergens eet en ze hebben "gewoon" een vega versie, dan vind ik dat dus echt wel fijn.

Vulpen vindt dit leuk.
  19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.191
    6.593
    113
    Vorige week organisatie-uitje. Werd heel de dag geen vlees geserveerd. Ik ben benieuwd hoeveel mensen het nu daadwerkelijk gemist hebben en er een opmerking over hebben gemaakt in de evaluatie.

Ik hou ook niet van het argument 'opgedrongen worden'. Mac had ook nog vlees, anders ga je naar de buurman. Ook met 'woke': niemand verplicht je om havermelk te drinken of om je mannelijkheid overboord te gooien. Keuzevrijheid blijft bestaan, er is alleen meer keuze nu.

citroenrasp vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.401
    21.794
    113

Deel Deze Pagina